Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by sombetzki » Mon Dec 23, 2013 22:55

Heb je de jamma connector er de juiste manier om in?
Zitten de stekkers van de speakers (die aan de monitor surround zitten) voorin de aansluiting bij je controls?

En, zit de power vd monitor wel aangesloten? Die moet je horen dat hij aanspringt
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by ChapDDR » Mon Dec 23, 2013 23:13

sombetzki wrote:Heb je de jamma connector er de juiste manier om in?
Zitten de stekkers van de speakers (die aan de monitor surround zitten) voorin de aansluiting bij je controls?

En, zit de power vd monitor wel aangesloten? Die moet je horen dat hij aanspringt


Haha, nee ik was gewoon de PSU vergeten aan te zetten.

Maar hier zijn wat foto's van het beeldscherm:
Image
Image
Image

Ik baal hier echt van, verdomme......
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by sombetzki » Mon Dec 23, 2013 23:16

Geen stress!
Zit een degauss button op je psu, naast de service buttons.
Druk daar maar op ;)
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by ChapDDR » Mon Dec 23, 2013 23:21

Is dat de demag knop? Neem aan van wel hé?
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by sombetzki » Mon Dec 23, 2013 23:21

Yep
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by Trailblazer » Mon Dec 23, 2013 23:25

Idd degausen die shit! Iig niet aan de bekabeling vd monitor pielen...
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by Ken » Mon Dec 23, 2013 23:26

Welkom bij de Nozomi service hotline. Voor al uw n00b vragen, druk op 1. Voor vragen over control panels, druk 2. Voor overige vragen, bel de verkoper of druk op # om direct met Apeldoorn verbonden te worden.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by ChapDDR » Mon Dec 23, 2013 23:27

sombetzki wrote:Yep


YES HIJ DOET HET! Echt super bedankt ~<3

Vriend van me heeft wel de sticks op de kop erin gemonteerd en de buttons staan totaal fout, hehe.

Btw, hoe zet ik hem zachter? Geluid staat er hard :oops:
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by sombetzki » Mon Dec 23, 2013 23:29

Volume knop op de psu ;) of de potmeter op je moederbord, wit rond plastic dingetje.

En geniaal Ken, vooral # voor Apeldoorn :p
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by sombetzki » Mon Dec 23, 2013 23:30

Chapddr wrote:
sombetzki wrote:Yep


YES HIJ DOET HET! Echt super bedankt ~<3

Vriend van me heeft wel de sticks op de kop erin gemonteerd en de buttons staan totaal fout, hehe.

Btw, hoe zet ik hem zachter? Geluid staat er hard :oops:


Euhm, sticks op de kop? Balltop onder je CP? :P
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by ChapDDR » Mon Dec 23, 2013 23:35

Beneden=Up, links=right etc xD

Ah thanks, heb knallende koppijn gekregen van hoe hard die stond. Nu even het CP goed zetten en dan gelijk wat actiefoto's maken! Ik ben zo fucking blij met deze kast. Jamma>Naomi

@ken, hoeveel ct per minuut? 8)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by sombetzki » Mon Dec 23, 2013 23:38

Enjoy! Ipv sticks loshalen kun je ook de connectors ff swappen ;) gaat sneller denk ik.
Succes iig, ik ga pitten. Nog 1 dag werken en dan vakantie :)
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by ChapDDR » Tue Dec 24, 2013 00:26

Ik hou het vandaag ook voor gezien. Ik moet even kijken of ik morgen alles nog af krijg. Ik zal iig wat foto's posten van de kast in actie :) Ik moet wel zeggen dat de monitor echt super mooi beeld geeft.

@Anton En binnenkort heb jij ook een nieuw project ;)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by Trailblazer » Tue Dec 24, 2013 01:21

Ken wrote:Voor overige vragen, bel de verkoper of druk op # om direct met Apeldoorn verbonden te worden.


