Gisteravond was ik een beetje aan het zappen en toevallig stuitte ik op Net 5 op ‘the net’. Ik denk dat veel mensen hem wel kennen, maar ik geef toch een korte omschrijving. Sandra Bullock speelt een softwaretester genaamd: Angela Bennet die weinig contact heeft met andere mensen en veelal vanuit huis werkt. De dag voordat ze op vakantie gaat krijgt ze van een collega een programma met een virus opgestuurd en dan begint de ellende voor haar. Haar identiteit wordt door mensen veranderd en mensen willen haar vermoorden omdat ze teveel weet. Uiteindelijk blijkt de man van het bedrijf dat de beveiligingssoftware heeft gemaakt de bad guy zte zijn en door een slimme actie van Sandra Bullock wordt die man ontdekt en wordt die man gepakt en krijgt ze haar identiteit weer terug.
De beveiliging in computers is tegenwoordig wel redelijk geregeld met internet security programma’s, maar deze film heeft mij aan het denken gezet over de beveiliging in consoles. De huidige generatie wordt aangesloten op het internet, maar hoe wordt een gamer beschermd tegen virussen en spyware? Een tijdje geleden was er ook al wat ophef over de beveiliging van gsm’s , doordat mensen door middel van bluetooth gegevens te weten kondne komen, dat lek is gelukkig gedicht, maar hoe lang zal het duren voordat console gamers aan deze taferelen worden blootgesteld?
Consoles en virussen
Consoles en virussen
Keep on Dreaming
Met spyware zou je dan denk ik bijvoorbeeld inloggegevens van de services kunnen kopieren en dan op die manier de achievements en buypoints van iemand overnemen.
De firewall van servers zoals die van microsoft en die op je router beschermen je alleen tegen een outside in actie, maar wanneer je onwetend zelf iets installeerd wordt je niet beschermd.
De firewall van servers zoals die van microsoft en die op je router beschermen je alleen tegen een outside in actie, maar wanneer je onwetend zelf iets installeerd wordt je niet beschermd.
Keep on Dreaming