Laatst gespeelde Retro titel?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
R-Type

Post by R-Type » Tue Jul 31, 2007 19:36

Ken wrote:Om de een of andere rede hebben de 3D Zelda games me nooit weten te boeien...


Mij ook niet, maar Ocarina wordt toch wel vrij universeel als het beste spel aller tijden gezien. Ik ben zelf ook meer van LttP.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Sat Aug 18, 2007 19:10

Vandaag weer even Art of Fighting gedaan, niet op de Neo maar op de Super Nintendo. Blijft voor mij toch een heerlijke game, misschien wat onbekend bij het grote publiek.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Aug 19, 2007 03:05

Als je op Nozomi terecht bent gekomen en nooit van AOF hebt gehoord, is er toch even iets misgegaan...
Blackdragon

Post by Blackdragon » Sun Aug 19, 2007 08:49

Ken wrote:Als je op Nozomi terecht bent gekomen en nooit van AOF hebt gehoord, is er toch even iets misgegaan...


O gelukkig dus hier kennen ze de game allemaal? :wink:
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Aug 19, 2007 12:51

Blackdragon wrote:
Ken wrote:Als je op Nozomi terecht bent gekomen en nooit van AOF hebt gehoord, is er toch even iets misgegaan...


O gelukkig dus hier kennen ze de game allemaal? :wink:


Haha ja want hier zit niet het 'grote publiek' zoals jij de mainstream noemt ;)
Ik heb alle 3 de AOF games op AES en ben echt fan van de serie. Vooral de harde impacts zijn vet alsmede de grote pixels, heerlijke games.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Sun Aug 19, 2007 13:27

Als zeer groot Neo Geo fan , is de AOF serie de enige serie die mij niet echt kan boeien. Als showcase toen voor de Neo Geo was hij erg mooi, zeer grote sprites , het in en uit zoomen , de bonus levels enz. Maar de speelbaarheid vond ik altijd tegenvallen. Deel 2 was veel te frustrerend qua moeilijkheid.
Ik vindt het ook de enige snk fighting game dat " didn't age very well"
Samurai Spirits , KOF , Last Blade , Fatal Fury kan ik nog steeds oneindig veel plezier mee hebben maar AOF....
Blackdragon

Post by Blackdragon » Sun Aug 19, 2007 20:40

AoF 3 heb ik nog nooit gespeeld, die zou ik wel eens willen spelen eigenlijk.

Ja de gameplay van AoF is wat trager dan die van SF je moet er natuurlijk wat van houden.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Mon Aug 20, 2007 08:52

de AOF serie is gewoon een hele slag anders dan de "conventionele" 2d fighters, maar daarom niet minder goed. AOF 2 is imo nog steeds de beste van de trilogie, maar het kost tijd om door te krijgen hoe je het moet spelen. Echter, de moeilijkheidsgraad van AOF 2 is echt ziek en de enige manier om te overleven is vaak door te cheaten. Ik denk dat het mede daarom niks is geworden, qua graphics was het in die tijd in ieder geval zo ongeveer het geilste wat je ooit had gezien.

Ik heb op het moment niks te doen, dus heb ik castlevania IV uit de kast getrokken samen met mijn snes, en ga ik dalijk eens lekker wat zweepslagen uitdelen. Heerlijk zinloos.
almighty

Post by almighty » Mon Aug 20, 2007 11:23

Super Turrican (snes).
Wat een heerlijke game en vooral niet te vergeten die muziek.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Mon Aug 27, 2007 21:10

ruderudie wrote:de AOF serie is gewoon een hele slag anders dan de "conventionele" 2d fighters, maar daarom niet minder goed. AOF 2 is imo nog steeds de beste van de trilogie, maar het kost tijd om door te krijgen hoe je het moet spelen. Echter, de moeilijkheidsgraad van AOF 2 is echt ziek en de enige manier om te overleven is vaak door te cheaten. Ik denk dat het mede daarom niks is geworden, qua graphics was het in die tijd in ieder geval zo ongeveer het geilste wat je ooit had gezien.

Ik heb op het moment niks te doen, dus heb ik castlevania IV uit de kast getrokken samen met mijn snes, en ga ik dalijk eens lekker wat zweepslagen uitdelen. Heerlijk zinloos.


damn ik heb gister nog aof 2 gespeeld, zag wel meteen een glitch, wel classic shizzle.
Image
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Wed Aug 29, 2007 16:55

net final fight 3 uitgespeeld op de snes, leuke game is dat damn die sf moves erbij maken het wel meer fun, de gameplay is gewoon top, wel jammer dat ie zo kort is.

