Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by retrocab » Sun Feb 01, 2015 15:03

hoi freddy
ja idd die moet je hebben,moet op 5.1 volt staan

vwb de monitors cap kit is goed
maar pas op met de monitors als je er aan gaat werken moet je eerst de beeldbuis ontladen

dit is belangrijk anders krijg je een flinke oplawaai

succes
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by ChapDDR » Sun Feb 01, 2015 17:09

Haha, die glitches zijn geweldig :lol: (Voor tien minuutjes ofzo)

Wel hard aan het werk zie ik, de twin ziet er nice uit!
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Psykick » Sun Feb 01, 2015 18:00

Lekker bezig Freddy! Die 2 andere capkits kan ik wel van je overnemen, kunnen we het ruilen tegen de parts die ik heb meegegeven aan Chris ;)

Geen haast en ga eerst zelf maar eens aan de knutsel, ik heb nog zat chassis e.d. liggen, is gewoon handig om te hebben liggen :)

Succes!
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Anunaki » Sun Feb 01, 2015 20:01

Hi, goed idee om zelf de capkit te doen. Wel de monitor goed ontladen.

Ik heb zelf een dikke draad met aan twee kanten krokodillen clips (kleine accuklemmen zeg maar) gesoldeerd. een kant zet ik op het frame van de monitor en de andere kant op een platte schroevendraaier. Ik doe de hand die ik niet gebruik in mijn broekzak en dan schuif ik de platte schroevendraaier on de anodecap om contact te maken met de metalen puntjes die vasthaken in de beeldbuis. Bij mijn monitoren gebeurt er nooit iets, maar er kan op die manier restspanning van de buis afkomen. Dan hoor je een tik oid. Als ik dit heb gedaan haal ik de anodecap los en duw ik het metaal nog een x tegen het frame. Daarna haal ik het chassis los.

Doe wel voorzichtig, check evt een youtube filmpje ofzo
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Sun Feb 01, 2015 20:54

retrocab wrote:hoi freddy
ja idd die moet je hebben,moet op 5.1 volt staan

vwb de monitors cap kit is goed
maar pas op met de monitors als je er aan gaat werken moet je eerst de beeldbuis ontladen

dit is belangrijk anders krijg je een flinke oplawaai

succes


Anunaki wrote:Hi, goed idee om zelf de capkit te doen. Wel de monitor goed ontladen.

Ik heb zelf een dikke draad met aan twee kanten krokodillen clips (kleine accuklemmen zeg maar) gesoldeerd. een kant zet ik op het frame van de monitor en de andere kant op een platte schroevendraaier. Ik doe de hand die ik niet gebruik in mijn broekzak en dan schuif ik de platte schroevendraaier on de anodecap om contact te maken met de metalen puntjes die vasthaken in de beeldbuis. Bij mijn monitoren gebeurt er nooit iets, maar er kan op die manier restspanning van de buis afkomen. Dan hoor je een tik oid. Als ik dit heb gedaan haal ik de anodecap los en duw ik het metaal nog een x tegen het frame. Daarna haal ik het chassis los.

Doe wel voorzichtig, check evt een youtube filmpje ofzo


Thanks heren!

Yes, ik heb dit filmpje afgekeken, wat me heeft doen beslissen om het zelf te proberen haha



Ik heb de krokodilllen clips mee besteld met mijn soldeer spul :)
En ga dikke audiodraad gebruiken en hoop dat ik het kan na vertellen :P


ChapDDR wrote:Haha, die glitches zijn geweldig :lol:
(Voor tien minuutjes ofzo)
Wel hard aan het werk zie ik, de twin ziet er nice uit!


Dank je wel! Is idd veel werk, maar het spel is zo vet, worth it!
En beetje hobbyen is ook leuk :)


Psykick wrote:Lekker bezig Freddy! Die 2 andere capkits kan ik wel van je overnemen, kunnen we het ruilen tegen de parts die ik heb meegegeven aan Chris ;)

Geen haast en ga eerst zelf maar eens aan de knutsel, ik heb nog zat chassis e.d. liggen, is gewoon handig om te hebben liggen :)

Succes!


Thanks! Dat is goed.
Duurt nog een tijdje voordat die binnen komen (2,5 week ongeveer).
Tot die tijd nog even met breedbeeld Daytona spelen :P


Bij de voeding, moet ik ook de "V2" afstellen op 5.1 volt?
Zie plaatje hieronder:

Image

De "V3" is swso niet in te stellen denk ik?
Ik kan nergens een draaiknop daarvoor vinden.
Image
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by retrocab » Sun Feb 01, 2015 21:24

hoi freddy
ja de 5 volt isbelangrijk je moet eerst ff aan de print meten
succes
je leert al snel bij,komt helemaal goed
gr robert
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Sun Feb 01, 2015 22:18

retrocab wrote:hoi freddy
ja de 5 volt isbelangrijk je moet eerst ff aan de print meten
succes
je leert al snel bij,komt helemaal goed
gr robert


Thanks!

