Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Fri Mar 06, 2015 12:15

Gisteren kwam ik niet onder 3.06 en uiteindelijk rage quit xD
Image
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Fri Mar 20, 2015 14:09

De Daytona staat nu achter mijn TZ flipperkast.
Als Daytona aan staat en ik sta te flipperen, word ik echt gek en doof van dat geloei van de fans :S

Ik heb de fan even eruit gehaald en zo laten draaien, dan maakt het eigenlijk niet zo veel lawaai.
Lawaai wordt dus veroorzaakt door de rooster:
Image

Even mijn dremel erbij gepakt:

Image

Zoooo dit is echt een stuk beter! Geen geloei meer, je hoort wat lucht verschuiven.
(heb er uiteraard nog wel een normale PC fan grill ervoor geplaatst, je wilt je vingers of tenen niet er tussen krijgen, deze fans draaien hard!)

En mijn dremel is nu ook kapot, staal is hartstikke dik, iets te dik voor mijn dremel, gelukkig kon ik de klus net afmaken.

Ik wil dit ook doen bij de roosters aan de voorkant van de cab.
Daarvoor maar een slijptol aanschaffen :)
Image
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Thu Mar 26, 2015 13:14

De voorkanten (onder monitoren) ook gedaan:

Image

Zoals je ziet niet mijn netste dremelklusje :')
Ik moest het doen met een kapotte dremel op halve vermogen.
En ik kreeg de fan er ook niet uit zonder de hele achterkant+pedalen eraf te halen.
Daar had ik geen zin in.
Dus voorzichtig gedremeld om niet te diep te dremelen en de fan/bedrading te beschadigen.
Duurde vet lang, maar het is gelukt :)
Ziet er niet uit, maar dat is niet erg, je kijkt er niet tegen aan hehe.

En damnnnn wat een rotzooi zat er achter het rooster, niet normaal.
Was gewoon helemaal eraan vast gekoekt en geroest, geen wonder dat er zoveel lawaai vanaf kwam.

Nu is het een stuk beter, ook véél beter qua koeling, fan kan zo heel veel meer hitte verplaatsen :)
Image
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Asure » Sat Mar 28, 2015 22:27

Oei, dat vind ik eigenlijk een beetje zonde. Ik snap dat je hem mod voor thuisgebruik, maar de neuroot in mij wordt niet blij van zo'n gat.
Image
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Sat Mar 28, 2015 22:51

Daytona borden zijn zo gevoelig voor hitte/defecten en zijn ook zo schaars, dat ik even functionaliteit bovenaan zet.

Je ziet er gelukkig niks van :)
(tenzij je erachter gaat kruipen om wat voor reden dan ook haha)
Image
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by retrocab » Mon Mar 30, 2015 10:39

tjsa ik snap het ook wel.
maar moet asure ook wel een beetje gelijk geven,origineel is toch het mooiste
dat gezegd hij is vab jezelf en zo koelt hij wel beter denk ik
heb je ook gekeken of ze goed draaien?? ivm de airflow???
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Mon Mar 30, 2015 11:47

Ik geef ook groot gelijk hoor, ziet er niet uit en zou het ook liever origineel houden.
Maar ik ben niet van plan om deze ooit nog te verkopen of zo te plaatsen dat je naar de achterkant van de monitoren kijkt en zo het gat ziet.
Heb er dus geen last van en heb nu een goed gevoel dat de koeling in orde is :)

De fans draaien perfect, grote lucht verplaatsing.
Alle fans kunnen nu zonder belemmering de lucht dóór de cab trekken.

Oorspronkelijk bliezen beide fans naar buiten, dan ontstaat er onderdruk in de cab en trekt het lucht aan vanuit de kieren.
Das niet optimaal en er ontstaat "deadspots" in de cab waar helemaal geen airflow is.

Ik heb dus de fans achter (onder de stoelen) omgedraaid, zodat deze (frisse) lucht naar binnen trekt.
De fans aan de voorkant blaast de (opgewarmde) lucht eruit.
Image
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by flay » Mon Mar 30, 2015 19:38

ik denk ook dat de ventilatie van het systeem belangrijker is dan een netje aan de achterkant die niet origineel is.
We were the first gamers !
Post Reply