Eurocade 2011

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Eurocade 2011

Post by Psykick » Mon Sep 05, 2011 19:41

Ik ga er niet veel over vertellen, omdat ik druk bezig ben met administratie ook, maar kan alleen maar zeggen dat het erg gezellig was en ook cker een must voor welke arcadegamer dan ook. Het is gewoon leuk om al die klassiekers bij elkaar te zien en ook de bevlogenheid van de mensen.

Top organisatie, petje af voor de crew en volgend jaar er cker weer bij. ( als die er komt natuurlijk )

Hier wat impressies

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Eurocade 2011

Post by Cageman » Mon Sep 05, 2011 20:41

Dat is wel heel erg vet. Gewoon een hele zaal vol met arcade, flippers en allerlei exoten. Ziet er echt te gek uit. Ben geen classic-fan of woody-freak, maar dit is toch wel erg bijzonder!
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Eurocade 2011

Post by Casey120 » Mon Sep 05, 2011 21:21

Kickuh ,
Had er graag even komen neuzen maar was alleen voor genodigden toch ?
ckong

Re: Eurocade 2011

Post by ckong » Mon Sep 05, 2011 21:36

Het was inderdaad vet. Als je meer foto's wilt zien, dan kun je op het DLF forum terecht: http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... board=11.0
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Eurocade 2011

Post by Psykick » Mon Sep 05, 2011 21:39

Top gedaan Erik, de crew heeft er echt iets top van gemaakt! Chapeau!! Alleen nog voor een half jaar chinees over hehe!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Eurocade 2011

Post by Da Dude » Mon Sep 05, 2011 22:37

Star Wars Trilogy arcade....Zo vet.

Jammer dat het alleen voor genodigden was. Had er graag bij willen zijn
Was de chinees ook op geweest :wink:
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Eurocade 2011

Post by Aleste » Tue Sep 06, 2011 10:05

Ziet er gezellig en geslaagd uit daar! :D
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Eurocade 2011

Post by ElPancho » Tue Sep 06, 2011 10:14

Was top jongens! Me echt super goed vermaakt.
Team 15 kHz
goatboy

Re: Eurocade 2011

Post by goatboy » Tue Sep 06, 2011 10:23

Wow! Wat geweldig al die klassiekers bij elkaar. Zie mezelf weer als klein jongetje guldens achter elkaar erin smijten. Bedankt voor de foto's!
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Eurocade 2011

Post by ruderudie » Tue Sep 06, 2011 19:18

Super kicken dat dit in nl plaatsvond!! Dus iedereen bracht zijn eigen cabs mee, dat is wel echt hardcore zeg. Volgende keermixen met nozomi-volk en nog groter en gemixter event van maken?? Dat zou heel stoer zijn natuurlijk! Anyway, petje af voor alle gasten die 2 landen doorkruisen met een aanhanger vol klassiekers, helemaal gek
DLX

Re: Eurocade 2011

Post by DLX » Tue Sep 06, 2011 19:33

Vet! Maarre ken ik die Hyperspin in dat rooie kastje niet ergens van :)
jiggymf

Re: Eurocade 2011

Post by jiggymf » Tue Sep 06, 2011 21:32

ruderudie wrote:Super kicken dat dit in nl plaatsvond!! Dus iedereen bracht zijn eigen cabs mee, dat is wel echt hardcore zeg. Volgende keermixen met nozomi-volk en nog groter en gemixter event van maken?? Dat zou heel stoer zijn natuurlijk! Anyway, petje af voor alle gasten die 2 landen doorkruisen met een aanhanger vol klassiekers, helemaal gek


Ik denk dat Nozomi alles bij elkaar toch een aardig impressive lineup kan maken betreffende wat recentere apparatuur ^^
En dan tel ik Ronnie K even niet mee :p
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Eurocade 2011

Post by Psykick » Tue Sep 06, 2011 22:03

Maar het is juist iets wat de meeste mensen daar niet willen, die willen niets weten van de nieuwere soort cabs. (Candycabs)
Ik denk dat wij Candycab gamers toleranter zijn dan de jongens die echt van de classics houden. Voor ons is het alleen maar leuk en moeten we cker maar eens naar kijken of dat in de toekomst mogelijk is.
jiggymf

Re: Eurocade 2011

Post by jiggymf » Tue Sep 06, 2011 22:05

Is best jammer, toch?

