ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Tue Sep 18, 2012 15:04

Dus die standaard speakers die erin zitten zijn niet bruikbaar voor een pc?
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
DLX

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by DLX » Tue Sep 18, 2012 15:10

Tja.... ik bedoel er niks mee, maar je hebt wel een arcade cab een geen doosje lego die je 1-2-3 in elkaar zet.

Alles kan.... maar of het handig is... google anders ff wat handleidingen enzo en lees je even in....

PS. Zit er wel een versterker in of is heel de Naomi gewoon leeg kwa bekabeling en onderdelen?

Heb je een versterker dan minijack 3.5'' naar RCA!

http://www.new-line.nl/nl/verloopjes-au ... l_6020.htm
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Tue Sep 18, 2012 15:30

Ja dat begrijp ik ook al was het in elkaar zetten erg simpel :) Ik zal vanavond dan wel wat op het internet surfen. Ben vandaag ervoor naar een computerspeciaalzaak geweest maar ik had een te kleine foto maar volgensmij weten die er ook niks van. Enigste bekabeling die ik tegen ben gekomen was die onder het centenbakje. (Volgensmij hoorde die bij de teller van hoe vaak er op gespeeld is.) De bak die om de monitor heen gaat heeft wel gewoon 2 speakertjes erin. Met versterker bedoel je dit ding?
http://verzamelen.marktplaats.nl/automa ... ifier.html
Want die heb ik dus niet.

Ik heb overigens al een paar guides op arcadeotaku gelezen over naomi's zodat ik naomi's beter snap, het is dus niet zo dat ik al mijn vragen hier post. Sorry :)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
ne0

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ne0 » Tue Sep 18, 2012 16:20

Die versterker waar je naar linkt zit er origineel in ja, maar lijkt me niet handig om die er in te steken, want die draait op de stroomvoorziening die er origineel in zit en is volgens mij 110v. Versterker=versterker, het versterkt geluid en klaar. je kan imho elke versterker uit een kringloopwinkel pakken en die gewoon erin steken. Eventueel eentje van van die externe computerboxjes, creative, etc etc. Van boxen naar versterker is gewoon 2 draadjes per box en klaar. Van ohms enzo heb ik niet zo'n verstand, maar als je de versterker niet te hoog draait blaas je ze iig niet op ;)
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Tue Sep 18, 2012 16:42

Oke dus even voor de duidelijkheid.

Om hem aan de praat te krijgen moet ik gewoon per speakeraansluiting twee draadjes aan een versterker maken. (Zoals het + en - idee ) En dan iets kopen waarop die op de pc kan worden aangesloten en klaar is kees? Ik heb misschien nog wel een paar oude pc boxen hier liggen.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by Psykick » Tue Sep 18, 2012 17:02

Heb helaas door de verhuizing waar ik nu middenin zit geen pc bij de hand met internet, dan had ik er uitgebreid op ingegaan, maar is allemaal erg simpel met de versterker van Naomi en de speakers die er al in zitten. Als die versterker er niet in zit kan je er eentje kopen, ik heb ze nog wel. Dan kan je de volume ook regelen via de bovenkant, werk zo makkelijk. Volgende week ben ik weer volop online en kan ik er wat uitgebreider op ingaan. Dat tikken.via mobiel vind ik maar niks.
ne0

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ne0 » Tue Sep 18, 2012 17:19

Cab is helemaal leeg hassan, geen bedrading etc en zonder de sun PSU lijkt me naomi versterker niet heel handig?
cotje
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sun Feb 08, 2009 16:29
Contact:

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by cotje » Tue Sep 18, 2012 19:12

Chapddr wrote:Als iemand tips heeft voor het restaureren van deze cab, ze zijn erg welkom :)


Wellicht leuke bron voor inspiratie :D

http://89.99.104.52/arcade/MyCabs/Naomi/WEB/index.html

http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?f=11&t=3398
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Tue Sep 18, 2012 22:07

Nogmaals bedankt voor alle hulp jongens,

Maar ik ben nu een beetje in de war. Zoals neo zegt, de cab is inderdaad leeg. Die naomi versterker is dus onhandig qua volt en dat ik er nog iets voor nodig heb. Ik kan dus beter de speakers aansluiten op een versterker. Alleen hier raak ik wat in de war, misschein ook omdat ik zelf niks van speakers etc weet.

