-Barncade- / Retrocade by Peet

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Peet1979

-Barncade- / Retrocade by Peet

Post by Peet1979 » Fri Jun 03, 2011 22:34

Ik liep al jaren met het waanzinnige idee om een eigen gameroom te hebben waar ik alles in kwijt kon in plaats van op zolder, woonkamer etc.. Het is er nu eindelijk van gekomen! De schuur is leeg gehaald en de spullen hieruit zijn verhuisd naar de garage. De schuur is opgeknapt, geisoleerd, geverfd en voorzien van vloerbedekking. Ik ben waanzinnig trots op het eindresultaat en daarom heb ik mezelf ook maar gelijk een nieuwe waanzinnige cab kado gedaan....!! 8)

Hierbij presenteer ik jullie met gepaste trots BARNCADE !

Hier de PICS -Iphone kwaliteit-

Materialen
Image

Schuur -oude stijl-
Image

Schuur -oude stijl01-
Image

WIP Gaatjes smeren
Image

WIP
Image

End Result -without games-
Image

End Result -without games-
Image

With Games
Image

With Games
Image

Mijn kado
Image

End Result
Image

Natuurlijk is er (gelukkig) nog meer plek voor cabs. Deze komen er ook nog wel, maar die zal nu wel weer even gaan duren ivm de financiele middelen. Maar ik ben al waanzinnig blij met deze set up! De Crazy Taxi is fantastisch en speelt heerlijk!
Last edited by Peet1979 on Thu Jan 05, 2012 16:35, edited 3 times in total.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: -Barncade- by Peet

Post by Cageman » Fri Jun 03, 2011 22:59

Coole shit!

Tovert ff een gameroom uit de hoge hoed! Goed gedaan, man!
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: -Barncade- by Peet

Post by Casey120 » Fri Jun 03, 2011 23:00

Zo , da's verdomd lekker zeg zo'n ruimte .

Gefeliciteerd !
ne0

Re: -Barncade- by Peet

Post by ne0 » Fri Jun 03, 2011 23:07

Netjes! Was gewoon halfsteens muurtje? Wat gebruik je voor verwarming etc?
Peet1979

Re: -Barncade- by Peet

Post by Peet1979 » Fri Jun 03, 2011 23:13

ne0 wrote:Netjes! Was gewoon halfsteens muurtje? Wat gebruik je voor verwarming etc?


Thanks! Nu heb ik natuurlijk geen verwarming nodig. De schuur is zeer goed geisoleerd, maar als de winter er aan komt ga ik waarschijnlijk met elektrische of oliekacheltje werken..moet nog ff oriënteren hierin. Eerst genieten :-)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: -Barncade- by Peet

Post by Cageman » Fri Jun 03, 2011 23:15

Peet1979 wrote:
ne0 wrote:Netjes! Was gewoon halfsteens muurtje? Wat gebruik je voor verwarming etc?


Thanks! Nu heb ik natuurlijk geen verwarming nodig. De schuur is zeer goed geisoleerd, maar als de winter er aan komt ga ik waarschijnlijk met elektrische of oliekacheltje werken..moet nog ff oriënteren hierin. Eerst genieten :-)


Tip: Installeer een split-level airco. Kun je in de zomer koelen, in de winter verwarmen. Ik heb er één op zolder hangen. Wat een zegening, dat ding.
almighty

Re: -Barncade- by Peet

Post by almighty » Sat Jun 04, 2011 08:40

Mooi hoor Peet!

Erg netjes gedaan en veel plezier ermee 8)
Peet1979

Re: -Barncade- by Peet

Post by Peet1979 » Sat Jun 04, 2011 11:41

almighty wrote:Mooi hoor Peet!

Erg netjes gedaan en veel plezier ermee 8)


Thanks Marc!
ne0

Re: -Barncade- by Peet

Post by ne0 » Sat Jun 04, 2011 13:02

Cageman wrote:
Peet1979 wrote:
ne0 wrote:Netjes! Was gewoon halfsteens muurtje? Wat gebruik je voor verwarming etc?


Thanks! Nu heb ik natuurlijk geen verwarming nodig. De schuur is zeer goed geisoleerd, maar als de winter er aan komt ga ik waarschijnlijk met elektrische of oliekacheltje werken..moet nog ff oriënteren hierin. Eerst genieten :-)


Tip: Installeer een split-level airco. Kun je in de zomer koelen, in de winter verwarmen. Ik heb er één op zolder hangen. Wat een zegening, dat ding.


Zo'n ding verbruikt toch op zn zachtst gezegd achterlijk veel?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: -Barncade- by Peet

Post by Cageman » Sat Jun 04, 2011 14:34

Nee hoor. Dat valt alles mee. Op vol vermogen ongeveer 1600 watt. Vergelijk dat maar eens met een elektrisch/oliekacheltje. Kom je al snel op 1800-2000 watt uit.

