Tijd voor een update!
Sinds mijn laatste post is er al het een en ander uitgevoerd. Niet alleen leuk om even te tonen, maar ik wil ook even kennis delen, stel dat iemand dezelfde acties wilt uitvoeren
Custom kleine PC
Ik heb een Small-form factor (mini-ITX) pc gebouwd voor emulators + moderne fighters. Ik heb hiervoor een CoolerMaster NR200P gebruikt, de PC past (precies) op zijn zij op het houten plankje in de Vewlix. Staand zou alleen kunnen zonder het houten plankje, maar dan zouden een aantal gemonteerde onderdelen verplaatst moeten worden. Ik ben zeer tevreden met deze case, past precies, goede termalflow en oogt strak.
Het in- en uit halen van de PC is wel wat onhandig door de krappe marge (bekabeling steekt aan de achterkant van de case uit). Dat zou makkelijk verholpen zijn als die staand in de Vewlix kan. Voor nu geen prio om het op te lossen...
JVS-PAC 1 en 2
Ik heb een JVS-PAC1 kunnen bemachtigen via Nozomi, maar al snel liep ik tegen de beperkingen van de JVS-PAC1 aan. Een aantal buttons zijn gemapped naar systeemtoetsen (ctrl, alt, space etc.) en dit is niet aan te passen op de JVS-PAC1 zelf. Meeste games kunnen hier mee om gaan, ik had iig geen problemen met het spelen van MAME/FBNeo, maar bepaalde moderne fighters (Street Fighter 5, Guilty Gear Strive) staan het niet toe systeemtoetsen te gebruiken voor controls. En dus heb ik maar een JVS-PAC2 aangeschaft. Deze bied wel de optie om keyboard mapping aan te passen (via een .ini op een SD-kaartje). Niet goedkoop, maar goedkoper dan 2 brook universal fighting boards wiren.
Monitor upgrade
De grote klapper. Poeh, dit was mij een partij... Maar gelukkig was deze upgrade het echt waard om uit te voeren!
BEFORE
AFTER
Ik heb een universal mounting bracket kunnen bemachtigen 'a la hadouken arcade'. De stock L AMI monitor (GTT TLK-320Y) heb ik vervangen met de LG 32GN650-B. Op de foto's zie je weinig verschil, maar in het echt is het verschil dag en nacht. Betere response tijd, mooiere kleuren en vooral scherper beeld. Zelfs alle geëmuleerde 15khz games zien er een stuk beter uit!
Ondanks de bracketset is er toch best wat DIY nodig. Het monitor-glas heb ik niet overgezet omdat het glas van de L AMI monitor direct op het scherm zit gelijmd (dit is volgens mij niet het geval bij monitors uit andere modellen, dan zit er een bracket tussen die je kan hergebruiken). Ook had ik in eerste instantie foamtochtstrips geplakt tussen de monitor en de bracket ter bescherming. Die waren duidelijk zichtbaar en lelijk, dus ik heb ze toch maar weggelaten.
Tevens handig om te weten, er is een kans dat je na installatie niet meer bij de monitor knoppen kan (voor brightness etc) omdat de bracket in de weg zit. Sommige monitors ondersteunen DDC software, dan kan je vanaf je PC de monitor settings aanpassen. De LG die ik heb kan dat, echt super.
Al met al een waardige upgrade, maar ik ben er toch een stevige middag (en stress) aan kwijt geweest.
Kurkje
Als laatste heb ik ook nog een officieel Taito krukje aangeschaft. Hoort echt tof een beetje bij.
Anyway, de komende tijd ga ik lekker gamen en genieten van de cab. De andere actiepuntjes komen ooit wel. Het erge is ook, de wens voor een flipperkast begint nu ook te branden...