SEGA DAYTONA 2 MOD Cabinet UPDATE!

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: DAYTONA Conv. to Universal Happ FFB SEGA DAYTONA 2 Racec

Post by Psykick » Thu Nov 10, 2011 21:01

Wat ziet dat er bruut uit man. Die Daytona 2 logo op dat rood is echt te bizar! Als ik geen Outrun kast ga maken wordt dit het denk ik wel. Ik kom snel kijken Pas!
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: DAYTONA Conv. to Universal Happ FFB SEGA DAYTONA 2 Racec

Post by Beatmaster-P » Mon Jan 16, 2012 21:23

en ook de base-side art is klaar van D2 :shock:

repro maar erg goeie files, en gelamineerd op een dikke kwaliteit mat sticker,
is echt toppie geworden...

Image

ik zal ook nog even een foto posten als ie helemaal klaar is
OIIIIIIIO
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab (universal : pc / ps3)

Post by Cageman » Mon Jan 16, 2012 22:18

wauw!!
jiggymf

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab (universal : pc / ps3)

Post by jiggymf » Mon Jan 16, 2012 22:22

Je zou eigenlijk dat gele plastic ook nog moeten scoren ergens, dan zou het helemaal over de top zijn (nog keer dan hoe cool het nu al is ^^)
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab (universal : pc / ps3)

Post by Beatmaster-P » Sat Feb 11, 2012 21:47

UPDATE : AGANYTE mod gedaan + 24V 10A Bad Ass toegevoegd!

Even geleden dacht ik dat de AMC het had begeven, maar dit bleek de 24V FFB Motor voeding te zijn,
dus vandaag gepland even de stoute schoenen aangetrokken en maar meteen de AGANYTE mod ook maar
gedaan, 2 vliegen in een klap zeg maar...

AGANYTE Mod is ongeveer de zelfde als de M2 AGANYTE mod maar dan met een Happ motor en een
aparte " zware" 24V 10A voeding voor FFB (de M2 Mod heeft deze niet nodig) :

Image
Hier het Aganyte bordje met erachter het logitech bordje, tijdens solderen.
Nu zijn ook alle lampjes aan ;-) was een hoop uitzoekwerk, Cristophe (Aganyte)
had hier zelf ook niet echt een pinout van, maar alles doorgemeten en werkt.
Tevens om interferentie te voorkomen ook wat extra aardepunten aangebracht
(dikke gele aardekabels)

Image
Check out this Bad M*therf*cker! 220V naar 24V 10A in z'n puurste vorm! FFB is echt
superklinisch en onwijs netjes nu!

Tot nu toe getest :
- M2 Daytona (emu pc) , NFS the Run (kan iets meer ffb erbij, maar verder top!) , Outrun OA,
Sega Rally OA, en naast een klein beetje ffb bijdraaien, nix meer aan doen!
OIIIIIIIO
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update

Post by Mart » Sat Feb 11, 2012 21:58

het is dus gelukt allemaal :) Super netjes gedaan ook. Wat enorm vet zeg ! Ik kom snel op potje racen :)
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update

Post by Beatmaster-P » Sat Feb 11, 2012 22:11

Mart wrote:het is dus gelukt allemaal :) Super netjes gedaan ook. Wat enorm vet zeg ! Ik kom snel op potje racen :)


Thnx Martijn,

op de foto is het nog niet zo netjes, maar alles is nu netjes weggewerkt!
OIIIIIIIO
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update

Post by Psykick » Sun Feb 12, 2012 00:08

Klasse Pas! Dat zit er ook weer op, top ;)
jiggymf

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update

Post by jiggymf » Sun Feb 12, 2012 10:57

Dus in a nutshell, die Aganyte/Cageman print werkt super?
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update

Post by Beatmaster-P » Sun Feb 12, 2012 12:41

jiggymf wrote:Dus in a nutshell, die Aganyte/Cageman print werkt super?


Dat lijkt mij wel, maar dat is iets anders dan dit. Arjan is bezig met de M2 mod en
dit is nog de mod zonder Model 2 stuurhuis, zeg maar.

De M2 mod is vele malen makkelijker (das juist het hele idee erachter) oftewel,
door deze ervaring kunnen we die M2 mod dalijk aan de lopende band doen ;-)
OIIIIIIIO
User avatar
Arcadegek
Active Level:
Active Level:
Posts: 50
Joined: Thu Apr 03, 2008 12:30
Contact:

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update

Post by Arcadegek » Sun Feb 12, 2012 13:05

Sweet! :)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + AGANYTE mod Update

Post by Cageman » Sun Feb 12, 2012 15:07

[ietwat offtopic]
De M2 mod heb ik intussen klaar. de PCB werkt super, en snap de tuning e.d. ook :-) Hij kan in productie ;-) We moeten het hele 'pakketje' voor de cageman/aganyte PCB (met handleiding e.d.) even afronden, dan kan het de verkoop in.
[/ietwat offtopic]

Ik wist van het bestaan van deze PCB ('Happ versie') ook, maar had hem nog niet gezien. Cool gedaan, Pas!
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Beatmaster-P » Mon Sep 10, 2012 12:17

En we gaan weer door....

gisteravond zo'n gekke inspiratieavond, dus even ViVa-Nonna emulator geinstalleerd en getweaked voor Namco racegames!

