Almighty's nieuwe arcade/console room

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
almighty

Almighty's nieuwe arcade/console room

Post by almighty » Sat Jan 23, 2010 22:31

...

update
Last edited by almighty on Sun Aug 29, 2010 19:06, edited 3 times in total.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sat Jan 23, 2010 22:35

Wauw.

Wow.

Jemig.

Phew.

Allememachies.

Ho. wacht ff. Doekje halen om m'n kwijl op te vegen...


..


..

.

..

Ja, ben ik weer.

FANTASTISCH ziet dat er uit. Wel een prangende vraag: Alles stond eerst op zolder. Heb je de cabs weer uit elkaar moeten halen om ze naar beneden te brengen? Zo ja, hoe makkelijk gaat een Aero uit elkaar?
Matthijs

Post by Matthijs » Sat Jan 23, 2010 22:37

Ik vond je oude gameroom op de foto's er al vet uitzien, maar dit is nog veel beter. :D

Ook viel me op hoe je stools met je balltops/buttons matchen, heel mooi! :)
almighty

Post by almighty » Sat Jan 23, 2010 22:47

Wel een prangende vraag: Alles stond eerst op zolder. Heb je de cabs weer uit elkaar moeten halen om ze naar beneden te brengen? Zo ja, hoe makkelijk gaat een Aero uit elkaar?

Ja alles moest weer uit elkaar en ben (zijn) echt kapot nu, cabs samen met m'n vrouwtje naar beneden gesleept en zonder beschadegingen omdat de cabs gespoten zijn.
De Aero is erg makkelijk te demonteren maar blijft gewoon zwaar omdat het kreng van metaal is, maar naar het verwijderen van de cp, bezel, speakers en uiteraard de monitor valt het mee en is redelijk te doen.

Morgen maar eens een beetje genieten en met een paar weken de wand etc. maar eens aanpakken want heb er nu echt (wij) de kracht niet meer voor haha :wink:
ckong

Post by ckong » Sat Jan 23, 2010 23:21

Marc, dat ziet er allemaal retestrak uit zeg. En het is wel duidelijk dat je eer hebt van je werk. Die Pachislo is ook very nice. Blijft zeker niet bij eentje hè?

Heb je genoeg ruimte voor een kleine Nozomi meet?

En de kleine, slaapt die nu op zolder? :D
almighty

Post by almighty » Sun Jan 24, 2010 10:17

Er komen nog 2 pachislo's bij en misschien ooit in de toekomst een 3'de en tevens laatste cab.Maar weet nog steeds niet welke en moet daar maar eens goed over nadenken.
En nee de kleine meid heeft gewoon nog haar eigen kamer :)

Heb je genoeg ruimte voor een kleine Nozomi meet?

Dat gaat nu allemaal wel iets makkelijker ja :wink:
goatboy

Post by goatboy » Sun Jan 24, 2010 10:54

Ziet er top uit Marc. Komt allemaal nog meer tot z'n recht nu. Wat een collectie!

Vindt die donkere wand wel wat hebben trouwens maar maakt het geheel wel kleiner denk ik.
SD5k

Post by SD5k » Sun Jan 24, 2010 15:00

Hele mooie collectie, maar het eerste wat me opviel is dat je geen PSX en/of PS2 hebt, terwijl daar ladingen goede shmups op uitgekomen zijn.

En die cabs... damn! :D
almighty

Post by almighty » Sun Jan 24, 2010 15:17

Ja zijn idd de enige consoles die ik niet meer heb, maar veel games (de shmup's) zijn ook wel op de Saturn of Arcade te spelen.(En dan bedoel ik voornamelijk Gradius/R-type die mij het meest boeien.

Soms heb je gewoon teveel en moet er even een bezem door. :wink:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sun Jan 24, 2010 21:17

Wow, zeer vet Marc, ziet er echt toppie uit allemaal.
Als ik wat opbouwende kritiek mag geven zou ik zeggen dat je je retro consoles veel beter op een vette (hantarex?) 15kHz monitor kan weergeven dan zo'n breedbeeld philips ding. Dat doet echt afbraak aan die tijd en niets uit die tijd was immers 16:9. Het kost cker niet veel, maar maakt een wereld van verschil, vooral als je een wat kleinere maat kan vinden, dan is het nog scherper.

Voor de rest hebben we qua smaak heel veel overeenstemmingen, maar vind ik niet dat je je statues op de speakers van de cabs moet zetten, dat maakt het in mijn optiek rommelig, vooral nu ze echt helemaal strak erbij staan en überclean zijn.

