Betalen voor digitale content

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
DAY
Active Level:
Active Level:

Betalen voor digitale content

Post by DAY » Tue Feb 06, 2007 09:15

De laatste tijd worden steeds meer netwerken opgezet waar gamers kunnenn gamen, zoals Xbox live en Nintendo virtual console. Het valt mij op dat voor veel content betaald moet worden, bijvoorbeeld een jaar xbox live kost al gauw 60 euro en de spellen die bij de Wii gedownload kunnen worden kosten ook al gauw 10 euro per spel. Persoonlijk vind ik het nog wel wat moeilijk om te betalen voor digitale content, want ik ben toch nog steeds iemand die iets in de handen wil hebben voor hetgeen ik heb betaald. Wat ben jij bereid te betalen voor gedownloadde games en tot waar gaat het betalen voor dit soort dignen voor jou?
Keep on Dreaming
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Feb 06, 2007 10:49

Ik ben er wel redelijk makkelijk in moet ik zeggen.

Kijk, het scheelt gewoon een hoop aansluitgedoe als je een game downd via de Virtual Console op de Wii. Dus ik heb er dan echt wel 8 euro voor over. Want als je in de kroeg staat is dat ook 3 - 4 bier. Dus waar hebben we het over.

Maar ook met mp3s. Ik down ze gewoon via iTunes tegenwoordig om een hoop gezeik te besparen met spyware etc. Het kost misschien meer geld in zijn totaliteit maar bespaart je ook een hoop tijd.

Dus ik vind de digitale content gewoon prima. Ik moet wel toegeven dat een game die je bezit incl hoes en boekje lekkerder speelt dan een ROM op je Wii. Maar het is nóg beter om de game te bezitten en deze te spelen op je Wii :)
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Tue Feb 06, 2007 10:57

wat denk ik ook een issue kan zijn is het feit dat als er wat met je console gebeurt je misschien al je content kwijt bent. Of maak je er altijd aanspraak op ook als je een nieuwe console hebt?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Feb 06, 2007 13:05

Ik weet met Live dat je dan gewoon weer alles opnieuw kan downen aangezien dat gelinkt is aan je gamerstag.

Voor de Wii moet je geloof ik contact opnemen met Nintendo. Maar je hoeft er nooit opnieuw voor te betalen.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Feb 06, 2007 19:07

Je betaalt toch ook voor je internet, kijk en luistergeld etc. Films nam je vroeger ook op, was ook geen echte shit. Same ol' imo.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Tue Feb 06, 2007 19:24

Aan de ene kant vind ik betaalde downloads wel relaxed. Zo heb ik hier een sealed Super Mario 64 liggen en die ga ik dus niet open maken. Dan is Virtual Console erg handig. Maar aan de andere kant vind ik dat ze belachelijke prijzen vragen.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Feb 06, 2007 19:41

Prijzen zijn soms wel lame ja maar vroeger betaalde je ook kijk en luistergeld en nam je films op...same ol' imo ;)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Feb 06, 2007 22:57

Het is nog maar het begin van de 'on-demand' toekomst die we over een paar jaar zullen krijgen. Winkels zullen het nog moeilijker krijgen, videotheken zullen verdwijnen, retrogamen is terug als nooit tevoren.

Kan niet anders zeggen dan dat het voor jezelf en voor bedrijven die veel makkelijker kunnen inspelen op de wens van de consument alleen maar beter zal worden.
Fonzi

Post by Fonzi » Wed Feb 07, 2007 00:38

Wat de VC betreft betaal ik enkel voor de games die ik nooit gespeeld heb en echt graag eens wil proberen. Tot mijn grote schaamte had ik bijvoorbeeld nog nooit Gunstar Heroes gespeeld en ik merk dat ik deze titel eigenlijk best veel speel op de VC. Sommige andere, waar ik minder naar uitkeek heb ik ook gedownload, één keer bekeken en nooit meer opgezet. Zonde van het geld want die VC games zijn behoorlijk prijzig.

XBLA vind ik persoonlijk minder. Voordeel is wel dat ze HD ondersteunen en sommige originele titels zijn. Van alle titels die ik gedownload heb, speel ik Luminus Live best veel maar dat komt ook wel door het feit dat veel echte 360 titels me niet echt kunnen boeien. Kijk ook wel uit naar Castlevania:SOTN. Ik hoop alsnog dat Sega enkele model2 arcadegames naar XBLA brengt. Momenteel vind ik het aanbod pover.
Post Reply