XBOX360 (import) onderweg

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
almighty

XBOX360 (import) onderweg

Post by almighty » Fri Dec 19, 2008 12:41

Toch na lang twijfelen maar een import 360 gekocht.
Na wat zoeken op intenet en of het nu wel een 'Falcon' chipset heeft of niet en met of zonder HDMI port ben ik er toch achter gekomen dat de modelen met HDMI voorzien zijn van de 'Falcon' chipset.
Console Details
The shipment of Arcade Systems we received today are marked with "LOT NO: 0836" which indicates that they have the HDMI v1.2 port and the Falcon chipset.

Bewust gekozen zonder HD want deze koop ik hier wel ergens om de kosten laag te houden en een HD is niet echt noodzakelijk als je alleen maar speelt en weinig tot geen gebruik maakt van xbox live.

Uiteraard volgens er straks wat mooie fotos als hij eenmaal draait en eventueel ook nog wat filmpje maken op 'youtube'
Image
Meteen de volgende game er maar bij besteld:
Otomedius Gorgeous
Image
Image
Image
Het kost wat centen maar hier doe ik het allemaal voor:
Death Smiles
pcb:
Image
HD (360):
Image
pcb:
Image
HD (360):
Image
pcb:
Image
HD (360):
Image
faceplate 8) :
Image

Nog wat ondere leuke info:
Pictures of Death Smiles Xbox 360 faceplate and some Cave rumors

Here are some pictures of Death Smiles themed Faceplate. Also there are some rumors circulating that if Death Smiles on Xbox 360 does well that the 3 following games Mushihime Sama Futari , Espgaluda 2 and Dodonpachi Daifukkatsu would also recieve Xbox 360 ports. Currently Death Smiles is being developed side by side at the same time as the Death Label version for the Arcade. The Xbox 360 port will include both the Original and ARRANGE (Death Label) versions of the game. Cave also mentioned the price , availability , and ease of development as reasons for a Xbox 360 port instead of other consoles.

8)
BDT

Post by BDT » Fri Dec 19, 2008 13:25

Nice!!! Een JPN xbox is nog steeds iets wat ik ook zou willen ivm de shmups.

Goeie tip trouwens als je een PS3 hebt: Soldner X is nu te downloaden(gemaakt in samenwerking met Play-Asia)

Raiden IV ga je zeker ook nog bestellen almighty?
almighty

Post by almighty » Fri Dec 19, 2008 15:35

BDT wrote:Nice!!! Een JPN xbox is nog steeds iets wat ik ook zou willen ivm de shmups.

Raiden IV ga je zeker ook nog bestellen almighty?

Zeker weten en deze games komen daar ook nog bij, Shooting Love, 200X en DoDonPachi Daioujou Black Label Extra.
Natuurlijk niet te vergeten 'Death Smiles' :)
ckong

Post by ckong » Fri Dec 19, 2008 16:24

Mooi hoor, goede aankoop. en natuurlijk voor Cave grdaan, toch? weliswaar niet het echte werk, maar toch zeker niet te versmaden :wink:

en bij mij komt er binnenkort ook een Asian 360. Ik beschik over een Real VGA 640x480 (en 800x600) superflat Arcade monitor, 29", en daar kan die mooi op aangesloten worden.
almighty

Post by almighty » Fri Dec 19, 2008 16:40

pooyan wrote:Mooi hoor, goede aankoop. en natuurlijk voor Cave grdaan, toch? weliswaar niet het echte werk, maar toch zeker niet te versmaden :wink:

Zeker voor Cave en met name 'Death Smiles' en helemaal nadat ik de screenshot gezien had in HD :D
Is dan geen pcb maar zit ook een ander prijskaartje aan en speel de game liever op een 32 inch HD tv en volop over de speakers want de soundtracks zijn echt enorm goed!
Heb hier regelmatig youtube aan met de nodige nummers uit DS.
http://www.youtube.com/watch?v=RrCiQus4oMk
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Dec 19, 2008 17:08

Nice one Almighty !

Heb je EMS of UPS shipping genomen, of komt ie niet bij play asia vandaan ?

Ketsui ook niet te vergeten. Kga hem na de kerst-mail-drukte bestellen voor mijn Awave.

@pooyan ... sama get ?
almighty

Post by almighty » Fri Dec 19, 2008 17:12

ElPancho wrote:Nice one Almighty !

