Mijn 2'de Sega Aero (almighty)

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
almighty

Mijn 2'de Sega Aero (almighty)

Post by almighty » Sat May 22, 2010 20:17

Vandaag de knoop doorgehakt en ben toch voor een tweede Aero gegaan.
Eentje horizontaal en deze vertikaal.

Normaal spuit ik al mijn cab maar jongens jongens wat is dit een plaatje om te zien.Het folie moest ik nog van de speaker art aftrekken en ook van de cp :shock:

Er zaten hier en daar een paar kleine blauwe krassen en deze waren prima weg te poetsen met wat jif, en ik ben zeer tevreden want er is eigenlijk niks op de cab aan te merken.
Zeker een near mint cab en wat zal dit straks mooi staan naar mijn andere Aero 8)

Ook de crt heeft geen burn en is kraakhelder en alle testen heeft hij doorstaan hehe :wink:

Ronnie reuze bedankt voor de onwijs gave cab en ben er erg blij mee zoals gewoonlijk, top!!

Hier wat pics en als alles draait en hij op zijn plekje staat maak ik nog een totaal plaatje,

Cheers Marc.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ckong

Post by ckong » Sat May 22, 2010 21:18

gefeliciteerd Marc met deze mooie cab, hij ziet er erg mooi uit. En ik weet wat je voelt bij zo'n near mint Aero. 8) Wel apart dat het folie er nog op zat, het monitorchassis laat zien dat de cab toch wel wat draaiuren heeft. Blijkbaar heeft niemand ooit de moeite genomen de folie te verwijderen en is de cab nooit commercieel ingezet.

Heb je trouwens een luikje voor de coinbox?
almighty

Post by almighty » Sat May 22, 2010 21:30

Ja blijft idd vreemd dat het chassis hier en daar wel wat stoffig is maar dat was ook eigenlijk in de cab zelf.
Scherm heeft zeker gespeeld maar zal wel niet kapot gespeeld zijn zoals in Japanse arcade's.

Coindeur volgt nog en anders is deze makkelijk te laten maken bij een ijzerboer, bedoel is gewoon een stukje metaal met een gat erin en 2 scharnieren.

Dat de folie erop zit snap ik ook niet, maar scheelt mij een enorm hoop werk en heb de tijd gewoon niet meer om veel te pimpen i.v.m gezin en drukke baan :wink:

Zit nu op 3 cabs en daar blijft het dan echt voorlopig ook wel bij i.v.m ruimte en ga me nu lekker richten op andere coole shit :)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sat May 22, 2010 22:37

Gefeliciteerd Marc, ziet er ckr helemaal top uit, beetje jammer van de gebruikte monitor, maar nog geen enkele burn bij deze cabs kunnen ontdekken en 15kHz bij deze cabs is echt fantastisch. Veel plezier ermee!

Trouwens ik vind die Aero's wel heerlijke cabs voor onderhoud, lekker eenvoudig en alles is heel logisch gedaan.
almighty

Post by almighty » Sun May 23, 2010 08:09

Ja er zal dan ook geen monitor te vinden zijn bij een cab die geen speeluren heeft gehad, of je moet er een nieuwe inhangen :wink:
Wat voor mij (en denk de meeste hier is) belangrijk is is dat er geen burn-in inzit en de kleuren etc. letterlijk van je scherm afknallen.

Ja deze cabs zijn naar mijn idee het makkelijkst te strippen en erg makkelijk in onderhoud etc.Ook de ruimte die ze innemen is minimaal.

Mighty cabs zijn ze! :)
ne0

Post by ne0 » Sun May 23, 2010 08:15

Blijft ie bij jou op de begane grond, of gaat ie een beetje door (gedraaide) trappegaten heen?
almighty

Post by almighty » Sun May 23, 2010 08:24

ne0 wrote:Blijft ie bij jou op de begane grond, of gaat ie een beetje door (gedraaide) trappegaten heen?

