Na 2 x een Naomi gehad en verkocht te hebben om andere cabs te financiëren begon ik de Naomi's toch wel te missen. Het blijven mooie cabs om te zien nmi. Helemaal toen ik de cab van ChapDDR zag met de monitor erin had ik medelijden met haar en vond ik dat ik haar een beter tehuis kon geven. Na wat ge-pm over en weer hadden we een deal gesloten en zou ze mijn kant opkomen aan boord van een vrachtwagen. Mijn import bruidje zeg maar.
Na zaterdag bij de nieuwjaarsborrel van Cageman al een MS-9 hebben overgenomen werd gisteren (maandag) de kast door DHL bij mij bezorgd.
Het was even wat gedoe om haar via de smalle voordeur naar binnen te krijgen, maar met behulp van 2 kameraden die toevallig in de buurt aan het werk waren, was ze zo in de woonkamer.

Direct begonnen met alles uit elkaar te halen en naar boven verplaatsen;

Ze staat nu dus boven zoals je kunt zien, te wachten tot ze met wat TLC weer wat opknapt.
Na haar van binnen en buiten onderzocht te hebben, kom ik tot de volgende conclusie;
Pluspunten:
- plastic is in (redelijk) goede staat
- poten zijn nog redelijk netjes
- deurtjes zijn goed en sleutels zitten er nog bij
- speakers zitter er nog in
Minpunten:
- bijna alle security bouten zijn vervangen door normale
- de marqueehouder zijn hoekjes uit gebroken
- de cab is helemaal gestript! Ik wist dat ze leeg was van binnen, maar had verwacht dat de standaard dingen inderdaad zouden missen (voeding, versterker, transformator, jvs i/o board, coin mech), maar zelfs de aansluiting voor de voedingskabel en alles wat bij de TL verlichting hoort zit er niet in

De speakers zitten er dan nog wel in, dat is wel positief!
Betreft het feit dat deze helemaal gestript is neem ik niemand iets kwalijk, was eerder verbaasd en had dit niet verwacht

Mijn plan is om haar te herstellen/converten naar een 15k jamma machine!
Dat brengt mij bij het volgende punt, de to do list!
To Do:
- choppen legs
- choppen leg covers, deze met afbijt kaal maken en polijsten
- MS-9 erin hangen met juiste mounting bushes en bezel
- jamma loom erin hangen
- AMP connectors overal aan maken zodat het origineel Sega lijkt
- transformator plaatsen + voeding + aansluiting voedingskabel herstellen
- versterker plaatsen en volume control onder het cp plaatsen
- control panel fixen + control panel loom
- TL verlichting herstellen
- coin mech installeren en aansluiten
Ik denk dat als ik dit heb gedaan ik al een heel eind ben!
Waarschhijnlijk kom ik tijdens het proces nog wel wat puntjes tegen zodat de lijst langer zal worden, maar dat zien we dan wel weer.
In de tussentijd ben ik nog op zoek naar de volgende onderdelen;
- transformator op houten plank
- Naomi versterker
- aansluiting voor voedingskabel aan de achterkant (plus het metalen plaatje etc wat erbij hoort, zie foto’s om te zien wat er mist)
- spullen om de TL weer aan te sluiten
- tray waar normaal het jvs i/o board op ligt onder de CP
- coin mech
- Naomi speaker kabels
Mocht je medelijden hebben met deze dame en spullen willen doneren mag dat natuurlijk altijd

Ik ben ondertussen ook druk bezig met een nieuw huis en zal dus ook heul druk zijn daarmee en met verhuizen, dus verwacht niet dat dit topic vaak/snel ge-update zal worden!