Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Sat Mar 16, 2013 21:53

Let op: informatie is nog niet 100% compleet aangezien ik nu geen tijd heb. Update morgen alles goed.

Nou na flink wat pech met mijn vorige monitor heb ik lang zonder een 'legit' werkende kast gezeten.(15" inch lcd monitor in een naomi tel ik niet als werkend) Maar vandaag is er verandering in gekomen! Ik heb een tweede naomi erbij! Alleen is het deze keer niet alleen de kast met monitor maar met allerlei hardware erbij.

Na een tijd zoeken, eerst naar een nieuwe monitor en daarna ook gewoon een hele cab, kwam ik een advertentie tegen op marktplaats van een upright naomi met veel hardware en wat games voor een super prijs. Ik had gelijk gemaild en hij was voor mij gereserveerd. Pas later kwam ik er achter dat de verkoper niet een super reputatie had op nozomi en twijfelde ik of het wel een goede deal was. Ik ben vandaag met het idee van eerst kijken en testen en dan pas kopen, gaan kijken. Ik heb bijna alles kunnen testen en alles wat getest werd werkte. Alleen toen de naomi 1 mobo getest moest worden, boog de verkoper per ongeluk twee pinnen. Ik heb uiteindelijk nog eens 70 euro van de prijs af gekregen voor een nieuwe mobo te kopen maar deze valt hopelijk gewoon te fixen. Moet zeggen dat de verkoper gewoon vriendelijk was en behulpzaam. Contact via e-mail liep niet altijd even lekker maar ik heb toch een goede kast gescoord.

Dit heb ik gekregen voor achttien-tientjes:
-Upright naomi cabinet met marquee, marquee light en alle onderdelen behalve bezelcaps compleet.
-Sawna monitor met lichte burnin en een beetje blauwige beeld. (echt minimaal)
-Analoge controle paneel met cardreader. (En een hoop aan bedrading!)
-Gd-rom drive
-Naomi 1 mobo(verbogen pinnen) met eur-bios. Valt waarschijnlijk te fixen.
-Virtua striker 2000 voor de naomi 1 (cart)
-Virtua tennis voor de naomi 1 (cart)
-Netdimm 512mb met firmware 3.02.
-Triforce 1
-Virtua striker 2006 voor de triforce 1 (cd)
-Alle dingen nodig voor het werken van de hardware. (Power/sound amp etc.)
-2 extra bios-chips. (een jap bios voor naomi 1 en een eur bios voor naomi 2)
-Boekjes van allerlei dingen

Lijkt me toch een goede deal of niet jongens?

Het inladen ging niet al te gemakkelijk aangezien mijn vader koppig was en dacht dat die er bijna geheel in zou passen en heeft hiermee een deel van de bekleding van het dak gemold.... We hebben net alles uitgeladen en ik ga morgen beginnen met het poetsen van alles (is ook nodig). Het wordt wel nog flink puzzelen om al deze bedrading overal goed in te doen. Pfff...

Foto's

Triforce 1 met netdimm:
Image

GD-rom drive met virtua striker 2006:
Image

Beide naomi 1 games:
Image

Naomi 1 mobo met extra bios-chips:
Image

Verbogen pinnen:
Image

Marquee:
Image

Sanwa monitor:
Image
Image

Screenbezel + tweede foto is crack:
Image
Image

Onderstel + CP + Cardreader + Puzzelen!:
Image
Image
Image

Rotzooi + ruimte te kort + de rest:
Image
Image
Image
Image
Image
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:
Posts: 202
Joined: Tue Mar 20, 2012 22:57

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by MarioSanchez » Sat Mar 16, 2013 22:20

geweldig..., bedankt voor je fotos en info. leuk! succes met je project.
User avatar
chohan
Active Level:
Active Level:
Posts: 68
Joined: Thu Apr 05, 2012 06:51

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by chohan » Sun Mar 17, 2013 08:32

Gefeliciteerd Chapddr, ziet er vet uit
DLX

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by DLX » Sun Mar 17, 2013 09:41

Leuk speelgoed chapddr... en nu lekker spelen :)

Ik snap alleen niet helemaal waar je nou naar toe wil met deze cab?

