Intussen staat hij al even en heb ik al heel wat kilometers gemaakt. Dit heeft me niets gekost aan brandstof

Deze automaat gekocht op de recenties op internet en nadat ik hem op de camping in Frankrijk deze zomer heb gespeeld. Wat me opviel is dat het toch niet al te makkelijk rijden was. Maar voor thuis gebruik is dat zeker geen probleem aangezien je genoeg kan oefenen. Daar komt bij dat het eerder een race simulator is dan een arcade racer voor de fun.
Als eerste heb je de mogelijkheid om zes (!) circuits te kiezen. Dat is op zich al meer dan andere cabs.
Dan heb je de keuze om te oefenen TRAINING (met aanwijzingen), DRIVE snelste lap tijd zetten (zeg maar een kwalificatie) en RACE de daadwerkelijke race met andere auto's.
Je hebt assist knoppen met SC stabilty control, TC traction control en ABS (welke bekend is) Daarbij is er ook (afhankelijk van de mode) IBS intelligent Brake system.
Dit laatste is geluk bij een ongeluk. Ik heb dat niet eerder gebruikt, maar voor de kinderen en gasten is dit een zeer handige optie. Mijn kids hadden het spel niet leuk gevonden als deze functie niet had bestaan !!!!!
Daar heb ik dus geluk mee gehad. Nu wordt er in ieder geval op tijd geremd voor de "newbe's". Dat maakt het spel aantrekkelijk voor alle race niveaus.
High scores worden bij gehouden voor twee modes : Intermediate (automatisch schakelen) en Simulator (handmatig schakelen met de flappies). daarnaast ook voor de keuze TRAINING (kwalificatie rondetijd) of RACE (race with other cars). Dat komt dus neer op 6 x2 x2 = 24 high score screens van elk 5 top rankings. Dat is mooi, aangezien ik simulator kies en de boys intermediate (met IBS).En ja, je kan vrij snel je naam schrijven, zij het op de makkelijke circuits.
Ik heb alle high scores gereset maar vooraf nog even screenshots gemaakt. Kijken of ik die kan verbeteren nadat er 9600 potjes per kast waren geregistreerd ...
Ik kan die screens later nog posten en ben eigenlijk benieuwd naar Nozomi gangers die het spel kennen en gespeeld hebben (high scores ?)
Ik heb al een aantal mooie tijden neergezet, ook eerste plaatsen, maar op sommige circuits doe je het super goed met een vette eerste tijd, maar toch zijn er nog wagens voor je

Als je tegen elkaar raced wordt de tijd niet bijgehouden, misschien omdat hij op HEAT staat bij mij. Maar nog met deze spannende setting om tegen elkaar te racen ben je niet snel weer bij elkaar !!!!
Dat snap ik niet, bij Daytona duurt dat echt niet lang en ben je na een crash zo weer bij. Dat ligt hiet toch effe anders.
Ik ga kijken om ook outrun in deze cab te draaien, ik kan een Hi/Lo shifter plaatsten in de lege pocket waar nu een blind plaatje op zit. Ik zal laten nog eens foto's toevoegen. Al met al een mooie aanwinst lijkt me en hij ziet er qua artwork ook strak uit.
To be continued ...