GT HD

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Baki
Active Level:
Active Level:

GT HD

Post by Baki » Sun Feb 11, 2007 15:27

Heb vandaag deze gratis game geleeched. Ook al is het gratis echt vrolijk werd ik er niet van. Ziet er wel leuk uit maar het geluid van die bakken is echt schraal zeg. Ook maar 1 baantje om wat op de rijden. Driften voelde ook niet echt zoals bij deel 3 en 4. Leuk dat het gratis is want hier wil je echt niet voor betalen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Feb 11, 2007 17:01

Toch is het wel leuk, je ziet toch wel een paar grafische touches die we later zullen terug zien in de volgende generatie ps3 games. En GT is nou eenmaal GT, daar moet je vooral niet teveel aan kneuzen.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Feb 11, 2007 22:46

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ja GT is GT maar dit is geen GT. De wagens zijn net natte dwijlen in de bocht. Vind dit behoorlijk tegenvallen. En grafisch is dit echt niet zo top hoor. Als ik daar Motorstorm of VF5 naast zet dan is het maar middelmatig. Wat ik al zei, leuk omdat het gratis is maar meer niet. [/i]
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Mon Feb 12, 2007 09:41

Ben zelf de laatste tijd toch wel wat uitgekeken op de GT reeks. De gameplay is nauwelijks echt verandert ten opzichte van de orginele GT op de psx. Forza doet het daarin een stuk beter, het schademodel zorgt dat je veel netter moet rijden om te kunnen winnen of dat je veel moeite moet doen om met een beschadigde auto aan te komen. Daarnaast zijn veel banen in GT ook oud, wat naar mijn mening Forza 2 de enige echte next gen racer gaat worden.
Keep on Dreaming
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Feb 12, 2007 15:47

De strijd om de titel next gen racer zal naar mijn idee gaan tussen GT5 en Forza 2, GT HD is een project om te laten zien wat de PS3 aankon. Ik denk toch dat GT5 meer vernieuweingen gaat brengen en Forza 2 van de kaart veegt. 8)
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Mon Feb 12, 2007 17:53

GT4 was ook veel beter dan Forza. Ik heb ze naast elkaar zien draaien en de frame rate van GT was ten eerste al hoger dan Forza. Iets waar ik me dus echt aan kan storen. Het team van GT heeft ook al veel meer ervaring (5 games) en dus een dikke voorsprong op Forza die je ook niet zomaar even inhaalt. Ook de wagens in GT reageren voor mij veel beter. Ik verwacht zelf ook meer van GT5 zeker omdat de PS3 gewoon een veel dikkere krachtbron onder de 'hood' heeft dan de 360 ;)
R-Type

Post by R-Type » Mon Feb 12, 2007 21:35

Forza kwam wel meteen met een online mode, daarmee is GT nog een ongeboren kindje.

Polyphony levert eigenlijk al een paar jaar een halfbakken product; geen sim, maar ook geen arcade racer. Iets er tussen in wat een sim wil zijn, en wat in multiplayer vrij snel verveelt (split screen is afgrijselijk, en linken is niet altijd een optie) en in single player ook vrij vervelend word door de vage AI. Ik heb de games wel doorgespeeld, maar vraag me wel eens af waarom... soms is het echt een sleur om per sé zo'n nutteloos kampioenschap als lightweight te halen, gelukkig had GT4 de B-spec mode met versnelling.

Ik vind GT1 eerlijk gezegd nog steeds de beste in de serie (leukste auto's, occasions, leukste arcade mode, goed overzicht in kampioenschappen), gevolgd door GT4. GT3 is het absolute dieptepunt, dat was een soort next-gen GT2 met nóg minder te bieden :)
Last edited by R-Type on Tue Feb 13, 2007 15:14, edited 1 time in total.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Mon Feb 12, 2007 23:13

Gran Turismo 5 moet echt met schademodel en online optie komen. Anders koop ik de game echt niet. Ik ben al te vaak ik het herhalingstruukje van Polyphony getrapt.
Fonzi

