Na gedegen onderzoek naar de ultieme CRT televisie heb ik op de valreep eind december nog even mijn pick up of the year opgehaald. Ik zat al lang te spelen met het idee om naast de plasma eindelijk weer een goede CRT televisie te hebben, nadat m'n vorige Sony Trinitron kuren gaf en deze alweer een tijdje terug bij het grof vuil is gezet. Over de MX serie van Bang & Olufsen is online niet bijzonder veel te vinden. De serie loopt van MX4000 tot MX8000, waarbij de laatste (kort door de bocht) nog beter geluid en een groter formaat scherm heeft. De serie onderscheidde zich ook met de verschillende kleuren omhulsels, van wit en rood tot blauw en gewoon zwart. Nu wilde ik voorkomen weer een enorm bakbeest in huis te halen, hij moest immers in de hoek passen en vooral het oude gevoel terug geven, niet per se groot, groter, grootst.
De MX4000 heeft 2 x RGB Scart (vaak met CRT toch maar een port die RGB ondersteunt) en S-video. That's it. Maar wat ie doet, doet ie goed. Het is echt heel erg lang geleden dat ik weer zo onder de indruk was een televisie. Het is niet alleen (wederom) het bewijs dat CRT echt de enige manier is om je retro games te spelen, maar vooral dat het niet bijzonder veel geld hoeft te kosten om je hobby weer zo'n enorme impuls te geven. Want zeg nou zelf, voor 50 euro is dit niet alleen de pick-up, maar ook de steal van het jaar voor ondergetekende. Check eens op Marktplaats wat er zoal verkrijgbaar is van de MX serie, het is meer dan de moeite waard.