Mijn MVS (foto's + vragen)

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Mijn MVS (foto's + vragen)

Post by Xtincthed » Sat Dec 26, 2009 14:03

dit is hij dan :)
na lang wachten.. en veel sjouwen staat hij nu in de garage bij mijn ouders
de bedoeling is dat hij naar 2 hoog(!) in Maastricht gaat

de foto's:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ImageImage


de vragen:
- marquee, wat hoort er onder het meest rechtse venstertje (rechts van de 6) te zitten?
- marquee, (foto 8) onder de houdertjes voor de marquee art zit iets van electronica.. waar dient dat voor?
- controls, zou het verstandig zijn om die plaat eraf te halen? de originele eigenaar had hem erop gemaakt omdat het control board aan het "doorscheuren" was
- credit counter, boven de controls die display doet niks, is dat te maken? (de knop waar de munten ingaan is aangepast waardoor je met een druk op de knop een credit krijgt)
- voeding, is het af te raden om deze er uit te halen? (voor vervoer)
- muntenbak (foto 7), waar zijn die twee telletjes voor? (ik neem aan 1 voor het aantal keer dat er geld ingegooid is, maar die tweede?)
- speakers, zijn deze makkelijk te vervangen? de linkse heeft nogal een hoge fluittoon


dat was het voorlopig :p
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Dec 27, 2009 16:30

de vragen: (antwoorden zijn VET gedrukt)

- marquee, wat hoort er onder het meest rechtse venstertje (rechts van de 6) te zitten?
geen idee.. mischien leuk voor je pasfoto.. weten ze gelijk van wie de kast is ;)
- marquee, (foto onder de houdertjes voor de marquee art zit iets van electronica.. waar dient dat voor?
welke electronica? ik weet niet wat je bedoelt?
- controls, zou het verstandig zijn om die plaat eraf te halen? de originele eigenaar had hem erop gemaakt omdat het control board aan het "doorscheuren" was
je kan wel kijken hoe erg het is onder die plaat.. is het te fixen.. DOEN.. zo niet, plaat erop :)
- credit counter, boven de controls die display doet niks, is dat te maken? (de knop waar de munten ingaan is aangepast waardoor je met een druk op de knop een credit krijgt)
als je het credit display (MVS LED of MV-LED bordje) bedoelt, dan kan je checken of er een kabel is die naar witte connectors gaat.. die moet in 1 connector gaan.
- voeding, is het af te raden om deze er uit te halen? (voor vervoer)
voeding kan je laten zitten.. is STEVIG genoeg.. ;)
- muntenbak (foto 7), waar zijn die twee telletjes voor? (ik neem aan 1 voor het aantal keer dat er geld ingegooid is, maar die tweede?)
P1 counter en P2 counter denk ik
- speakers, zijn deze makkelijk te vervangen? de linkse heeft nogal een hoge fluittoon
als je alleen hoge tonen uit die speaker hoord.. dan is ie gewoon OP, je kan em gewoon vervangen
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Sun Dec 27, 2009 19:21

bedankt voor de antwoorden :)

onder de mini marquee plaatjes zit een groen bord, en daar lopen contactlijnen onder die ook soldeerpunten hebben.. waar zijn die voor?

de plaat op de controls zit vast met popnagels.. ga ik er dus niet uit krijgen ben ik bang

ik zal morgen eens nakijken of ik de LED display kan aansluiten

ik weet dat de voeding stevig is.. ik wil hem er eigenlijk uit om het gewicht van de kast te verlagen (hij moet naar 2 hoog).. is dat aan te raden?
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Dec 27, 2009 19:55

onder de mini marquee plaatjes zit een groen bord, en daar lopen contactlijnen onder die ook soldeerpunten hebben.. waar zijn die voor?
kan je daar eens een foto van maken? ik zit nou ergens aan te denken.. maar ik moet dus eerst dat zien :)
de plaat op de controls zit vast met popnagels.. ga ik er dus niet uit krijgen ben ik bang
laat em dan maar zitten ;)

ik zal morgen eens nakijken of ik de LED display kan aansluiten

ik weet dat de voeding stevig is.. ik wil hem er eigenlijk uit om het gewicht van de kast te verlagen (hij moet naar 2 hoog).. is dat aan te raden?
dan wel ja :lol:
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Sun Dec 27, 2009 21:22

