Vewlix DLX

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
DLX

Vewlix DLX

Post by DLX » Sun Sep 01, 2013 15:56

Binnenkort komt er een container aan met Holy Shit from Japan... onder andere een lading Velixen, waarvan ik de blauwe toch wel heel erg mooi vind :) Maar goed ik heb dus ondertussen alweer een tijdje de zwart-witte Vewlix L staan, en die is redelijk af nu.... tijd voor plaatjes....

Ik kwam op het internet van die Sanwa Smoke buttons enzo tegen, dus ik dacht laten we de standaard witte butttons is vervangen. Met dit als resultaat;

Image

Toen ik die Vewlix bestelde, heb ik samen met Chris een custom inlay gebakken + marquee. Ik heb het in het zwart-wit gehouden, vanwege het zwart-witte thema van de Vewlix. Alleen het logo is in kleur en Namco in het rood;

Image

Image

Het hart van de Vewlix; een XBOX 360 en een CFW Playstation 3. Het komt er eigenlijk op neer dat de 360 altijd aangesloten staat, en de PS3 voor spek en bonen erbij staat. Het is een kwestie van USB stekkers, VGA kabel, en audio omprikken om de consoles om te zetten. Dit is 5 minuten werk, wie weet komt er ook nog een switch box. De PS3 heeft wel een HDMI-VGA kabel (HDFury), want die geeft anders geen beeld vanwege de HDCP ellende.

Er staat ook nog een subwoofertje in, is verplicht.... anders heb je niet echt een lekker vol geluid uit de standaard speakertjes.

Image

Oh ja de controls zijn 2 maal een PS360+. Deze kan je gewoon aansluiten op de PS3 en op de 360, zonder dat jezelf iets hoeft te doen.... mooi spul!

Image

Image

Meestal als ik gezopen heb, ben ik ook vrij creatief... lang verhaal kort; ik irriteerde me op een gegeven moment dat ik geen Guide button had, en ook dat ik een L knop miste en een select button. Het resultaat, de buttons heb ik in het plastic geboord en ben er eigenlijk ook wel heel erg blij mee, ook al vind ik het wel een beetje zonde....

Image

Om het plaatje af te maken hier een mooie shot van de Vewlix inclusief mezelf. Het is en blijft wel een bruut ding, en een heerlijke stofhapper als je hem niet schoon houd!

Image

PS. Ik heb nog wat witte buttons en baltops te koop :) Ik zal wel ff men zooi bij elkaar zoeken en een topic bouwen.

PPS. Ik heb ook een Naomi en een System 246 getest op de Vewlix... nou doe maar niet ;) En begin al helemaal niet met JAMMA boards haha...
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Vewlix DLX

Post by Marcosan30 » Sun Sep 01, 2013 18:38

Mooie cab die helemaal af is, die smoke-buttons zijn echt uniek (ik had ze nog nooit gezien)
Hopelijk kun je over enige tijd een ps4 in de cab plaatsen, vraag me af of dat gewoon plug and play is met je huidige setup?
Image
DLX

Re: Vewlix DLX

Post by DLX » Sun Sep 01, 2013 19:05

Mwa.. PS4 gaat hem niet worden :) Ik hoop toch wel dat die gasten van PS360+ een firmware update uitbrengen die ondersteuning geeft voor de XBOX One. Nu is er nog niks over te zeggen, want de PS4 en One zijn nog niet uit.

Het zal toch wel ultiem zijn om ff die nieuwe Killer Instinct dalijk hierop te knallen...
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vewlix DLX

Post by Da Dude » Sun Sep 01, 2013 19:25

Ziet er prachtig uit. Heel erg vet. geen smoke balltops te koop die er op gaan.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Vewlix DLX

Post by Marcosan30 » Sun Sep 01, 2013 19:35

Ja joh kerel ben jij een Xbox fanboy :wink:
Hoewel als jij killer instinct daarop krijgt wil ik wel graag een keer komen kijken
En neem ik een kratje bier mee, want dan blijf ik wel even :D
Image
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vewlix DLX

Post by Jinxz » Sun Sep 01, 2013 22:47

DAMN! Dat CP ziet er bruut uit met die smoke buttons en die clear balltop. Je had ze ook bij mij kunnen halen trouwens, als het goed is ben ik de goedkoopste aanbieder van de EU ;)
The cab to end all cabs!
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Vewlix DLX

Post by beau » Mon Sep 02, 2013 08:22

Ziet er top uit eddy
:D
DLX

Re: Vewlix DLX

Post by DLX » Mon Sep 02, 2013 09:58

Ben er echt heel blij mee :) Blijft leuk speelgoed, en kan niet wachten tot ik die xbox one draaiend heb hierop met Killer Instinct... wat ik zei; even afwachten of die jongens van PS360+ dat ding compatible maken.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Vewlix DLX

Post by Psykick » Mon Sep 02, 2013 10:08

Schitterende cab Eddy!
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Vewlix DLX

Post by lorre001 » Mon Sep 02, 2013 17:52

geweldige cab, ik zie dat ik de verkeerde bij je heb meegenomen.
Image
DLX

Re: Vewlix DLX

Post by DLX » Mon Sep 02, 2013 18:03

Bedankt jongens :) maar denk nou niet dat ik men Naomi of Killer Instinct 2 cab niet mis hoor...... als ik later groot ben en in een groter huis woon, dan komt er zeker gewoon weer een "normaal" cabje tussen te staan hoor!
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Vewlix DLX

Post by Marcosan30 » Mon Sep 02, 2013 18:38

He Eddy,

Ik weet hoe het voelt kerel, ik heb ooit mijn Killer instinct 1 cab weg gedaan :cry:
Nu overweeg ik deze op termijn terug te kopen :D

Sommige dingen kun je pas echt waarderen wanneer je ze niet meer hebt
Last edited by Marcosan30 on Mon Sep 02, 2013 19:08, edited 1 time in total.
Image
DLX

Re: Vewlix DLX

Post by DLX » Mon Sep 02, 2013 18:49

He Marco, doet nog pijn in men hart jonge :) Gewoon die massieve Midway kast... die buttons die lekker klikken... die joystick waarop je kan raggen... die sound die uit die cab komt... het bier dat je erop kan zetten zonder dat het ompleurt.... ja... ooit :P
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Vewlix DLX

Post by Marcosan30 » Mon Sep 02, 2013 19:00

Hahaha idd kerel,

Aan die kasten kon echt niks kapot :D het overdonderende geluid, vergeet die intro nooit weer;
'AVAILABLE FOR YOUR HOME IN 1995 ONLY ON NINTENDO, ULTRA 64'

P.s: misschien had ik ook deze cab moeten verkopen aan het Ngc, hoewel het geen Candy is is het wel een classic :mrgreen:
Image
DLX

Re: Vewlix DLX

Post by DLX » Mon Sep 02, 2013 19:17

Tuurlijk dat intro was epic! Al heb ik zelf meer met deeltje 2, omdat ik ook veel meer Killer Instinct Gold heb gespeeld.

Man dat was toch bruut he... langs de boulevaar lopen in Italie als klein pikkie en dan gewoon naar binnen lopen voor een Killer Instinct of een Cruisn USA :P
Post Reply