Bioshock scores

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

Bioshock scores

Post by Ken » Fri Aug 17, 2007 16:07

Als je kijkt naar de scores van Bioshock zal het moeilijk zijn er nog over heen te gaan voor Halo 3. Waarom is hier zo weinig promotie voor gemaakt, een game met zulke scores...?

Wat zal Halo 3 brengen wat over deze scores heen gaat?
Nou niets, want de meningen zullen toch verdeeld zijn. Bioshock is wat meer een underdog titel, Halo 3 zal worden afgezeken.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Fri Aug 17, 2007 19:44

Denk dat HALO 3 niet over deze game heengaat, iedereen is zo te spreken over deze game en dan ook de pas gekomen demo. Weinig promotie weet ik niet heb toch vaak wat gezien van deze game en gehoord op sites, enz. Alleen maken ze zelf geen grootste reclame.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Fri Aug 17, 2007 21:31

Zal wel weer aan mij liggen maar ik heb de demo gespeelt en vond het flink bagger.
R-Type

Post by R-Type » Sat Aug 18, 2007 10:15

Wellicht :)

Ik was wel onder de indruk van de demo, maar erken wel wat minpuntjes. Zo vind ik het lame dat je geen torso en voeten lijkt te hebben, dat is heel erg last gen. Ook zijn sommige textures niet al te mooi, zoals op bepaalde momenten het water.

Maar ik vind de sfeer dus echt fantastisch. De gameplay ook, je kunt de Splicers op veel manieren uitschakelen. In de fik steken zodat ze het water inrollen, en dan electrocuteren. Of je hacked de security camera en de drones zien de Splicers als vijand! Dat is alleen nog maar de demo.

Ik verwacht nu wel hoge sales voor Bioshock. De hype is weliswaar niet zo hard, maar als ik naar gamespot en Gamefaqs enzo ga dan zie ik dat het Bioshock board gewoon fier boven oa Madden en Halo 3 staat. De game is dus heel erg in trek bij de community. De game verkoopt zichzelf zonder hype machine denk ik. Al is er wel enigzins een machine in gang gezet door een vroege en erg korte voorverkoop, een ongelukje volgens de retailers. Exemplaren gingen deze week voor 100 dollar op Ebay.

Bioshock is een rasechte single player titel van 20 uur. Halo 3 zal niet afgezeken worden door de multiplayer en de 4 player co-op. Ze zitten in verschillende vaarwateren.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Aug 18, 2007 14:41

Baki wrote:Zal wel weer aan mij liggen maar ik heb de demo gespeelt en vond het flink bagger.

Er zullen vast wel meer reviewers niet kapot zijn geweest van de game, maar journalistiek in gamingland is zo hypocriet en nep geworden dat echte kritiek zal uitblijven.

Echter, als een game populair is en eigenlijk gewoon goed is, blijkt het opeens wel populair om af te kraken. Zo geschiedde met Halio 2, Metal Gear 2 etc. Irritant is dat.
R-Type

Post by R-Type » Mon Aug 20, 2007 16:56

Halo 2 en Metal Gear solid 2 waren dan ook wel op grove minpunten te pakken, alleen het verhaal van beide titels al. Halo 2 helemaal omdat de Single player campaign gewoon niet echt goed was, de vrijheid en grote levels van Halo 1 waren volledig weg. Hier was Bungie het zelfs mee eens. Kojima heeft fouten van MGS2 ook wel erkent, door ook Raiden het slachtoffer van veel pranks te maken.

Bioshock is vrijwel nergens op te pakken, ook niet op de absentie van multiplayer want daar is de engine gewoon niet geschikt voor. Bovendien is de SP mode 3x zo lang dan de gemiddelde FPS, en ook gewoon beter.

Het is echt de nieuwe benchmark voor het first person genre, het volgt daarmee Half Life 2 op.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Aug 21, 2007 12:03

Als je het verhaal van MGS2 niet goed vindt, raad ik je aan het nog eens te gaan spelen en dan ook in z'n geheel.
R-Type

Post by R-Type » Tue Aug 21, 2007 19:05

Ik ken het verhaal. En het is opzich wel goed, maar niet goed verteld. Een echt goed verteld verhaal blijft boeiend tot het einde. MGS1's verhaal bleef boeiend tot het einde, MGS2's verhaal werd veel te wanhopig verteld.

