Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Mon Nov 07, 2011 16:22

Telefoongesprek van vandaag:

11:00
DHL: "Goedendag meneer. Onze chauffeur staat op uw adres met 2 pallets"
Jig: "Dat is mooi, ik ben echter niet thuis. Bellen jullie nooit vooraf voor een afspraak of een melding wanneer er gelost wordt?"
DHL: "Dat doen we nu toch meneer?"
Jig: "Ja....ok, zet maar op de oprit voor de garagedeur, rijd ik nu naar huis en ben ik er over een uur en zet ik de pallets binnen. Moet ik wel zeker weten dat ze gelost worden, anders rijd ik voor niks naar huis"
DHL: "prima meneer, ik geef de chauffeur opdracht de pallets op uw terrein voor de garagedeur te lossen. fijne dag verder"

Jig rijdt naar huis, komt thuis aan. Geen pallets. Jig belt DHL, na een half uur zoeken wie mij ook alweer gebeld had krijg ik de man weer aan de lijn.
DHL: "Goedendag meneer"
Jig: "Hoi, je hebt mij vanochtend gebeld en zou pallets lossen op mijn oprit, ik zie echter helemaal niks staan"
(na adrescheck en wat nagezocht te hebben) DHL: "Dat klopt, de chauffeur vond het geen goed idee en wilde ze niet onbeheerd achterlaten zonder dat ervoor getekend is, dus heeft ze mee teruggenomen. Maar de pallets worden u morgen weer aangeboden"
Jig: "ja dat is g***** mooi! Ben ik voor niks naar huis gereden? Had je niet even kunnen bellen???"
DHL: "tuuutuuutuuutuuuut"

dus....morgen maar vrijhouden :p
User avatar
Umdlye
Active Level:
Active Level:
Posts: 234
Joined: Tue Jun 07, 2011 15:48

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by Umdlye » Mon Nov 07, 2011 16:24

das mooi :|
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Mon Nov 07, 2011 16:27

Umdlye wrote:das mooi :|


Nee. Vorige keer flikten ze dat ook al, toen had ik een briefje in mn bus dat ze geweest waren (terwijl ze eigenlijk vooraf een afspraak moeten maken zodat je thuis kan blijven) en ik niet thuis was (duh, sommige mensen moeten werken, en toen belden ze niet eens toen ze er stonden net als vandaag). Toen kreeg ik de pallet gelukkig de dag erop aangeboden maar zei de chauffeur dat ze normaal maar 1 keer aanbieden en je daarna zelf de pallet moet komen halen met eigen transport op het depot. Toen was ik al pissig, laat dan gedverdomme weten wanneer je komt.
En hoorde ik achteraf van de buren ook nog eens dat ze daar hadden aangebeld, om te vragen of ze MIJn pallet DAAR op de oprit konden lossen....come on , dat vraag je toch niet ><
goatboy

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by goatboy » Mon Nov 07, 2011 16:36

jiggymf wrote:Jig: "Dat is mooi, ik ben echter niet thuis."

Je komt nog buitenshuis lees ik? :wink:
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Mon Nov 07, 2011 16:37

haha ja, stom he, komen ze net dat uur in de maand dat ik niet thuis ben :mrgreen:
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Mon Nov 07, 2011 17:09

Gister overigens nog een mooi PCBtje van Arjan gescoord, min eerste verticale shmup.
De titel moet ik jullie even schuldig blijven, we hadden het namelijk de hele avond veel te druk met bier drinken en daytona-en, dus ik heb m nog nergens in gehangen ^^
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by Psykick » Mon Nov 07, 2011 20:40

jiggymf wrote:we hadden het namelijk de hele avond veel te druk met bier drinken en daytona-en, dus ik heb m nog nergens in gehangen ^^


Ligt het nou aan mij of lees dit heel gek weg? :lol:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by Psykick » Mon Nov 07, 2011 20:45

Brokeback Arcade! Muahahahahaha!
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Mon Nov 07, 2011 20:45