Heb je EMS of UPS shipping genomen, of komt ie niet bij play asia vandaan ?

UPS en met een beetje geluk nog voor de kerstdagen maar zal waarschijnlijk wel daarna zijn.
Ook zullen er nog wel wat kosten overheen komen etc. maar ach het is bijna kerst :wink:
Komt bij play-asia vandaan en kan ik er zeker van zijn dat alles netjes en goed aankomt.
Vergeet niet even te kijken bij de modelen die er nog zijn want alleen de ARCADE pack heeft HDMI! en de rest niet wat dus inhoud dat je met een oude print te maken hebt.(geen falcon chip)
ckong

Post by ckong » Fri Dec 19, 2008 17:13

@pooyan ... sama get ?

Is een idee, kom ik op terug.

almighty, wat zijn de verzendkosten ongeveer? Persoonlijk heb ik met UPS 'slechte'ervaringen met 'dure' pakketjes. Ik moet dan altijd invoer betalen, terwijl mijn pakketjes er bij EMS om 1 of andere reden vaak door heen slippen. Kan toeval zijn, maar toch.
almighty

Post by almighty » Fri Dec 19, 2008 17:23

pooyan wrote:

@pooyan ... sama get ?

almighty, wat zijn de verzendkosten ongeveer? Persoonlijk heb ik met UPS 'slechte'ervaringen met 'dure' pakketjes. Ik moet dan altijd invoer betalen, terwijl mijn pakketjes er bij EMS om 1 of andere reden vaak door heen slippen. Kan toeval zijn, maar toch.

Hier kom je gewoon niet onderuit i.v.m. inklaringkosten etc.(btw 19%tot max 25%)
Heb al de nodige shit bij play-asia besteld en eigenlijk alles boven 60-70 euro moest ik altijd bijbetalen.(ems/ups/etc.)
Komt ook omdat play-asia niet aan 'gift 'optie doet.
Ook is UPS 60 euro en EMS dikke 90 euro en beide track/insured.

EMS gwordt vaak gebruikt bij ebay en dan gaat het zeker altijd goed maar vinken ook altijd de 'gift' aan en vaak een lagere waarde van wat er daadwerkelijk inzit.
Moest laatst ook een pakketje vesturen en de waarde aanpassen voor de koper om eventuele inklaringkosten te vermijden.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Dec 19, 2008 17:33

pooyan wrote:

@pooyan ... sama get ?

Is idd waarom ik het vroeg is mijn ervaring ook (UPS vs EMS) .... Maar nog nooit besteld bij play asia (ja een goedkoop kabeltje oid) en Almighty wel. Dikke kans op invoerkosten denk ik ook.

Het zal me echter niet tegenhouden :D Met al die (Cave) goodness is het wel een must buy.
almighty

Post by almighty » Fri Dec 19, 2008 17:36

kwam dit nog tegen:
Als er wordt verzonden per koerier (DHL, EMS, UPS, Fed-Ex) betaal je ALTIJD douaneheffing (afhankelijk van product) en btw (19%). Deze bedrijven geven namelijk elk pakket aan bij de Douane omdat ze hiertoe verplicht zijn. Vaak komt er ook nog een bedrag inklaringskosten bij van de vervoerder. Het kan zijn dat je het bedrag bij aflevering moet voldoen, soms krijg je pas achteraf een aparte factuur. Krijg je je zending binnen en hoef je niet te betalen dan kan het zijn dat er 2 weken later nog een (onaangename) verrassing in de brievenbus ligt in de vorm van een factuur voor de kosten.

Volgens douane.nl zit er op spelcomputerapparatuur en spellen geen douaneheffing, dus je betaalt alleen de btw.

Zal uiteindelijk rond de 70 euro aan extra kosten moeten betalen maar daar kan ik wel mee leven.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Dec 19, 2008 18:37

Cool Almighty, goede zet!