Dat groene onder de mini marquee plaatjes is om hem te laten oplichten dat oranjige papier is een lamp en de hoge pieptoon die je hoort ligt vaak niet aan de speaker maar aan het feit dat de marqueeplaat versleten is.Meer daarover is hier te vinden in post nummer 5:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=198187
En dat open vakje rechts is voor een sticker/papiertje waarop aangegeven word hoeveel munten er per credit betaald moeten worden.De credit led is waarschijnlijk niet aangesloten an als ie stuk is: zijn ze regelmatig op neo-geo.com te vinden maar hier zal misshcien ook wel iemand zijn die er een te koop heeft.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Dec 27, 2009 21:53

Ratson wrote:Dat groene onder de mini marquee plaatjes is om hem te laten oplichten dat oranjige papier is een lamp en de hoge pieptoon die je hoort ligt vaak niet aan de speaker maar aan het feit dat de marqueeplaat versleten is.Meer daarover is hier te vinden in post nummer 5:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=198187
En dat open vakje rechts is voor een sticker/papiertje waarop aangegeven word hoeveel munten er per credit betaald moeten worden.De credit led is waarschijnlijk niet aangesloten an als ie stuk is: zijn ze regelmatig op neo-geo.com te vinden maar hier zal misshcien ook wel iemand zijn die er een te koop heeft.


had ik het toch goed... dit is de marquee LED... als er een kabel daarvan naar beneden gaat.. moet ie op LED aangesloten zijn op je board :)
en bij je MV-LED (credit display) zou ook een kabel moeten zitten.. sluit die maar op P1 aan.. ALS ie er nog niet op zit :)
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Mon Dec 28, 2009 01:29

de enige kabel die in de console zelf gaat, is een grote platte rechts voor in de console (staand voor de kast)
lk ga er dus van uit dat zowel de credit als de MVS marquee display niet aangesloten zijn

de lamp BOVEN de marquee (achter NEO GEO) gaat wel aan overigens
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Mon Dec 28, 2009 01:35

Ratson wrote:Dat groene onder de mini marquee plaatjes is om hem te laten oplichten dat oranjige papier is een lamp en de hoge pieptoon die je hoort ligt vaak niet aan de speaker maar aan het feit dat de marqueeplaat versleten is.Meer daarover is hier te vinden in post nummer 5:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=198187
En dat open vakje rechts is voor een sticker/papiertje waarop aangegeven word hoeveel munten er per credit betaald moeten worden.De credit led is waarschijnlijk niet aangesloten an als ie stuk is: zijn ze regelmatig op neo-geo.com te vinden maar hier zal misshcien ook wel iemand zijn die er een te koop heeft.


ik heb inderdaad het sterke vermoeden dat die EL's het niet meer doen.. maar het zou dus ook kunnen dat hij gewoon niet aangesloten is (check ik morgen)

heeft er iemand een scan/link naar dat munt papiertje?
zou er graag een mooie print van maken voor onder de marquee.. staat nu toch als een saai leeg vak
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Mon Dec 28, 2009 01:37

sorry voor de postspam ;)

ik heb nog de volgende foto.. en het lijkt mij eigenlijk wel zeer onwaarschijnlijk dat ALLE 6 de EL's kapot zijn.. of werkt het als 1 geheel? (serie geschakeld?)

Image

als ik de twee "regenboog" connectors los haal zou de pieptoon weg moeten gaan?
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Mon Dec 28, 2009 09:33

Xtincthed wrote:sorry voor de postspam ;)

ik heb nog de volgende foto.. en het lijkt mij eigenlijk wel zeer onwaarschijnlijk dat ALLE 6 de EL's kapot zijn.. of werkt het als 1 geheel? (serie geschakeld?)

Image

als ik de twee "regenboog" connectors los haal zou de pieptoon weg moeten gaan?

