Cageman's Gameroom

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
goatboy

Re: Cageman's Gameroom

Post by goatboy » Wed Sep 28, 2011 19:45

ckong wrote:Prachtig man. :D

Maarre, eigenlijk komt hij niet zo goed uit de verf, met die Blast er naast. Dan kun je die Blast beter weg doen .... :wink: :lol:


:lol:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Wed Sep 28, 2011 20:10

Dank voor de complimenten, jongens.

Oh, Erik: viewtopic.php?f=7&t=3446

:-)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Fri Sep 30, 2011 16:30

Net een extra versterker van AndyGeezer binnengekregen voor de Afterburner Climax. bedrading lag al in de cab, dus wilde graag een versterker die daar zó in kon. Na wat onderzoek zijn er van die versterkers ook types met een ingebouwde subwoofer amp. Dat is 'm geworden :-) Ik heb bij het weer in elkaar zetten van de Afterburner namelijk ook speakers in de zitting gezet, en een subwoofer onder de stoel (allemaal standaard Sega).

WAT EEN VETTE SOUND komt er nu op je af man. Afterburner kan in 4-kanaals geluid worden gezet, subwoofer wordt afgehandeld door de Amp. Woohooo!
Image
Voorste versterker is origineel, de achterste is nieuw. Moest voor de sub toch nog wat rommelen met de bedrading; e.e.a. is nu tijdelijk, in afwachting van de juiste looms om het weer helemaal 100% te maken.
jiggymf

Re: Cageman's Gameroom

Post by jiggymf » Fri Sep 30, 2011 18:08

Dus if i understand correctly heb je 2 speakers bij geplaatst, hiervoor een extra amp gehaald en hebt nu dus heel fancy sound door 2 stoelspeakers en een woofert?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Cageman's Gameroom

Post by Psykick » Fri Sep 30, 2011 19:50

Ãœbergeil Arjan, heerlijk zoals het hoort. Geniet ervan buddy!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Sat Oct 01, 2011 01:42

jiggymf wrote:Dus if i understand correctly heb je 2 speakers bij geplaatst, hiervoor een extra amp gehaald en hebt nu dus heel fancy sound door 2 stoelspeakers en een woofert?


Ja :-) Ik heb al een hele tijd een set gullwing speakers voor in de standaard sega racestoelen (zelfde stoel als op de scudrace ;-)) en een subwoofer voor onder de zitting liggen. Nu dus 4.1 kanaals geluid: 2 speakers voor, 2 achter, 1 woofert.

Psykick wrote:Ãœbergeil Arjan, heerlijk zoals het hoort. Geniet ervan buddy!


Thanks, Hasan! Dat gaat wel lukken. Vandaag waren vrouw en kinderen niet thuis, en ik had een middagje vrij. Lekker vliegtuigjes afknallen met het volume op 8. De buren zullen gedacht hebben dat er een oorlog uitbrak, denk ik :mrgreen:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Wed Oct 05, 2011 08:34

Glamour shots :-)

Daytime:
Image

Nighttime:
Image

Van links naar rechts: Afterburner Climax, Shienryu op ST-V, Salamander 2 op Konami GX.
goatboy

Re: Cageman's Gameroom

Post by goatboy » Wed Oct 05, 2011 09:23

Erg gaaf Arjan! Vindt dit een top lineup, 2 Sega candy's en een dedicated racer. Het feit dat zo'n race cab 1.65m lang is biedt voor mij in de toekomst ook mogelijkheden. :D
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Cageman's Gameroom

Post by Da Dude » Wed Oct 05, 2011 09:41

Heel vet arjan. Een NAC en een blast naast elkaar.
mooi plaatje. nu nog Daytona ernaast ;-P
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Wed Oct 05, 2011 09:51

goatboy wrote:Erg gaaf Arjan! Vindt dit een top lineup, 2 Sega candy's en een dedicated racer. Het feit dat zo'n race cab 1.65m lang is biedt voor mij in de toekomst ook mogelijkheden. :D


Thanks, Henk! Oh, kleine correctie: Het is een dedicated Afterburner, alleen met de mogelijkheid er een racer van te maken :-) Ik hecht heel veel belang aan het origineel houden van die cab, ook al swap ik dan wat onderdelen; hij moet altijd weer terug kunnen naar origineel.

En ja, qua formaat is zo'n dedicated cab echt niet spannend. 80 breed, 170 lang, en lager dan een Blast (zonder topper dan) :-)
goatboy

Re: Cageman's Gameroom

Post by goatboy » Wed Oct 05, 2011 10:13

Cageman wrote:Thanks, Henk! Oh, kleine correctie: Het is een dedicated Afterburner, alleen met de mogelijkheid er een racer van te maken :-) Ik hecht heel veel belang aan het origineel houden van die cab, ook al swap ik dan wat onderdelen; hij moet altijd weer terug kunnen naar origineel.