Ik heb hem ondertussen een weekje binnen en ben erg positief verrast erdoor. Ik had wel geluk, een vriend van me heeft hem voor me meegenomen uit Japan met Otomedius en Raiden Fighters Aces. Raiden 4 had ik al. Op een HD schermpje ziet het er allemaal gelit uit, maar ik vond het zelf de perfect marriage toen ik hem aansloot op mijn cab en gewoon op 640 x 480 zag draaien toen wist ik dat het helemaal goedzat, echt vet!! Lijkt wel of het gemaakt is voor Arcade!
De shooters waren wel de doorslaggevende factor maar je moet de volgende titels ook niet uitwissen voor op een cabje :

Soul Calibur 4 ( pal werkt op JP )
Dead or Alive 4 ( weet nog niet )
Streetfighter HD ( downloaden hehe )
Virtua Tennis ( werkt ook op JP )
Virtua Fighter 5 ( ga ik morgen testen )

Van de shooters moet ik alleen nu wat uit is Shikigami nog hebben en laat daarna maar de Cave babies komen hehe.

Btw als je hem op een cab wilt aansluiten staat je nog wat leuks te wachten, prettige wedstrijd allemaal hahaha!

ps zal later dit weekend pics posten ;)
almighty

Post by almighty » Fri Dec 19, 2008 18:45

thx Psykick en je maakt me wel nieuwschierig hoor want heb gehoord dat het nog best een lastige klus is om hem op de cab aan te sluiten, vooral de controller hack.
Maar denk dat ik hem gewoon lekker op m'n HD tv aansluit en misschien in de toekomst maar eens verder kijken :wink:
Laat de cave games maar komen hehehe :D
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Dec 19, 2008 19:11

Zit nu middenin die controller hack en ja het is best lastig. Niet extreem moeilijk of zo, maar ik heb wel mijn cab moeten rewiren om alles te kunnen laten draaien en dat is dan ff wat minder, het is gewoon een hoop kabels en soldeerwerk. Ik heb het dit weekend wel af ( chronisch tijdgebrek ) en zal dan cker wat pics en wellicht een tutje posten. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk wel vind dat ie op een cab moet met al die mooie arcade games, HD tv is leuk, maar haalt het in optiek echt niet bij een kast met een simpele 31kHz monitor, is gewoon de bomb om te zien. Ik hou je op de hoogte!
ckong

Post by ckong » Fri Dec 19, 2008 19:45

Psykick wrote:Ik moet zeggen dat ik persoonlijk wel vind dat ie op een cab moet met al die mooie arcade games, HD tv is leuk, maar haalt het in optiek echt niet bij een kast met een simpele 31kHz monitor, is gewoon de bomb om te zien. Ik hou je op de hoogte!

Zit ons niet zo lekker te maken! Maar zonder gekheid, als ik hem heb ga ik de 360 ook zeker aansluiten op de cab, maar eerst maar eens uitproberen op de Arcade VGA monitor. Wel zo makkelijk, en misschien duw ik die wel in de astro.
almighty

Post by almighty » Fri Dec 19, 2008 19:56

Heeft voor mijn dus geen zin i.v.m. 15khz crt.
En al helemaal geen zin om alles opnieuw aan te leggen met bedrading etc. maar dat neemt niet weg dat het ontzettend cool is om je 360 te hebben draaien in je cab.
Ben zeker nieuwsgierig naar het eindresultaat Psykick en ook naar je nieuwe bestickering op de cab!
ckong

Post by ckong » Fri Dec 19, 2008 22:09

almighty

Post by almighty » Sat Dec 20, 2008 11:43

@ pooyan: Zeker handige info, thx!

Vandaag een mailtje gekregen van play-asia dat ze mij de 'Xbox 360 The Last Remnant Premium Pack' hebben toegstuurd voor de prijs van een arcade pack, kijk dat is nou eens geluk hebben want deze kost ruim 100 euro meer.

New Version with HDMI port
This is the Japanese version console. Only suitable to play Japanese/Asian NTSC/J encoded or Region Free games

Xbox 360 Console [1x]
Wireless Controller [1x]
D Terminal AV Cable [1x]
Power Supply (110V) [1x]
Manual (Japanese) [1x]
The Last Remnant [1x]
Faceplate The Last Remnant [1x]
Premium Soundtrack The Last Remnant [1x]
60GB HDD [1x]
Universal Remote Control [1x]
LAN Cable [1x]

Mooi voor de kerst de 360 binnen 8)
ckong

Post by ckong » Sat Dec 20, 2008 11:59

nogmaals gefeliciteerd.

