Sega F355 Challenge Twin Home review

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
michelze
Active Level:
Active Level:
Posts: 124
Joined: Sat Aug 06, 2011 19:53
Location: Esch Brabant

Sega F355 Challenge Twin Home review

Post by michelze » Wed Oct 09, 2013 13:41

In een ander topic heb ik jullie al op de hoogte gebracht van de levering van mijn nieuwe pareltje.
Intussen staat hij al even en heb ik al heel wat kilometers gemaakt. Dit heeft me niets gekost aan brandstof :P en ook niet aan schade aan de auto (Ja ik ben zeer vaak gecrashed)

Deze automaat gekocht op de recenties op internet en nadat ik hem op de camping in Frankrijk deze zomer heb gespeeld. Wat me opviel is dat het toch niet al te makkelijk rijden was. Maar voor thuis gebruik is dat zeker geen probleem aangezien je genoeg kan oefenen. Daar komt bij dat het eerder een race simulator is dan een arcade racer voor de fun.

Als eerste heb je de mogelijkheid om zes (!) circuits te kiezen. Dat is op zich al meer dan andere cabs.
Dan heb je de keuze om te oefenen TRAINING (met aanwijzingen), DRIVE snelste lap tijd zetten (zeg maar een kwalificatie) en RACE de daadwerkelijke race met andere auto's.

Je hebt assist knoppen met SC stabilty control, TC traction control en ABS (welke bekend is) Daarbij is er ook (afhankelijk van de mode) IBS intelligent Brake system.

Dit laatste is geluk bij een ongeluk. Ik heb dat niet eerder gebruikt, maar voor de kinderen en gasten is dit een zeer handige optie. Mijn kids hadden het spel niet leuk gevonden als deze functie niet had bestaan !!!!!
Daar heb ik dus geluk mee gehad. Nu wordt er in ieder geval op tijd geremd voor de "newbe's". Dat maakt het spel aantrekkelijk voor alle race niveaus.

High scores worden bij gehouden voor twee modes : Intermediate (automatisch schakelen) en Simulator (handmatig schakelen met de flappies). daarnaast ook voor de keuze TRAINING (kwalificatie rondetijd) of RACE (race with other cars). Dat komt dus neer op 6 x2 x2 = 24 high score screens van elk 5 top rankings. Dat is mooi, aangezien ik simulator kies en de boys intermediate (met IBS).En ja, je kan vrij snel je naam schrijven, zij het op de makkelijke circuits.

Ik heb alle high scores gereset maar vooraf nog even screenshots gemaakt. Kijken of ik die kan verbeteren nadat er 9600 potjes per kast waren geregistreerd ...

Ik kan die screens later nog posten en ben eigenlijk benieuwd naar Nozomi gangers die het spel kennen en gespeeld hebben (high scores ?)

Ik heb al een aantal mooie tijden neergezet, ook eerste plaatsen, maar op sommige circuits doe je het super goed met een vette eerste tijd, maar toch zijn er nog wagens voor je :roll: :?:

Als je tegen elkaar raced wordt de tijd niet bijgehouden, misschien omdat hij op HEAT staat bij mij. Maar nog met deze spannende setting om tegen elkaar te racen ben je niet snel weer bij elkaar !!!!
Dat snap ik niet, bij Daytona duurt dat echt niet lang en ben je na een crash zo weer bij. Dat ligt hiet toch effe anders.

Ik ga kijken om ook outrun in deze cab te draaien, ik kan een Hi/Lo shifter plaatsten in de lege pocket waar nu een blind plaatje op zit. Ik zal laten nog eens foto's toevoegen. Al met al een mooie aanwinst lijkt me en hij ziet er qua artwork ook strak uit.

To be continued ...

Image
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Sega F355 Challenge Twin Home review

Post by d » Wed Oct 09, 2013 19:21

Thanks voor de update. Ik had de game voor de DC en heb de game voor de PS2.
Het ziet er vandaag nog steeds schitterend uit. Ik ben niet heel goed, maar wat vet om die game head to head te spelen. Wat gebeurd er nou precies als p1 tegen p2 botst? Werkt dat eerlijk?

Er zwerven ook videos op youtube van een gast die hele vette tricks kan doen zoals een 180 maken en achteruit over de finish line finishen, heel bruut. kan die videos niet vinden.
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Sega F355 Challenge Twin Home review

Post by Beatmaster-P » Tue Oct 15, 2013 09:28

Je kan high scores en tijden makkelijk opslaan op een Dreamcast VMU met F335 challenge,

ik heb er onlangs eentje aangesloten op de F355 chall 2, het mechaniek
zit in het gedeelte waar bij andere cabs de schakelpook zit, die is bij jou plat
en afgedekt zeg maar. kijk even wat daar al inzit om te weten wat je nog moet vinden.

hier een voorbeeld:
Image
OIIIIIIIO
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: Sega F355 Challenge Twin Home review

Post by Wombat » Sat Oct 19, 2013 19:26

Mocht je die VMU adapter willen, ik heb ooit in een opwelling twee van die units aangeschaft voor een project. Maar heb het project nooit afgerond... PM me maar als je interesse hebt.
S-E-G-A 8)
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Sega F355 Challenge Twin Home review

Post by Beatmaster-P » Mon Oct 21, 2013 18:02

@Michelze :

goeie tip van Robert, is echt de moeite waard!
OIIIIIIIO
User avatar
michelze
Active Level:
Active Level:
Posts: 124
Joined: Sat Aug 06, 2011 19:53
Location: Esch Brabant

Re: Sega F355 Challenge Twin Home review

Post by michelze » Tue Feb 11, 2014 19:46

vandaag chihiro met outrun 2 er in gezet.
cf solution gekocht. kost wat, maar dan heb je ook iets. spel werkt 1 op 1 in de f355 cab.
Lijkt echt prima te gaan, flappies schakelen, ffb werkt naar mijn oordeel perfect. :D

enkel de SP geeft error bij boot up. drive board missing of iets in die geest. zal later nog pics. posten ....

indien er een tweede chihiro komt ga ik hier maar eens shoppen. :)
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Sega F355 Challenge Twin Home review

Post by Beatmaster-P » Wed Feb 12, 2014 23:03

Hoi Michel,

volgens mij had ik het wel eens uitgelegd, weet niet meer zeker..

je hebt nu een midi servo drive board nodig en een midi kabel (weet ff niet of je die al had)
or2 (niet sp idd) werkt dan met een andere dip setting met partial FFB, maar vind ik echt de moeite waard
vergeleken met de officiele feedback (je mist centerforce en hebt alleen wat schokken bij impact)

qua bekabeling (buiten het midi kabeltje) hoef je voor de rest niets aan te passen als je een f355 cab hebt.

bij SP zonder dat drive bord moet je die even in ' upright' modus zetten in het menu, dan start ie op zonder ffb
OIIIIIIIO
Post Reply