Het ontwerpen heb ik gedaan in photoshop en hier is de mockup:

Nadat het werd goedgekeurd moest ie alleen nog eventjes gebouwd worden

Ik wou al een tijdje eens een bezel van 4:3 naar 16:9 ombouwen om te zien hoeveel werk dat kost. Nu de cab in principe al pre-ordered werd was het in ieder geval geen financieel risico om het eens te proberen.
Hieronder zal ik de foto's knallen van het bouwproces:
Het begon met een afschuwelijke NAC die volgens mij was ondergedompeld in teer en nicotine en de meest aftandse burn-in ooit had.
Na 'm te hebben gestript, schoon gemaakt, deels gespoten en bijgepunt:

Daarna de vieze nicotine aanslag op de deurtjes schoon maken:

Eenmaal schoon, voorzichtig opgeschuurd om te spuiten:

Gespoten:

Daarna het CP eens grondig aanpassen. De NAC had een 2L6B panel en voor Streetfighter heb je uiteraard minimaal een 12B nodig. Dus eventjes 6 gaten bijmaken...
Hier foto's van het oude panel:

Daarna de overlay verwijderd en gebruikt als template voor de onderste gaten:

Vervolgens met een 8mm metaalboor een gat in het midden geboord en m'n hole-punch er doorheen gedrukt:

Daarna aandraaien:

Verwrongen metaal:

en Voila:

Vervolgens een Carbon wrap erover:

Buttons etc. erin:

En dan het laatste shot waarin je gelijk het volgende project ziet, de bezel:

Het scherm was simpel om erin te hangen door het met 2 metalen stangen aan de VESA100x100 van het scherm te monteren. De bezel was m'n grootste uitdaging.
Het plan was om een snede te maken in de bezel, het uitgesneden deel op te schuiven, vast te zetten en het gat op te vullen. Ik heb helaas niet het gehele proces gefotografeerd maar you'll get the picture:
Opgeschoven, met hoekijzers vastgezet en eronder een dun wit plexi sheet gemonteerd om de gietepoxy op z'n plek te houden.
2K epoxy:
Doek erin en gieten maar:
Laten uitharden en in meerdere dunne lagen dichtsmeren met 2K plamuur:
Netjes opschuren:
Bij daglicht de oneffenheden spotten en markeren:

Dat dichtsmeren en opschuren:

Nadat ie strak was er een mat zwarte wrap overheen:

en voila:

Nog wat beauty shots met de bezel voor het scherm. (De curve tussen scherm en bezel is aanwezig maar minimaal):

Nu zijn de zijkanten aan de beurt. ik heb een snijplotter staan die 60cm breed patronen uit vinyl kan snijden. Heerlijk om te hebben en hij kwam goed van pas

Hier het zwarte vinyl waar ie het patroon in heeft gesneden:

De andere benodigdheden:

Het proces van het verwijderen van het restmateriaal:

De rol van transfer vinyl die m'n resultaat over moet hevelen naar de cab:

Beplakt en de papieren rug van het stickervinyl verwijdered:

Daarna het vinyl overbrengen naar de cab:

De kleur rood op dezelfde manier toevoegen:

En nu alle ingredienten bij elkaar zijn gekomen is dit het resultaat geworden. De zwarte band heb ik weg gelaten en de movelist was me wat te druk:

En dan weer terug naar het originele ontwerp dat ik weken daarvoor had gemaakt. Full circle

Hope you like.