Als het aan de marquee led ligt zou de piep weg moeten gaan en het zou goed junnen dat ze alle 6 versleten zijn bij mij doen 2 van de 6 het heel lichtjes als je goed kijkt.
In die link in mijn vorige post staat tevens uitleg hoe je ze kunt vervangen en waar ze te krijgen zijn.Bijna iedereen met een multi marquee led heeft hetzelfde: Ze zijn meestal allemaal versleten.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Mon Dec 28, 2009 11:02

per game gaat er 1 aan.. niet allemaal tegelijk :) ook al staat dat ook wel leuk.. maar zo hoort het :wink:
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Mon Dec 28, 2009 11:47

haha ja dat snapte ik :p
maar ik heb er nu 4 games in zitten.. en niks reageert

maar, moet die marquee apart aangesloten worden op de MVS of zit dat in die grote platte kabel?
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Mon Dec 28, 2009 13:21

Xtincthed wrote:haha ja dat snapte ik :p
maar ik heb er nu 4 games in zitten.. en niks reageert

maar, moet die marquee apart aangesloten worden op de MVS of zit dat in die grote platte kabel?


op het board zie je w 13pins connectors... die zijn voor je CREDIT led display :) dat weet je dus al..

er is ook een 9 pins connector met EL ernaast.. daarop moet die marquee led op :)
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Mon Dec 28, 2009 15:12

die zit er gegarandeerd niet in.. ga ik dalijk even proberen :)
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Mon Dec 28, 2009 15:44

zo :)
de creditcounter werkt.. zat er niet in

de marquee doet het nu ook, na het checken dan de slots heb ik ontdekt dat slot 4 en 6 nog werken, slot 5 doet het nog een beetje.. 1 2 3 doen niks meer (de EL's)

weet er iemand waar ik die EL's kan bestellen? (4 stuks)
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Mon Dec 28, 2009 16:00

Xtincthed wrote:zo :)
de creditcounter werkt.. zat er niet in

de marquee doet het nu ook, na het checken dan de slots heb ik ontdekt dat slot 4 en 6 nog werken, slot 5 doet het nog een beetje.. 1 2 3 doen niks meer (de EL's)

weet er iemand waar ik die EL's kan bestellen? (4 stuks)


je kan kijken wat voor leds het zijn.. doormeten hoeveel volt er doorheen gaat :)
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Mon Dec 28, 2009 16:07

hoe bedoel je dexx?

ik heb eerst 4 games in de eerste 4 slots gedaan.. met de game select ging dan alleen het 4e lampje aan
zo ging het ook bij de 6e lamp (5e deed het wel maar slecht)

dan moet ik gewoon de EL's vervangen toch? (die oranje plastic velletjes)
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Mon Dec 28, 2009 16:37

Xtincthed wrote:hoe bedoel je dexx?

ik heb eerst 4 games in de eerste 4 slots gedaan.. met de game select ging dan alleen het 4e lampje aan
zo ging het ook bij de 6e lamp (5e deed het wel maar slecht)

dan moet ik gewoon de EL's vervangen toch? (die oranje plastic velletjes)


ik bedoel KAN je niet kijken wat voor lampjes op die EL's zitten.. doormeten met een multimeter.. en dan soortgelijke lampjes erop solderen.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Dec 28, 2009 17:20

Dat zal volgens mij niet gaan. Die EL's zijn folie-gebaseerde lampen (gemaakt om een gelijkmatig backlight te geven aan de marquee).

Image

Het piepende geluid dat je hoort is van de inverter. Volgens mij hebben die EL's een redelijk hoge spanning nodig om te werken.

Vervanging door LEDs (als dat gaat) zal niet het gewenste effect geven.
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Mon Dec 28, 2009 17:24

ok, dan is mijn theorie niet goed :P
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Mon Dec 28, 2009 17:54

Als je het topic in deze link even goed uitpluist vind je prijzen en tutorial over het vervangen van de El panels.
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=198187
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Mon Dec 28, 2009 18:05

dat topic is ideaal voor het vervangen.. het aanschaffen lukt echter niet want die beenseen site doet het helemaal niet (meer)

ik zal eens bij mijn baas informeren of die ze kan bestellen (als electronica zaak zijnde)

de piep is nu een STUK minder, sinds de marquee EL's zijn aangesloten
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Mon Dec 28, 2009 18:59

Als het goed is is er iemand in dat topic die ze te koop heeft/had,dacht ik.Van beenseen dat weet ik.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Post by Xtincthed » Wed Dec 30, 2009 09:25

die kerel in dat topic heeft ze niet meer en probeert ze te regelen.. kan een tijdje duren

zal morgen eens kijken bij de leveranciers van mijn baas of ik EL papier kan bestellen, dan gebruik ik gewoon het gelamineerde plastic van de oude marquee's
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
Post Reply