Londen arcade scene

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Londen arcade scene

Post by flay » Mon Jun 09, 2014 13:05

Een tijdje geleden naar Londen geweest en uiteraard wat arcadehallen bezocht.

Heart Of Gaming:

Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Achteraan was er nog een ruimte waar er een paar Ps3's en xboxen stonden.
Image

En ja er stonden ook 2 dance dance revolutions... ik geeft toe, het zijn hele mooie, leuke kasten maar als er "gasten" deze cab zien als een fitnesstoestel is de charme snel weg. De eerste cab stond in een kamertje apart, het had zo meer iets van een Dark Room: je verstand zegt "Ga daar niet binnen" en je neus bevestigt dit nog eens. De 2de cab stond naast de enige Daytona :roll: Als je dan denkt om eens rustig een scherpe tijd neer te zetten doet er iemand naast je zijn schoenen uit om zo zijn fully charged zweetpoten met de, veel te warme, muffe ruimte te delen. Ik kan je verzekeren dat die scherpe tijd dan niet meer zo belangrijk is.
Image
Image
Image


De 2de arcadehal die we bezochten was Namco Funscape. Is te vinden schuin tegenover London Eye. Ideaal dus wanneer je partner 3 uur staat aan te schuiven voor London Eye.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dit was een schitterende cab. Het scherm was een projectie op een halve bol. De motion sickness moet je er wel bijnemen :?

Image
Image

Ik heb ook nog Sega World bezocht of toch hetgene wat er nog van overbleef. Uit respect heb ik hiervan geen foto's genomen. Een 5 tal 3de rang cabs en een 5D cinema met 10 zitplaatsen.


Conclusie van dit alles: Het ngc is still my number one arcadehal :!:
We were the first gamers !
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Londen arcade scene

Post by Da Dude » Mon Jun 09, 2014 17:14

Mooie foto's.
Londen, goed idee voor de volgende citytrip
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Londen arcade scene

Post by Marcosan30 » Mon Jun 09, 2014 17:19

Wow man daar staat toch wel vette shizzle; sega rally 3 en outrun 2 sp deluxe!!!

Maar wat is die game met die turret (ronddraaiende machinegun)?? Ik heb die nog nooit gezien, maar lijkt me wel lachen :mrgreen:
Image
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Londen arcade scene

Post by cthulhu » Mon Jun 09, 2014 17:50

Best coole arcadehallen.

Marcosan30 wrote:Maar wat is die game met die turret (ronddraaiende machinegun)?? Ik heb die nog nooit gezien, maar lijkt me wel lachen :mrgreen:


Een tijdje geleden een filmpje van gezien (volgens mij ook hier op Nozomi gepost)...spel had een gigantische vertraging tussen het bewegen van de loop en wat er op het scherm gebeurde met de crosshair of equivalent.
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Re: Londen arcade scene

Post by flay » Mon Jun 09, 2014 18:57

cthulhu wrote:Best coole arcadehallen.

Marcosan30 wrote:Maar wat is die game met die turret (ronddraaiende machinegun)?? Ik heb die nog nooit gezien, maar lijkt me wel lachen :mrgreen:


Een tijdje geleden een filmpje van gezien (volgens mij ook hier op Nozomi gepost)...spel had een gigantische vertraging tussen het bewegen van de loop en wat er op het scherm gebeurde met de crosshair of equivalent.


De naam van het spel is Vulcan M. Het ziet er inderdaad indrukwekkend uit maar de gameplay is dit zeker niet. Na 2 minuten had ik het wel gehad en hield ik het voor bekeken.
We were the first gamers !
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Londen arcade scene

Post by cthulhu » Mon Jun 09, 2014 19:52

Van het beetje wat ik ervan heb gezien lijkt Vulcan M repetitief tot in het extreme. Net een filmpje gezien, alles hersenloos opblazen dat in beeld komt...zeer suf.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Londen arcade scene

Post by Marcosan30 » Mon Jun 09, 2014 20:43

Wel origineel bedacht dat vulcan M, erg jammer dat de uitvoering dan niet goed is :?
Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Londen arcade scene

