Consoles en virussen

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
DAY
Active Level:
Active Level:

Consoles en virussen

Post by DAY » Thu Mar 15, 2007 11:29

Gisteravond was ik een beetje aan het zappen en toevallig stuitte ik op Net 5 op ‘the net’. Ik denk dat veel mensen hem wel kennen, maar ik geef toch een korte omschrijving. Sandra Bullock speelt een softwaretester genaamd: Angela Bennet die weinig contact heeft met andere mensen en veelal vanuit huis werkt. De dag voordat ze op vakantie gaat krijgt ze van een collega een programma met een virus opgestuurd en dan begint de ellende voor haar. Haar identiteit wordt door mensen veranderd en mensen willen haar vermoorden omdat ze teveel weet. Uiteindelijk blijkt de man van het bedrijf dat de beveiligingssoftware heeft gemaakt de bad guy zte zijn en door een slimme actie van Sandra Bullock wordt die man ontdekt en wordt die man gepakt en krijgt ze haar identiteit weer terug.

De beveiliging in computers is tegenwoordig wel redelijk geregeld met internet security programma’s, maar deze film heeft mij aan het denken gezet over de beveiliging in consoles. De huidige generatie wordt aangesloten op het internet, maar hoe wordt een gamer beschermd tegen virussen en spyware? Een tijdje geleden was er ook al wat ophef over de beveiliging van gsm’s , doordat mensen door middel van bluetooth gegevens te weten kondne komen, dat lek is gelukkig gedicht, maar hoe lang zal het duren voordat console gamers aan deze taferelen worden blootgesteld?
Keep on Dreaming
Hadouken

Post by Hadouken » Thu Mar 15, 2007 17:53

The Net, baggerfilm. Maar verder...Ik had er nog niet over nagedacht maar het is nog niet eens zo ver gezocht dat je met internet op je console, je console ook openstelt voor virussen en spyware. Verder vraag ik me eigenlijk wel af wat de meerwaarde is van spyware op de console.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Thu Mar 15, 2007 18:19

routers hebben een soort veiligheid/firewall en ik denk da bijv. microsoft wel zijn windows firewall heeft staan op de xbox. Verder zou ik het ook niet weten.
Image
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Fri Mar 16, 2007 10:34

Met spyware zou je dan denk ik bijvoorbeeld inloggegevens van de services kunnen kopieren en dan op die manier de achievements en buypoints van iemand overnemen.

De firewall van servers zoals die van microsoft en die op je router beschermen je alleen tegen een outside in actie, maar wanneer je onwetend zelf iets installeerd wordt je niet beschermd.
Keep on Dreaming
Post Reply