Wat is je doel?
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Sun Mar 17, 2013 10:13

DLX wrote:Leuk speelgoed chapddr... en nu lekker spelen :)

Ik snap alleen niet helemaal waar je nou naar toe wil met deze cab?

Wat is je doel?


Nou eerst alles goed poetsen want je krijgt zwarte vingers van de cab ;) En daarna alles rustig in elkaar steken aangezien dat ook nieuw is voor me. Ik wilde er eigenlijk een naomi kast van maken met gdrom en netdimm. Ik ga de triforce denk ik verkopen aangezien het niet interessant voor mij is qua games. (samen met de game en cardreader) Maar ik hou hem wel tot dat mijn naomi mobo gefixt is of een nieuwe heb. Ik moet ook nog de analoge stick veranderen met een gewone 8-way. Ik controleer de drading straks eens want iedere speler had zes buttons. Misschien kan ik mijn usb controle paneel tijdelijk gebruiken door de bedrading om te wisselen.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by sombetzki » Sun Mar 17, 2013 11:54

Mooi prijsje voor wat je allemaal hebt gekregen. Als je alleen al een netdimm, moederbord, gd-rom drive en die 2 naomi carts los zou willen kopen ben je volgens mij al meer kwijt. Goede deal!

En succes met weer opbouwen! Ik zou als ik jou was de analoge sticks houden met paneel en er een tweede paneel bij kopen voor de 8 way sticks. Koop je dat nieuwe paneel van de omzet van de triforce ;)

Met de analoge sticks kun je zombie revenge spelen (als je toch een netdim hebt ;) ) en volgens mij kun je met een kleine aanpassing dan ook Monkey Ball spelen! :D
ckong

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ckong » Sun Mar 17, 2013 14:29

Zeker een goede deal. Ik wens je dan ook veel plezier met het opbouwen. En laat de foto's maar gewoon doorkomen.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by Da Dude » Mon Mar 18, 2013 00:07

Hey, mooie deal.
Waarom zet je het scherm niet in je kant en klare Naomi.
Hou de hardware die je wil (naomi e.d.)
kun je daar aan de slag, en evt de rest wat je dan overhoud verkoop je.

maaarrrr zeker een mooie deal.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Mon Mar 18, 2013 00:37

Omdat ik twee kasten wil >:)

Nee maar het geld heb ik niet hard nodig en de triforce, cardreader en de virtua strikers ga ik verkopen voor geems en een beter cp. Denk dat ik het controle paneel ook verkoopt met de games maar zonder de analoge stick.

Heb vandaag geen tijd gehad voor fotos en verhaal verder af te maken. Hopelijk morgen wel maar ik zit midden in mijn pta week. Heb vandaag best veel af kunnen poetsen.(cp gedeelte, bak en legs moeten alleen nog maar gepoetst worden.) heb wel de bezel verneukt met stickerremover om de plakzooi eraf te krijgen. Kijken of het te fixen valt. Misschien opnieuw spuiten?

Vrijdag komt een vriend van me om het samen in elkaar te zetten. Hij is zo'n knutsel-met-gadgets freak en de weet meer van kabels. Moet ik ergens nog extra mee oppassen? De verkoper heeft de plug van de gdrom perse aan een andere kant los gemaakt want als ik het er verkeerdom in zou steken was het biefboefbaf.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Mon Mar 18, 2013 13:22

Ik ben nu het controle paneel aan het ontmantelen om hem vandaag schoon te maken maar ik wil uiteindelijk een 2l16b controle paneel erin hebben. Ik heb zelf al eentje hier liggen maar niet met de juiste wiring.