Post by Cageman » Mon Jun 09, 2014 21:34

Vulcan M is gewoon vet. Klote-gameplay of niet. Mooie eyecatcher en vette gun :D

Cool verslag verder, Wim! Thanks voor het posten!
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Londen arcade scene

Post by Jinxz » Mon Jun 09, 2014 21:53

HAHAHA Flay. Dat control panel op die Vewlix was jouw oude 1p control panel. Dus zonder dat je het wist zat je gewoon op je eigen CP te spelen ;)
Nice arcade
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Londen arcade scene

Post by beau » Tue Jun 10, 2014 06:19

Coole foto,s
Die aliens lijkt me ook wel vet die is vrij nieuw volgens mij.
Last edited by beau on Tue Jun 10, 2014 09:04, edited 1 time in total.
:D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Londen arcade scene

Post by Cageman » Tue Jun 10, 2014 09:02

Heb je Wangan Midnight Maximum Tune 3 nog gedaan? Is één van de (vele) games op mijn verlanglijstje.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Londen arcade scene

Post by Jinxz » Tue Jun 10, 2014 10:33

Cageman wrote:Heb je Wangan Midnight Maximum Tune 3 nog gedaan? Is één van de (vele) games op mijn verlanglijstje.


Inderdaad. Ik had er laatst bijna een twin van gekocht.
Komt nog wel eens. Hopelijk is deel 4 dan betaalbaar geworden. Die zit in de nieuwe LCD versie van de cab.
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Re: Londen arcade scene

Post by flay » Tue Jun 10, 2014 21:12

Jinxz wrote:HAHAHA Flay. Dat control panel op die Vewlix was jouw oude 1p control panel. Dus zonder dat je het wist zat je gewoon op je eigen CP te spelen ;)
Nice arcade


Ik vond al dat het vertrouwd aanvoelde :D :D
Zo zie je maar
Image
We were the first gamers !
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Re: Londen arcade scene

Post by flay » Tue Jun 10, 2014 22:03

Cageman wrote:Heb je Wangan Midnight Maximum Tune 3 nog gedaan? Is één van de (vele) games op mijn verlanglijstje.


Als ik eerlijk mag zijn ben ik het spel wel eens tegengekomen op internet maar verder kende ik het niet.
Ik heb eens gameplay beelden opgezocht op youtube en het gelijkt goed op Initial D. Als ik dan eens doorklik naar Midnight Maximum Tune 4 of 5 zien deze games er inderdaad heel vet uit.

Een om te onthouden.
We were the first gamers !
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Londen arcade scene

Post by Abc123 » Wed Jun 11, 2014 09:04

Is het niet een idee om dit soort info centraal te verzamelen in een topic? Dus dat je per stad de locatie kan opzoeken?
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Londen arcade scene

Post by RoOd » Wed Jul 30, 2014 09:24

Abc123 wrote:Is het niet een idee om dit soort info centraal te verzamelen in een topic? Dus dat je per stad de locatie kan opzoeken?


Volgens mij heb ik in 2006 een poging gedaan om een lijst met arcades in een Google maps online te plaatsen. Het faalde jammerlijk bij gebrek aan input :p

Wellicht een tweede ronde meer succes, er zijn naar mijn idee wel betere arcades gekomen.
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Jazsie
Active Level:
Active Level:
Posts: 198
Joined: Sun Jul 13, 2014 23:20
Location: Maastricht

Re: Londen arcade scene

Post by Jazsie » Thu Jul 31, 2014 00:04

He, die "vliegtuig" cab met projectie op een halve bol staat ook hier in Kerkrade.

Misselijke cab! Kwam er uit alsof ik in een achtbaan was geweest waar ik niet in had moeten gaan :/.
Maar oke mijn 3D drempelwaarde is dan ook wel laag (wordt al misselijk van een potje 3D Unreal Tournament...).

Was wel fun om te proberen en het lijkt alsof je in de actie zit, erg cool!
Ondanks de motion sickness toch een schitterende cab!
Post Reply