Vewlix schermpje vies?

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Vewlix schermpje vies?

Post by Jinxz » Wed Apr 13, 2016 08:10

Haha ik kreeg vanmorgen een foto toegestuurd van iemand die bij een andere importeur (lees dozenschuiver) een Vewlix had gekocht. Geen idee van wie hij is gekocht en al wist ik het dan zou ik het voor me houden. Either way...
Dit was zijn bericht: "I have received a vewlix but the screen have some defect please see my picture and tell me your opinion the seller say other vewlix have the same …"
Dit is wat hem 1-op-1 is toegeschoven:
Image

Daar valt m'n mond wagenwijd van open. D'r zijn dus figuren die klanten opzadelen met deze bagger en er nog een excuus voor verzinnen ook. Het is makkelijk op te lossen, kost ongeveer 2-3 uur secuur werk, kan beschadigingen veroorzaken als je niet weet wat je doet en voor as-is dealers dus geen probleem om mensen mee op te zadelen.
Misschien een slap verkooppraatje maar Ik zie dit klusje bijna bij elke LCD cab en ook als het minder aanwezig is zorg ik ervoor dat het scherm gewoon weer netjes is. Dan kost een Vewlix bij mij maar iets meer. Even netjes maken en :character-cookiemonster:
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by Mildoe » Wed Apr 13, 2016 08:42

Wow, wat is dat voor een waas dan? Ik zou persoonlijk niet blij zijn idd als ik dit op mijn deurmat zou krijgen.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by Da Dude » Wed Apr 13, 2016 08:47

Die witte waas, is dat niet licht inval? Wow, ziet er vreemd uit.

p.s om je verkooppraatje bij te staan.
Je beloofde mij een as new gerestaureerde Vewlix, en die kreeg ik. Ik heb gelukkig nooit (afkloppen) een slechte koop gehad als het om Cabs gaat.
Maar jou vewlix in Nieuwstaat, was boven verwachting. :bow-yellow: :bow-yellow: :bow-yellow:
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by Milspex » Wed Apr 13, 2016 09:24

Mijne was ook in nieuwstaat. A+++ will buy again
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by Jinxz » Wed Apr 13, 2016 09:51

Tnx guys. Die waas is indd geen lichtinval. Als je een game zou opstarten blokkeerd de waas het beeld. 100* beter zichtbaar dan burn maar wel op te lossen.
Ik zal eens een filmpje maken van een cab met dezelfde waas die ik nog niet onder handen heb genomen.
User avatar
Milspex
Active Level:
Active Level:
Posts: 702
Joined: Tue Aug 27, 2013 21:40
Location: Eindhoven

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by Milspex » Wed Apr 13, 2016 10:36

Hoe haal je stof achter je scherm weg eigenlijk?
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by Jinxz » Wed Apr 13, 2016 17:55

Het scherm bestaat uit 3 lagen, de glasplaat, het LCD en de backlight. Stof zit over het algemeen tussen het glas en het LCD. Je moet daarvoor het scherm eruit halen, face-up op tafel leggen en de bezel eraf schroeven in 4 delen. Daarna kun je het glas eruit halen en het LCD en de achterkant van het glas schoon maken.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by cthulhu » Wed Apr 13, 2016 19:07

Had niet iemand op AO een stukje geschreven over hoe je dat scherm moet demonteren en het stof moet verwijderen?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by Psykick » Wed Apr 13, 2016 20:05

Ik ken wel iemand die "dozen" schuift :character-bart:
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by Jinxz » Thu Apr 14, 2016 07:51

cthulhu wrote:Had niet iemand op AO een stukje geschreven over hoe je dat scherm moet demonteren en het stof moet verwijderen?


Geen idee maar dat zou wel nice zijn. Ik wil er ook wel eens voor gaan zitten om er eentje te schrijven. Ik denk dat wanneer mensen weten hoeveel uren er gaan zitten in het opknappen van een Vewlix dat ze wel 2 keer nadenken om ze van as-is dealers te kopen ;)


Psykick wrote:Ik ken wel iemand die "dozen" schuift :character-bart:


Haha ik moest ff zoeken naar een emoticon met een spijker en een kop maar gaf het op. :dance:
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Vewlix schermpje vies?

Post by cthulhu » Thu Apr 14, 2016 16:11

Jinxz wrote:Geen idee maar dat zou wel nice zijn. Ik wil er ook wel eens voor gaan zitten om er eentje te schrijven. Ik denk dat wanneer mensen weten hoeveel uren er gaan zitten in het opknappen van een Vewlix dat ze wel 2 keer nadenken om ze van as-is dealers te kopen ;)


Gevonden!
http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic.php?t=31165
Post Reply