Gameroom staat nu echt op stapel.

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Sep 12, 2010 11:00

dit is mega cool :) ik ben heel benieuwd hoe die gameroom wordt :D
ckong

Post by ckong » Sun Sep 12, 2010 12:44

dexx wrote:dit is mega cool :) ik ben heel benieuwd hoe die gameroom wordt :D


Ongeveer zo:

Image

Met genoeg ruimte voor een voetbaltafel, 3 candy cabs, een aantal classics, een flipperkast en een plekje met bureau om wat met consoles te kunnen klooien.
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Sep 12, 2010 13:02

holy moly :shock: it's huge.. awesome, ik ga een keer bij je buurten als alles klaar is, ok? ;)
ckong

Post by ckong » Sun Sep 12, 2010 14:16

dexx wrote:holy moly :shock: it's huge.. awesome, ik ga een keer bij je buurten als alles klaar is, ok? ;)


Natuurlijk, iedere gamer is welkom. En zodra de gameroom klaar is houd ik een Nozomi meet.
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Sep 12, 2010 14:36

ckong wrote:
dexx wrote:holy moly :shock: it's huge.. awesome, ik ga een keer bij je buurten als alles klaar is, ok? ;)


Natuurlijk, iedere gamer is welkom. En zodra de gameroom klaar is houd ik een Nozomi meet.


ok dan :D let US know when you're ready :mrgreen:
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Mon Sep 13, 2010 06:50

Erik, heb je ook een legenda bij je ontwerp? Neem aan dat in het lege gedeelte je grasmaaier komt te staan?;)
ckong

Post by ckong » Mon Sep 13, 2010 08:13

ruderudie wrote:Erik, heb je ook een legenda bij je ontwerp? Neem aan dat in het lege gedeelte je grasmaaier komt te staan?;)


Ja, inderdaad, grasmaaier, fietsen, tuingereedschap en dergelijke. Maar ook een kleine werkplaats om aan mijn kasten en gameboards te kunnen werken.

Het mooie is dat de hele schuur geïsoleerd wordt, met verwarming. Ik kan er dus het hele jaar terecht. En over het gedeelte van de gameroom komt een zolderverdieping (de schuur wordt 5,5 meter hoog), ook voor opslag van tuinmeubelen en zo. Één ding heb ik wel geleerd inmiddels, je hebt nooit genoeg bergruimte.
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Mon Sep 13, 2010 10:23

ckong wrote:Ja, inderdaad, grasmaaier, fietsen, tuingereedschap en dergelijke.

En motor?? :wink:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Sep 13, 2010 20:31

S913 wrote:
ckong wrote:Ja, inderdaad, grasmaaier, fietsen, tuingereedschap en dergelijke.

En motor?? :wink:


Op de bovenverdieping. Een beetje kerel sjouwt z'n motorfiets gewoon de trap op :lol:
ckong

Post by ckong » Tue Sep 14, 2010 06:30

Grondwerk gedaan

Image

Image

Image

Later deze week wordt de fundering aangelegd, maar ik moet eerst aanvoerbuizen aanleggen voor G/W/E en data.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Tue Sep 14, 2010 09:09

Jemig. Dat grondoppervlak is even groot als mijn hele tuin.. :?
goatboy

Post by goatboy » Tue Sep 14, 2010 09:51

Het uitzet werk is al gedaan zie ik. Top dat je ook hier wat foto's post. Je kunt er nu nog een zwembad van maken Eric mocht je van gedachten veranderen. ;) Kan me voorstellen dat het allemaal ook erg spannend is.
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Tue Sep 14, 2010 19:19

Cageman wrote:Jemig. Dat grondoppervlak is even groot als mijn hele tuin.. :?
*agree*

/me moppert iets over de Randstad :(
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ckong

Post by ckong » Sun Oct 24, 2010 12:56

Nu wordt het toch wel spannend, morgen beginnen ze met het plaatsen van de schuur. Eindelijk, lang genoeg gewacht. Als het goed is staat de schuur eind volgende week, maar dan begint 'mijn' werk pas: vloerverwarming aanleggen, electra voorbereiden (leggen PVC buizen over de ruwe betonvloer), cementdekvloer er in, ruimte isoleren en wanden aanbrengen, etc. etc. Ik denk dat het nog wel een half jaartje duurt voordat de gameroom klaar is. Maar goed het begin is er.