Nu final fight 2 aan het spelen en de gameplay valt erg tegen als je deel 3 hebt uitgespeeld, de achtergronden en characters zien er wel cool uit dat wel.
Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Aug 29, 2007 17:33

Heel snel even een potje Metal slug 2 gedaan vandaag...gaat nooit vervelen.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Aug 29, 2007 23:15

In het kader van de release van Metroid Prime 3 (komt vrijdag bij me binnen) ben ik Super Metroid aan het spelen.

Top game, ondanks het feit dat ik niet zo van de aliens ben!
Mittens666

Post by Mittens666 » Mon Oct 08, 2007 10:57

Van de week toch maar weer eens Super Mario 3 gespeeld op de NES en Toen kwam ineens HALO 3 uit
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Oct 09, 2007 17:01

zojuist even niks te doen gehad en toen sunset riders in de snes gepropt die ik afgelopen zondag voor een paar stuivers op de kop heb getikt. Roept goede herinneringen op, het was altijd één van mijn favoriete snes games.
User avatar
japancollector
Active Level:
Active Level:
Posts: 190
Joined: Tue Nov 15, 2005 01:49
Contact:

Post by japancollector » Tue Oct 16, 2007 18:43

beging van de week castle of illusion japanse md uitgespeeld .speelde lang geleden de gamegear versie .wel groot verschil tussen die twee

wat shooters op de md gespeeld overal tot stage 5 ongeveer gekomen whip rush bij eindlevel.waren best makkelijk alleen moet meer uitgerust zijn eraan beging.jammer niet hell fire kan spelen de 1 knop van mijn controler blijf steken

gisteren world of illusion uitgespeeld met donald en mickey .en bij rockman world rockman 1 en 3 uitgespeel nu nog deel 2
User avatar
japancollector
Active Level:
Active Level:
Posts: 190
Joined: Tue Nov 15, 2005 01:49
Contact:

Post by japancollector » Sun Oct 21, 2007 11:24

rockman 3 uitgespeeld en de williy tower(unlock dit alle 3 de delen uitheb)
Magical Taruruuto-kun binnen 1 avond uitgespeeld


http://www.youtube.com/watch?v=4fHL8SqsJxo

whip rush uitgespeeld

strider bij laaste stage ? na jungel
en alter beast ook bij laaste stage

ga proberen sonic 2-knuckels met alle chaos edmerals uit te spelen .al lang geleden uitgespeeld maar nooit goed
almighty

Post by almighty » Sun Oct 21, 2007 20:55

Vandaag begonnen met Rockman&Forte maar kan niet zeggen dat het de beste uit de reeks is, toch gaat m'n voorkeur nog steeds uit naar Rockman 7 :wink:
En daarna nog even Killer Instinct(pcb) gedaan en even wat stoom afgeblazen :lol:
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 22, 2007 00:00

eigenlijk nix meer de laatste 2 weken. daarvoor was ik bezig met layer section saturn import...kwam bij de laatste baas na paar dagen spelen, best hard, ma de muziek...om te smullen. meteen ma even de ost en de ast gechecked.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Tue Oct 30, 2007 20:48

Ik was bezorgd om de AES, of hij het nog wel deed na zoveel stofhappen. Die heb ik dus weer aangesloten en het systeem is kerngezond.

Fatal Fury 1 gespeeld, en weer eens in 1x uitgespeeld. Dit blijft imo gewoon een gruwelijke game, maar vooral om nostalgische redenen.

Die achtergronden zijn ook zo kleurrijk... Als ik dat zie denk ik meteen weer dat 2d altijd sfeervoller dan 3d zal blijven.
Derek

Post by Derek » Sun Nov 04, 2007 19:30

Mario Kart 64 wordt nog bijna wekelijks gespeeld met een paar vrienden. Altijd gezellig! Daarnaast nog wel eens Mario Allstars, F-Zero X of een Virtual Console game op m'n Wii.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Mon Nov 05, 2007 22:19

Op mijn stage zitten we nu veel street fighter alpha 2, MK, final fight 3 en UN squadron te gamen.