Zou de community een stuk leuker maken als iedereen die Arcade minded is open staat voor de andere richtingen in de hobby zeg maar.
Ik vind die oudere woodies/ classic cabs etc onwijs gaaf, ik wil ze zelf niet hebben, maar vind het super om iemand zijn passie daarvoor te zien.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Eurocade 2011

Post by Da Dude » Wed Sep 07, 2011 08:09

Zou de community een stuk leuker maken als iedereen die Arcade minded is open staat voor de andere richtingen in de hobby zeg maar.
Ik vind die oudere woodies/ classic cabs etc onwijs gaaf, ik wil ze zelf niet hebben, maar vind het super om iemand zijn passie daarvoor te zien


+1
ckong

Re: Eurocade 2011

Post by ckong » Thu Sep 08, 2011 22:36

Psykick wrote:Maar het is juist iets wat de meeste mensen daar niet willen, die willen niets weten van de nieuwere soort cabs. (Candycabs)
Ik denk dat wij Candycab gamers toleranter zijn dan de jongens die echt van de classics houden. Voor ons is het alleen maar leuk en moeten we cker maar eens naar kijken of dat in de toekomst mogelijk is.


Klopt helemaal, helaas. Zelf ben ik van beide kanten 8) Ik vind candy cabs prachtig en ik vind originele klassieke cabs met de orignele hardware prachtig, daarom heb ik van beide 'soorten' wat staan. Maar de meeste classic cab verzamelaars moeten niets hebben van die 'plastic bakken'. Wel jammer inderdaad. Tijdens de voorbereiding van Eurocade heb ik samen met een ander crewlid gepleit voor een candy cab. Helaas werden we weggestemd.

Maar mocht mijn eigen gameroom nog eens af komen (duurt nog wel een paar maanden), dan zal ik zeker een gameparty organiseren waar beide soorten cabs aan bod komen. Kunnen we lekker uit ons dak gaan met bullethell SHMUP's of moderne fighters, maar ook een rondje Donkey Kong, Pac-Man of iets dergelijks spelen (of Star wars, Hasan, in de cockpit), en dat allemaal met originele hardware.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Eurocade 2011

Post by Psykick » Fri Sep 09, 2011 08:53

Ja maak dat ding nou maar eens af. Het heeft alweer veel te lang geduurd :wink:
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Eurocade 2011

Post by Beatmaster-P » Sat Sep 10, 2011 10:31

zeker een topdag! kasten waren ook in ongelovelijke staat,
erg veel liefde gaat hierin, volgend jaar ben ik ook weer vd partij!
(als ik erin mag 8) )

ik zag ook nog een extreem gave iCade
(jeweetwel dat arcade kastje voor een iPad)

die ging met mij mee ;-)

supertof!
OIIIIIIIO
Level42
Active Level:
Active Level:
Posts: 16
Joined: Mon Feb 13, 2012 00:27

Re: Eurocade 2011

Post by Level42 » Tue Feb 14, 2012 00:40

ckong wrote:
Psykick wrote:Maar het is juist iets wat de meeste mensen daar niet willen, die willen niets weten van de nieuwere soort cabs. (Candycabs)
Ik denk dat wij Candycab gamers toleranter zijn dan de jongens die echt van de classics houden. Voor ons is het alleen maar leuk en moeten we cker maar eens naar kijken of dat in de toekomst mogelijk is.


Klopt helemaal, helaas. Zelf ben ik van beide kanten 8) Ik vind candy cabs prachtig en ik vind originele klassieke cabs met de orignele hardware prachtig, daarom heb ik van beide 'soorten' wat staan. Maar de meeste classic cab verzamelaars moeten niets hebben van die 'plastic bakken'. Wel jammer inderdaad. Tijdens de voorbereiding van Eurocade heb ik samen met een ander crewlid gepleit voor een candy cab. Helaas werden we weggestemd.