Ik heb vanochtend even op yahoo japan gekeken en ik denk dat ik hem daar vandaan haal. Wil daar toch al een paar PCB's 'winnen', en dan kan deze mooi mee, samen met een paar SHMUP's natuurlijk.
goatboy

Post by goatboy » Sat Dec 20, 2008 12:07

Tis waarschijnlijk al een keer gepost maar hoe ga jij te werk in Yahoo japan?
ckong

Post by ckong » Sat Dec 20, 2008 12:26

goatboy wrote:Tis waarschijnlijk al een keer gepost maar hoe ga jij te werk in Yahoo japan?

Ik koop via een tussenpersoon: shopping mall japan. Kwestie van account aanmaken, deposito storten en vervolgens ga je zelf bieden. Shopping mall japan handelt het financiele gedeelte af en slaat alles maximaal 1 maand op in haar magazijn. Na een tijdje krijg je een verzoek tot betaling van je items (soms vaker als je meerdere items koopt gedurende een paar weken). Zodra je een shipping request doet sturen ze de boel op, en kort daarna krijg je dan het verzoek om de verzendkosten te betalen. Je kunt pas een verzoek tot shipping doen als je alle items hebt betaald, maar je hoeft de verzendkosten niet te betalen vóór verzending. Ik had alles al in huis voordat ik een verzoek kreeg om de verzendkosten te betalen.

Ik heb dit nu 1x gedaan, een paar maanden geleden, en het is me goed bevallen. Je betaalt uiteraard wel een fee en dergelijke, maar toch kun je vaak nog veel voordeliger uit zijn dan wanneer je het elders koopt. Ik heb er onder andere een paar PCB's gekocht voor een habbekrats. En het beste is eigenlijk dat je daar regelmatig spullen ziet die je nergens anders vindt. Er zijn uiteraard meerdere tussenpersonen te vinden.
goatboy

Post by goatboy » Sat Dec 20, 2008 14:10

Bedankt Erik! Ga ik zeker een keer proberen.
almighty

Post by almighty » Sat Dec 20, 2008 15:11

goatboy wrote:Tis waarschijnlijk al een keer gepost maar hoe ga jij te werk in Yahoo japan?

http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=477
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Dec 21, 2008 01:57

Jeez het is nu bijna 02.00 uur en heb eindelijk de 360 op mijn cab draaiende :shock:
Ik heb vandaag echt veel moeten solderen en connectors moeten maken, maar het was echt de moeite meer dan waard. Ik ga morgen verder met player 2 en dan op naar de 1 player Astro. Wel 3 tegenslagen, een daarvan is dat een wired controller van de 3 het niet doet, dit wist ik wel, maar ik dacht toch proberen, wellicht had hij het weer gedaan na wat inspectie en nieuw soldeerwerk maar helaas, dus de helft van mijn soldeerwerk voor niets. Anyway die had toch geen enorme haast.
Andere tegenslag is dat ik 2 connectoren tekort kom en het dus niet morgen kan afmaken. En de derde tegenslag is dat mijn sticks die nieuwe Sanwa sticks zijn met de 5 polige connector en de ground dus doorgelinkt is naar een kabel en dat kan je voor de 360 dus net niet gebruiken, dus heb hem uit elkaar moeten halen om de traces te verbreken en vervolgens alles apart op de switches te solderen.
Anyway ik zal spoedig wat pics posten.
Btw heb gelijk een Japanse account aangemaakt en wat trials en demos binnengehaald, echt supercool. Mijn japanse gamertag is dan ook "Psykickede" hahaha
Ik zal snel een tutje posten voor degenen die het aandurven hehe ( valt best mee hoor )
Laterz! ;)
ckong

Post by ckong » Sun Dec 21, 2008 09:17

Psykick wrote:En de derde tegenslag is dat mijn sticks die nieuwe Sanwa sticks zijn met de 5 polige connector en de ground dus doorgelinkt is naar een kabel en dat kan je voor de 360 dus net niet gebruiken, dus heb hem uit elkaar moeten halen om de traces te verbreken en vervolgens alles apart op de switches te solderen.

Mozes kriebel, wat een gedoe man. Maar jouw kennende rust je niet voordat je alles piekobello in orde hebt. Petje af, hoor. Ik ben wel benieuwd naar je tut, want binnenkort ga ik met dezelfe exercitie beginnen. Tenminste, zodra ik een Jap 360 hebt. Ondertussen zie je door de draden het bos niet meer, denk ik. Of is het toch nog redelijk overzichtelijk allemaal?
Post Reply