You. Me. Outside. NOW! :mrgreen: :wink:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by Psykick » Mon Nov 07, 2011 20:46

LOL! :twisted:
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Mon Nov 07, 2011 21:23

Hemel en aarde bewogen om NOS outrun 2 parts te bemachtigen. Heel moeilijk, maar ik kan wat parts krijgen. Probleem is alleen dat de art er echt niet meer is, en dat is toch heel kut. Daarbij is van het meeste de helft maar leverbaar (nos linker monitorkap, zonder art, en de rechter weer niet. Rechterkap van een marquee, en de rechter weer niet etc), en onwijs duur en dus incompleet en heb er dus eigenlijk geen fluit aan.
Tot ik via via via via via in contact kwam met iemand die een twin in parts aan het verkopen is, veel parts zijn al weg, sommigen echter nog niet en het lijkt alsof ik er net op tijd bij ben.

Ik heb pics opgevraagd van wat dingen, naast ander spul wat ik al gereserveerd had (wheel met ferrari logo, driveboard, dashboard, shifter, de plastic zijkappen van de twin marquee zodat ik zelf een single marquee kan maken, view change button) en het is nog in vrij goede staat ook (dit ligt dus nog niet bij mij thuis maar nog aan de andere kant van de wereld, maar heb het wel gekocht):

Dit gaat me alleen al aan shipping een vermogen kosten, buiten dat het me al een vermogen kost aan de parts zelf, maar ik MOET het hebben, ik weet bijna zeker dat ik dit niet meer tegen ga komen:

Image

Image

Image

Image
User avatar
Umdlye
Active Level:
Active Level:
Posts: 234
Joined: Tue Jun 07, 2011 15:48

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by Umdlye » Mon Nov 07, 2011 21:25

:o succes man!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by Psykick » Mon Nov 07, 2011 21:36

Da's mooi, dan kan ik de art kopieren hopelijk. Ben wel benieuwd!
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Mon Nov 07, 2011 21:39

Daar moet wel iets op te verzinnen zijn lijkt me met een hele, hele hoge resolutie foto van art en dan alles bijwerken en op maat afdrukken.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by Psykick » Mon Nov 07, 2011 21:41

Nou de art van Outrun 2 is er wel als Wallpaper, dus is wel wat mee te doen denk ik.
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Tue Nov 08, 2011 13:08

NAC en Cyberlead net binnengekregen van Ronnie. Aan beiden zit wat werk, alhoewel de Cyberlead er nog vrij goed uitziet. Schermen in beide moeten ook vervangen worden (dit alles was bekend).
Mooie winterprojecten :)

Image
goatboy

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by goatboy » Tue Nov 08, 2011 13:14

Succes met het vinden van vervangende CRT's dan maar. :shock: Is beide MS8 of MS9 niet?
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Tue Nov 08, 2011 13:29

Ik meen dat zowel een NAC als een Cyberlead een MS9 hebben. Ik heb hem net de NAC aangezet, het scherm is eigenlijk nog vrij decent.
Burn zichtbaar als hij uit staat, maar met game erin niet echt te zien. Convergentie is matig maar ook niet dramatisch. Daar ga ik best mee kunnen leven denk ik (wacht even tot hij opgewarmd is).

De Cyberlead moet ik nog even checken, die monitor heeft ronny er alleen ingezet zodat ik m aan kan zwengelen als ik m krijg, in uit staand heeft dat ding wel heel veel burn :mrgreen:
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2

Post by jiggymf » Tue Nov 08, 2011 14:01

De NAC, monitor gaat getate (henk, ben je niet trots op me? ^^) worden want daar heb ik die cab voor gehaald. Monitor is zeker niet mint/supergoed, maar het valt me heel erg mee en ik denk dat ik hem er voorlopig in laat zitten.
De cab is verder in matige staat, alhoewel ik er geen fan van ben gaat dit wel een respray job worden denk ik.
Ik ben geen fan van het CP, maar heb al een NOS astro city panel gekocht op AO.
Hoop alleen dat ik de art van de cab nog ergens ga kunnen vinden.
Vraag me ook af of ik de monitor in mijn uppie kan taten, of dat dat niet zo'n goed idee is bij een NAC?
Image