Post by Fonzi » Tue Feb 13, 2007 00:48

Ik heb eigenlijk nooit van GT of Forza gehouden. Ik wil dat m'n wagens door de bocht zwiepen door middel van een stevige powerslide. Arcaderacers zoals Sega Rally, Ridge Racer of Initial D spreken me veel meer aan. Als ik echt een simulatie wil, spring ik wel in m'n eigen auto.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Tue Feb 13, 2007 09:03

Fonzi wrote:Ik heb eigenlijk nooit van GT of Forza gehouden. Ik wil dat m'n wagens door de bocht zwiepen door middel van een stevige powerslide. Arcaderacers zoals Sega Rally, Ridge Racer of Initial D spreken me veel meer aan. Als ik echt een simulatie wil, spring ik wel in m'n eigen auto.
Ja man, ik ben met jou. Ik ben ook meer een arcade racer man.
Mijn favoriete PS racer is dan ook Side By Side Special van Taito. Geen options, geen gezeik, 16 autos, zoek maar uit welke auto het beste geschikt is voor welk circuit. En deze game is moeilijk mensen. Geen Sim, maar een super moeilijke arcade racer in hart en nieren. Als ik geld zou hebben zou ik een Japanse PS2 willen met al die Japanse racers van Genki, Sega, Taito en Konami.
R-Type

Post by R-Type » Tue Feb 13, 2007 15:17

Op het gebied van racegames ligt mijn voorkeur eerder bij iets als PGR, redelijk lage instap maar toch nog wel realistisch doordat de locaties en auto's echt bestaan. Lekker snelheidje, leuke drift gameplay. Veel meer fun dan een traag opbouwend GT, die eigenlijk dus niet eens een Real Driving Simulator is.

Voor kort en snel plezier vind ik Daytona in de arcade de absolute topper, maar Ridge Racer was ook altijd wel tof.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Feb 13, 2007 15:49

GT kun je eigenlijk niet met andere racers vergelijken. Forza is de enige kloon die enigszins gelukt is, maar op simulatie achtige racegames gebied staat GT gewoon nog steeds bovenaan, ook qua verkopen.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Feb 13, 2007 16:03

Qua verkopen misschien wel maar ik vind GT persoonlijk de meeste saaie van allemaal. En zo realistisch is het ook weer niet want de AI is verouderd en het geluid van slippende banden is helemaal achterhaald.

Nee na GT4 heb ik voormezelf de serie afgesloten.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Feb 13, 2007 18:29

Fonzi wrote:Ik heb eigenlijk nooit van GT of Forza gehouden. Ik wil dat m'n wagens door de bocht zwiepen door middel van een stevige powerslide. Arcaderacers zoals Sega Rally, Ridge Racer of Initial D spreken me veel meer aan. Als ik echt een simulatie wil, spring ik wel in m'n eigen auto.

Ik mag hopen SR voor die SR2006 want toen ging ik janken. Wat een troep snif snif. Ik vind dat Sega Scudrace moet poorten naar de 360 of ps3!!! Nee ik eis het!!! GVD :twisted: :evil:
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Feb 13, 2007 22:34

Baki wrote:

Ik mag hopen SR voor die SR2006 want toen ging ik janken. Wat een troep snif snif. Ik vind dat Sega Scudrace moet poorten naar de 360 of ps3!!! Nee ik eis het!!! GVD :twisted: :evil:

SCUDRACE!!! Wat een titel zeg .. pff .. op welk arcadeboard draaide deze? Deze game heb ik echt heel vaak gespeeld in Spanje.
R-Type

Post by R-Type » Tue Feb 13, 2007 22:54

Model 3 step 1.5. Scud Race moest een soort model 3 testversie van Daytona zijn. Maar Scud Race heeft de tand destijds niet optimaal doorstaan, imo. Toen ik de game, toch al weer 3 jaar geleden, weer tegen kwam vond ik hem niet meer zo tof als ooit en zat ik veel meer achter de betere Daytona 2. Toch blijft Scud wel een heel coole arcade racer.

Er is ook een Scud Race voor Dreamcast techdemo.