Maar ik snap nu niet of ik nog een kickharness moet kopen. Het huidige cp heeft meer dan 6 buttons per play. Bij de I/O (sega v.1) heb ik iets gevonden waarvan ik niet zeker weet of het een kickharness is. (zie foto -> bedrading met zwart uiteinde) Deze gaat van de I/O naar de onderste twee connectors. (zie foto 3)

Is dit een kickharness?

Image

Image

Image
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by Cageman » Mon Mar 18, 2013 13:40

Nee, dat is een harness voor analoge I/O; de 26 pin connector op de JVS I/O. Daar zitten de joysticks van VS aan.

De digitale I/O (waar de knoppen aanzitten) is een 60-pin connector op dezelfde I/O.

Ik had je de pinout al in de chat gegeven, dat geeft je een beeld van wat de I/O doet. http://www.tms-designs.com/theshed/defa ... ockid=1718
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Mon Mar 18, 2013 15:44

Controle paneel daar is even duur als mijn hele kast xD (Kast was ook goedkoop) Maar zal de link opslaan voor als ik niks heb.


Had eerst de pins verkeerd geteld maar ze zijn al ergens aangesloten, alleen lopen ze naar verschillende uiteindes. Maar ik zal vrijdag die vriend wel vragen om uitleg want ik weet echt niks van wiringen, printplaten en die dingen maar ik moet ergens beginnen. Bedankt voor de info!
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by d » Tue Mar 19, 2013 10:57

Thanks voor het log. Ziet er vet uit. Goeie deal. Belangrijk dat die Marquee nog goed is. Ik wil binnenkort ook weer aan de naomi.
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by sombetzki » Tue Mar 19, 2013 16:44

2L12B paneel hier;
http://www.starcab.net/product_info.php ... cts_id=794

Is repro, maar wel stukken goedkoper dan giz10p ;)
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Tue Mar 19, 2013 18:19

studentzki wrote:2L12B paneel hier;
http://www.starcab.net/product_info.php ... cts_id=794

Is repro, maar wel stukken goedkoper dan giz10p ;)


Ja maar wel zonder buttons en wiring. Liefste koop ik een kant en klare omdat ik nog niet zelf wiring en buttons heb gedaan. Maar ik had deze al gezien: http://www.tms-designs.com/theshed/defa ... ockid=1528

Is toch twee tientjes goedkoper haha. Maar is het bijboren van de extra buttonholes moeilijk?

En bedankt voor de link :)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
DLX

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by DLX » Tue Mar 19, 2013 18:26

Dat panel wat ik aangaf is echt een mooie start chapddr. Kijk weet je wat is het is... je hebt een virtua striker kast... allemaal leuk en aardig maar niet voor wat jij er mee wilt doen.

En buttons bij maken? Je wilt wilt er toch een naomi van bouwen of toch weer niet?

Wat wil je? Als je dat weet dan weet je wat je moet aanschaffen namelijk... zoals ik eerder al vroeg... wat is je doel....
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Tue Mar 19, 2013 18:56

Ik weet wel wat ik wil maar ik weet niet hoe en dat komt omdat dit mijn eerste ervaring is met arcade hardware. Ik wil van mijn naomi universal een naomi cabinet met gd-rom drive maken en soms netbooten. Ik wil vooral Fighting Games er op gaan spelen dus ik heb een 2L12B panel nodig. Voor zo'n panel heb ik de volgende opties:
- Mijn huidige 2L12B panel (met xbox360/pc aansluiting) ombouwen naar jamma. Dit is voor mij een optie maar dan moet ik de wiring van het VS controle paneel gebruiken en ergens 2x een sawna-stick harness zien te scoren.
-Kant en klaar panel kopen maar 120 pond heb ik op moment echt niet maar misschien kan ik dit wel financieren met de verkoop van mijn triforce + VS CP + Cardreader + VS2006.
-Een 2L6B panel kant en klaar kopen en zelf drie extra gaten boren, buttons kopen en wiren.
-Zo'n leeg panel kopen en alles zelf wiren.

