Arcades in Nederland

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
ne0

Arcades in Nederland

Post by ne0 » Sat Feb 27, 2010 17:47

Bij bezoek aan mn ouders gelijk ff naar de lokale arcade/entertainment dinges geweest. Toversluis in Sluis, zeeuwsch vlaanderen (www.toversluis.nl). Een hoop dedicated kasten, best wel gaaf spul. In het kader van pics or it didnt happen:

Pump it up pro, koreaanse DDR clone
Image
Hammer2, meer soort van redemption game. Meppen op een touchscreen, ben benieuwd hoe lang dit goed gaat
Image
Initial D4 twin
Image
Rapid River
Image
Point Blank 2
Image
Time Crisis 4 twin
Image
Six gun select. Maddog mccree en dat soort games. 6 in 1 cab
Image
Ace Driver twin
Image
Lost world deluxe
Image
Let's go Jungle deluxe. Gave cab, vet geluid!
Image
Ford racing full blown twin
Image
Aqua Jet
Image
Manx TT twin
Image
4 X fast and the furious. niet allemaal gelinked dacht ik
Image
Scud race twin
Image
En verder veel redemption games waar ik jullie niet mee lastig zal vallen, zoals deze enorme prize crane. Ook veel ballen gooien etc etc, wel gaaf om te doen op zich.
Image
Last edited by ne0 on Sat Feb 27, 2010 18:00, edited 2 times in total.
almighty

Post by almighty » Sat Feb 27, 2010 17:56

Leuke fotos :)
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Sat Feb 27, 2010 19:40

Ja mooi om te zien dat ze toch nog ergens wat van die apparaten hebben staan :)
Peet1979

Post by Peet1979 » Sat Feb 27, 2010 21:58

Nice !

In Renesse hebben ze ook nog een redelijke hal met ook nog zo´n 3 a 4 flippers! LOTR, Wheel of Fortune, Spiderman en Pirates of the Caribbean (allemaal Stern Kasten) Jammer dat de echte retro titels nergens meer te vinden zijn. Ook wel weer logisch want daar is niets meer mee te verdienen, dus zie je steeds meer grijpkranen, kiddy games etc.

Helaas.. :cry:
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Sat Feb 27, 2010 22:20

Afgelopen midweek (met kids en vrienden) rondgehangen bij Center Parcs in Belgique, daar hebben ze toch nog wel redelijk wat dedicated cabs staan (sorry geen pics ;)). Heb me er een avondje met Drifter geamuseerd.

Vond deze trouwens wel erg bruut:

Image

http://www.segaarcade.com/video/hummer.aspx

Maar 2 x 2 euro om two-player te kunnen spelen vond ik ietswat gortig :?
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sat Feb 27, 2010 22:49

er zijn in NL GELUKKIG nog wel arcade's te vinden..

hier een lijstje met arcades

Zeist.. piramide van austerlitz (kleine arcade)
Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade, alleen outrun 2 SPDLX is leuk)
Zandvoort.. Circus Zandvoort (VETTE arcade)
Den Helder.. Game Kingdom (geen idee, nog nooit geweest)
Atractie park slagharen (3 CLASSIC arcades, letterlijk.. met oldskool outrun)

de in Zeeland gevestigde arcades..
Vlissingen.. de Carrousel (VETTE arcade)
Renesse.. Funhouse (redelijke arcade)

als er nog meer is.. :P dan is dit een goede topic ;)
Last edited by dexx on Sun Feb 28, 2010 08:42, edited 1 time in total.
Peet1979

Post by Peet1979 » Sun Feb 28, 2010 00:03

In Valkenburg zit zeker ook nog een arcade hal.

Ik ben vorig jaar nog in Scheveningen geweest maar zo vet was die arcade daar niet meer hoor..maar dat kan persoonlijk zijn.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Feb 28, 2010 01:46

dexx wrote:Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade)

Eh nee. Hoe graag ik het ook zou willen, Hommerson in Scheveningen is geen schim meer van wat ooit het eindstation van mijn zakgeld was. Kapotte cabs, alleen maar die dedicated troep als ze al werken en lui, slecht en ongeinteresseerd personeel.

Jammer, want zet een stel Japanse cabs met multi PCB's in zo'n hal en je hebt alle oude hardcore weer terug.
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Feb 28, 2010 08:41

Ken wrote:
dexx wrote:Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade)

Eh nee. Hoe graag ik het ook zou willen, Hommerson in Scheveningen is geen schim meer van wat ooit het eindstation van mijn zakgeld was. Kapotte cabs, alleen maar die dedicated troep als ze al werken en lui, slecht en ongeinteresseerd personeel.