Je moet 'm ook niet de heel dag aanzetten ;-) heheheh.
almighty

Re: -Barncade- by Peet

Post by almighty » Sat Jun 04, 2011 18:32

Gewoon flink gamen dan krijg je het vanzelf wel warm :wink: (zal volgens mij best wel meevallen de kou)
goatboy

Re: -Barncade- by Peet

Post by goatboy » Sat Jun 04, 2011 19:46

Te gek man! En je hebt een Crazy Taxi!! :shock: Wow! 8)
ckong

Re: -Barncade- by Peet

Post by ckong » Sat Jun 04, 2011 20:00

Klinkt goed man, ik kan de foto´s helaas niet bekijken vanuit mijn vakantie adres. Maar de hamvraag is natuurlijk ..... wanneer ga je samen met de nozomi members de keet officieel inwijden?
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: -Barncade- by Peet

Post by Beatmaster-P » Sat Jun 04, 2011 20:07

ckong wrote:Klinkt goed man, ik kan de foto´s helaas niet bekijken vanuit mijn vakantie adres. Maar de hamvraag is natuurlijk ..... wanneer ga je samen met de nozomi members de keet officieel inwijden?


spijker op kop 8)
OIIIIIIIO
Peet1979

Re: -Barncade- by Peet

Post by Peet1979 » Sat Jun 04, 2011 21:31

Beatmaster-P wrote:
ckong wrote:Klinkt goed man, ik kan de foto´s helaas niet bekijken vanuit mijn vakantie adres. Maar de hamvraag is natuurlijk ..... wanneer ga je samen met de nozomi members de keet officieel inwijden?


spijker op kop 8)


Haha..zo groot is mijn schuur niet hoor! Maar ik zal weleens kijken of ik binnenkort wat kan doen? Misschien samen met iemand uit de omgeving (west-Brabant)..?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: -Barncade- by Peet

Post by Psykick » Sun Jun 05, 2011 12:55

Vette shizzle man, zou ik eigenlijk ook wel ooit willen. Een leuk huis met in de achtertuin mijn eigen Barncade 8)
Geniet ervan man, nu nog een paar extra cabs en wij komen met het bier :twisted:
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: -Barncade- by Peet

Post by ruderudie » Sun Jun 05, 2011 18:31

Is dit in halsteren, als ik het me goed herinner? Mooi man!
Peet1979

Re: -Barncade- by Peet

Post by Peet1979 » Sun Jun 05, 2011 18:39

ruderudie wrote:Is dit in halsteren, als ik het me goed herinner? Mooi man!


Hè Rudie, yep inderdaad "Barncade" is gelegen in het pitoreske Halsteren, verscholen tussen het groen met fluitende vogeltjes op de achtergrond! You gotta love it :-)

Vanmiddag m'n eerste high score in de taxi gezet: plaats 19.
Peet1979

Re: -Barncade- by Peet

Post by Peet1979 » Sat Aug 13, 2011 22:34

--- UPDATE ---

Image

De ingang naar Barncade

Image

Hé, een klein game-stertje playing Final Fight

Image

De totaalopstelling

Image

Woody met 112 in 1 en Crazy Taxi

Image

Aero met Cosmo Gang (topgame) en Ghostlop (topgame)

Image

Picture says it all

Image

Highscore

Image

Twee neon lampen voor achtergrond verlichting
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: -Barncade- by Peet

Post by Psykick » Sat Aug 13, 2011 23:37

8)
goatboy

Re: -Barncade- by Peet

Post by goatboy » Sun Aug 14, 2011 10:35

Top! 8) Trouwens, Heb je een ander scherm in je Crazy Taxi gezet? Cosmo Gang staat goed in je Aero trouwens.
Peet1979

Re: -Barncade- by Peet

Post by Peet1979 » Sun Aug 14, 2011 12:32

goatboy wrote:Top! 8) Trouwens, Heb je een ander scherm in je Crazy Taxi gezet? Cosmo Gang staat goed in je Aero trouwens.


Bedankt Henk! Het scherm van de Crazy Taxi is gewoon hetzelfde. Misschien dat dit lijkt door de foto´s. De eerste set foto´s is met mijn Iphone gemaakt en de laatse set met een fototoestel. Cosmo Gang is nog steeds een favoriete game van mij. Ik speel de game nog zeer regelmatig. Hieronder een pic van mijn highscore:

Image
goatboy

Re: -Barncade- by Peet

Post by goatboy » Sat Sep 24, 2011 21:57

Je hebt alleen de Aero City en de woody nog, niet? Was de Naomi een foute aankoop of zo? Je hebt em al na een week van de hand gedaan had ik begrepen. Heb je andere plannen met je Barncade? Questionzzz. :)
Peet1979

Re: -Barncade- by Peet

Post by Peet1979 » Sat Sep 24, 2011 22:05

Hey Henk, ik heb afgelopen week mijn laptop kapot laten vallen en moest daarom een andere pc halen. Ik heb nu een desktop en een Ipad 2 gehaald van het geld wat de cabs hebben opgebracht. Jig had al langere tijd interesse in de CT en hij zou verder komen kijken naar de Aero echter viel zijn oog op de chopped Naomi. De Naomi was idd niet echt mijn ding en ik kon simpelweg het geld goed gebruiken.

De plannen met de Barncade, don't know? Ik heb nu idd nog 2 cabs en die staan er goed. Wellicht in de toekomst iets van een flipper erbij? In de koude winteravonden zoek je een koudere schuur ook wat minder snel op...maar ik ben tevreden hoor!
Peet1979

Re: -Barncade- / Retrocade by Peet

Post by Peet1979 » Thu Jan 05, 2012 16:41

Zoals sommige wellicht weten ben ik voor een groot gedeelte van arcade afgestapt om vervolgens mezelf te storten op Retro en dan voornamelijk op Nintendo gebied. Mijn favoriete console is de NES en hierop ga ik mezelf voornamelijk toeleggen op het verzamelen van boxed NES games.

Ik heb vanmiddag een impressie-video gemaakt en op youtube gezet. De Retrocade is zeker nog lang niet af en er moet nog heel wat aan toegevoegd worden qua games. Dit is dan ook een work-in-progress video.

Post Reply