Het komt neer op het gevaar van datatraffic en de toename van het digitale tijdperk en hoe dit iedereen eigenlijk op het verkeerde been kan zetten. Dat is wat Kojima wilde uitleggen en daarom speel je ook met Raiden, een product van deze valse realiteit created by de Patriots. Die valse realiteit in de wereld brengen en tot waarheid maken is in feite het S3 plan. Dieper zal ik er niet op ingaan, maar Kojima had dit veel beter kunnen directen.

Bioshock heeft een verhaal dat je helemaal naar eigen wens kunt volgen. Je kunt de outcome zelf ook bepalen. Het is erg sterk. Maar ook is er Gameplay, waar Halo 2 en MGS2 nou niet echt revolutionair waren. Bioshock des te meer, er zitten echt geniale touches in.

Ik heb de game nu, het is momenteel op zeker mijn GOTY 2007 maar pas na Halo 3 weet ik het echt zeker :)

Halo 3 moet echter wel van fucking goede huize komen om dit te evenaren.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Sep 12, 2007 12:01

Ik heb gisteren de demo gedownload en gespeeld. Het zegt natuurlijk niets over het hele spel omdat ik dat gewoon niet heb kunnen spelen, maar eerste indrukken zeggen meestal wel genoeg.

Mijn mening is dat je duidelijk kan zien dat er echt aandacht ik besteed aan de graphics en dat er is nagedacht over de gameplay. De game zoals ie bedoeld is kan waarschijnlijk niet veel beter. Maar de game is zo bedoeld, en dat moet dan nog maar even in je straatje liggen natuurlijk.

Ik heb me best vermaakt met de demo, sommige watereffecten hadden zelfs een voorzichtige 'wow' factor, en de manier waarop het verhaal wordt verteld gaat redelijk snel en effectief. De cutscenes worden bijv. verteld terwijl je zelf kunt blijven rondkijken, dit is wat mij betreft een goede manier om betrokken te blijven.

Toch is Bioshock niet mijn ding, omdat de gameplay me niet trekt.
Het idee is allemaal leuk en aardig, maar in een FPS wil ik gewoon twee of drie guns en een zooi granaten a la Halo en Rainbow Six. Bioshock is geen FPS, maar zo wil het toch overkomen om de FPS fan ook te strikken. Leuk bedacht, goed uitgevoerd en voor de fan de moeite waard, maar niet voor mij. Misschien voor 3 tientjes nog eens voor een avondje proberen, maar ik ga er geen 60 euro aan uitgeven en het zal al helemaal niet de game of the year worden, waarschijnlijk niet eens game of the month.
R-Type

Post by R-Type » Thu Sep 13, 2007 17:39

Ik zie het zelf ook niet echt als FPS. Eerder als first person adventure. Maar, het heeft wel echt gigantisch veel actie. Het is echter niet zo met de nadruk op knallen als RB6 waarin je ook echt zichtbaar kunt coveren enzo. Je moet vooral de omgeving als wapen gebruiken en snel beslissen.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Sep 13, 2007 19:31

Ik deel deels mijn mening met Ken.

Het ziet er tof uit, het speelt ook wel aardig, maar het is niet mijn ding. Het is wel een shooter maar ook niet als in de stijl zoals Rainbow of Ghost Recon.

Ik hou dan persoonlijk ook niet van de horror settings en/of fantasy stuff. Geef mij maar COD4/Ghost Recon en dan vermaak ik me.

Overigens heb ik hier wel de promo versie liggen, maar ik denk niet dat ik er echt mee ga beginnen.
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Fri Sep 14, 2007 10:21

Bioshock is onder meer gepromoot met reclame op televisie. Heb deze reclame zeker 4x voorbij zien komen en ik kijk nauwelijks nog TV... Dus om nu te zeggen dat de game nauwelijks gepromoot wordt...
Image
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sat Sep 15, 2007 10:21

Ik heb het spel nu ook redelijk gespeeld en ik vind hem ook wel leuk maar niet meer dan dat. De stijl is geweldig. Maar het komt allemaal niet zo revolutionair over zoals de recensies doen beweren.
Post Reply