Gameroom staat nu echt op stapel.

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
ckong

Gameroom staat nu echt op stapel.

Post by ckong » Mon Jan 25, 2010 15:49

De plannen voor een gameroom krijgen steeds meer inhoud. Dat moet ook wel, want ik heb op dit moment meer cabs dan dat ik thuis ruimte heb. We waren al een paar jaar van plan om een gammele en lelijke carport te vervangen door een mooie schuur en dat moet de eerste helft van dit jaar maar eens gaan gebeuren.

De gameroom zal echter niet alleen Candy cabs bevatten, maar vooral ook een aantal mooie klassieke arcade cabs. Mede daarom heb ik er een topic op dragonslairfans en op byoac over geopend, in het Engels: http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... pic=1312.0
goatboy

Post by goatboy » Mon Jan 25, 2010 16:05

Ziet er top uit Eric en ik begrijp het wel van dat 'berg' gedeelte. Ik ben ook getrouwd. :D Dan is het gelijk multi-funktioneel heh? :wink:

Wie is de aannemer van dat schuurtje trouwens? De looks bevalt me wel namelijk. Wil zelf ook zo'n soort schuur plaatsen daarom.
almighty

Post by almighty » Mon Jan 25, 2010 16:11

:shock:

Wat zal dit WREED worden Erik en ben echt heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien.
Gewoon een eigen arcade hal en dat hier in Nederland 8)

Succes met alles en als het allemaal klaar is kom ik graag een keertje kijken/spelen :wink:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Jan 25, 2010 16:26

Damn Erik, ik moet ook maar gauw naar het oosten komen, want de ruimte die jullie hebben is echt niet normaal. Ben echt benieuwd hoe dit gaat uitpakken en wanneer de eerste meet wordt! Succes!!
ckong

Post by ckong » Mon Jan 25, 2010 16:30

goatboy wrote:Ziet er top uit Eric en ik begrijp het wel van dat 'berg' gedeelte. Ik ben ook getrouwd. :D Dan is het gelijk multi-funktioneel heh? :wink:

Wie is de aannemer van dat schuurtje trouwens? De looks bevalt me wel namelijk. Wil zelf ook zo'n soort schuur plaatsen daarom.


Ja, multi-funktioneel doet het altijd goed. Ik heb nog geen aannemer uitgekozen, ben nu bezig om offertes te vergelijken. Maar het plaatje van die schuur en andere voorbeelden vind je op de site van Schippers houtbouw.


almighty wrote::shock:

Wat zal dit WREED worden Erik en ben echt heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien.
Gewoon een eigen arcade hal en dat hier in Nederland 8)

Succes met alles en als het allemaal klaar is kom ik graag een keertje kijken/spelen :wink:


Dat vind ik leuk klinken, eigen arcadehal(letje). :D Top hè. als het klaar is ben je uiteraard welkom. en er komt zeker een openingsparty.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Mon Jan 25, 2010 17:41

Topic naam veranderen in gamehal ipv gameroom! Heel erg gaaf erik, ook super dat er een groot classic gedeelte komt.
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Mon Jan 25, 2010 18:50

Erg wreed dat je het zoals die foto wil doen,maakte ooit een opmerking tegen mijn vriendin dat als we de loterij winnen zo'n gamehal neerzetten.Ziet er echt superstrak uit.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
almighty

Post by almighty » Mon Jan 25, 2010 18:53

Ratson wrote:Erg wreed dat je het zoals die foto wil doen,maakte ooit een opmerking tegen mijn vriendin dat als we de loterij winnen zo'n gamehal neerzetten.Ziet er echt superstrak uit.

Grappig, heb het net 1 min geleden ook hier over gehad.Helaas niet de funds dus maar lekker verder blijven dromen.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Jan 25, 2010 21:29

Helemaal geweldig, zeg. Wat moet het heerlijk zijn om lekker te kunnen dromen en nadenken over de indeling van je EIGEN ARCADE!!

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van het interieur van de Luna City arcade; mij iets te amerikaans.. De 'dark atmosphere' vind ik wel mooi, maar het schreeuwerige tapijt op de vloer is niet mijn ding.

Maar ja, waar hebben we het over. Je hebt straks een eigen Arcade. Ik heb nog wel 1 suggestie: Maak het tools/storage gedeelte zo klein mogelijk, en hou ruimte voor een R360. Zal mooi staan naast Afterburner 2 :-) ;-)

Nu de hamvraag: Hoe ga je de hal noemen? "Pooyan's Arcade", "Pooyan's Candy and Retro Palace", of gewoon het "Nozomi clubhuis"? :-)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Jan 25, 2010 21:45

Podverdorie als Nozomi niet in de naam voorkomt!

Vet hoor Erik, zo'n ruimte naast je huis is sickness.
Misschien een idee de ruimte in tweeen te delen met retrostuff uit je eigen jeugd en de Japanse cabs? Hoef ik me ook maar op te houden in de helft van de toko bij de eerste meeting!
ne0

Post by ne0 » Mon Jan 25, 2010 21:52

Ziet er rete strak uit. Zit zelf ook te filosoferen over zoiets aangezien ik naar een huis zit te kijken dat een hok in de tuin heeft dat ook wel wat vierkante meters heeft. Niet zo chique als je houtbouw, not even close, maar toch ;) Ben zelf bang dat ik te weinig gebruik van zoiets ga maken aangezien je toch maar op 1 kast tegelijk kan spelen dus ik ben er eigenlijk nog niet uit wat ik ermee ga doen als de koop doorgaat. Hoe kijk jij daar tegenaan? Of heb je een club arcade freaks in huis wonen? :)

Zie trouwens dat je al in gedachten hebt waar je starwars cockpit gaat komen! Je denkt er echt over na he ;)
ckong

Post by ckong » Mon Jan 25, 2010 22:56

ne0 wrote:Zie trouwens dat je al in gedachten hebt waar je starwars cockpit gaat komen! Je denkt er echt over na he ;)


Je bedoelt in de zin van 'wanneer ik een SW cockpit op de kop kan tikken'?