had ff een snes meegenomen omdat ze nog een tv over hadden. Iedereen verslaafd gemaakt met de retro goodies.
Image
User avatar
japancollector
Active Level:
Active Level:
Posts: 190
Joined: Tue Nov 15, 2005 01:49
Contact:

Post by japancollector » Tue Nov 06, 2007 17:08

sonic en knuckels uitgespeeld met super sonic
sonic en knuckels uitgespeeld met super knuckles

sonic 3 in combenatie met sonic knuckles uitgespeeld met

hyper sonic
super tails
hyper knuckles
moet nog met sonic en tails in sonic en knuckles alle edmerales halen voor 2de keer

alter beast uitgespeeld
double dragon 2 uitgespeeld
arrow flash uitgespeeld
golden axe 2 uitgespeeld
phelios uitgespeeld
wonderboy 3 uitgespeeld
valis uitgespeeld
Kujaku-Ou 2 uitgespeeld
whip rush uitgespeeld
rockman megaworld uitgespeeld
mickey mouse world of illusion uitgespeeld
the new zealand story uitgespeeld
midnight resistance uitgespeeld
sailer moon uitgespeeld
mickey mouse castle of illusion uitgespeeld


turtles tourment fighters kan bij einbaas komen na kreng krijg deze niet verslagen

alex kidd enchanted castle bij laaste kasteel

daruis 2 enerlaaste level

strider kan bij eindlevel komen zonder een leven kwijt te raken .Maar na de eerste checkpoint van de eindlevel kom er een stuk waar ik alle levens die ik heb achtermelkaar kwijtraakt.

http://www.youtube.com/watch?v=mPaGnzczGx8 stuk zit op 05 :50

zie ook bij speedrun door de stekels heenloopt en expres daarvoor laat raken .Jammer is als je 1x doodgaat weer met 3 levens begingt .en niet meer kan halen tenzij er een bug optreet en geen vijanden verchijnen.1x gebeurd is .toen kwam tot ijzeren dino

rainbow island uitgespeeld normaal met alle 7 edmerales .Is aardig vaag .ze zeggen uitspeeld met alle edmerales bij echte eindbaas komt op het einde .speel ik het uit met alle edmerales.gebeurt er niks ?

moet nog extra mode uitspelen kan daar bij eindbaas komen
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Nov 07, 2007 13:22

japan-collector volgens mij heb jij te veel vrije tijd.....
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Nov 07, 2007 21:56

japancollector wrote:sonic en knuckels uitgespeeld met super sonic
sonic en knuckels uitgespeeld met super knuckles

sonic 3 in combenatie met sonic knuckles uitgespeeld met

hyper sonic
super tails
hyper knuckles
moet nog met sonic en tails in sonic en knuckles alle edmerales halen voor 2de keer

alter beast uitgespeeld
double dragon 2 uitgespeeld
arrow flash uitgespeeld
golden axe 2 uitgespeeld
phelios uitgespeeld
wonderboy 3 uitgespeeld
valis uitgespeeld
Kujaku-Ou 2 uitgespeeld
whip rush uitgespeeld
rockman megaworld uitgespeeld
mickey mouse world of illusion uitgespeeld
the new zealand story uitgespeeld
midnight resistance uitgespeeld
sailer moon uitgespeeld
mickey mouse castle of illusion uitgespeeld


turtles tourment fighters kan bij einbaas komen na kreng krijg deze niet verslagen

alex kidd enchanted castle bij laaste kasteel

daruis 2 enerlaaste level

strider kan bij eindlevel komen zonder een leven kwijt te raken .Maar na de eerste checkpoint van de eindlevel kom er een stuk waar ik alle levens die ik heb achtermelkaar kwijtraakt.

http://www.youtube.com/watch?v=mPaGnzczGx8 stuk zit op 05 :50

zie ook bij speedrun door de stekels heenloopt en expres daarvoor laat raken .Jammer is als je 1x doodgaat weer met 3 levens begingt .en niet meer kan halen tenzij er een bug optreet en geen vijanden verchijnen.1x gebeurd is .toen kwam tot ijzeren dino

rainbow island uitgespeeld normaal met alle 7 edmerales .Is aardig vaag .ze zeggen uitspeeld met alle edmerales bij echte eindbaas komt op het einde .speel ik het uit met alle edmerales.gebeurt er niks ?

moet nog extra mode uitspelen kan daar bij eindbaas komen


Maar em, lig je ook nog wel eens met een chickie in bed of niet? ;)
Post Reply