Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
jiggymf

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by jiggymf » Fri Dec 09, 2011 16:04

Wachtend op een hoop parts (plastic, art, metaal en een monitor, ik verwacht vrijwel alles volgende week te hebben, meeste NOS en origineel, een enkel onderdeeltje 2e hands) toch even de Chihiro 1 getest.
Die werkt in ieder geval, op de Crazy Taxi cab. Als nou de guns en sensors ook gewoon blijken te werken zou dat mooi zijn.

Image

To be continued :)
jiggymf

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by jiggymf » Sat Dec 10, 2011 21:10

Vandaag de hele dag wezen chillen (en wat wegbrengen en ophalen) bij Beatmaster-P, en 's middags ook nog even langs Psykick.
De (hele mooie) cabs gezien en bespeeld van Pascal, en nog even de Megalo van Has gechecked. Topspul.
Ook nog wat leuke meuk 'gescoord' (border down, chaosfield, powerstone, omvormer en een kabeltje voor m'n monitor, ook nog een ander drive board voor de daytona usa van Jaguarwong meegenomen).
Helaas Ken net gemist (zou allicht wat later komen), maar ik kom zeker nog een keer die kant op, en volgende keer neem ik Cageman mee :)

Topdag gehad, thanks guys!
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Beatmaster-P » Sat Dec 10, 2011 22:31

Ja lachen man,

merk dat wij allen dit soort dingen te weinig doen, je steekt elkaar weer een beetje aan met andere gamesshit etc
en je geniet vaak dubbel van games of cabspul met meerdere, toch?

Bam! hedde gedoan dan jonguh
OIIIIIIIO
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Cageman » Sat Dec 10, 2011 22:35

ff inbreken in Jiggy's topic :-)

en je geniet vaak dubbel van games of cabspul met meerdere, toch?


+1! 8)
jiggymf

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by jiggymf » Sun Dec 11, 2011 18:35

Met hulp van Cageman hangt de MS9 van Psykick inmiddels in de NAC.
Heb dat ding ongezien, in goed vertrouwen gekocht en dat is niet beschaamd. Wat een beeld zeg!
Nou nog even na uitleg Cageman de ex monitor van de Nac in de cyberlead en dan zijn die 2 ook af. Dan nog een monitor en de hotd3 en die cab afwerken en ik ben klaar voor een eca->outrun 2 conversie :)
jiggymf

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by jiggymf » Sun Dec 11, 2011 20:59

Cyberlead is inmiddels ook voorzien :D
Alleen de degauss werkt niet. En nu ik erover nadenk, die knop op de cyberlead werkte volgens mij ook niet toen de andere monitor erin zat.
Iemand een degauss wand te leen?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Cageman » Sun Dec 11, 2011 22:12

+1 voor wat betreft die monitor van Psykick. Waanzinnig mooi.

Ik heb wel een degauss wand liggen ;-)

Als ik volgende keer bij je ben moeten we maar ff checken; het chassis op die monitor heeft gewoon een degauss aansluiting (helaas geen automatische degauss), dus misschien een kwestie van even weten aan te sluiten op de cab.
jiggymf

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by jiggymf » Sun Dec 11, 2011 22:13

Cageman wrote:+1 voor wat betreft die monitor van Psykick. Waanzinnig mooi.

Ik heb wel een degauss wand liggen ;-)

Als ik volgende keer bij je ben moeten we maar ff checken; het chassis op die monitor heeft gewoon een degauss aansluiting (helaas geen automatische degauss), dus misschien een kwestie van even weten aan te sluiten op de cab.


Is aangesloten, heb net gekeken. Volgens mij klopt de wiring niet, er is nogal wat gekloot aan de kabels in de cab zo te zien.
Ik kan me ook niet herinneren dat de degauss knop werkte op de andere monitor die erin zat.
jiggymf

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by jiggymf » Thu Dec 15, 2011 11:24

Ondertussen weer een hele stap verder met hotd3. Hoop onderdelen binnen het meeste nos en een enkeling 'used' want die waren dan echt niet te vinden verder (heb van t meeste geen foto's gemaakt, niet zo interessant, hoop plastic/metaal, knoppen, originele schroeven etc.). Ik heb nog niet alles binnen maar het meeste wel.