Die zwarte wand achter de cabs is juist zeer vet en zorgt ervoor dat die cabs eruit knallen, dus daar zou ik nog maar eens goed over nadenken. Anders zijn het witte cabs tegen een witte muur en wit is nooit mooi om iets te accentueren.

Dat zijn allemaal kleine details en wat perfectionistisch en het is toch uiteindelijk een kwestie van smaak. Ik vind het overall in ieder geval supervet en ik denk dat menigeen zich zo'n kamer wenst! Veel plezier ermee man!

ps welke kamer is dit eigenlijk, hoe is de verdeling in je huis nu?
almighty

Post by almighty » Sun Jan 24, 2010 22:51

Als ik wat opbouwende kritiek mag geven zou ik zeggen dat je je retro consoles veel beter op een vette (hantarex?) 15kHz monitor kan weergeven dan zo'n breedbeeld philips ding.

Helemaal gelijk heb je, als het goed is komt er nog een Hantarex deze kant op en is zeker beter als een 16:9.
Voor de rest hebben we qua smaak heel veel overeenstemmingen, maar vind ik niet dat je je statues op de speakers van de cabs moet zetten, dat maakt het in mijn optiek rommelig, vooral nu ze echt helemaal strak erbij staan en überclean zijn.

Heb je ergens bij mij een cam. hangen ofzo :lol: , vandaag namelijk net die rommel van de cabs gehaald want maakt het idd rommelig.
Die zwarte wand achter de cabs is juist zeer vet en zorgt ervoor dat die cabs eruit knallen, dus daar zou ik nog maar eens goed over nadenken. Anders zijn het witte cabs tegen een witte muur en wit is nooit mooi om iets te accentueren.

Het is een donker bruine wand en in het donker ziet het er wel gaaf uit maar overdag niet echt de mooiste kleur.Misschien een tip voor een andere kleur?

Wil er in de toekomst wel wat lijsten neerhangen dus...
Dat zijn allemaal kleine details en wat perfectionistisch en het is toch uiteindelijk een kwestie van smaak. Ik vind het overall in ieder geval supervet en ik denk dat menigeen zich zo'n kamer wenst! Veel plezier ermee man!

Thnx, gaat helemaal goedkomen en mocht je nog ideeen hebben dan hoor ik het graag :)
ps welke kamer is dit eigenlijk, hoe is de verdeling in je huis nu?

Dit was de oude slaapkamer en zijn nu verhuist naar zolder, heerlijk knus en erg gezellig geworden.Met al die cabs en console's was het (te) vol geworden en overlegd met mijn vrouwtje of het een optie was de slaapkamer naar boven te plaatsen.
We zijn allebei geen reuzen en kunnen er prima staan, hoewel de meeste tijd je toch op je bed ligt :wink:
ckong

Post by ckong » Sun Jan 24, 2010 23:51

almighty wrote:
Als ik wat opbouwende kritiek mag geven zou ik
Het is een donker bruine wand en in het donker ziet het er wel gaaf uit maar overdag niet echt de mooiste kleur.Misschien een tip voor een andere kleur?



Misschien is fotobehang een leuk idee. Ronnie kwam met die tip vorige week toen ik met hem over mijn (nog te bouwen) gameroom sprak. Is blijkbaar niet echt duur en Ronnie heeft prachtige foto's van Tokyo scenery en japanse arcadehallen die je daarvoor kunt gebruiken.

Of anders schilder je de japanse vlag op de muur.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Jan 25, 2010 00:13

Fotobehang is idd wel tof, maar kan ook erg druk zijn, dus moet je zorgvuldig kunnen uitkiezen je kan dan nooit meer lijsten met posters ophangen, wordt te druk.
Ja het is moeilijk om advies te geven over een kleur, want dat is heel erg smaakgebonden. Ik heb zelf in de gameroom de muren rood en moet wel zeggen dat alles er veel meer uitknalt, vooral de cabs, maar ja als rood je kleur niet is houdt het al snel op.
Als je de muur zwart zou maken komen de cabs echt tot hun recht met het wit van de kast en de gekleurde art, bovendien zien lijsten en/of posters er dan ook veel vetter uit. Het maakt het wel wat minder ruimtelijk idd.
Je kan anders evt. een witte muur nemen en een vette muurschildering van Ricepuppet, die zijn volgens mij ook prima te betalen.
Ben benieuwd, succes!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Jan 25, 2010 00:16

