Mijn bartop

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
handsome1987
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Wed Feb 06, 2013 14:38

Re: Mijn bartop

Post by handsome1987 » Sat Feb 09, 2013 12:18

ckong wrote:Trouwens, ken je deze site al, met veel info over bartops?

http://www.koenigs.dk/mame/eng/

Ik ben verder wel benieuwd naar de software en hardware specs. Welke gameloader gebruik je, welke mameversie, gebruik je instantsheller voor boot (eventueel samen met autoit), zit er een JPAC in of gebruik je een andere softwarematige interface voor je controls?


Bedankt voor de site zal hem eens gaan bekijken.

Dit zijn mijn specs etc

Als pc

Intel core 2 duo e6600
4GB ram geheugen
Videokaart ati radeon 5450 512MB
Asrock moederbord.
80GB Hardeschijf
Windows 7 64 bit.

Als gameloader gebruik ik maximus arcade.
Verder heb ik mame 0.148
Ik ben nog niet klaar met me games etc dus ik heb nog geen instant sheller die ik gebruik.

Voor mijn controls heb ik een ipac 2 gekocht bij arcadewinkel.nl dat werkt echt perfect en is super makkelijk aan te sluiten.
Mocht je meer willen weten vraag het gerust
handsome1987
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Wed Feb 06, 2013 14:38

Re: Mijn bartop

Post by handsome1987 » Thu Feb 14, 2013 14:41

Hierbij een update van de bartop met slg3000 overgekookt van Ckong
En de 2 baltops gratis gekregen van Da Dude

Ik gebruik een resolutie van 640x480 Ckong bedankt voor het programma.
De slg3000 heb ik op ongeveer 70 procent staan denk ik.

Hierbij een vergelijking met en zonder scanlines

Met scanlines
Image

Zonder scanlines
Image

Foto met de baltops er op.
Image

Nog een foto met scanlines aan.
Image

Kan iemand mij ook vertellen wat het verschil is tussen de odd lines en de even lines van de slg3000?
Ik snap natuurlijk dat het de oneven en de even lijnen zijn.
En of daar enig verschil in zit en welke je het beste kan nemen.
ckong

Re: Mijn bartop

Post by ckong » Thu Feb 14, 2013 16:51

Ik weet het niet zeker of ik het goed zie, maar kan eht zijn dat je D3D enabled hebt in Mame? Ik vind het beeld (zonder scanlines) namelijk nogal blurry) Zo ja, dan moet je in plaats van D3D eens DDraw kiezen, en dan Hardware stretch off. Krijg je een beetje blokkerig beeld, maar wel crisp. En als je dan de SLG3000 er op zet zou je een prachtig beeld moeten hebben.

Ik heb een pesthekel aan D3D. Alles wordt blurry en dan moet je weer met filters proberen de boel een beetje op te krikken. Kansloos.

Probbeer ook eens wat andere resoluties uit met de SLG 3000.
handsome1987
Active Level:
Active Level:
Posts: 30
Joined: Wed Feb 06, 2013 14:38

Re: Mijn bartop

Post by handsome1987 » Thu Feb 14, 2013 17:20

ckong wrote:Ik weet het niet zeker of ik het goed zie, maar kan eht zijn dat je D3D enabled hebt in Mame? Ik vind het beeld (zonder scanlines) namelijk nogal blurry) Zo ja, dan moet je in plaats van D3D eens DDraw kiezen, en dan Hardware stretch off. Krijg je een beetje blokkerig beeld, maar wel crisp. En als je dan de SLG3000 er op zet zou je een prachtig beeld moeten hebben.

Ik heb een pesthekel aan D3D. Alles wordt blurry en dan moet je weer met filters proberen de boel een beetje op te krikken. Kansloos.

Probbeer ook eens wat andere resoluties uit met de SLG 3000.


ik heb inderdaad d3d aan staan.
Ik heb net even gekeken naar ddraw maar dan krijg ik zonder hardware strecht een schermpje wat de groote van een postzegel heeft zal ik maar zeggen op 640x480 op hogere resoluties krijg ik zwarte balken aan de zijkant of aan de bovenkant en aan de onderkant
met strecht aan heb ik wel het hele beeldscherm maar dan ziet het er echt blokkerig uit en gewoon lelijk
ckong

Re: Mijn bartop

Post by ckong » Thu Feb 14, 2013 18:36

Toch zou ik wat experimenternem met DDRAW in combinatie met de SLG3000 en je Mame ini instellingen, dan vind je wel een goede setting
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: Mijn bartop

Post by P-Nut » Fri Feb 15, 2013 15:22

Ik zal ook eens kijken of ik thuis D3D aan heb staan!
Post Reply