ps3 regiovrij ?
ps3 regiovrij ?
Ik lees verschillende berichten over de "regiovrijheid" van de ps3. Sony zelf beweerd dat op de console eu/jap/us games gespeeld kunnen worden, ongeacht uit welk land hij komt.
-Klopt dit ?
-Geldt dit ook voor de ps1 en ps2 games ?
Had ook gelezen dat dmv een update de ps1 en ps2 games in progressive scan gespeeld kunnen worden. Iemand dit al uitgeprobeerd ?
-Klopt dit ?
-Geldt dit ook voor de ps1 en ps2 games ?
Had ook gelezen dat dmv een update de ps1 en ps2 games in progressive scan gespeeld kunnen worden. Iemand dit al uitgeprobeerd ?
Mij bevalt ie idd prima. Zeker nu VF5 bijna uit is
Op dit moment heb ik alleen nog maar race games (RR7, F1 en Motorstorm). Heb RR7 al helemaal grijs gespeelt en ben nu wat aan het scheuren met mn McLaren en als ik ff zin heb om te gooien en smijten dan prop ik Motorstorm erin. Alle drie vette games. Maar als ik VF5 heb dan liggen ze zeer snel stof te happen kan ik je vertellen!

Weet iemand of je met een ntsc machine in Nederland gebruik kunt maken van dat playstation netwerk? Ik heb verder gelezen dat firmware 1.50 uit is en dat dat eventueel erop te zetten is door te downloaden van je pc en op een usb stick te zetten en dan over te zetten op je ps3, heeft iemand dat al geprobeerd?
@ baki, gebruik jij trouwens een stroomconverter voor je ps3 of heb je hem gewoon aangesloten?
@ baki, gebruik jij trouwens een stroomconverter voor je ps3 of heb je hem gewoon aangesloten?
Keep on Dreaming
Baki wrote:Ik gebruike een 300W stroomconverter met zekeringbeveiliging. Dit is noodzaak anders fikt je ps3 af
Thanx for the advice

Heb het inmiddels ook gehoord van de verkoper van mijn ps3 en staat ook met koeieletters op de doos, maar wou het toch even zeker weten.
Ik ben wel trouwens een beetje bezorgd over die touch aan/uiknop, heb het id dat die er redelijk snel aan gaat. En voor iedereen die een ps3 afhaald, neem een boodschappenwagentje mee, want tering 7kg!!

Keep on Dreaming
Een stroomconverter voor de ps3 is niet nodig. Gewoon de powercable vervangen door een die wel in het stopcontact past (5amp pc voedingskabel)en gaan... Zo doe ik het in ieder geval al sinds december en er is nog niks afgefikt.
Dit staat op ntsc-uk, voor de mensen die huiverig zijn:
Als je een ps3 uit een andere regio neemt ,houdt er dan wel rekening mee dat de systemen niet helemaal identiek zijn. Zo is censureert de Japanse ps3 Resistance. Niet heel dramatisch maar toch...
Dit staat op ntsc-uk, voor de mensen die huiverig zijn:
We have confirmation from SCEA now that the power supply inside the Playstation 3 is, in fact, universal. The power supply supports 100 to 240 volts at 50 to 60 Hertz, which is useable in all modern power grids -- including Europe. Although European markers require a different physical plug for their infrastructure, there is no need to replace the power supply.
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4908&ref=y
Als je een ps3 uit een andere regio neemt ,houdt er dan wel rekening mee dat de systemen niet helemaal identiek zijn. Zo is censureert de Japanse ps3 Resistance. Niet heel dramatisch maar toch...
Rano wrote:Ik heb hem van de week weer even in mijn handen gehad. Damn, hij is echt zwaar. Dat wordt nog wat als ik met de PS3 en mijn 23" Apple Cinema Display in de trein wil spelen. Pff.

@ Chipp, dat van dat censureren wist ik trouwens niet, wat wordt er eigenlijk gecut in resistance? Dacht zelf dat Japan nooit echt aan censuur deden denkend aan wat voor hentai spul er allemaal uitkomt.
Keep on Dreaming