Ik heb thuis wel een versterker liggen die aan te sluiten is op de pc, alleen is het ook een subwoofertje. Kan ik die dan ook gewoon gebruiken of moet ik hem dan uit elkaar halen en het versterker gedeelte wat erin zit eruit halen? Want ik neem aan dat het maken van de kabeltjes geen heel groot probleem zal zijn en het versterkertje heeft zelf een volume knop. Ik plaats hem wel voor de klep aan de voorkant zodat ik er makkelijk bij kan.

En cotje. Heb jij misschien een magic tip om de kast witter te krijgen en vuil (wat er moeilijker afgaat zoals kleine zwarte strepen) weg te krijgen. Misschien een schuurspons met een bepaald soort middeltje wat ik ergens kan halen? ( Je hebt tegenwoordig ook van die creme voor op je auto die lak van het botsen weg haalt dus er bestaat vast ook nog wel zoiets wat op cab's wonderen doet. )
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
DLX

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by DLX » Wed Sep 19, 2012 07:21

OK heel simpel;

1. I-pac of wat voor packhack dan ook of iets anders
2. PC op 640x480 (weet niet wat voor scherm er in zit)
3. PC speakers van 30 euro ofzo :)
4. TL-lamp
5. Alles aansluiten op stekkerblok met schakelaar (PC+TL+Speakers+Monitor)
6. Zorg dat de basis werkt.... mame ofzo...
7. Denk na over spuiten, maar schoonmaken met een schuurspons gaat hem niet worden denk ik :) je auto doe je ook niet met een schuurspons ;)

.... misschien polijsten dat kan.....
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Wed Sep 19, 2012 07:55

Hey,

1. Jinx werkt atm aan mijn controle paneel. Hij sluit alles aan op een chtulhu pc/ps3 per spelen/set knoppen. Dan heb ik toch geen i-pac meer nodig?
2. Is al geregeld. Ja er zit de originele crt monitor in met VGA aansluiting dus 640x480.
3. Dus gewoon de originele speakers vervangen met pc speakers of de pc speakers buiten de kast plaatsen? Ziet er wel lelijker uit.
4. Jep dat ga ik in de herfstvakantie met mijn pa erin zetten. Zal niet moeilijk zijn :)
5.Had ik al klaar liggen maar die heeft maar 3 stekkeropeningen dus even een grotere zoeken.
6. Ik heb al een map met hyperspin gemaakt met mame erin. Die werkt volledig. (Heb theme's etc gedownload alleen moet ik nog even uitvinden hoe ik preview movies of preview images krijg ). Ik kan het later gewoon in delen via een usb overbrengen op de andere pc. (Eerst alles zonder roms en dan de roms ) Alleen het toevoegen van een niet standaard ingebouwde emulator (Naomi) lukt niet maar dit vind ik nog wel uit hoop ik.
7. Ja spuiten moet een keer in de zomer gebeuren aangezien het met dit weer niet super gaat. ( Mag het alleen buiten doen ) Maar er is niks van schoonmaakmiddel wat van die zwarte strepen verwijderd? ( Beetje zoals die strepen die je krijgt van schoenen op de gymvloer) Zal eens mijn pa vragen of we iets in huis hebben om te polijsten

Nogmaals dankje haha
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by joeks » Wed Sep 19, 2012 08:09

@Chapddr

Wat perfect werkt voor zwarte strepen en andere plekjes die je niet wegkrijgt, zijn van die Magic Eraser sponsjes.
Wondersponsjes heten ze ook wel, kan je gewoon bij de kruidvat enzo halen.
Ik heb destijds mijn kasten met Cif gepoetst en dat werkt ook, licht schuurmiddel zonder korrels en dat krast ook absoluut niet.