Ridge Racer 2 en Rave racer werken 100% perfect!
(R'dam Terror was ik ff vergeten, topmemories!)
ben alleen RR1 nog ah tweaken, zal vnvd wat meer pics posten!

Image
OIIIIIIIO
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Trailblazer » Mon Sep 10, 2012 14:19

Beatmaster-P wrote:(R'dam Terror was ik ff vergeten, topmemories!)


Als in R'dam Terror Corps :lol: ?

Wel errug vet verder weer!!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Beatmaster-P » Mon Sep 10, 2012 14:32

@Trailblazer: ehm Rotterdam Nation, die muziek zit natuurlijk in RR1 en 2!
OIIIIIIIO
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Cageman » Mon Sep 10, 2012 14:36

Jaaaaa... vetvetvetvetvet!
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Beatmaster-P » Mon Sep 10, 2012 20:51

Hier nog wat foto's.

instellen is in begin iets omslachtiger dan M2 emu, maar als het eenmaal werkt hoef je,
net als M2, niets meer te doen. beeld is overigens bloed en bloedscherp, helaas zie je
dat niet echt op de foto's. maar ik zal binnenkort echt een nieuwe camera halen ;-)

herinnerd u zich deze nog.. nog.. nog..
Image

Stuurt als een mofo door de bochten, heerlijk!
Image

Rave Racer werkt ook toppie!
Image

kortom smaakt naar meer emu's!!
OIIIIIIIO
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Psykick » Mon Sep 10, 2012 22:43

:shock: 8) Holy crap Pas! Ziet er vet uit man, smaakt idd naar meer!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Ken » Mon Sep 10, 2012 23:22

Jezus wat gers dude.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by beau » Tue Sep 11, 2012 05:07

Super pascal 8)
:D
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Beatmaster-P » Tue Sep 11, 2012 09:54

THNX Guys,

needless to say, dit moet ook op NGC!!
Last edited by Beatmaster-P on Wed Sep 12, 2012 11:00, edited 1 time in total.
OIIIIIIIO
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by ruderudie » Tue Sep 11, 2012 18:41

Ik zeg op naar de Ngc en contest day!! Gruwelijk dat dit mogelijk is !
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Beatmaster-P » Sat Sep 15, 2012 18:13

Oh inmiddels ook even Midnight Club getest (PS3) en eerlijk gezegd,
playing is believing... Best race experience ever, tot nu toe!!!
(en dat zegt iemand met Hummer EX op cab in z'n gameroom)
je voelt echt elke stoeprand, rails of pedestrian door je stuur,
alles klopt. van Pompende rap door je sub, tot balans in racen met stuur!

Image

Wat krijgen games een ongelovelijke nieuwe boost op zo'n modded kast!

@Cageman: wij gaan nu echt die M2 mod afmaken in de shed, kan niet langer
meer wachten!! :shock: :shock:
OIIIIIIIO
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: SEGA DAYTONA 2 Racecab + PS3/PC mod Update

Post by Mart » Mon Sep 17, 2012 14:55

wat absurd vet is dit zeg !!
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: SEGA DAYTONA 2 MOD Cabinet UPDATE!

Post by Beatmaster-P » Fri May 17, 2013 17:13

UPDATE:

Stoute schoenen aangetrokken want het is meer dan tijd voor de LED upgrade!

Nu ik de juiste tools heb kunnen vinden om een LED echt goed in een cab te bevestigen, heb ik de stap genomen om deze cab te converteren naar LED. Crt is eruit, en heb nu meteen meer ruimte om ook te werken en/of FFb te tunen ;-)

Tuurlijk is CRT top, echter voor PS3 moet je best wat capriolen uithalen om het signaal enigszins goed op 480P te krijgen,
en voor pc emu maakt het niet uit, daar zet je de resolutie gewoon voluit ;-) (bv een Daytona 2, pfffffff bizar)

Zijaanzicht monitor, waarbij het paneel zit echt muur en muurvast zit:

Image

Links frontaanzicht, bedoeling is om een beetje de modernere look van latere generatie LCD sega cabs te benaderen:
Image Image
Rechts een voorbeeld van Daytona in hogere resolutie:


Speelt allemaal echt fantastisch, dus wie de mod nog mocht gaan doen raad ik aan het met LED/LCD te doen.
(dat scheelt je: een US PS3/PS3 component cable/Component to vga box/29' crt monitor/shitload aan bedrading en ruimte)
OIIIIIIIO
Post Reply