Yup....en heren, wees zuinig op CKONG want hij heeft het dit jaar weer geprobeerd. Ik hou wel van volhouders als Erik, denk ook dat ik hem daarom zo graag mag (en trots ben hem tot mijn vrienden te rekenen :))

Betreft plastic-allergie:
Ja veel eigenaren van klassieke / dedicated arcade kasten moeten of niks hebben van candies of het laat ze gewoon onverschillig. Ik hoor bij de laatste groep. Ik kan me best voorstellen dat jullie het fantastisch vinden maar ik ben gewoon te oud en niet opgegroeid met candies en de games die daarin zitten trekken me echt totaal niet.
Andersom zal er vast ook vaak gekeken worden en dat is geen enkel probleem, het is een vrij land ;)

Vond het top dat een aantal van jullie er vorig jaar waren en ik ben dan ook blij om te kunnen melden dat we ook dit jaar weer een Eurocade organiseren.

Zie http://www.eurocade.eu

Ondanks CKONG's en Gyruss' verwoede pogingen heb ik voet bij stuk gehouden. De reden hiervoor is even simpel als praktisch:
1) er is niet voldoende plek voor alles....
2) Eurocade is toch wel ontstaan uit het grote voorbeeld in de US genoemd CAX. Ja daar zijn wel candy kasten gesignaleerd, maar daar is onbeperkt ruimte en ze vervullen toch een bijrol daar.
3) het is gewoon de scope van het evenement.......sorry !!

Over dat Eurocade alleen voor genodigden zou zijn, dit is echt een misverstand. Het is wel zo dat het GEEN publiek "event" is in de zin dat iedereen kan komen aanwaaien en binnen kan lopen. De reden hiervoor is ook erg simpel: op de locatie waar het gehouden wordt mogen geen publieke evenementen worden gehouden, alleen leden-activiteiten, en ik ben lid ;)

Als je naar Eurocade wilt komen kun je info vinden op http://www.eurocade.eu en http://www.dragonslairfans.com/smfor/index.php?topic=3350.msg45785#msg45785

Nogmaals, prioriteit is bij ons altijd de klassieke arcade videogame.
Hebben we plek over dan vullen we die zoveel mogelijk met wat modernere "grotere" dedicated videogames,
Hebben we dan nog plek over dan kunnen we nog wat flippers plaatsen.

Wellicht dat we in de toekomst een gezamenlijk publiek event op poten kunnen zetten ? Dat is dan geen Eurocade maar iets anders...dan spreken we over een heel andere schaal en doelgroep. Dan zouden we ook met de flipperaars moeten samen werken lijkt me....

Eurocade is toch vooral van , voor en door de verzamelaars zelf. Het idee is inderdaad om zelf een kast mee te nemen, maar als je er geen hebt en toch een echte arcade videogames freak bent ben je gewoon van harte welkom.

Gr. André, initiator van Eurocade
DLX

Re: Eurocade 2011

Post by DLX » Tue Feb 14, 2012 12:40

Lijkt me zeker vet, vorige keer al... heb wel cabs, alleen niet het vermogen om die dingen 2 hoog naar beneden te sjouwen in een flat.

Ridderkerk ligt om de hoek, dus het lijkt me wel wat :)
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Eurocade 2011

Post by dexx » Tue Feb 14, 2012 13:46

OMG, waarom zie ik dit nu pas?? :P
ik zit te denken om er ook naartoe te gaan.
ckong

Re: Eurocade 2011

Post by ckong » Tue Feb 14, 2012 22:29

Nou jongens jullie hebben het gelezen, Eurocade 2012 is in de maak. En helaas zal ook deze editie hoogstwaarschijnlijk zonder candy cabs zijn. De aanmelding van klassieke cabs is al enorm en de ruimte is beperkt.

Maar iedereen is welkom die dag en mocht je een klassieke cab hebben en die mee willen nemen ... graag. Laat het vooraf maar even weten.

Oh ja, de toegangsprijs is € 20, en dit is dan inclusief drinken, lunch en avondeten. En de gezelligheid is gratis.

Als alles meezit zal er die dag ook een bijzondere happening zijn, maar daarover later meer.
Post Reply