Jammer, want zet een stel Japanse cabs met multi PCB's in zo'n hal en je hebt alle oude hardcore weer terug.


daar heb je ook wel gelijk in :) ik vind die outrun 2 super deluxe de leukste game daar.. daarom is het een leuke hal, alleen voor DAT spel ;)
en ja, als er van die candy cabs met classics daar neerzet.. dan hoor je mij zeggen: jezus wat een hardcore!!! :P
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Sun Feb 28, 2010 09:23

Ken wrote:Eh nee. Hoe graag ik het ook zou willen, Hommerson in Scheveningen is geen schim meer van wat ooit het eindstation van mijn zakgeld was. Kapotte cabs, alleen maar die dedicated troep als ze al werken en lui, slecht en ongeinteresseerd personeel.

Jammer, want zet een stel Japanse cabs met multi PCB's in zo'n hal en je hebt alle oude hardcore weer terug.


So true. In de jaren '80-'90 was die hal gewoon king crust. Nu staat de helft van de muur vol met grijpkasten en simpele touch screen spelletjes. Verder zijn het alleen maar dedicated, gerecyclede kasten.

Het heeft volgens mij ook 10 jaar geduurd voordat HotD2 een keer uit die hal verdween. Personeel doet inderdaad niks; zit maar achter de balie naar mensen te staren, en als je geld komt wisselen kijken ze je niet eens aan en zeggen niks.
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
ne0

Post by ne0 » Sun Feb 28, 2010 09:42

Prijzen vielen me hier nog aardig mee. Met cash bij de nieuwere games zoals id4, lets go jungle etc 1 euro per play en de wat oudere games zoals manx tt 50 cent per play. Je kan ook een prepay kaart kopen en met een soort chipknip systeem betalen, dan wordt het 80 of 40 cent per play. Kasten waren allemaal goed gecalibreerd en netjes etc.

Ze hadden ook stuk of 4 flippers maar die staan niet op de foto, weet zo snel niet welke dat waren.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Feb 28, 2010 14:32

ne0 wrote:Prijzen vielen me hier nog aardig mee. Met cash bij de nieuwere games zoals id4, lets go jungle etc 1 euro per play en de wat oudere games zoals manx tt 50 cent per play. Je kan ook een prepay kaart kopen en met een soort chipknip systeem betalen, dan wordt het 80 of 40 cent per play. Kasten waren allemaal goed gecalibreerd en netjes etc.

Ze hadden ook stuk of 4 flippers maar die staan niet op de foto, weet zo snel niet welke dat waren.


kijk, dat lijkt er al wat meer op met die prepaid kaarten! Misschien dat het de andere arcadehallen wat meer bezoekers gaan krijgen door dat?
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Sun Feb 28, 2010 18:52

:(
whaaaaa,ik mis Hommerson's oude glorietijden met rijen pinball machines en al die vette arcade cabs.Heeft niemand daar toevallig nog foto's van?
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Feb 28, 2010 19:21

Ratson wrote::(
whaaaaa,ik mis Hommerson's oude glorietijden met rijen pinball machines en al die vette arcade cabs.Heeft niemand daar toevallig nog foto's van?


omg.. ja, WIE!! ik wil dat ook weleens zien.. wat heb ik in m,n KINDER jaren gemist :( enige wat ik nog weet zijn de trailers op de kermis vol met classics :)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sun Feb 28, 2010 19:57

Ratson wrote::(
whaaaaa,ik mis Hommerson's oude glorietijden met rijen pinball machines en al die vette arcade cabs.Heeft niemand daar toevallig nog foto's van?


Het was daar echt helemaal te gek. Lekker donker, goede mix van dedicated cabs en normale cabs met PCBs. Er heeft een hele tijd een R360 gestaan waar ik VEEL geld aan heb 'verloren'.

Mooie herinnering: Ik had destijds een NeoGeo AES met Last Resort en een Memory Card; de blikken in de ogen van de mensen als ik daar doodleuk mijn memory card in de MVS propte om even het laatste level te spelen :-) Echt mooi. NeoGeo was in die tijd nog redelijk onbetaalbaar voor een relatief jonge vent (console 1500 gulden, Last Resort 450 gulden).
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sun Feb 28, 2010 20:16

dexx wrote:er zijn in NL GELUKKIG nog wel arcade's te vinden..

hier een lijstje met arcades

Zeist.. piramide van austerlitz (kleine arcade)
Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade, alleen outrun 2 SPDLX is leuk)
Zandvoort.. Circus Zandvoort (VETTE arcade)
Den Helder.. Game Kingdom (geen idee, nog nooit geweest)
Atractie park slagharen (3 CLASSIC arcades, letterlijk.. met oldskool outrun)

de in Zeeland gevestigde arcades..
Vlissingen.. de Carrousel (VETTE arcade)
Renesse.. Funhouse (redelijke arcade)

als er nog meer is.. :P dan is dit een goede topic ;)


