Japanse of PAL Saturn games?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Geoffrey

Japanse of PAL Saturn games?

Post by Geoffrey » Mon Mar 12, 2007 20:32

Ik wil naar de toekomst toe ook Saturn games gaan verzamelen, maar belangrijker, er zijn een aantal titels die me erg aanspreken om toch nog eens te doorlopen. Nu is de vraag die jullie waarschijnlijk al eerder hebben gehad, zouden jullie voor een PAL of voor een NTSC/J collectie gaan?

Wat zijn de voordelen, etc. De boxarts van de japanse zien er inderdaad wel een stuk vetter uit, alleen de japanse taal kan een (groot) probleem vormen.

Alvast bedankt!

Geoffrey
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Mon Mar 12, 2007 23:18

Volgens mij is dit niet echt een vraag.
Er zijn namelijk weinig goede titels uitgekomen voor de PAL console.
Waarom moet het een of de ander zijn? Ga je gamen of collecten?
Als je gaat collecten, dan zou ik voor de Japanse collectie omdat echt bijna alle niet-Japanse spellen geen waarde hebben en terecht. Alleen Panzer Dragoon Zwei heeft waarde. Taal zal alleen in een rpg problemen vormen.
Speel alstjeblieft alles met een rgb kabel en op 60 Hz.
almighty

Post by almighty » Mon Mar 12, 2007 23:28

Zou zelf ook voor een japanse Saturn gaan, meer aanbod en de games zijn makkelijker te verkrijgen.
En ben het met d eens, 60 Hz/rgb is echt een must have.Anders ziet het er echt niet uit.
Geoffrey

Post by Geoffrey » Mon Mar 12, 2007 23:32

d wrote:Volgens mij is dit niet echt een vraag.
Er zijn namelijk weinig goede titels uitgekomen voor de PAL console.
Waarom moet het een of de ander zijn? Ga je gamen of collecten?
Als je gaat collecten, dan zou ik voor de Japanse collectie omdat echt bijna alle niet-Japanse spellen geen waarde hebben en terecht. Alleen Panzer Dragoon Zwei heeft waarde. Taal zal alleen in een rpg problemen vormen.
Speel alstjeblieft alles met een rgb kabel en op 60 Hz.

Hoi, ja het was toch echt wel een vraag. Ik wil ze collecten, maar er zitten ook een aantal game bij (bij de NTSC/J) die ik eigenlijk wel wil spelen ook ja. Die 60 Hz is geen probleem :)

Goed, dan gaan we voor de japanse! Als jullie nog tips hebben voor toppertjes? :)

Thx!
almighty

Post by almighty » Mon Mar 12, 2007 23:46

Welke games spreken je het meest aan?
Er zijn wel veel mooie fighting games op de Saturn, en veel goede shmups :wink:
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Mar 13, 2007 17:34

Erm er zeker 1 pal game die wel tering duur is. Panzer Dragoon Azel (de rpg dus en idd weer een Panzer game). Ook de usa versie is duurder dan de jap uiteraard door de engelse tekst zoals d al aangaf.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Mar 13, 2007 17:45

Ik heb panzer gespeelt toen ie uitkwam, nooit wat aangevonden.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Mar 14, 2007 16:50

Ik heb deze topic even naar de Old Skool verplaatst.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Wed Mar 14, 2007 20:10

Niet dat ik cds wil aanraden, maar ik zou voor japanse vecht gamez gaan, ben nog altijd benieuwed hoe de gameplay van Groove on Fight is en in fight games is er toch niet veel text plus jap text ziet er dope uit.
Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Mar 14, 2007 20:14

http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=1215

Geen slecht pakket om mee te beginnen en om te kijken of het je waard is echt te gaan verzamelen.
Geoffrey

Post by Geoffrey » Wed Mar 14, 2007 22:57

Ondertussen drie NTSC/J's gekocht (zie men topic). Ga daar mee beginnen en dan verder opbouwen :D
d2

Post by d2 » Thu Mar 15, 2007 00:12

ZiEk wrote:ben nog altijd benieuwed hoe de gameplay van Groove on Fight is.
Heel goed hoor. Hij komt uit de Power Instinct serie.
Het is een beetje zoals Marvel/X-Men vs streetfighter, qua tag team (maar dan wel de SS versie, bij de PS versie is de tag team feature gebutchered)
Goede gameplay, soms een beetje vreemde graphics, maar echt wel een toppertje. 1 MB required en je kan hem met 4 joypads spelen (multitap)
hehe, mini review 8)
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Thu Mar 15, 2007 18:16

ja nice mini review en ja power instinct net als martimelee en zow, die versie van de SS is alleen op SS en Arcade op een sega s-tv, die vreemde graphs zien er cool uit daaom ook benieuwed en ik zag ergens wat hentai achtigge plaatjes.

Die gameplay beschrijving klinkt goed er is weinig mis met marvel vs street fighter, twijvel wel tussen ooit een s-tv versie te boeken of een SS. Ik vind cds nog stees minderwaardigg.

thnx voor de info
Image
R-Type

Post by R-Type » Thu Mar 15, 2007 20:01

Groove on Fight is een zeer leuke game, maar haalt niet het niveau van Capcom en SNK. Ik vond het spel op zijn minst verfrissend.

Ik zou zeggen dat het tevens de beste Power Instinct titel is.
Post Reply