Spuiten is denk ik niet nodig hoor.
DLX

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by DLX » Wed Sep 19, 2012 08:13

Speakers moet je weg werken...

@joeks... cif? dus dat krast niet?
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Wed Sep 19, 2012 09:37

Ik ga na school zo'n spons halen. Ik lees dat het voor sommige mensen doffe plekken achterlaat maar als ik het zachtjes doe zal het wel meevallen of niet?

En waar kan ik die speakers goed weg werken? Kan ze moeilijk in de kast zetten want dan hoor je niks en ik wil liever gaan zagen zodat de speakergaten groter worden. Als ik gewoon die versterker gebruik die ik heb en de bass op mute zet en er dan de speakers op aansluit lukt het toch ook wel?

Edit: Er zit een 2 pin AMP U-P connector per speaker maar zoals gezegd, geen bedrading.
http://www.giz10p.co.uk/images/uploads/2pmaleup.jpg.
Moet ik dan zoiets kopen? http://www.giz10p.co.uk/Cabinet-Parts/W ... d_159.html
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
cotje
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sun Feb 08, 2009 16:29
Contact:

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by cotje » Wed Sep 19, 2012 09:53

Chapddr wrote:En cotje. Heb jij misschien een magic tip om de kast witter te krijgen en vuil (wat er moeilijker afgaat zoals kleine zwarte strepen) weg te krijgen. Misschien een schuurspons met een bepaald soort middeltje wat ik ergens kan halen? ( Je hebt tegenwoordig ook van die creme voor op je auto die lak van het botsen weg haalt dus er bestaat vast ook nog wel zoiets wat op cab's wonderen doet. )


Heb goede ervaring met die gele keukenspay (weet de naam zo even niet)!
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by joeks » Wed Sep 19, 2012 10:15

Cif maakt geen krassen hoor. Ik heb er drie Sega candy's grondig van top top teen van binnen en buiten mee gedaan. En ik ben ECHT een miereneuker met viezigheid, plekjes en krasjes. Maar je kan altijd even testen op een stukje dat uit het zicht zit om er zeker van te zijn.

Die Magic Eraser wondersponsjes werken super. Maar is dus iets anders dan de huis-tuin-en-keuken schuursponsjes he! Die krassen zeker wel. Magic Erasers schuren iets harder dan Cif maar je krijgt er dus ook meer moeilijke plekjes mee weg. Is een kwestie van tussen het poetsen door blijven checken of het goed schoon is en dus niet blind doorschuren op een plek. Ik moet zelf ook nog eens aan de slag met die sponsjes op plekken waar Cif niet genoeg was.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by Jinxz » Wed Sep 19, 2012 10:41

Voor die speakers zou ik inderdaad op zoek gaan naar een simpele 2.1 subwooferset voor de PC. Bij voorkeur met een bedrade afstandsbediening. Je kunt dan gewoon de 2 kleine speakertjes in de doos laten zitten en de huidige speakers in je cab aansluiten op de L en R van de Subwoofer. Je krijgt dan een betere bas, regelbaar volume, originele speakers werken en misschien zelfs een 3,5mm jack op de remote om een ipod aan te sluiten ;)

Cif is een oplossing voor grondig schoonmaken zolang je daarna maar met een polijst (pasta) het oppervlak weer glanzend maakt. Als ik een hoogglans joystick maak dan schuur(korrel 4000 i.c.m. water) ik 'm ook nog eens na om 'm uiteindelijk met een scratch-remover glanzend te maken.
Als het oppervlak niet glanzend hoeft te zijn hoef je dus nieteens die laatste stappen te nemen.
Cif niet gebruiken op je monitor en ongeverfd aluminium :)
ne0

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ne0 » Wed Sep 19, 2012 11:51

