PS2 + SNES op HD Ready TV

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Muzzle

PS2 + SNES op HD Ready TV

Post by Muzzle » Sat Sep 01, 2007 14:06

Hallo,

Er zullen vastwel een paar van dit soort topics zijn, maar ik hoop dat jullie het niet heel erg vinden dat ik een nieuw topic open.

Ik wil binnenkort een HD ready tv gaan kopen van Samsung (ongeveer 80 cm van 400 - 600 euro).

Nu speel ik echter nog regelmatig op mijn SNES en PS2. Is dit wel te doen qua beeldkwaliteit en met welke kabels krijg ik het beste resultaat?

Alvast bedankt :-).
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sat Sep 01, 2007 14:56

Of het te doen is hangt af van de kwaliteit van de tv's. Neem gerust je consoles mee om te checken hoe het eruit ziet.
SNES-RGB kabel
PS2-Component kabel als je uberhaupt games hebt die 480p of hoger supporten, anders ook gewoon RGB kabel.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Sep 01, 2007 15:57

Ik wil er nog aan toe voegen dat ook niet 480p games van de ps2 er via component beter uitzien op een HDTV.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Sep 01, 2007 16:25

ik zag laatst een vergelijking met RGB, component en HD van xbox game op een full-HD TV...geen verschil.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sat Sep 01, 2007 20:08

Baki wrote:Ik wil er nog aan toe voegen dat ook niet 480p games van de ps2 er via component beter uitzien op een HDTV.

HALLOOOHOOO, 480P games zien er 10 keer zo scherp uit man.
Heb je wel een echte component kabel?
Of is jouw tv zo speciaal dat ie elk 480i signaal omzet naar een 480p signaal wat dus zou moeten betekenen dat alles van de ps2 er bij jou thuis gruwelijk uit ziet.
Zelfs PS3 games zien er vet uit op 480p. Probeer maar. Je ziet bijne geen verschil met 1080p of 720p (wel van dischtbij natuurlijk!)
Erm, welke 480p games heb je eigenlijk?
En een vergelijking met RGB? dat component, VGA en HDMI er vrijwel hetzelfde uitzien weet ik, maar RGB is maximaal 480i en dat is puin. RGB ziet er alleen goed uit bij 240P (Saturn, SNES, etc.)
Kijk en VGA is ook RGB, dus misschien bedoelde jij VGA wel, dan heb je gelijk!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Sep 01, 2007 20:17

Je leest Baki's bericht niet goed.

Hij bedoeld dat alle games er beter uit komen te zien met component.
De paar titels die 480 p ondersteunen springen er dan nog enigszins extra uit, maar er is een groot verschil tussen RGB en Component op een PS2.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sat Sep 01, 2007 22:48

Ken wrote:Je leest Baki's bericht niet goed.

Hij bedoeld dat alle games er beter uit komen te zien met component.
De paar titels die 480 p ondersteunen springen er dan nog enigszins extra uit, maar er is een groot verschil tussen RGB en Component op een PS2.
Ja sorry :oops:
Ik zit te kloten, nu snap ik het pas ja....
In principe zou RGB er beter uit horen te zien. Maar het hangt wellicht van de tv af hoe hij met welk signaal omspringt. Gezien het feit dat tv's component ook in hogere resoluties moeten ondersteunen zou het logisch kunnen zijn dat de scalers voor component beter zijn met bepaalde toestellen.
Muzzle

Post by Muzzle » Sun Sep 02, 2007 09:02

Ok iedereen bedankt voor de tips tot nu toe. Is de SNES nog te doen op een HD ready tv?
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Sep 02, 2007 09:05

d wrote:
Baki wrote:Ik wil er nog aan toe voegen dat ook niet 480p games van de ps2 er via component beter uitzien op een HDTV.

HALLOOOHOOO, 480P games zien er 10 keer zo scherp uit man.
Heb je wel een echte component kabel?
Of is jouw tv zo speciaal dat ie elk 480i signaal omzet naar een 480p signaal wat dus zou moeten betekenen dat alles van de ps2 er bij jou thuis gruwelijk uit ziet.
Zelfs PS3 games zien er vet uit op 480p. Probeer maar. Je ziet bijne geen verschil met 1080p of 720p (wel van dischtbij natuurlijk!)
Erm, welke 480p games heb je eigenlijk?
En een vergelijking met RGB? dat component, VGA en HDMI er vrijwel hetzelfde uitzien weet ik, maar RGB is maximaal 480i en dat is puin. RGB ziet er alleen goed uit bij 240P (Saturn, SNES, etc.)
Kijk en VGA is ook RGB, dus misschien bedoelde jij VGA wel, dan heb je gelijk!

Het is wel duidelijk dat jij niet kunt lezen! Ik zeg dat games die niet 480p er bij mij via rgb of composiet er minder strak uitzien dan via component. That's all, maw zie zien er niet zo straks uit als 480p games. Dus idd het is zoals Ken zegt....you fucked up :P
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sun Sep 02, 2007 11:14

Ja, sorry voor de bijdehandte ondertoon.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sun Sep 02, 2007 11:25

:roll: ik moet het allemaal zelf eens zien en uitproberen, dat is de beste oplossing.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
almighty

Post by almighty » Sun Sep 02, 2007 11:39

Muzzle wrote:Ok iedereen bedankt voor de tips tot nu toe. Is de SNES nog te doen op een HD ready tv?

Zelf ben ik er niet echt super tevreden over, maar smaken verschillend.
new challenger

Post by new challenger » Fri Jan 04, 2008 12:36

almighty wrote:
Muzzle wrote:Ok iedereen bedankt voor de tips tot nu toe. Is de SNES nog te doen op een HD ready tv?

Zelf ben ik er niet echt super tevreden over, maar smaken verschillend.

een snes is idd niet echt hd"ready" beetje dikke pixelbrei.
Post Reply