Kleine update: Atomiswave
Sinds een paar weken heb ik via AO een Atomiswave mobo in huis gehaald. Altijd al willen doen, maar reden dat ik het juist nu doe is, en ik ben er niet trots op

, dat sinds een aantal maanden een Chinees bedrijf (Xing Ye Software) een groot deel van de game library van de AW heeft gebootlegged. Nu zullen de meesten van jullie wel zeggen dat ze hier fel op tegen zijn en dat ze nooit een bootleg zullen kopen, maar deze bootlegs zijn echt heel erg spot-on. En nu je feitelijk geen onderneming dupeert hiermee, heb ik mijn principes even aan de kant gezet. We weten natuurlijk ook allemaal waarom dit bedrijf juist de AW games copied: die zijn namelijk nog steeds vrij prijzig, en dat geld ervoor neerleggen (niet alle games)is voor mij een beetje te veel van het goede.
Ik heb om te testen eerst een order van 3 normaal gesproken prijzige games gedaan: Hokuto no Ken (natuurlijk), MS6 en SS6. Hieronder een impressie van de carts dmv een paar foto's die ik heb gemaakt, want ik ben echt enthousiast over de kwaliteit. Ze zijn niet van echt te onderscheiden, behalve dan dat de stickers geen ronde corners hebben zoals de originele carts. Zogenaamde 'kenners' moeten de carts ook openschroeven om te checken of het originele carts zijn of niet, en zeggen vaak dat de built quality beter is dan bij de originele carts:

Nadat ik de carts besteld had, kreeg ik ze serieus na 3 dagen binnen. Dus maandag besteld, donderdag door DHL bezorgd. Bizar snel allemaal. Ik heb de games getest, en persoonlijk heb ik nog geen flaws kunnen ontdekken. Vooral Hokuto no Ken veel speeltijd gegeven en werkt allemaal echt feilloos. Nu zullen puristen wel zeggen dat er af en toe een frame mist of iets dergelijks, maar een casual gamer merkt dat gegarandeerd NIET.
Het mooie van het verhaal is dat Xing Ye deze carts verkoopt voor $ 29,99 per stuk. Aangezien de games dus feilloos draaien heb je zo voor heel erg weinig geld direct een mooie AW collectie, en gasten het is echt de moeite om eenmalig je principes even achterwege te laten. Tot nu toe bieden ze de volgende games aan:
- Hokuto no Ken
- Rumble Fish
- Metal Slug 6
- Sam Sho 6
- Dolphin Blue
- KOV
- KOF XI
- KOF Neowave
- Battle coliseum
- GG Isuka
- Demolish Fist
Ik hoop dat ze Rumble Fish 2 ook nog gaan aanbieden, maar we zullen zien. Op ebay wemelt het inmiddels van de Franse verkopers die de boots voor veel te veel geld aanbieden, daar kots ik ook van. Gewoon spelen en geen mensen oplichten met deze shit. Beetje klotesituatie heeft dat ook opgeleverd voor mensen die wel de originele soft bezitten, want prijzen gaan er ook aan natuurlijk. Dat vind ik dan wel weer lullig voor die gasten, maar goed, ik ben ook moeder Theresa niet

.
Anyway, wie interesse heeft, Xing Ye verkoopt via Aliexpress, allemaal zeer betrouwbaar en nette afhandeling. En don't shoot the messenger, maar je mag natuurlijk altijd zeggen dat ik een lul ben dat ik boots koop van een Chinees. Komt de link:
http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=atomiswave&catId=0