PC hardware dat erin komt, wordt uiteraard watergekoeld en dat mag gezien worden (vandaar keuze voor transparant plexiglas).
Een mooie combinatie van meerdere hobby's

Monitor heb ik al binnen, het leek mij een leuk idee om voor een curved scherm te gaan.
Het is de Samsung C24F390FHU geworden welke goede reviews heeft en een aardig prijskaartje.
De monitor:

Het komt dan zo voor me te liggen in de cabinet/kast:

Even een hele snelle grove schets van de zijkant van de kast:

Dit gaat overigens een langdurige project worden door tijdgebrek...
Maar beetje bij beetje komt het uiteindelijk wel af

Ben nu nog bezig met het ontwerp, afmetingen en de CAD tekening voor de laser (hele kast gaat uit plexiglas panelen gelaserd worden).
Zat een tijdje te prutsen met de juiste afstand en hoek van de backbox hinge (beugel waarmee de kopkast aan de zijkant van de kast vastzit, daarmee kan je de kopkast neerklappen als de kast verplaatst moet worden).
Had ik vroeger maar beter opgelet met natuurkunde en wiskunde, dan hoefde ik het wiel niet opnieuw uit te vinden

Na wat gepiel heb ik de juiste manier gevonden:

En dan wordt de zijkant zoiets als dit:

Aan beide zijkanten komen 120mm fans voor de intake fans.
De outtake fans zullen aan de achterkant komen van de kast (pull op een 240 radiator).
Misschien dat ik de radiator met een bracket in het midden doe, maar dat moet ik nog uitzoeken.
Ook nog niet zeker of ik de fans aan de zijkanten wil hebben, het blokkeert zo toch wel het zicht op de hardware...
Misschien een grote 200mm fan aan de onderkant beter...
Ondertussen ben ik verder gaan tekenen, allemaal kleine dingetjes waar je rekening mee moet houden, zoals gewoonlijk gaat er toch meer tijd inzitten dan gepland.
Heb nu een side rail getekend, wordt 90 graden gebogen, zodat het de "glasplaat" vasthoudt.
Verder de schroefgaten erbij getekend in de cabinet, welke ik overigens opnieuw moet doen, want heb besloten om M4 moddingcubes te gebruiken.:
Boren en schroeven in de zijkanten van de acryl platen wil ik toch liever niet doen.

Ik kon het niet laten om alvast wat tastbaars te hebben, dus heb ik een prototype van de Backbox hinge gemaakt

Dat is er aardig uitgekomen:

De 3 rechthoekige gaten rechtsboven is bedoeld om M4 moertjes met borgring in te doen.
Daarna heb ik er een schroefgat ernaar toe geboord, zodat ik de hinge vanaf de bodem van de backbox met een schroef kan vastschroeven.
Dat boren is best precisie werk, een beetje krom boren en de schroef lijnt niet goed uit met de moer.
Ook een reden waarom ik de de rest van de cabinet met moddingcubes in elkaar ga zetten.
Hieronder iets verder gekomen met de tekening, de onderplaat, achterplaat en voorkant erbij gekomen.

Bezig met het ontwerp van de voorkant inclusief muntendeur

(hier nog heel veel "hulplijnen" getekend btw, die moeten weg als ik het af heb)
Binnenkort meer