Hebben jullie Sega's nieuwe lijn van Astro's gezien, nice!

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Hebben jullie Sega's nieuwe lijn van Astro's gezien, nice!

Post by Psykick » Sun Apr 05, 2009 23:10

(Zoals altijd in het engels en staat natuurlijk gewoon op AO forum, maar ja voor degene die daar niet komen, hier een leuk projectje ;) )

Hehe well not quite, but it could have ;)
I finally got my project almost at an end and wanted to share some pics of the almost final product. Me and my always supporting buddy BeatmasterP need to make some final touches, so like always I appreciate your input to try to make it perfect, well almost. The art is done completely from scratch in asstight vectors, very rich in colour and as I mentioned before in a very pinky approach, ubercandy me thinks. All the stickers are professionaly printed, but I'm not very satisfied with the plexi between the speakers and the strip on top that says "flat square 29" This is all first run so we knew we could stumble on flaws and all. The guys that printed it used an adhesive that doesn't stick well on the inside of the plexi and it's letting loose. It's also too bright, although they used special material that is used for lightsigns that should keep it's contrast, but alas it's too bright and not full and rich in colour. So I need to find a better solution for those two, I don't know if I can print on some sort of stuff that doesn't stick to the back but can be attached on top of the plexiglas? Anyway I'll just let the pics do the talking and I must say that I'm really content with the overall result so far and in real life it's of course even nicer. Now to get my 360 and DC in there and start shooting stuff down :twisted:

Btw a 2 player panel is already done but need to put in some sticks and buttons, but that one also rocks hard 8-)

ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Mon Apr 06, 2009 06:06

Kick ass dude !

Ook de instruction-space gedaan in de zelfde stijl, nice.

We krijgen steeds meer te bespreken op de 21ste volgende maand :)
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Mon Apr 06, 2009 07:26

Ziet er heftig uit man! 8)

respect :)
goatboy

Post by goatboy » Mon Apr 06, 2009 07:56

Grandioos werk dude! Vooral het detail in de artworks is superb!! Hier is een pro aan het werk geweest! Ben zelf geen neon fan maar het geeft wel een 'ready for lift-off' gevoel. :) Heb verder geen kritiek eigenlijk naast wat je zelf al zei over de header. Respect met uitroepteken!

Deze cab zou ook erg goed staan in een trendy skate shop trouwens. Maar dan wel met beveiliging. :)
Last edited by goatboy on Mon Apr 06, 2009 08:01, edited 1 time in total.
R2-2D
Active Level:
Active Level:

Post by R2-2D » Mon Apr 06, 2009 08:01

Sega moet deze in productie gaan nemen !
Respect :shock:
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Apr 06, 2009 08:52

Thnx voor alle mooie reacties jongens, het was een lange klus, maar ik ben er echt erg blij mee en hopelijk kan iedereen er iets van opsteken, alles is een kwestie van smaak, maar het is wel een prima referentie voor je eigen project mss later. Hier nog wat aanvullende info ;)

Here is some additional tech info on what I've done with the cab. I of course completely repainted the cab and also made it completely 220V for ease of use of course. Therefore I had to change the light, this is simple, then of course the original monitor is 110V, but as I Tri Synced it, it came with the auto voltage switching chassis, so that's also easy. I then took out the internals and completely rewired it and just put a simle Suzo/Happ PSU in there. For sound I used a creative 2.1 system again as I did with the Neo, only this time I kept the original Astro speakers, works a bloody treat and very nice bass, you can get those old creative 2.1 systems very cheapo and they also use 4ohm speakers, there a perfect match and an incredible sound!

I also replaced the original coin mechanism with a 50 Euro cent one and made it all work again. I had to take out the original metal case where also the coinbox is, for creating more space and comfort, but that gives a problem, because you can't easily attach the coin door back, as it's normally attached to that metal casing with screws and all. So I got two nice cut pieces of hardwood and attched the inside small frame to it, then I made holes to attach the door and made a slot to be able to lock it again, worked out pretty cool in the end.

A very simple but utterly cool feature is that I can switch the cab on and off by remote 8-) Just get those very cheap power control things that have like three devices that you can switch on or off and show off to your friends 8-) They look like this, plus you don't have to get behind or under the cab again ;)

Also don't forget guys what this cab used to look like when I first got my hands on it, just as a reference

Wombat
Active Level:
Active Level:

Post by Wombat » Mon Apr 06, 2009 09:02

Kicke man, gaaf om eindelijk het model in volle glorie te moge aanschouwen! Ziet er erg goed uit.