En ja, qua formaat is zo'n dedicated cab echt niet spannend. 80 breed, 170 lang, en lager dan een Blast (zonder topper dan) :-)


Dacht al dat je een comment terug zou geven. :) Maar je ABC heeft hetzelfde model als alle racecabs vandaar.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Wed Oct 05, 2011 10:47

goatboy wrote:Dacht al dat je een comment terug zou geven. :) Maar je ABC heeft hetzelfde model als alle racecabs vandaar.


Haha! Da's waar :-)
jiggymf

Re: Cageman's Gameroom

Post by jiggymf » Sun Oct 09, 2011 18:53

Vandaag irl even de afterburner gezien, wat een hele, hele , onwijs mooie cab is dat zeg.
En roepen dat z'n monitor verrot is, dat ding is nog hartstikke mooi ^^

(ik zeg die hantarex van has erin en die monitor die er nu inzit mag je linea recta deze richting op schuiven :mrgreen: )
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Sun Oct 09, 2011 19:53

Thanks, jiggy!

Ik zal het in mijn achterhoofd houden :-)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Sat Nov 26, 2011 23:33

Nu nog even in opslag: Sega Touring Car cab in onvoorstelbaar goede staat :-) Gaat in de nabije toekomst Daytona USA, Outrun 2 of Emu/PS3 draaien. Moet nog even bepalen welke van de drie :-)

Image
jiggymf

Re: Cageman's Gameroom

Post by jiggymf » Sat Nov 26, 2011 23:37

Vet arjan, heel gaaf!!

Welkom bij de racecab club dab maar he, where the boys become men ^^
arcadeflipperfreak
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Tue Oct 04, 2011 11:15

Re: Cageman's Gameroom

Post by arcadeflipperfreak » Sun Nov 27, 2011 19:17

Hey Arjan

Vet man
goatboy

Re: Cageman's Gameroom

Post by goatboy » Sun Nov 27, 2011 21:48

Erg cool! Hij is in goede staat zei je? Dus je laat de art intact en stopt er alleen wat andere hardware in?
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Cageman's Gameroom

Post by Da Dude » Sun Nov 27, 2011 22:48

Geweldige aankoop. Doe je goed.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Sun Nov 27, 2011 23:09

Dank voor de complimenten :-)

goatboy wrote:Erg cool! Hij is in goede staat zei je? Dus je laat de art intact en stopt er alleen wat andere hardware in?


Ja, dat denk ik wel. Gek genoeg is de art aan de rechterkant (side art) wel verdwenen; eens kijken of ik daar iets op kan vinden. Alle overige art zit er nog keurig op en heeft praktisch geen beschadigingen.

Het plastic (side plastics van monitorbehuizing) heeft wel wat kleine beschadigingen opgelopen, maar verder is het ding echt supermooi. Helemaal gezien de extreem lage prijs die ik ervoor heb betaald.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Cageman's Gameroom

Post by Da Dude » Sun Nov 27, 2011 23:17

Ja, dat denk ik wel. Gek genoeg is de art aan de rechterkant (side art) wel verdwenen; eens kijken of ik daar iets op kan vinden. Alle overige art zit er nog keurig op en heeft praktisch geen beschadigingen.


Kan het niet zijn omdat het een 2 player cab was..of klets ik nu onzin?
jiggymf

Re: Cageman's Gameroom

Post by jiggymf » Sun Nov 27, 2011 23:19

Wat dude zegt klopt. De linkerhelft van een twin heeft geen art op het rechter monitorplastic, de rechter geen op de linker
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Sun Nov 27, 2011 23:24

:mrgreen:

Soms zijn de dingen zo simpel. Helemaal niet bij stil gestaan! Ik vond al dat het zo netjes verwijderd was ;-)

Weer wat geleerd vandaag. Dank! :-)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Cageman's Gameroom

Post by Cageman » Mon Feb 27, 2012 22:23

Vandaag de Afterburner cab weer omgezet naar driving cab. Had al even geleden via jiggy een Outrun 2 voor Chihiro gekocht, en vroeg me af wat het verschil is met Outrun 2 SP (die ik voorheen draaide), en dan specifiek het force feedback deel.

De afgelopen week eerst de stuuras vervangen door een nieuwe, met nieuwe lagers. wat een k(@*&tklus was dat. Alles muurvast na 10 jaar gebruik. Dash is technisch nu weer helemaal als nieuw, inclusief een gloednieuw NOS stuur.

Foto van vandaag (donkere lijn op monitor is er irl niet, natuurlijk):
Image

Paar rondjes gereden, en hoewel OR2SP de betere game is, is de force feedback op OR2 beter wanneer je de view 'in-car' hebt. In OR2SP verdwijnt dan zowat alle feedback, op weerstand na. In OR2 in dezelfde view heb je volledige force feedback.

AndyGeezer heeft me dit al eens verteld, maar vind het toch fijn om zelf het verschil te voelen :-)

Lekker gassen met volume op 10 met die heerlijke Outrun muziek.. :mrgreen:
jiggymf

Re: Cageman's Gameroom

Post by jiggymf » Mon Feb 27, 2012 22:27

*jumps in car, bier en outrun!
Post Reply