Aan de print:
Bedoel je dat ik de draad moet volgen naar de printplaat en dan daar meten i.p.v. in het stekkertje aan de voeding?
En dan op basis daarvan beide knoppen naar 5.1 volt draaien?
Image
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Asure » Sun Feb 01, 2015 23:25

Er zit wat verlies in de bekabeling. Als je de schema's volgt dan kom je de +5 en GND wel tegen bij de connectors op het filterbord, je kunt daar eens meten wat er nu op staat, en gaan tweaken.
Image
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Mon Feb 02, 2015 02:06

Asure wrote:Er zit wat verlies in de bekabeling. Als je de schema's volgt dan kom je de +5 en GND wel tegen bij de connectors op het filterbord, je kunt daar eens meten wat er nu op staat, en gaan tweaken.



Thanks voor de info!
Ik weet nog niet wat de filterbord is (en ook niet wat je bedoeld met schema).
Ben nog niet zo bekend met de elektronica :)
Heb je toevallig een foto van een filterbord/schema?

Ik krijg mijn multimeter dinsdag binnen, dan kan ik ermee gaan spelen :)
Image
User avatar
Anunaki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1156
Joined: Sat Nov 03, 2012 16:04
Location: Spijkenisse

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Anunaki » Mon Feb 02, 2015 07:37

het schema bevat tekeningen van de bedrading hoe die loopt in de cab , hierop kun je je aansluitingen / connectors checken. Vaak zelfs met de kleur van de draden erbij.

er zijn ook schema's van de PCBs. hierop zie je de plaats van de componenten en hoe ze met elkaar verbonden zijn
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Mon Feb 02, 2015 12:13

Ok thanks.

Ik heb deze plaatjes gevonden op het internet:

Image

Image

Is dit de goede manier om het te meten?
En welke knop op de voeding is dit, de linker of de rechter?
Image
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by retrocab » Mon Feb 02, 2015 12:27

hoi freddy
dat is wel de goede plek ja ,alleen ik zou aande buitenkant meten
en dan op 5.1 zetten

ik vind dat het al heel goed gaat,zei ik al goed inlezen !!!

ben benieuwd bij mijn daytona stond die te laag
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Cageman » Mon Feb 02, 2015 13:41

Het is juist heel goed om het aan de binnenkant te meten. Er treedt veel verlies op door het filterboard. Aan de buitenkant meten zegt niks over welk voltage de PCB krijgt.

Ik geloof dat het V2 is waarmee je de 5V naar de PCB regelt, maar ik kan me vergissen.
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by retrocab » Mon Feb 02, 2015 13:49

yep meten is weten,maar een kortsluiting is zo gemaakt!!!!
maar aangezien hetspel loopt,ben ik ban dat de voltages er wel zijn
en het ergens anders zit
ik zou het idd aan de binnenkant op een chip meten
volgens mij is het idd v2
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Cageman » Mon Feb 02, 2015 13:50

Ja, ik meet zelf ook altijd op een chip op de PCB.
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Mon Feb 02, 2015 14:07

Ok, gaan we doen! En ik zal uitkijken om geen kortsluiting te maken (fingers crossed).

Morgen moet ik mijn multimeter binnen krijgen en laat ik hier weten wat het resultaat is :)

Maar ik hoef dus maar 1 van de 2 knoppen (V2 of V4) te gebruiken, de andere is niet/minder belangrijk?
Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Cageman » Mon Feb 02, 2015 14:35

De andere is voor stroomvoorziening naar andere componenten (I/O, etc). Ook belangrijk, maar veel minder belangrijk dan de PCB. De PCB moet gewoon 5.0 volt hebben. Meestal wordt de boel op 5.1 gezet als je het aan de buitenkant van de PCB meet. Als je echt op een chip meet moet dat op 5.0 volt staan. Het meten aan de binnenkant van de connector (zoals op je foto) moet iets tussen 5.0 en 5.1 opleveren. Als je gaat verstellen zou ik beginnen met 5.0v.

het voltage op een Daytona PCB is echt van levensbelang. Meer nog dan bij andere PCBs.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by RoOd » Mon Feb 02, 2015 14:41

wat een gaaf project zeg, je leert je cabs wel zo helemaal van voor naar achter kennen. Ik denk dat het speelplezier straks extra groot wordt als hij helemaal 100% is!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en je vorderingen.
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Mon Feb 02, 2015 15:06