Nee gaat vandaag naar boven, alleen gisteren geen zin puf meer.
Vandaag knal ik hem naar boven en moest eerst ruimte maken.
Hij moet via een draaitrap en doe dit samen met mijn vrouwtje 8)
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Sun May 23, 2010 08:27

Wat een mooi ding Marc! Gefeliciteerd ermee. Staat vast heel cool twee van die Aero's naast elkaar :)
goatboy

Post by goatboy » Sun May 23, 2010 11:47

Gefeliciteerd Marc! 8) Is een top besluit denk ik om 2 Aero's naast elkaar te hebben. Vooral in bijna nieuwstaat wat niet vaak meer gaat voorkomen denk ik. Je hebt wel een warm dagje uitgekozen om te gaan slepen zeg. Anyhoe, Veel plezier ermee!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sun May 23, 2010 12:17

Mooooooooooii!!!!!!!!!
:-)
almighty

Post by almighty » Sun May 23, 2010 13:41

thnx guys, :)

Ja het is nogal warm hier en zie op tegen vanavond, maar het moet toch even gebeuren :wink:
almighty

Post by almighty » Mon May 24, 2010 17:32

Op de starter na van de verlichting werkt alles prima, ook het chassis even aangepakt met een compressor en je kunt er weer van eten haha :wink:

Deurtje komt nog en een nieuwe set knoppen + balltops.

Hier even wat screens shots van de crt (zonder burn 8) ) en de opstelling in z'n geheel.
Ze zeggen altijd dan mensen nooit tevreden kunnen zijn maar met deze opstelling kan ik prima leven en ga nu eens heerlijk genieten en me nu iets meer richten op pcb boarden.(en mijn gezin :wink: )

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
:D
User avatar
MarsMan
Active Level:
Active Level:
Posts: 214
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:34
Location: The Netherlands

Post by MarsMan » Mon May 24, 2010 19:15

Schitterend Marc! Het is mooi om een paar dezelfde cabs naast elkaar te zien. En ik moet zeggen dat ik zo’n Aero toch ook wel erg mooi ga vinden vooral door zijn compacte formaat en 26” scherm. Is dit ook zo’n duitse versie of vanuit een andere shipment? Misschien moet ik ook maar gaan sparen voor een Aero als Sega liefhebber… Veel plezier!
goatboy

Post by goatboy » Mon May 24, 2010 19:24

Jammer dat het geen 3 Aero's zijn Marc. :P Nee, Just kidding. Echt een geile line-up. :)
almighty

Post by almighty » Mon May 24, 2010 19:46

goatboy wrote:Jammer dat het geen 3 Aero's zijn Marc. :P Nee, Just kidding. Echt een geile line-up. :)

hehe, ook aan gedacht Henk.

Neh, mooie line-up zo, heb bijna 30min. staan staren toen ze aan stonden :D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon May 24, 2010 20:15

Ik wil die Astro van je wel ruilen tegen een Aero hoor Marc hehe...laat maar weten ;)
User avatar
rklok
Active Level:
Active Level:
Posts: 1252
Joined: Tue Feb 19, 2008 16:26
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by rklok » Mon May 24, 2010 20:20

Ik kan er wel 10 van maken voor je Marc, ook in die staat, als jij de ruimte hebt... :):)
Image
goatboy

Post by goatboy » Mon May 24, 2010 20:21

Psykick wrote:Ik wil die Astro van je wel ruilen tegen een Aero hoor Marc hehe...laat maar weten ;)


Geef die jongen toch wat rust Hasan! :D Dit gaat een staartje hebben...
almighty

Post by almighty » Mon May 24, 2010 20:26

goatboy wrote:
Psykick wrote:Ik wil die Astro van je wel ruilen tegen een Aero hoor Marc hehe...laat maar weten ;)


Geef die jongen toch wat rust Hasan! :D Dit gaat een staartje hebben...

Nee hoor jongens ik laat me niet gek maken, laat het hier lekker bij :P
En mijn NAC is zeker 2 Aero's waard, we hebben het hier wel over een minte cab he! :wink:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon May 24, 2010 20:32

almighty wrote:
goatboy wrote:
Psykick wrote:Ik wil die Astro van je wel ruilen tegen een Aero hoor Marc hehe...laat maar weten ;)


Geef die jongen toch wat rust Hasan! :D Dit gaat een staartje hebben...

