Sega Blast City @ Gameshop Twente

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Sega Blast City @ Gameshop Twente

Post by R2-2D » Mon Dec 13, 2010 23:13

Sinds kort hebben we een Sega Blast City cabinet op onze retro-afdeling bij Gameshop Twente.
Deze gaat goed van pas komen op onze Street Fighter Fridays !
Thanx to Ronnie Klok.

Image

Image

Image

Image
almighty

Post by almighty » Mon Dec 13, 2010 23:20

nice, mooie marquee trouwens :wink:
goatboy

Post by goatboy » Mon Dec 13, 2010 23:38

Ja, Leuke duidelijke marquee. Maar misschien gaan sommige mensen zich wel afvragen wat 'RKlok' voor game is. :) :? Anyhoe, Wel cool zo'n BC in een gameshop. 8) En met een origineel 2P Sega panel zie ik, Gaaaaf!
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Tue Dec 14, 2010 19:56

een blast city is de shit!
vraag me af hoeveel er nu ongeveer in NL rondzwerven...
not that it matters, maar toch.
ne0

Post by ne0 » Tue Dec 14, 2010 21:21

Beter dan die vage Woody die daar tijden stond! Sinds ik verhuisd ben kom ik niet echt vaak meer in het enschedese filiaal helaas
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Thu Dec 16, 2010 23:01

Die vage woody staat er ook nog steeds... de eigenaar kan er nogal moeilijk afscheid van nemen.
Maar binnenkort komt er een mooi 60 in 1 pcbtje in.
ckong

Post by ckong » Thu Dec 16, 2010 23:24

Leuk, dan ga ik toch maar weer een keertje kijken bij de gameshop als ik in Enschedé ben. Ik kom vaker in Hengelo, dichter bij, maar die shop stelt eigenlijk niet zo veel voor.
ckong

Post by ckong » Sat Jan 15, 2011 18:54

Sinds lange tijd zijn we vanmiddag weer eens in Enschedé geweest en ik heb natuurlijk een uitgebreid bezoek gebracht aan de retro game afdeling van Gameshop Twente.

Altijd heerlijk om daar rond te lopen en te snuffelen naar mooie games die op mijn wensenlijst staan. En ik moet zeggen dat de afdeling sinds mijn vorige bezoek een behoorlijke opknapbeurt heeft gehad. Veel meer aankleding en zo, de hele verdieping ruikt en voelt gewoon naar RETRO, heerlijk. Even kort gesproken met de 'floormanager' en hij heeft nog wat meer plannen, zoals inderdaad een 60 in 1 in die ongelofelijk lelijke woody.

En de Blast City staat daar uiteraard mooi te zijn. Ik heb soms met een half oor geluisterd naar wat de 'kids' zeggen als ze hem zien staan en moest daar af en toe van binnen hard om glimlachen ("Wow, dit zou je in huis moeten hebben staan". Ha, ze moeten eens weten :D ).

Oh ja, uiteraard ook wat gekocht, Manic Mania (Megadrive) en een NOS Banjo-Kazooie (N64). Plus opbergtassen voor een PS2 en een XBOX 1.

Kortom, een geslaagde middag en binnenkort kom ik zeker weer terug.

Nu ken ik niet zo heel veel shops met een retro afdeling, maar ik denk dat Gameshop Twente, en dan met name het filiaal in Enschedé, toch wel één van de betere in Nederland moet zijn. Eén minpunt: waarom toch overal die lelijke grote prijsstickers opgeplakt, zelfs op de kale cartridges wordt het prijsstickertje nog op het etiket geplakt terwijl er genoeg kaal plastic ruimte over is.

Desalniettemin een topper. Wie heeft er ervaring met andere 'echte' retro game winkels?
ne0

Post by ne0 » Sat Jan 15, 2011 19:50

De platenkoning in Amsterdam vond ik altijd super maar ben daar al jaren niet geweest. Nadeel: alles is (was) wel geprijsd alsof het van goud was,
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sat Jan 15, 2011 20:10

De Gameshop in Den Haag in de schoolstraat heeft cker nog een hoop shit staan, maar ook wel aardig aan de prijs geloof ik nog. Toch de moeite waard om te checken.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sat Jan 15, 2011 20:38

Foregames in Tilburg is echt een hele goede shop. Heeft altijd veel retro (staat volgens mij niet online, maar in de winkel ligt aardig wat), en veel import. Naast dat ook het huidige moderne aanbod van consoles en games. Die gasten hebben het wel begrepen. Hebben zelfs een flinke hoeveelheid statues: http://www.foregames.nl/gamersgear_prod.php?id=11

En nog veel meer goodies.. ik ga er binnenkort nog maar eens heen, denk ik.

Deze is ook wel cool: http://www.foregames.nl/gamersgear_item.php?id=801
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Jan 15, 2011 22:57

ForeGames heeft tegenwoordig ook een winkel in Breda. Misschien wat dichter bij huis voor jou Cageman ;)

De retro moet op de nieuwe site nog online komen. Is denk ik wel veel werk omdat allemaal in te voeren maar ik begreep dat ze daar druk mee aan het werk zijn.

Ik koop er zelf eigenlijk bijna al mijn games. Leuke gasten daar die zelf ook allemaal echte gamers zijn.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Jan 17, 2011 08:12

Baki wrote:ForeGames heeft tegenwoordig ook een winkel in Breda. Misschien wat dichter bij huis voor jou Cageman ;)


I know :-), maar het retro-aanbod in die vestiging is een heel stuk kleiner dan in Tilburg. Maar ik zal er binnenkort weer eens langs gaan; het is weer even geleden.
Post Reply