Die bedrading heb je niet nodig volgens mij hoor, ik denk dat als je de speakers er uit haalt je ook wel gewoon een draadje op de speakers zelf kan aansluiten. Hoewel dat misschien wel onhandiger is als je ooit de achter kap eraf wil halen (dan trek je de draad mee). Ik heb die kabeltjes die er origineel in zaten nog wel *ERGENS* in de schuur liggen trouwens, ik kan vandaag of morgen wel eens kijken of ik ze kan vinden..
User avatar
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:
Posts: 202
Joined: Tue Mar 20, 2012 22:57

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by MarioSanchez » Wed Sep 19, 2012 15:16

Goed bezig!!! Succes man.
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by joeks » Wed Sep 19, 2012 15:35

@Jinxz Door Cif zijn mijn cabs absoluut niet doffer geworden hoor :)
Ik snap wat je zegt over polijstpasta om hem opnieuw te laten blinken, maar na poetsen met Cif was dat bij mij echt niet nodig, blonk weer als een tiet.

Hier een foto van net na het poetsen van mijn Blast City.

Image

Image
Last edited by joeks on Wed Sep 19, 2012 15:42, edited 2 times in total.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Wed Sep 19, 2012 15:40

Ik heb net een paar wondersponsjes gehaald en ik ga het zo uitproberen. Hopelijk werken ze goed.

Ik snap nu het idee van speaker->versterker->pc. Ik probeer vandaag, en anders morgen, de speaker te inspecteren.

Ik had nog een kapotte speakerset bij mijn ma liggen maar ik herinnerde dat mijn pa zei dat hier ook iets lag. Kijk eens wat ik gevonden heb.

Image

Image

Hij is wel wat groot dus hopelijk past dat ding en de pc onderin en hij heeft een Aparate Left en Right input en volume regelaar. Nu even kijken hoe ik de speakers er precies op kan aansluiten.
Btw als iemand hier in limburg woont en ooit eens langs wilt komen, dat mag zodra die af is :)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Thu Sep 20, 2012 16:16

Heb hem veel schoner gekregen. Sponsje hielp erg effectief tegen het vuil aan de binnenkant. Ik kreeg er aan de buitenkant de meeste sporen wel mee weg maar het laat wel een klein schuurspotje achter maar die zie je alleen als je echt het licht erop schijnt dus het valt enorm mee. Weet iemand hoe ik de reflectatie van mijn monitor kan verminderen? Het is nu half een spiegel.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by Trailblazer » Fri Sep 21, 2012 09:41

cotje wrote:Heb goede ervaring met die gele keukenspay (weet de naam zo even niet)!


Dasty!!! Gebruik ik altijd om mn bbq te ontdoen van de meest hardnekkige aanbrandsels.

Wellicht krijg je daar de reflectie ook mee van je scherm? Zou zo maar een filmisch laagje rotzooi op kunnen zitten. Anders monitor anders afstellen met de podjes?
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Sat Sep 22, 2012 13:27

Ja ik vind wel iets waardoor de monitor minder glimt. Hij is nu veel schoner als eerst dus een keukenspray heb ik niet meer nodig. Ik ga wel nog eens de bak opnieuw spuiten. Als het goed is, is de kast komende vrijdag klaar voor gebruik.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Post by ChapDDR » Sun Oct 14, 2012 20:21

Update: cp binnen en aangesloten + opgepoets + pc

Ik heb ook een marqueeholder gekocht, maar die is nog niet binnen. Ik zoek overigens nog leuke marquees voor erin dus als iemand er nog heeft liggen, stuur mij even een pm ofzo :)

Gister alles aansloten en vandaag met een hoop vrienden vooral SSF2T gespeeld. Monitor valt een keer een halve seconden uit na 30min. Best raar.

Daarnaast is de 2p buttons/stick aangesloten op een chuthlu pcb en die wordt wel herkend door windows maar ik kan hem niet gebruiken in SSFIVAE en xpadder. Weet iemand misschien waardoor dit komt?

Pictures:

Image

Image

Image
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
Post Reply