Als je zou weten waar ik woon zou je weten dat het hier niet dik bezaaid is met gatsen die onze hobby hebben. Behalve Goatboy dan, een toffe mafkees die toevallig bijna om de hoek woont. Maar als de gameroom er éénmaal staat ga ik zeker regelmatig meets en greets organiseren, beetje ouwehoeren, lekker gamen, biertje, BBQ, dat soort dingen. Lekker relax.

Over de naam heb ik nog helemaal niet nagedacht, maar het zal niet iets met mijn nickname zijn. Ik weet het gewoon nog niet. Misschien ga ik wel een prijsvraag uitschrijven :D

Ik ga de storage misschien nog wel iets kleiner maken, maar veel kleiner kan niet. Er moet makkelijk een motor in kunnen en een kleine aanhanger. En ik haat het als ik 10 keer heen en weer moet steken voordat ik de motor er in en er uit heb. Bovendien, als Ken langskomt moet ik er ook al die oude woody cabs tijdelijk kunnen neerzetten :lol: :lol:
ne0

Post by ne0 » Tue Jan 26, 2010 06:09

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten ;) Hoe ga je verwarming fixen eigenlijk, gaskachels oid ?
ckong

Post by ckong » Tue Jan 26, 2010 08:05

ne0 wrote:Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten ;) Hoe ga je verwarming fixen eigenlijk, gaskachels oid ?


Weet ik nog niet precies, er zijn diverse mogelijkheden zoals gaskachel, oliegevulde radiatoren, infrarood verwarming. Ik moet me daar nog in verdiepen. Iemand misschien een idee?

Maar de ruimte wordt goed geïsoleerd en zal dus makkelijk op temperatuur komen, zeker als er wat cabs aanstaan (bijverwarming :D )
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue Jan 26, 2010 12:32

Ik zat zelf te denken aan een open haard waar je elke keer een woody gebruikt om de Japanse candy's mee te verwarmen :twisted: :wink:
almighty

Post by almighty » Tue Jan 26, 2010 12:57

Psykick wrote:Ik zat zelf te denken aan een open haard waar je elke keer een woody gebruikt om de Japanse candy's mee te verwarmen :twisted: :wink:

:lol:

Wou het niet posten :wink:
ckong

Post by ckong » Tue Jan 26, 2010 13:07

Weer twee uitnodigingen minder voor de opening. :lol:
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Jan 26, 2010 13:55

Gruwelijk mooi plan Erik.

Kijk uit naar de opening, I'll bring the matches.
Team 15 kHz
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Jan 26, 2010 13:55

Oh, en ik denk olie-radiatoren ftw in deze.
En een brand/inbreek alarm is ook wel fijn.
Team 15 kHz
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue Jan 26, 2010 14:02

:lol: :lol:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Jan 26, 2010 15:49

Webcam!
ckong

Post by ckong » Tue Jan 26, 2010 17:45

ElPancho wrote:Oh, en ik denk olie-radiatoren ftw in deze.


Laat die lucifers maar thuis :?

Wat olieradiators betreft, Bruno heeft er ook eentje in zijn Lair, maar daardoor is zijn elektra rekening verdubbeld! Daar zit ik niet op te wachten. Misschien is het een optie om toch een gewone radiator via een zwaar geïsoleerde verwarmingsleiding op de CV installatie van het huis aan te sluiten. Moet wel ongeveer 25 meter overbruggen! Kan dat überhaupt?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Jan 26, 2010 17:54

ok, je hebt een gas-bbq dan ..... :wink:


Ik denk dat het erg ver is om over die afstand warm water te transporteren onder de grond in de winter ... maar ze kunnen veel tegenwoordig met isolatie.

Warmte op elektriciteit is een enorme kostenpost, ontkom je niet aan als je die route gaat.
Olie gevulde radiatoren zijn wel effiecient en betrouwbaar, heb er jaren mee gewerkt in de winter.
Team 15 kHz
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Tue Jan 26, 2010 18:56

Psykick wrote:Ik zat zelf te denken aan een open haard waar je elke keer een woody gebruikt om de Japanse candy's mee te verwarmen :twisted: :wink:


mijn woody beledigen mafketels,wacht maar.Ik heb zo'n japans snoeptroep ding gereserveerd bij je en die komt naast mijn woody te staan.
En als je zo nog effe doorgaat beplak ik hem met hout-look folie. :)
Dat geld ook voor jou,almachtige :wink:
En als dat niet afdoende is laat ik er een custom notenhouten control panel voor maken. :twisted:
WFTW.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
goatboy

Post by goatboy » Tue Jan 26, 2010 18:59

Ik zou een CV ketel in het 'shed' gedeelte hangen als je het toch goed wil doen. Kun je vast wel ergens op de kop tikken. Aansluiten aan de huis installatie is niet echt handig vooral wat betreft de afstand met betrekking waterdruk, thermostaat enzo. Stroom en water heb je toch voor je arcadehal nodig. Extra WCtje of zo.... een keuken, douche en euh...... Hmm, Nog even en het wordt een tweede optrekje. :wink: Niks mis mee toch? :)
Post Reply