Cageman wrote:De andere is voor stroomvoorziening naar andere componenten (I/O, etc). Ook belangrijk, maar veel minder belangrijk dan de PCB. De PCB moet gewoon 5.0 volt hebben. Meestal wordt de boel op 5.1 gezet als je het aan de buitenkant van de PCB meet. Als je echt op een chip meet moet dat op 5.0 volt staan. Het meten aan de binnenkant van de connector (zoals op je foto) moet iets tussen 5.0 en 5.1 opleveren. Als je gaat verstellen zou ik beginnen met 5.0v.

het voltage op een Daytona PCB is echt van levensbelang. Meer nog dan bij andere PCBs.


Goede info! Thanks!!!


RoOd wrote:wat een gaaf project zeg, je leert je cabs wel zo helemaal van voor naar achter kennen. Ik denk dat het speelplezier straks extra groot wordt als hij helemaal 100% is!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en je vorderingen.


Thanks! Ik had in eerste instantie Plug&Play verwacht.
Maar dat is nu meer Plug&Pray geworden wahaha
Helemaal niet erg, ik hou wel van een beetje hobbyen en als het allemaal werkt is inderdaad de voldoening alleen maar groter!
Image
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by ruderudie » Tue Feb 03, 2015 19:33

Wel dapper hoor, zo'n project met een matig werkende Daytona! En dat zonder voorkennis, respect als je die helemaal 100% krijgt en vooral ook kunt houden daarna!
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Wed Feb 04, 2015 02:46

ruderudie wrote:Wel dapper hoor, zo'n project met een matig werkende Daytona! En dat zonder voorkennis, respect als je die helemaal 100% krijgt en vooral ook kunt houden daarna!


Dank je wel! Het is leuk om te doen :)

Vamdaag mijn multi meter binnen en gemeten:

Image

Stond dus veels te hoog!!!
De V4 knop is voor de PCB, deze voorzichtig terug gedraaid naar 5,05V.
De V2 aan buitenkant gemeten, stond op 5,25V, deze teruggedraaid naar 5,17v (dit stond ook bij Player 1 welke perfect draait).
En guess what!!! Geen glitches meer!!!
Iig, voor een ongeveer kwartier lang. :D
Ik heb goede hoop dat Player 2 nu perfect draait.

Nu alleen nog de chassis van Monitor 1 fixen en we kunnen lekker spelen :)
Image
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by retrocab » Wed Feb 04, 2015 08:14

hey freddy

top ik dacht al dat het niet goed stond
fingers crossed maar denk dat het wel oke is zo

ik zou trouwens als de monitor goed lukt de andere ook doen(was ook niethelemaal100 procent)

goed bezig hoor
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Cageman » Wed Feb 04, 2015 10:49

Goed werk!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Da Dude » Wed Feb 04, 2015 10:59

Mooi, Goed gedaan.

Wat zijn nu de restpunten nog?
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Post by Akuma2000 » Wed Feb 04, 2015 11:49

Dank jullie wel en grote dank voor de adviezen en hulp :)

De game speelt aan beide kanten nu gewoon goed :)
(alhoewel ik gisteren Player 2 niet langer dan een kwartiertje heb getest op glitches, moet hier nog even langer op spelen als ik weer tijd heb, doe ik natuurlijk graag haha)

Belangrijkste restpunt eigenlijk alleen nog maar de monitor van Player 1, daarvan de cap kit nog doen.
Eventueel ook cap kit bij monitor 2 (kleine vervorming bovenkant die ik niet weg krijg met de draaiknoppen)

En zijkant sticker van "Scud Race" vervangen voor een Daytona sticker (rechter zijkap van monitor 2).

Hoeken van binnenkanten van de kappen (boven munten kastje) zijn gebroken en zie je dus gaten.
Hier heb ik nu een sticker van mijn zaak overheen geplakt, dat kan ook nog netter :P

Ohja en nog de Race Leader lampjes (in totaal 4 stuks) van zowel player 1 als player 2 ergens scoren.

En de grote ventilator (achter de stoelen) even omdraaien, want de airflow klopt zo niet.
De ventilatoren aan de achterkant en voorkant (bij pedalen), blazen beide naar buiten.
De kleine ventilator bij de borden blaast naar voren.
Dus als ik de ventilator aan de achterkant omdraai, dan blaast die verse lucht naar binnen, blaast de kleine ventilator de airflow door de borden naar voren en blaast de ventilator aan voorkant de lucht weer eruit.
Zo heb ik dan de optimale airflow en veel betere koeling voor de borden = langere levensduur :)
Image
Post Reply