Nee hoor jongens ik laat me niet gek maken, laat het hier lekker bij :P
En mijn NAC is zeker 2 Aero's waard, we hebben het hier wel over een minte cab he! :wink:


Hahaha niet mijn NOS Aero, dan mag jij weer die 2 gerefurbishte cabs bij mij inleveren hehe :lol:
Ik zou zeggen gewoon zo houden en ervan genieten, ik wou dat ik kon zeggen dat ik met mijn projecten klaar weas, maar dat duurt nog wel even....enjoy man ;)
almighty

Post by almighty » Mon May 24, 2010 21:25

Iemand nog een suggestie over de knoppen/balltops? (graag wel 1 kleur)

Ik zat te denken aan wit en nou zegt mijn vrouwtje orange.(dit omdat de kleur terug komt in de teks bovenin de cab.

Nu ga ik twijfelen....

Image
Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon May 24, 2010 21:33

almighty wrote:Iemand nog een suggestie over de knoppen/balltops? (graag wel 1 kleur)

Ik zat te denken aan wit en nou zegt mijn vrouwtje orange.(dit omdat de kleur terug komt in de teks bovenin de cab.


Mooie line-up, Almighty. Wel vind ik het van iemand met jouw reputatie natuurlijk niet kunnen dat je hier foto's post van een Aero zonder werkende verlichting ;-) :-) Heheh..!

Maar over de knoppen: Nog zonder de laatste regel van je post te hebben gelezen dacht ik zelf aan wit. Knalt er lekker uit op het CP en past natuurlijk goed bij de cab. Oranje kleurt weer wat minder fijn met de gele knoppen, vind ik persoonlijk.
almighty

Post by almighty » Mon May 24, 2010 21:33

Psykick wrote:
almighty wrote:
goatboy wrote:
Psykick wrote:Ik wil die Astro van je wel ruilen tegen een Aero hoor Marc hehe...laat maar weten ;)


Geef die jongen toch wat rust Hasan! :D Dit gaat een staartje hebben...

Nee hoor jongens ik laat me niet gek maken, laat het hier lekker bij :P
En mijn NAC is zeker 2 Aero's waard, we hebben het hier wel over een minte cab he! :wink:


Hahaha niet mijn NOS Aero, dan mag jij weer die 2 gerefurbishte cabs bij mij inleveren hehe :lol:
Ik zou zeggen gewoon zo houden en ervan genieten, ik wou dat ik kon zeggen dat ik met mijn projecten klaar weas, maar dat duurt nog wel even....enjoy man ;)

Maar even voor de duidelijk Hasan, mijn Aero is ook NOS hoor :twisted:
Dus wel even wakker blijven he :wink:
almighty

Post by almighty » Mon May 24, 2010 21:36

Cageman wrote:
almighty wrote:Iemand nog een suggestie over de knoppen/balltops? (graag wel 1 kleur)

Ik zat te denken aan wit en nou zegt mijn vrouwtje orange.(dit omdat de kleur terug komt in de teks bovenin de cab.


Mooie line-up, Almighty. Wel vind ik het van iemand met jouw reputatie natuurlijk niet kunnen dat je hier foto's post van een Aero zonder werkende verlichting ;-) :-) Heheh..!

Maar over de knoppen: Nog zonder de laatste regel van je post te hebben gelezen dacht ik zelf aan wit. Knalt er lekker uit op het CP en past natuurlijk goed bij de cab. Oranje kleurt weer wat minder fijn met de gele knoppen, vind ik persoonlijk.


haha, ja wou de pic's gewoon ff posten Cageman. :)
De gele knoppen zullen dan wit worden en de rest orange, of alles gewoon wit doen?

Keuze's maken blijft lastig....zucht :roll:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon May 24, 2010 21:53

almighty wrote:De gele knoppen zullen dan wit worden en de rest orange, of alles gewoon wit doen?

Keuze's maken blijft lastig....zucht :roll:


Wanneer je voor oranje kiest is dat wel het mooiste; past het beste bij de andere Aero. Het hele CP wit is misschien een beetje te veel van het goede..? Persoonlijk ben ik gewoon niet zo gek op oranje voor knoppen, maar dat terzijde..
Post Reply