Betalen voor digitale content
Betalen voor digitale content
De laatste tijd worden steeds meer netwerken opgezet waar gamers kunnenn gamen, zoals Xbox live en Nintendo virtual console. Het valt mij op dat voor veel content betaald moet worden, bijvoorbeeld een jaar xbox live kost al gauw 60 euro en de spellen die bij de Wii gedownload kunnen worden kosten ook al gauw 10 euro per spel. Persoonlijk vind ik het nog wel wat moeilijk om te betalen voor digitale content, want ik ben toch nog steeds iemand die iets in de handen wil hebben voor hetgeen ik heb betaald. Wat ben jij bereid te betalen voor gedownloadde games en tot waar gaat het betalen voor dit soort dignen voor jou?
Keep on Dreaming
Ik ben er wel redelijk makkelijk in moet ik zeggen.
Kijk, het scheelt gewoon een hoop aansluitgedoe als je een game downd via de Virtual Console op de Wii. Dus ik heb er dan echt wel 8 euro voor over. Want als je in de kroeg staat is dat ook 3 - 4 bier. Dus waar hebben we het over.
Maar ook met mp3s. Ik down ze gewoon via iTunes tegenwoordig om een hoop gezeik te besparen met spyware etc. Het kost misschien meer geld in zijn totaliteit maar bespaart je ook een hoop tijd.
Dus ik vind de digitale content gewoon prima. Ik moet wel toegeven dat een game die je bezit incl hoes en boekje lekkerder speelt dan een ROM op je Wii. Maar het is nóg beter om de game te bezitten en deze te spelen op je Wii
Kijk, het scheelt gewoon een hoop aansluitgedoe als je een game downd via de Virtual Console op de Wii. Dus ik heb er dan echt wel 8 euro voor over. Want als je in de kroeg staat is dat ook 3 - 4 bier. Dus waar hebben we het over.
Maar ook met mp3s. Ik down ze gewoon via iTunes tegenwoordig om een hoop gezeik te besparen met spyware etc. Het kost misschien meer geld in zijn totaliteit maar bespaart je ook een hoop tijd.
Dus ik vind de digitale content gewoon prima. Ik moet wel toegeven dat een game die je bezit incl hoes en boekje lekkerder speelt dan een ROM op je Wii. Maar het is nóg beter om de game te bezitten en deze te spelen op je Wii

Het is nog maar het begin van de 'on-demand' toekomst die we over een paar jaar zullen krijgen. Winkels zullen het nog moeilijker krijgen, videotheken zullen verdwijnen, retrogamen is terug als nooit tevoren.
Kan niet anders zeggen dan dat het voor jezelf en voor bedrijven die veel makkelijker kunnen inspelen op de wens van de consument alleen maar beter zal worden.
Kan niet anders zeggen dan dat het voor jezelf en voor bedrijven die veel makkelijker kunnen inspelen op de wens van de consument alleen maar beter zal worden.
Wat de VC betreft betaal ik enkel voor de games die ik nooit gespeeld heb en echt graag eens wil proberen. Tot mijn grote schaamte had ik bijvoorbeeld nog nooit Gunstar Heroes gespeeld en ik merk dat ik deze titel eigenlijk best veel speel op de VC. Sommige andere, waar ik minder naar uitkeek heb ik ook gedownload, één keer bekeken en nooit meer opgezet. Zonde van het geld want die VC games zijn behoorlijk prijzig.
XBLA vind ik persoonlijk minder. Voordeel is wel dat ze HD ondersteunen en sommige originele titels zijn. Van alle titels die ik gedownload heb, speel ik Luminus Live best veel maar dat komt ook wel door het feit dat veel echte 360 titels me niet echt kunnen boeien. Kijk ook wel uit naar Castlevania:SOTN. Ik hoop alsnog dat Sega enkele model2 arcadegames naar XBLA brengt. Momenteel vind ik het aanbod pover.
XBLA vind ik persoonlijk minder. Voordeel is wel dat ze HD ondersteunen en sommige originele titels zijn. Van alle titels die ik gedownload heb, speel ik Luminus Live best veel maar dat komt ook wel door het feit dat veel echte 360 titels me niet echt kunnen boeien. Kijk ook wel uit naar Castlevania:SOTN. Ik hoop alsnog dat Sega enkele model2 arcadegames naar XBLA brengt. Momenteel vind ik het aanbod pover.