Wel 'grappig' ik had van Mo van Videotronics een 'as good as new mint panel' gekocht (o.a.), en dan krijg je dit:
Image

Mo staat denk ik dus voor Mo-ngool.
Het ging me met name om de Movestrip, maargoed, heb er wel dik voor betaald, dat dan weer wel...
Movestrip is ook grappig overigens, ik heb me lam lopen zoeken naar die art, en die is echt nergens te krijgen.
Het blijkt ook dat dit een speciaal stuk karton is (heel dik) met hierop de art geprint, dit is dus heel anders dan de normale glasplaat met art eronder.

Ik had bij sommige plastic onderdelen wat kleurverschil, alhoewel deze bijna allemaal NOS waren.
Na wat uitzoekwerk begreep ik van Andy Geezer dat Sega destijds enkel voor Europa de Naomi shooting cabs voor HOTD3 heeft gemaakt. Ze stuurden witte parts naar de fabriek in Cardiff, en deze zijn daar 'letterlijk' vluchtig overgespoten in een soort satijn/mat zwarte kleur. Dat verklaart waarom mijn NOS parts bij mij wat twijfelachtig overkomen, ze zijn heel netjes en mooi, maar heeft niet de finish die normale witte parts hebben.
Hij zei ook 'you can probably do a better job spraying parts yourself while drunk, which will likely give you a nicer end result then the original parts...'.
Dus. ^^

NOS achterkantje (geen idee hoe dit officieel heet), want ook al zit het aan de achterkant en ziet geen hond het, moet natuurlijk wel origineel zijn ^^
Image

Wat art (niet alles staat op de foto), geen repro maar origineel, o.a. de art voor het panel:
Image

Na wat klussen heb ik inmiddels een mooi bijna mint panel in de juiste zwarte kleur, met de juiste originele parts/schroeven, zonder schade:
Image

Zometeen even monteren en de gun tower afmaken, daar heb ik ook alle parts voor binnen en art.
goatboy

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by goatboy » Thu Dec 15, 2011 11:43

Goed op weg man! Zelfs de camera verbleekte bij het aanzicht van Mo's minty panel zo te zien. Damn! Wat een lef om dat als mint te verkopen en hij komt er iedere keer mee weg blijkbaar. Anyhoe, Ben benieuwd naar het algehele resultaat.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Da Dude » Thu Dec 15, 2011 12:13

Jij bent echt goed bezig. Wat een dedication aan je cabs.

Geweldig
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Psykick » Thu Dec 15, 2011 13:07

Nice going Jiggy! Goed bezig man, ben echt benieuwd!!
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Beatmaster-P » Thu Dec 15, 2011 13:36

Te vet! ik moet deze echt als eerste inknallen als ie klaar is!
deze game knalt zo lekker weg met die dikke shotgun blasts!

Respect dat je dit in de collectie bijvoegt, dalijk met netdimm
vele games = veel plezier.. waar kan ik mn matras neerleggen? :D
OIIIIIIIO
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Ken » Thu Dec 15, 2011 14:43

Beatmaster-P wrote:...waar kan ik mn matras neerleggen? :D

En dan dit :lol:
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Da Dude » Thu Dec 15, 2011 20:36

...waar kan ik mn matras neerleggen?


+1
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Trailblazer » Thu Dec 15, 2011 20:47

Echt heel erg vet inderdaad en wat een dedication. Is dit de versie met ratel in de guns trwns? Sowieso echt f*kn hardcore!!
Last edited by Trailblazer on Thu Dec 15, 2011 20:48, edited 1 time in total.
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
jiggymf

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by jiggymf » Sat Dec 17, 2011 10:19

trailblazer800 wrote:Echt heel erg vet inderdaad en wat een dedication. Is dit de versie met ratel in de guns trwns? Sowieso echt f*kn hardcore!!


I have no clue want ik heb m nog niet aangezet, ik neem aan van niet, een ratel in een shotgun lijkt me wat vreemd ^^

Ben weer een stukkie verder, gun unit is op art op het control panel na wel af (en art op de gun holsters, maar die laat ik voorlopig even zitten, heb ik nog geen nieuwe van kunnen vinden).
De art tussen de holsters en control panel is repro, en dat is helaas wel te zien, slecht uitgesneden met name dus ik moet dat nog wat bijwerken, stoor me eraan.

