MameCade Bartop

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
almighty

MameCade Bartop

Post by almighty » Sat Nov 17, 2012 14:30

Custom made bartop, incl. 19000 roms mame/mala.
(zelf even de resolutie aangepast + slg3000)

zeer vet :D

Zelf makkelijk om extra roms/emulators toe te voegen, kind kan de was doen.
Last edited by almighty on Thu Nov 22, 2012 18:11, edited 1 time in total.
ckong

Re: MameCade Bartop

Post by ckong » Sat Nov 17, 2012 22:59

Eerst weer een supergun, al snel doorgegroeid naar een bartop ..... hoeveel dagen nog voor er weer een heuse cab staat? :D :wink:

Maar geinig dingetje, Mark. Wat voor soort knoppen en stick zitten er in?
almighty

Re: MameCade Bartop

Post by almighty » Sat Nov 17, 2012 23:10

Sanwa stick en buttons volgens mij ook Sanwa, (met led) maar weet het niet helemaal zeker.

Verkoper heeft er stickers onder geplakt met letters, makkelijker voor menu etc.

Nooit echt verdiept in Mala maar is echt lache, en lekker goedkoop!
Nu nog even een backup maken en klaar, net klaar met m'n eigen fav. lijst van de 19000 roms en hou er +/- 160 over.
Ook past hij alle verticale games orgineel aan en ''rukt'' ze niet uit :wink:

Heb nu de juiste afmetingen en ga er nu zelf eentje maken voor mijn dochter.
Nog amper achter dat ding gezeten :wink:

Wel lache als ik met vakantie ga dan kan ik nu gewoon m'n cabje meenemen :twisted:

Is wel mooi zo en hier blijft het bij. ( en misschien dat hij met een jaar weer te koop staat :wink: )
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: MameCade Bartop

Post by P-Nut » Sun Nov 18, 2012 01:04

Pics laden hier niet:/
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: MameCade Bartop

Post by Sphere » Sun Nov 18, 2012 07:07

Net ding hoor Mark. Heb hem hier en daar wel eens voorbij zien komen maar als ik het zo zie is het een mooi stukje werk. Zeker de combie geel en de led buttons vind ik wel netjes :D
almighty

Re: MameCade Bartop

Post by almighty » Sun Nov 18, 2012 07:41

Hier de link van het orgineel:
http://www.koenigs.dk/mame/eng/stepverticade.htm
De verkoper heeft hem nagemaakt van deze site.(meer als 200 uur werk)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: MameCade Bartop

Post by Da Dude » Sun Nov 18, 2012 10:56

Dat wil ik ook nog is doen, ik heb bijna alles in huis op wat buttons na.
Toch maar is aan beginnen.
DLX

Re: MameCade Bartop

Post by DLX » Sun Nov 18, 2012 13:09

Ik vind bartops ook wel grappig altijd :)

Enne niet om negatief te zijn hoor, puur mijn persoonlijke mening; de buttons enzo klinken nou niet echt als Sanwa... enne waarom is dat control panel zo vaag?!

Maar goed enjoy je romcollectie van 19000 :P
almighty

Re: MameCade Bartop

Post by almighty » Sun Nov 18, 2012 13:28

Da Dude wrote:Dat wil ik ook nog is doen, ik heb bijna alles in huis op wat buttons na.
Toch maar is aan beginnen.

Dat dacht ik ook altijd, maar weinig tijd en geen zin :wink:

succes ermee!
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: MameCade Bartop

Post by Casey120 » Mon Nov 19, 2012 20:57

Ik zag die bartop kort geleden nog op marktplaats en vond het er wel gelikt uitzien .
Grappig dat jij hem nu hebt of had de verkoper er meer ?
Veel plezier er mee, een bartop was eigenlijk de cab die ik wou toen ik interesse in arcade kreeg , wou er zelf een bouwen en had de 2 player CP er al voor laten maken met verlichte knoppen, trackball , spinner en 4 weg stick , uiteindelijk is er niks van gekomen en staat die CP al jaren in de doos te ruften maar wat niet is kan nog komen :lol:

Veel plezier er mee !
almighty

Re: MameCade Bartop

Post by almighty » Mon Nov 19, 2012 21:32

Casey120 wrote:Ik zag die bartop kort geleden nog op marktplaats en vond het er wel gelikt uitzien .
Grappig dat jij hem nu hebt of had de verkoper er meer ?
Veel plezier er mee, een bartop was eigenlijk de cab die ik wou toen ik interesse in arcade kreeg , wou er zelf een bouwen en had de 2 player CP er al voor laten maken met verlichte knoppen, trackball , spinner en 4 weg stick , uiteindelijk is er niks van gekomen en staat die CP al jaren in de doos te ruften maar wat niet is kan nog komen :lol:

Veel plezier er mee !


Klopt, deze komt van MP en ben er per toeval ook tegen aan gelopen.
Aardige gast en zeker mooi werk geleverd en kan niks anders zeggen dat ik hier erg blij mee ben.
Zelf had hij nog nooit gehoord/gelezen van de SLG3000 en had deze meegenomen, toen hij er eenmaal tussen zat ging er voor hem ook een nieuwe wereld open. (wel pas na het betalen van de bartop, mocht hij zich nog bedenken :wink: )

Nu ik de afmetingen een beetje weet en zie hoe zoiets eruit ziet ben ik ook van plan er zelf eentje te gaan maken, met een 2P panel en een iets groter scherm/crt.

Erg leuk ding en zeer compact! :)

Hier een pic. met de slg:
Image
ckong

Re: MameCade Bartop

Post by ckong » Tue Nov 20, 2012 12:32

mooi plaatje, Mark. Zou je mij een plezier willen doen en de Mame ini (tekstdoc) hier eens posten. Ben met name benieuwd naar de grafische instellingen.
almighty

Re: MameCade Bartop

Post by almighty » Tue Nov 20, 2012 17:43

ckong wrote:mooi plaatje, Mark. Zou je mij een plezier willen doen en de Mame ini (tekstdoc) hier eens posten. Ben met name benieuwd naar de grafische instellingen.

Whoo, dan moet ik eerst eens even kijken hoe en waar haha, ben hier nog een (noob) in :)

Was allemaal kant en klaar en nog niet verdiept verder in de instellingen.
ckong

Re: MameCade Bartop

Post by ckong » Tue Nov 20, 2012 18:58

almighty wrote:
ckong wrote:mooi plaatje, Mark. Zou je mij een plezier willen doen en de Mame ini (tekstdoc) hier eens posten. Ben met name benieuwd naar de grafische instellingen.

Whoo, dan moet ik eerst eens even kijken hoe en waar haha, ben hier nog een (noob) in :)

Was allemaal kant en klaar en nog niet verdiept verder in de instellingen.



In de map waarin mame is geïnstalleerd, zie je een file mame.ini, kun je met notepad openen en op het forum plakken. Ik ben op dit moment een beetje aan het stoeien met Mame icm met LCD, maar sta nog niet te juichen. Heb echter de SLG3000 nog niet geprobeerd
almighty

Re: MameCade Bartop

Post by almighty » Wed Nov 21, 2012 21:34

Zal in het weekend eens voor je kijken Erik, mometeel druk maar gaat goedkomen.
ckong

Re: MameCade Bartop

Post by ckong » Wed Nov 21, 2012 23:17

almighty wrote:Zal in het weekend eens voor je kijken Erik, mometeel druk maar gaat goedkomen.


top
Post Reply