Moet ik wel zeggen, dat ik die polygons van model 3 ongeevenaard vind, die graphics zijn nooit perfect op de console geport (SR2, VF3 en ook VO en FV2 waren veel mooier in de arcade). Die graphics, framerates en gebruik van kleuren waren echt super. Ik vond het ook mooier dan Naomi.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Wed Feb 14, 2007 13:50

R-Type wrote:Er is ook een Scud Race voor Dreamcast techdemo.

Waar/hoe/wat please tell me more.......

Scud race? Hmmm. Er zijn ook veel andere zieke Sega racers uitgekomen.
Dirt Devils, Le mans 24, Sega Touring Car Championship, Indy 500,
Simulatie? Simulatie? F355! Dat is pas simulatie.

Kunnen die gruwelijke racers al ge-emuleerd worden? Ik haat emulatie, maar ik wil die games wel een keer in mijn leven gezien hebben, graag.
R-Type

Post by R-Type » Wed Feb 14, 2007 19:48

Er is een filmpje waarin een Scud Race Alpha op de DC draait.

http://www.segagagadomain.com/welcome-news.htm

Volgens mij staat ie nog op de FTP van bovenstaande link.

Sega touringcar is onderschat btw, heerlijke game met analog pad.. en als je veel traint. Ok saturn versie is wat minder maar ik vond de NTSC versie erg meevallen. Ferarri F355 is inderdaad pas een sim, dat voelt bijna als echt rijden. Nu heb ik helaas nooit in een Ferrari mogen rijden, maar de gameplay komt zowiezo al in de buurt van een standaard occasion, vooral met handschakel en geen assist :)
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Wed Feb 14, 2007 23:12

R-Type wrote:Er is een filmpje waarin een Scud Race Alpha op de DC draait.

http://www.segagagadomain.com/welcome-news.htm

Volgens mij staat ie nog op de FTP van bovenstaande link.

Sega touringcar is onderschat btw, heerlijke game met analog pad.. en als je veel traint. Ok saturn versie is wat minder maar ik vond de NTSC versie erg meevallen. Ferarri F355 is inderdaad pas een sim, dat voelt bijna als echt rijden. Nu heb ik helaas nooit in een Ferrari mogen rijden, maar de gameplay komt zowiezo al in de buurt van een standaard occasion, vooral met handschakel en geen assist :)

Thanks man ik ga kijken. Ik heb van die server al eens een filmpie gedownload van een van die Toyota catalogi, waar ik Ken ook naar gevraagd had. (Hij zocht zelf ook een kopie....)
Sega Touringcar heeft de framerate van MAME emulatie op een 386 :lol:
Als de framaerate gelijk was geweest aan die van Manx TT of Sega Rally, had het zeker een toppertje kunnen zijn. Check Side by side special:
http://www.youtube.com/watch?v=PZ1jQ81uk00 PS1
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Thu Feb 15, 2007 09:45

Ken wrote:GT kun je eigenlijk niet met andere racers vergelijken. Forza is de enige kloon die enigszins gelukt is, maar op simulatie achtige racegames gebied staat GT gewoon nog steeds bovenaan, ook qua verkopen.

Om Forza een GT kloon te noemen ben ik niet helemaal mee eens, dat GT een goede racer met wat meer simulatie dan de gemiddlede racer in die tijd heeft neergezet is een feit, maar Forza heeft ook best leuke dingen gedaan. Ze hebben onder andere een soort trial tracks, ipv dat je telkens hetzelfde rondeje moet rijden. Daarnaast hebben auto's in Forza een betere AI, dat merk je vooral als je full speed je auto in naar de tegenstander stuurt.

Framerate drop heeb ik zelf niet erg last van gehad, merk dat trowuens wel dat het filmje in de intro en de demo daarna wel een beetje haperen, maar ingame heb ik geen last van gehad.

Denk zelf dat de volgende GT geen schademodel krijgt, ik denk dat Microsoft enorm met geld heeft lopen zwaaien en dat heeft polyphony gewoon niet.
Keep on Dreaming
Post Reply