Wat dacht je van deze:

http://www.whatisblik.com/shop/explore?designer=11

Officieel Nintendo licensed product zelfs..!
almighty

Post by almighty » Mon Jan 25, 2010 08:49

Fotobehang of die Mario art etc. kan helaas niet (maakt het ook te druk denk ik) en de wand heeft een structuur.
Zwart is ook wel gaaf en rood is ook een mooie kleur dus ik ga er maar eens over nadenken, voorlopig even uitgeklust.
Zal iedergeval 1 kleur worden omdat ik toch graag wat lijsten wil ophangen.
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Mon Jan 25, 2010 09:25

Ziet er echt strak uit man,ik zal je maar niet bij mij thuis uitnodigen want dan krijg je een hartstilstand van de chaos.Wat mijn hele huis behalve het arcade hoekje ook is,lol.
Maar iedereen die tegen een beetje chaos kan is welkom om een dagje te komen gamen.Ik heb binnenkort eindelijk een 2e cab en dan zal ik wel open dag houden.Leg ik mijn slotracetrack ook neer.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
almighty

Post by almighty » Sun Jan 31, 2010 18:16

Image
Knights of the Round (phoenix board :twisted: )
almighty

Post by almighty » Sat Feb 06, 2010 18:57

Vandaag even een ritje van Zwolle naar Rijswijk en het was prima te doen.
Heb daar vandaag mijn 2'e Cave kit gehaald en even heerlijk genoten van de waanzinnige collectie van Ken.
Ook nog even bijgekletst met Pascal en was de trip zeker wel waard.

Niet met lege handen thuisgekomen trouwens want ben nu (eindelijk) ook eigenaar geworden van een full kit 'Futari'

thnx!

Image
En deze zal mooi naast m'n DS poster staan:
Image
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Sat Feb 06, 2010 20:33

Hee super! Ik heb ook lang gewijfeld over die kit van Ken man. Maar nu is het te laat :) Je gaat er vast heel veel plezier van hebben. Ik speel hem echt kapot op de Xbox 360.
almighty

Post by almighty » Sat Feb 06, 2010 21:26

joeks wrote:Hee super! Ik heb ook lang gewijfeld over die kit van Ken man. Maar nu is het te laat :) Je gaat er vast heel veel plezier van hebben. Ik speel hem echt kapot op de Xbox 360.

Echt een vette game maar dat wisten we wel, ben er ook héél blij mee :D
Nu nog een keertje Espgaluda II en dan vind ik het wel best.
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Post by Beatmaster-P » Sat Feb 06, 2010 22:23

Was gezelli zo ff bij Ken bijkletsen idd

nu nog wat speeluren erop maken, maar dat komt wel goe denk ik!

Poster MMF horizontal maakt het setje idd af, Enjoy!

gr Pascal
OIIIIIIIO
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Sat Feb 06, 2010 23:29

Blij dat de verleiding weg is want wat was de prijs goed van die kit.

Veel plezier ermee Marc, en als je hem ooit wegdoet ..... 1st dibs please.
Team 15 kHz
goatboy

Post by goatboy » Sun Feb 07, 2010 00:31

Geen zin meer te wachten op Galuda II Marc? :) Gefeliciteerd met deze top game. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
almighty

Post by almighty » Sun Feb 07, 2010 08:21

Blij dat de verleiding weg is want wat was de prijs goed van die kit.

Veel plezier ermee Marc, en als je hem ooit wegdoet ..... 1st dibs please.

Zeker een scherpe prijs voor een full kit.
Geen zin meer te wachten op Galuda II Marc?

Die gast op Neo-Arcadia leest wel mijn outbox berichten maar reageren homaar, wacht wel op een full kit van Galuda II en met een beetje geluk zakt de prijs nog iets.(i.v.m port)
Kon de prijs van Futari niet weerstaan :)
almighty

Post by almighty » Mon Feb 22, 2010 10:16

Wat kleine aankopen deze maand, wat losse cart's voor de sfc (shmups) en voor de DC, Saturn en N64 wat games compleet met spine/reg cards etc.

Image
Startwins, heb ik nog nooit gezien.Of ik kijk niet goed of de game is lastig te krijgen, teminte op e-bay.
Image
Image
Image
Niet heel bijzonder, maar deze games had ik gewoon nog niet en voor een paar eurie's gescoord :)
Post Reply