Ik wil, en zal wel langzamerhand, zelf moeten leren hoe ik dit allemaal doe. Maar wat denken jullie dat de beste optie is?

En dankzij mijn gebrek aan kennis weet ik zelf gewoon niet wat ik al heb en wat ik nog moet kopen om wat aan te sluiten vandaar de vragen. Ik heb enorm veel vragen maar ik probeer eerst alles zelf uit te vogelen :/
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
DLX

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by DLX » Tue Mar 19, 2013 19:58

De vraag is of je voor de "niet zo kant en klare" oplossingen, goedkoper uitbent, als het al allemaal gemakkelijk te vinden is....

En de truuk is lezen, lezen, lezen, lezen, en inderdaad lekker spelen ermee :) Dan snap je de arcade hardware vanzelf.

Edit: Oh ja je eerste missie moet natuurlijk zijn om de virtua striker draaiend te krijgen :) Succes!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Tue Mar 19, 2013 21:12

Ja ik ben niet heel verstandig bezig, ik wil alles tegelijk. Ik moet inderdaad eerst alles schoon krijgen en werkend en dan mijn mobo fixen en dan pas een nieuw cp.

Ik heb deze week geen tijd voor zoiets te lezen want ik heb PTA week maar vrijdag krijg ik flink wat uitleg en zal ik ook nog het internet rond kijken.

Ik zit nu de buttons en het cp zelf te poetsen. Op zich best leerzaam.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by sombetzki » Tue Mar 19, 2013 22:01

Als je een control panel hebt met 3 buttons per speler mag je mijn metaal pons wel lenen. Maak je met gemak extra gaten van 30 mm mee.

Zorg idd eerst maar dat je alles aan de loop hebt voordat je alles gaat aanpassen ;)

Succes!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Fri Mar 22, 2013 22:37

Heb het vandaag niet gehaald om de kast volledig in elkaar te zetten en ga er morgen mee verder. Weet iemand waar deze kabel in moet? Het is een verlengde van de monitor power kabel en niet is niet voor de marqueelight.

Image
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by ChapDDR » Sun Mar 24, 2013 13:55

Mini update (Morgen zet ik hem helemaal goed in elkaar en komen veel mooiere en duidelijkere foto's :D )

Nou ik heb zeker in totaal al 12 uur aan de kast lopen poetsen maar hij ziet er nu al super uit! Er moet wel nog het een en ander gebeuren maar dat zijn kleine dingetjes. Vrijdag avond en zaterdag ochtend heb ik met een goede vriend van mij de kast qua bekabeling in elkaar gezet en gelukkig is alles goed gegaan. We hebben niks opgeblazen :P

Alles doet het op de naomi 1 mobo zelf na. (Cardreader niet kunnen testen aangezien we geen kaarten ervoor hebben) De naomi een mobo heeft twee kleine verbogen pins waardoor ik een error 01 krijg maar verder is alles heel. De monitor ziet er best goed uit maar moet zeker eens bijgesteld worden. Het beeld lijkt wat blauw omdat niet alles goed is afgesteld en hij heeft rechts onder wat convergence issue's maar verder is de monitor ook top. (Eerst dacht ik dat de monitor er veel slechter aan toe was maar dat komt door het spel wat er in zit, virtua striker 4. Dat spel is van zichzelf heel somber qua kleur t.o.v. andere virtua strikers om het realistischer te laten lijken.)

Ik heb echter een kabel over die uit de powersupply komt en ik zou bij god niet weten waar die voor nodig is. Ik zal hier morgen ook foto's van posten!

Picca's:
Image

Image

Image

Image

Image
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by Da Dude » Sun Mar 24, 2013 16:03

Goed bezig kerel.
Helemaal top
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Post by Sphere » Sun Mar 24, 2013 20:37

Hey Chapddr,

Goed man, mooi werk!
Post Reply