Het enige wat ik jammer vind is:
http://i108.photobucket.com/albums/n17/ ... C_0037.jpg

die sticker gaat voorbij de 'gleuf' van de kast, dat vind ik esthetisch niet verantwoord :wink:
S-E-G-A 8)
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Mon Apr 06, 2009 09:08

Sprakeloos!
echt super bizar wat je er van gemaakt hebt...
unbeatable design man.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Apr 06, 2009 09:08

Hehe goed opegemekt Robert, je bent de eerste. Dat was een foutje van ons, maar is alweer hersteld, maar ik vond het zonde om deze er weer af te rukken, dus laat hem voorlopig lekker zitten. Maar zoals gezegd, is nu hersteld en loopt zoals origineel. Heb er express niets over gezegd en dacht ff wachten of iemand het gaat zien hehe.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Apr 06, 2009 09:10

Pure sickness, een nieuw tijdperk dude.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Mon Apr 06, 2009 09:51

Ken wrote:Pure sickness, een nieuw tijdperk dude.

Een nieuw tijdperk indeed. gewoon bruut!
ik wil. ik zou graag de originele designs willen hebben van jullie zodat ik de maten enzo meteen goed heb en ik zelf kan gaan designen, maar de vraag is of ik dit kan beaten, ik denk het eigenlijk misschien wel niet. Vette shit!
Ik kan heel duidelijk zien dat er heel veel werk in zit.
ik wil
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Mon Apr 06, 2009 09:58

Psykick wrote:...........en dacht ff wachten of iemand het gaat zien hehe.............

Instantly. :wink:

Neemt niet weg: über sick die cab !
Team 15 kHz
goatboy

Post by goatboy » Mon Apr 06, 2009 10:28

ElPancho wrote:
Psykick wrote:...........en dacht ff wachten of iemand het gaat zien hehe.............

Instantly. :wink:

Neemt niet weg: über sick die cab !

Had het ook gelijk opgemerkt maar vondt het niet nodig om hierover te zeiken. :P
goatboy

Post by goatboy » Mon Apr 06, 2009 10:36

d wrote:ik zou graag de originele designs willen hebben van jullie zodat ik de maten enzo meteen goed heb en ik zelf kan gaan designen, maar de vraag is of ik dit kan beaten, ik denk het eigenlijk misschien wel niet. Vette shit!

Ik persoonlijk zou de originele designs nooit uit handen geven als ik jou was Hasan. :wink: Niet kwaad bedoelt maar vindt dat er gewoon teveel werk in zit om ze even aan een ander te overhandigen. Met respect!
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Apr 06, 2009 10:44

Ja klopt Henk, dat kan ik echt niet zomaar doen, maar ik D wel eventueel lege bestanden sturen zodat hij deze zelf kan invullen. De originele ga ik cker niet uit handen geven, omdat er nog complete overhaul sets komen om je Astro's om te toveren ;)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Apr 06, 2009 11:39

I if course need to mention the great artist that translated my thoughts perfectly on canvas, the great Jan Heijnen. The thing that is so utterly good about this guy is that he hadn´t seen a candy cab ever in his whole life (still hasn't) and all the Engrish on the cab are his compilations of stuuf from Engrish.com and of course the exisiting stuff. So lots of thnx to Jan for being a wonderfull guy to work with!! To check some of his other stuff see http://janheijnen.com/
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Apr 06, 2009 12:02

Erg cool gedaan inderdaad, zeer uniek design! Even over die remote: laat je de cab dan gewoon altijd aan staan met de knop van de PSU, en schakel je hem alleen aan en uit door middel van stroom?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Apr 06, 2009 12:18

ruderudie wrote:Erg cool gedaan inderdaad, zeer uniek design! Even over die remote: laat je de cab dan gewoon altijd aan staan met de knop van de PSU, en schakel je hem alleen aan en uit door middel van stroom?

Yup, werkt echt super en ziet er gewoon heel vet uit ;)
ckong

Post by ckong » Mon Apr 06, 2009 12:23

WoooooooH !!!!!

Dat is met recht een Candy Cab zoals hij moet zijn. Echt schitterend werk, Hasan. En kijk eens naar al die reacties hier boven, dat geeft je in ieder geval het goede gevoel dat al die uren werk niet voor niets is geweest.

De lichtstrip lijkt inderdaad wat overbelicht, maar zou een tl met wat minder wattage niet helpen?

Ik ga in ieder geval een paar pics printen en in mijn werkkamer ophangen, dan weet ik tenminste waar ik met mijn cab naar toe moet werken.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Apr 06, 2009 15:16

Dank je Erik, het heeft ook cker geloond al de uren die erin zitten, maar voor mij is het gewoon belangrijk dat iedereen er ook wat aan heeft straks en we allemaal van elkaar kunnen leren. Ben nog druk bezig met het drukwerk, maar hopelijk woensdag helemaal af ;)