Vergeet niet om up, up, down, down, left, right, left, right, A, B, A, B in te geven alvorens doorverbonden te worden. Levert je ook 10 extra continues en een special ending op. :lol:

En meerijden is uiteraard geen probleem, we contacten nog maar geniet eerst maar eens van je machine!
Last edited by Trailblazer on Tue Dec 24, 2013 01:25, edited 1 time in total.
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by Cageman » Tue Dec 24, 2013 01:25

Trailblazer wrote:Vergeet niet om up, up, down, down, left, right, left, right, A, B, A, B in te geven alvorens doorverbonden te worden. Levert je ook 10 extra continues en een special ending op. :lol:

het is up, up, down, down, left, right, left, right, B, A. En dat werkt alleen op een Windy :D
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by Trailblazer » Tue Dec 24, 2013 01:26

Konami code toch?
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by ElPancho » Tue Dec 24, 2013 06:57

Trailblazer wrote:Konami code toch?


Hence Windy :)

Sticks kunnen niet op de kop gemonteerd worden, tis idd de connectorts verplaatsen.

Als je geen versterker hebt in je voeding (anders kan je daar nog een zwengel aan geven)........ geluid regelen gaat eigenlijk altijd via de pcb/mobo. Elke keer dat je een nieuwe game erin gooit zorg dat je een verschoning heb klaar liggen, geluid is vaak (te) hard de 1ste keer.

Zie net dat het geluid en de sticks al behandeld zijn....pffff lekker hoor zo vroeg posten.

En je hebt gelijk Jamma is indefinite > Naomi

Nice cab, man!
Team 15 kHz
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by Cageman » Tue Dec 24, 2013 09:46

Astro is een hele fijne cab. Daar ga je veel plezier van hebben.

maar chapddr, neem vooral de tijd voor alles. Je lijkt supergehaast te zijn in alles wat je doet, en niet de tijd te nemen om dingen zorgvuldig te doen of even uit te zoeken. Men wil graag helpen, maar neem zelf ook eens het voortouw. Zaken als degauss en volume is al heel vaak beschreven en uitgelegd op dit forum en er buiten.

Neem bijvoorbeeld pas foto's als je cab echt helemaal in elkaar staat. Ik zag op je foto's dat de behuizing nog niet goed was dichtgeschroefd maar dat de monitor er al wel in hing. Kijk alsjeblieft uit met dat soort dingen. Ongelukken zitten in kleine hoekjes.

nogmaals, neem je tijd en probeer de schat aan informatie over onze hobby goed tot je te nemen.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by ChapDDR » Thu Dec 26, 2013 00:07

Actiefoto's pour les forumleden:

Image

Image

(Het CP is nog niet klaar ofc :P )

Monitor beeld is wel echt super! :P Hoogte en breedte moeten echter nog worden bijgesteld...

De stick met de rode balltop werkt jammergenoeg niet 100%. Hij wordt steeds minder stroef maar de up en down richtingen pakt hij niet altijd.

Tenslotte is het geluid van de speaker overduidelijk nog mono. Deze vakantie eens uitzoeken hoe ik stereo-sound werkend krijg.

@Trailblazer Er zit gelukkig een volumeknop op de PSU-unit :) Hoef ik niet iedere keer te schrikken als ik een nieuwe game er in stop.

@Cage Ik snap wat je bedoelt, excuses daarvoor. Dit was gewoon een paniekmomentje. Krijg je als newb je kast binnen en dan schrik je toch wel als een deel van je beeld blauw is... :? Maar wat bedoel je precies met de behuizing? De twee (grote) onderstukken van de kast? Die zijn nooit uit elkaar geweest. Ik heb daar alleen een schroefje uit gehaald voordat we besloten de kast in een deel naar boven te tillen.

Maar inderdaad, ik ben wat té gehaast. Alleen weet ik nu wel dat mijn kast naar behoren functioneert en begint vanaf nu officieel het ontdekkingspad van de Jamma/Candy wereld voor ChapDDR :P
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by Marcosan30 » Thu Dec 26, 2013 01:09

Ziet er goed uit chappie, lijkt een prima monitor in te zitten :mrgreen:

Vind je enthousiasme mooi om te zien, maar ben het met Arjan eens neem even de tijd om de basics
uit te vinden van de candy cabs (er zit namelijk veel overlap tussen verschillende cabinetten wat betreft knoppen voor degauss, volume, contrast, brightness, horizontal size/ position, vertical size/ position.