De Cyberlead, scherm kwa burn dramatisch (nogmaals, dit was bekend), die moet er echt wel uit. Op de foto's lijkt het heel wat, de kleuren zijn ook prima en convergentie is ook vrij goed, alleen burn is wel heel zichtbaar (3e foto is dit goed te zien).
Dat ding is verder helemaal cool, dat LCD/LED scherm bovenin is heel vet, alhoewel ik geen idee heb wat er nou staat :p
Cab is verder ook in redelijk tot goede staat, wat plastic schade op plekken die voor mij niet heel zichtbaar zullen zijn tussen de andere cabs, kleur van de cab is nog super, CP is heel mooi muv een heel klein cigaretten vlekje aan de voorkant.
Image

Image

Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2 | Cyberlead/NAC

Post by Cageman » Tue Nov 08, 2011 15:48

Die LCD is supervet!!

Taten van een NAC is makkelijk: CP open, schroeven losmaken van bezel (is hele witte ding rond monitor, inclusief speakers en zwarte bezel), hele ding verwijderen, cab op zijn rug leggen, monitor losmaken, draaien, vastmaken, etc.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2 | Cyberlead/NAC

Post by ElPancho » Tue Nov 08, 2011 15:52

En check de kabeltjes naar de monitor. Van tate naar yoko gaat wel andersom: checken! (wegens anders te kort, klemzitten enzo)

Edit: kabeltje is op zich niet te kort maar kan vastzitten met een tierip oids.
Team 15 kHz
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2 | Cyberlead/NAC

Post by Psykick » Tue Nov 08, 2011 20:25

Nou Arno je bent eigenlijk met deze laatste zending in één keer helemaal klaar. Je hebt dan de tofste en de lelijkste candy cab te pakken. ;)
Dan heb je ook nog wat dingen er tussenin, dus je bent gelijk gedekt (insert Brokeback Arcade joke here)

Waarom heb je eigenlijk voor die Cyperheap of shit gekozen? No offense btw haha ;)

Voor de rest veel succes met je projecten natuurlijk en we zijn allen altijd benieuwd naar het resultaat!
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2 | Cyberlead/NAC

Post by jiggymf » Tue Nov 08, 2011 20:57

Ik ben,zoals aan mijn cabs allicht te zien, erg Sega minded. Ik wil ook graag 1 a 2 non sega cabs en ik vind de Cyberlead misschien wel de mooiste cab die er is. Die wilde ik dus graag hebben, en toevallig had Ronnie er nog eentje voor me dus ben ik er voor gegaan.

De NAC is meer een projectje, die is niet mooi en moet gespoten worden. Ook dat proces wil ik een keertje gedaan hebben :)
En ik had toch al een cab in mn hoofd om te taten dus ik denk ik combineer het.

Er gaan ook cabs weg though, de Naomi universal (VS2002) past niet echt meer bij de candy's, die gaat sowieso weg (Umdlye? ^^) en ik twijfel nog over de chopped naomi met dat brute scherm erin.
jiggymf

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2 | Cyberlead/NAC

Post by jiggymf » Thu Nov 10, 2011 16:25

Mooi NOS paneltje binnen gekregen voor de NAC met nieuwe buttons/sticks:

Image

Image

Image

Da's dan alvast 1 stukje aan de Astro wat er in ieder geval uitziet :p
goatboy

Re: Jig's Arcade | Crazy Taxi -> Outrun 2 | Cyberlead/NAC

Post by goatboy » Thu Nov 10, 2011 16:54

Erg mooi zo'n origineel panel met Sega logo. Deze worden schaars. Leuk zo met Virtua Tennis/Fighter buttons layout.
Post Reply