+ Taurus in Venlo (staat ook een R360): http://www.taurusworld.nl/games_world.html
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Feb 28, 2010 22:32

Cageman wrote:
dexx wrote:er zijn in NL GELUKKIG nog wel arcade's te vinden..

hier een lijstje met arcades

Zeist.. piramide van austerlitz (kleine arcade)
Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade, alleen outrun 2 SPDLX is leuk)
Zandvoort.. Circus Zandvoort (VETTE arcade)
Den Helder.. Game Kingdom (geen idee, nog nooit geweest)
Atractie park slagharen (3 CLASSIC arcades, letterlijk.. met oldskool outrun)

de in Zeeland gevestigde arcades..
Vlissingen.. de Carrousel (VETTE arcade)
Renesse.. Funhouse (redelijke arcade)

als er nog meer is.. :P dan is dit een goede topic ;)


+ Taurus in Venlo (staat ook een R360): http://www.taurusworld.nl/games_world.html


aha, nog een arcade.. deze ken ik nog niet :)
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Mon Mar 01, 2010 17:35

Zijn er trouwens hélémaal geen arcadehallen in het centrum van Amsterdam te vinden? Is een tijdje terug dat ik er geweest ben, maar tijdens mijn middelbare schooltijd (zat redelijk in de buurt op school) heb ik toch middagen in de verschillende hallen doorgebracht met mijn zakgeld, elke hal (herinner me er 5 binnen een straal van 1 km) had wel weer z'n eigen classics.

*zuch* Waar gaat het geen in deze wereld ... Ik voel me oud :wink:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Mar 01, 2010 20:56

Tja.. zo kon ik in Rotterdam ook binnen een paar kilometer twee fatsoenlijke hallen in.. no more..

Maar binnenkort hebben we er nog 1: Pooyans arcade!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Uitje voor het gezin =ff lezen=

Post by Da Dude » Tue Apr 26, 2011 08:35

Ik wou een klein topic aanmaken nadat ik met vrouw en kids een dagje naar Ponypark Slagharen ben geweest. Arcade hallen zijn er bijna niet. En vaak in zulke parken staan nog arcade hallen.
En Centerparks heeft altijd wel een arcade hal.

In slagharen hadden ze een grote en wat kleine arcade hallen. Vooral de grote is intressant voor ons.
Ik zal de foto's nog plaatsen, maar ze hadden allerlei oude klassiekers staan.

Mijn favo: Operation Wolf
GTI Club (ook zo vet)
Chase HQ,
Crisi zone
Terminator
Star Wars trilogy arcade
Outrun 1
Daytona USA
Sega Rally 1
Hang On (met die motors als stuur)
3player simpsons etc.

Mochten jullie gezinsuitjes ondernemen, waar arcadehallen oid. bij zijn, post ze hier. Win win situatie voor het hele gezin :wink:
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Arcades in Nederland

Post by Da Dude » Fri Apr 29, 2011 14:38

Hier wat foto's van 1 van de arcade hallen in Slagharen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Arcades in Nederland

Post by ruderudie » Fri Apr 29, 2011 17:04

Jeez wat voor hardcore gamer hebben ze daar voor het uitbaten van de arcades ingehuurd? Moet wel een liefhebber zijn gezien de selectie, niet echt ietsvoor de kids anno 2011 maar voor de euros hoeft ie het toch niet te doen als alles inclusief is. Wel erg cool dat zoiets nog in een park in nl staat.
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Arcades in Nederland

Post by dexx » Fri Apr 29, 2011 17:08

ruderudie wrote:Jeez wat voor hardcore gamer hebben ze daar voor het uitbaten van de arcades ingehuurd? Moet wel een liefhebber zijn gezien de selectie, niet echt ietsvoor de kids anno 2011 maar voor de euros hoeft ie het toch niet te doen als alles inclusief is. Wel erg cool dat zoiets nog in een park in nl staat.


volgens mij hadden/hebben ze 5 outrun machines in het hele park staan.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Arcades in Nederland

Post by Da Dude » Fri Apr 29, 2011 18:39

En volgens mij geven ze niet veel geld uit aan nieuwe cabs
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Re: Arcades in Nederland

Post by dexx » Fri Apr 29, 2011 18:51

Da Dude wrote:En volgens mij geven ze niet veel geld uit aan nieuwe cabs


klopt :), maarre ik vind dit wel gaaf.. ik weet trouwens nog wel een mini arcade in ZEIST (piramide van austerlitz).. hier staan ook wel wat classics :mrgreen:
Post Reply