Hopelijk kun je snel een 12 button cp vinden man, want dat zou je cab wel afmaken. :D
Image
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by cthulhu » Thu Dec 26, 2013 11:05

ChapDDR wrote:Tenslotte is het geluid van de speaker overduidelijk nog mono. Deze vakantie eens uitzoeken hoe ik stereo-sound werkend krijg.


De Astro City is van nature een mono cab maar kan je wel met wat aanpassingen stereo maken. De meeste JAMMA spellen zijn overigens mono.

Misschien ook een idee om de handleiding te zoeken en te downloaden? Altijd handig om te hebben. Ook is het een goed idee om op een website als Arcade Otaku de Wiki te bekijken, daar staat veel leerzaams in.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by ChapDDR » Thu Dec 26, 2013 11:34

cthulhu wrote:
De Astro City is van nature een mono cab maar kan je wel met wat aanpassingen stereo maken. De meeste JAMMA spellen zijn overigens mono.

Misschien ook een idee om de handleiding te zoeken en te downloaden? Altijd handig om te hebben. Ook is het een goed idee om op een website als Arcade Otaku de Wiki te bekijken, daar staat veel leerzaams in.


Ik heb zelf al even gezocht naar een manual van de Astro City maar die kon ik niet vinden op de AO-wiki. Ze hadden er wel eentje van de NAC maar ik weet niet in welke mate de twee kasten van elkaar verschillen.

Er staat wel een tutorial op de AO-wiki voor stereogeluid. Mijn Neo Geo mobo kan stereo wel aan (er zit ergens een switch voor stereo/mono op) :) En volgens mij ook de CPS-2 games?

Die twee worden toch mijn main systemen :D
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
retrocab
Active Level:
Active Level:
Posts: 372
Joined: Fri Jul 26, 2013 09:27
Location: rijen brabant

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by retrocab » Thu Dec 26, 2013 11:59

hoi
idd je enthousiasme werkt aanstekelijk,maar ik las dat je al goed advies erover gekregen hebt.
de monitor heeft echt een mooi beeld,neem de tijd om er iets moois van te maken

geniet ervan
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by cthulhu » Thu Dec 26, 2013 12:28

ChapDDR wrote:Ik heb zelf al even gezocht naar een manual van de Astro City maar die kon ik niet vinden op de AO-wiki. Ze hadden er wel eentje van de NAC maar ik weet niet in welke mate de twee kasten van elkaar verschillen.

Er staat wel een tutorial op de AO-wiki voor stereogeluid. Mijn Neo Geo mobo kan stereo wel aan (er zit ergens een switch voor stereo/mono op) :) En volgens mij ook de CPS-2 games?

Die twee worden toch mijn main systemen :D


Als het goed is verschillen de handleidingen niet echt veel van elkaar, de Astro City heeft over het algemeen een Nanao MS8 monitor, maar sommige hebben een MS9 zoals de New Astro City, verder zijn volgens mij alleen de speakers van de Astro anders dan die van de New Astro. De handleiding voor de New Astro zal dus grotendeels van toepassing zijn op jouw cab.

Alleen de MV-1 en de MV-1F hebben een stereo/ mono switch, jouw MVS is een MV-1...de handleiding is te vinden op de HardMVS website. De CPS-2 A Board heeft aansluitingen voor tulpstekkers voor het geluid, dus makkelijker kan niet.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Post by ChapDDR » Fri Dec 27, 2013 12:55

cthulhu wrote:
Als het goed is verschillen de handleidingen niet echt veel van elkaar, de Astro City heeft over het algemeen een Nanao MS8 monitor, maar sommige hebben een MS9 zoals de New Astro City, verder zijn volgens mij alleen de speakers van de Astro anders dan die van de New Astro. De handleiding voor de New Astro zal dus grotendeels van toepassing zijn op jouw cab.

Alleen de MV-1 en de MV-1F hebben een stereo/ mono switch, jouw MVS is een MV-1...de handleiding is te vinden op de HardMVS website. De CPS-2 A Board heeft aansluitingen voor tulpstekkers voor het geluid, dus makkelijker kan niet.


Ah thanks, dan weet ik dat ook weer :D En voor de speakers heb ik dat tutorial dat op AO staat.

Oh ik dacht dat ik de MV-1F had maar dat kwam omdat Google plaatjes liet zien van andere model wanneer ik op MV-1 zocht :P Thanks voor de info!
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
Post Reply