Image

De bovenkant van de cab is inmiddels ook klaar, nog niet vastgemonteerd aangezien er nog een monitor in moet.
Het enige wat hier nog ontbreekt wat niet zichtbaar is maar er wel in moet is de groene 'vizor', dit hoort achter de oranje lichtbalk bovenin te zitten en hoort dan een groen achtig hotd licht te geven (groen+oranje=groen). Die is alleen nog niet binnen.

Image

Nu is het even wachten op de monitor, en dan even kijken of ik de base nu al ga aanpakken of van de zomer (moet aan gelast worden, dus ik denk dat ik dat tot de zomer laat wachten. De lower part van het Control panel hoort wit te zijn, alles wat daaronder zit moet eigenlijk weer zwart zijn. Een normale base heeft 2 deurtjes aan de voorkant, een grote links en een wat kleinere rechts, de rechter moet dichtgelast worden want die heeft een hotd3 base niet), en vervolgens de legs nog coaten/spuiten of polijsten en nieuwe art erop, maar het kan ook best zijn dat ik dat pas aankomende zomer doe.

Maandag komt als het goed is de monitor binnen, dan gaat hij ook voor het eerst echt aan. Kan niet wachten ^^
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by beau » Sat Dec 17, 2011 11:24

erg vet jiggy cool hoe je hem weer helemaal opbouwd
respect
:D
arcadeflipperfreak
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Tue Oct 04, 2011 11:15

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by arcadeflipperfreak » Sat Dec 17, 2011 17:00

Is mooi geworden Arno, ik neem hem wel weer terug van je
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Da Dude » Sun Dec 18, 2011 08:49

Ziet er zeker goed uit.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Cageman » Sun Dec 18, 2011 20:32

Bagger.. vet! :-)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Psykick » Sun Dec 18, 2011 21:23

Droooolllll!!
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Sp33dFr34k » Sun Dec 18, 2011 21:38

Ziet er goed uit kerel!
jiggymf

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by jiggymf » Fri Dec 23, 2011 14:20

Updateje, vakantie dus lekker bezig geweest, hoop stuff gefixed waar ik anders geen zin in had ^^

Nog steeds wachtende op monitor, dus de cab maar afgemaakt. De mat/satijn zwarte lak komt niet helemaal goed/lekker over op de foto's zag ik vorige keer al, maar you get the idea, het is zo glad/strak als een aal :)

Image
Moet nog een CAUTION stikkertje op de Lid / deksel en dan is t klaar.

Image
Dat 'klepje' wat ik wilde dicht laten lassen blijkt toch origineel te zijn, staat ook een sega part nr op, heb dit uitgezocht en klopt inderdaad. Dus heel de onderkant maar aangepakt, nieuwe art etc. Op een Caution stikker rechtsboven op de base na is dit klaar.
Base en legs zwart, lower control panel hoort wit te zijn.

Image

Image

Image

Het liefst zou ik de leg covers ook nog aanpakken, maar ben deze kast wel effe beu nu. ^^
Er zitten wat krassen en beschadigingen op en dat valt nogal op nu de rest van de cab spik en span is.
Ik denk dat ik ze nog eens ga polijsten. Ooit. :)
ETA op monitor is dinsdag/woensdag a.s., dan kan ik m ook echt eens aanzetten en spelen ^^
Moet daarnaast ook nog even kijken naar de verlichting bovenin, die doet het niet, ook niet met een andere starter/Tl buis.

Ook de Cyberlead nog gefixed, zat iets niet goed in de wiring naar de CP/Buttons, hoop lopen pielen met schema's e.d. maar toch gelukt (is voor mij heel wat, ben niet super handig met wiring.
Ook met m'n nieuwe uber l33t stick of degaussing bijna alle kleuroneffenheden weggekregen, nog een heel klein beetje in een hoekje wat eruit moet (valt nog niet mee, dat degaussen met een stikkie ^^).

Image
Knoppies/balltops van hasan met de juiste kleur er nog in en dan is deze klaar.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Jig's Arcade | House of the Dead 3

Post by Cageman » Fri Dec 23, 2011 14:28

Goed gedaan, jig!

Borderdown=cool ;-)
Post Reply