Ik zit trouwens nog te dubben over de wijze van verwarmen. Ik heb nu voor vloerverwarming gekozen omdat ik geen radiatoren aan de muren wil hebben. Maar vloerverwarming is ook niet altijd ideaal, vooral vanwege de langzame 'opstarttijd'. Nu is mijn oog gevallen op infrarood verwarmingspanelen. die zijn makkelijk te installeren (aan het plafond), zien er mooi uit (bijvoorbeeld zwart glas paneel), hebben een prettige soort van verwarming (net als de zon) en verwarmen snel. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hier nog wat foto's van de verdere voortgang na de vorige foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nadat de ruwe betonvloer was gestort heb ik samen met een buurjongen een aantal kleine bomen weggehaald. Deze bomen zouden te dicht bij de schuur komen te staan.

Image

Image

Image

Het bouwterrein ligt er nu zo bij, maar dat is nu niet lang meer :D

Image

Nog één nachtje slapen. 8)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 24, 2010 15:35

Ik kan alleen maar erg veel respect hebben voor iemand die een idee heeft en er uiteindelijk ook daadwerkelijk mee aan de slag gaat. Het wordt waanzinnig en ik heb al een leuk ideetje als ie af is..
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sun Oct 24, 2010 20:49

Dit wordt waanzinnig. Mag ik trouwens vragen hoe groot het stuk grond is dat je bezit? Op één van de foto's oogt het als een flink landgoed.
ne0

Post by ne0 » Sun Oct 24, 2010 21:02

Hoe ga je nu uiteindelijk de isolatie en verwarming aanpakken trouwens? Zit me ook een beetje te verdiepen in houtskelet bouw maar je leest nogal veel verschillende meningen...
ckong

Post by ckong » Sun Oct 24, 2010 21:14

Ken wrote:Ik kan alleen maar erg veel respect hebben voor iemand die een idee heeft en er uiteindelijk ook daadwerkelijk mee aan de slag gaat. Het wordt waanzinnig en ik heb al een leuk ideetje als ie af is..


Bedankt en je maakt me nieuwsgierig. :D

Cageman wrote:Dit wordt waanzinnig. Mag ik trouwens vragen hoe groot het stuk grond is dat je bezit? Op één van de foto's oogt het als een flink landgoed.


Groot genoeg voor een schuur, en een zitmaaier.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sun Oct 24, 2010 21:23

ckong wrote:Groot genoeg voor een schuur, en een zitmaaier.


Hahaha..!
ckong

Post by ckong » Mon Oct 25, 2010 17:09

Zoals gezegd zijn ze vandaag met de schuur begonnen. De totale bouw duurt slechts 3 tot 4 dagen (tja, houtskeletbouw hè). Dus eind van de week staat de schuur en dan kan ik beginnen aan het binnewerk. Hier wat foto's:

Gisteren:

Image

Vanmiddag om 4 uur:

Image

Image

Ik kan niet wachten tot morgen. :D :D
almighty

Post by almighty » Mon Oct 25, 2010 20:00

Awesome!!!

Ziet er goed uit Erik :)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Oct 26, 2010 05:38

Ik sluit me bij Marc aan, frikkin' awesome !
Team 15 kHz
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Oct 26, 2010 08:05

Wat een ruimte zeg!
Cheers dude
2d fighting rules
ckong

Post by ckong » Tue Oct 26, 2010 08:14

Zeker, maar 1/3 deel van de ruimte wordt gewoon een bergruimte (en een ruimte om aan cabs te werken), het rechtergedeelte wordt de gsmeroom.
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Tue Oct 26, 2010 10:18

Ziet er veelbelovend uit Erik! Ik zit ook te denken aan een nieuwe schuur (met ruimte voor cabs), waarschijnlijk ook houtskeletbouw. Dus ik volg je voortgang met veel interesse :)
Post Reply