Nerdy creathea topic.

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Nerdy creathea topic.

Post by cthulhu » Thu Sep 26, 2013 17:18

M'n zoontje van vier wilde een tijd geleden elke keer spelen met strijkkralen...nu heb ik daar echt een schurfthekel aan dus moest ik iets verzinnen om het dragelijk voor mij te maken. Na een topic op AO gezien te hebben ben ik aan de slag gegaan om sprites uit computerspellen te vertalen naar de door mij gehate strijkkralen...het resultaat:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

De kleuren kloppen niet helemaal, maar er zijn nou eenmaal niet in alle kleuren kraaltjes te verkrijgen.
Blijft overigens een takkewerk.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nerdy creathea topic.

Post by Jinxz » Thu Sep 26, 2013 17:32

Netjes man. M'n dochtertje is 6 en heeft ook de 'strijkkralen-fase' gehad. Gelukkig kon ik het doorschuiven naar m'n vrouw. Die er uiteindelijk ook een dergelijke schurft aan heeft gekregen ;)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nerdy creathea topic.

Post by Da Dude » Thu Sep 26, 2013 17:43

hahaha, na jou tekst verwacht je er 1 misschien 2, maar je hebt de smaak te pakken zie ik?
Ze verkopen die altijd op retrobeurzen, maar echt niet zo gedetailleerd als deze.

Kunnen we al verzoekjes indienen? ;-)
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Nerdy creathea topic.

Post by lorre001 » Thu Sep 26, 2013 18:26

Mooi hoor. Al hoop ik dat mijn dames mij dit besparen :)
Image
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: Nerdy creathea topic.

Post by joeks » Thu Sep 26, 2013 18:34

Super! Echt wel gedetailleerd inderdaad. Mijn dochter van 4 zit ook in de strijkkralen-fase. Ik ga dit zeker ook eens doen, hoop alleen dat ik het geduld ervoor heb :)
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Nerdy creathea topic.

Post by cthulhu » Thu Sep 26, 2013 21:08

Thanks.

joeks wrote:Super! Echt wel gedetailleerd inderdaad. Mijn dochter van 4 zit ook in de strijkkralen-fase. Ik ga dit zeker ook eens doen, hoop alleen dat ik het geduld ervoor heb :)


Geduld valt op zich wel mee...een RSI pols en kramp in de handen zitten meer in de verwachting. O ja, is op zich ook wel een prijzige bezigheid...een zakje met 1000 kralen lijkt veel, maar met een grote sprite ben je er zo door heen.
Als je ermee wilt beginnen, download dan het gratis programma Paint.NET. Zoek wat sprite sheets of maak een screenshot met een emulator en laadt die in Paint.NET met het "pixel grid" aangezet. Zoom in en kijk of je de juiste kleuren kralen en genoeg grondplaten hebt en ga aan de slag zou ik zeggen.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Nerdy creathea topic.

Post by ruderudie » Thu Sep 26, 2013 21:36

Ziet er echt wel cool uit hoor, een real life sprite!
ckong

Re: Nerdy creathea topic.

Post by ckong » Thu Sep 26, 2013 21:45

LOL

prachtig hoor, jullie hebben talent. :D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nerdy creathea topic.

Post by Cageman » Fri Sep 27, 2013 07:50

Cool!

Ik heb ook nog strijkkraalkinderen thuis zitten. Ik zie dat je ze aan 1 kant hebt gestreken; beetje kwetsbaar blijven ze dan wel, vind ik.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Nerdy creathea topic.

Post by cthulhu » Fri Sep 27, 2013 15:50

Cageman wrote:Cool!

Ik heb ook nog strijkkraalkinderen thuis zitten. Ik zie dat je ze aan 1 kant hebt gestreken; beetje kwetsbaar blijven ze dan wel, vind ik.


Helemaal waar, maar zo ziet het er wel beter uit en ze worden toch in de slaapkamer van m'n zoontje aan de muur gespijkerd. Wat sommige mensen doen met grotere stukken is ze ergens op vast lijmen om alles steviger te maken.
Post Reply