Almighty's 'New playground'

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
ckong

Post by ckong » Wed Jun 10, 2009 11:18

Cave is inderdaad erg hot op dit moment. Waarom eigenlijk? Wat Cave voor heeft op andere ontwikkelaars is dat ze nog steeds met enige regelmaat nieuwe SHMUP's uitbrengen, maar vergeet niet dat er ook andere ontwikkelaars van prachtige SHMUP's zijn/waren zoals Raizing, Toaplan. Die hebben in mijn ogen minstens net zulke mooie games uitgebracht, en zijn veel betaalbaarder.

Wat niet wil zeggen dat ik vies ben van Cave. sterker, ik heb ook een aantal Cave games (Death Smiles, Espgaluda, Ibara), maar in mijn kratje staat ook Gunbird 2, Dragon Blaze, Truxton 2, Batsusgun, Battle Bakraid, R-Type en nog wat. Die SHMUP's speel ik minstens net zo graag als de Cave bullethell SHMUP's.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Wed Jun 10, 2009 11:48

Goede opmerking Erik.

Zal gerust wat fanboyism inzitten (ik praat voor mezelf natuurlijk) verder de grote sprites, muziek, scoresystemen en art-direction.

Niet dat die ander games dat missen, maar toch ...
De enorme kick van een high score of 4 levels met 1 ship klaren (moet mijn 1ste Cave game nog 1-cc-en, maar Esp.Galuda staat op "breken")

Beetje ongrijpbaar dus, want ook niet Cave shmups voldoen hier goed aan.

Zelfde als met bier .... in Amstel zit ook hop, water en weet ik wat, toch drink je Hertogjes ;-)

Wil niet zeggen dat ik niks moet hebben van de concurrenten, in tegendeel.
Team 15 kHz
goatboy

Post by goatboy » Wed Jun 10, 2009 12:36

Goed gesproken Erik! Ben zelf ook nog steeds op zoek naar shooters van voor de bullethell rage. Teveel om op te noemen eigenlijk. Heb al meerdere op het oog op YAJ. Ga maar weer eens op jacht. :)
almighty

Post by almighty » Wed Jun 10, 2009 12:43

Zijn zeker buiten cave genoeg andere goede shmups, en zal misschien in de toekomst daar ook naar kijken.
Maar als ik straks de mame pcb heb, dan hoef ik niet elke pcb shmup game orgineel.En ik ga ook het liefst voor vertical only.
ckong

Post by ckong » Wed Jun 10, 2009 13:00

goatboy wrote:Goed gesproken Erik! Ben zelf ook nog steeds op zoek naar shooters van voor de bullethell rage. Teveel om op te noemen eigenlijk. Heb al meerdere op het oog op YAJ. Ga maar weer eens op jacht. :)


Good Hunting, ben daar zelf ook op oorlogspad, hopelijk komen we niet in elkaars vaarwater :lol:
almighty

Post by almighty » Wed Jun 10, 2009 14:07

pooyan wrote:
goatboy wrote:Goed gesproken Erik! Ben zelf ook nog steeds op zoek naar shooters van voor de bullethell rage. Teveel om op te noemen eigenlijk. Heb al meerdere op het oog op YAJ. Ga maar weer eens op jacht. :)


Good Hunting, ben daar zelf ook op oorlogspad, hopelijk komen we niet in elkaars vaarwater :lol:

count me in... :roll:
goatboy

Post by goatboy » Wed Jun 10, 2009 14:19

laten we in ieder geval niet allemaal tegelijk in een biddingwar komen. Ben namelijk al meerdere malen door een andere SMJ user ge-outbid. :evil: Zonde van de centen toch?
almighty

Post by almighty » Tue Jun 16, 2009 19:09

Laatste aankoop en moet er nog wel even op wachten.
Nu Striker II nog scoren en dan is deze reeks voor mij compleet.
Image
Image
Image
(orgineel)compleet met (copy artwork).
goatboy

Post by goatboy » Tue Jun 16, 2009 19:29

Toffe game Almighty! Staat ook nog op mijn 'lange' lijst.
ckong

Post by ckong » Tue Jun 16, 2009 20:56

Mooie Game Marc. Wat is eigenlijk het verschil tussen Strikers 1999 en Strikers 1945 III, qua gameplay bedoel ik? De 1945 III is meestal een stuk goedkoper.
almighty

Post by almighty » Wed Jun 17, 2009 06:55

pooyan wrote:Mooie Game Marc. Wat is eigenlijk het verschil tussen Strikers 1999 en Strikers 1945 III, qua gameplay bedoel ik? De 1945 III is meestal een stuk goedkoper.

Ik heb zelf ook lopen googelen maar kan niet meer vinden dan dat Strikers 1999 wat 'special futures' heeft.
Maku-san

Post by Maku-san » Sat Jun 20, 2009 14:41

wow echt een mooie collectie heb je almighty ..ik word gewoon geil van(in a good way heh)...Komen deze shooters niet uit op consoles? of is het alleen maar arcade? echt vet man :shock:
almighty

Post by almighty » Sat Jun 20, 2009 18:14

Laatste aankopen Yahoo, volgende week Esp.Ra.De en Espgaluda binnen en Mushihime sama net gewonnen.Nu nog een keertje DS en DoDonpachi DOJ scoren en dat is mijn cave collectie wel compleet.

Esp.Ra.De
Image
Espgaluda
Image
Mushihime Sama
Image
Hopen dat we niet in elkaars vaarwater zitten Erik.
almighty

Post by almighty » Sat Jun 20, 2009 20:00

Maku-san wrote:wow echt een mooie collectie heb je almighty ..ik word gewoon geil van(in a good way heh)...Komen deze shooters niet uit op consoles? of is het alleen maar arcade? echt vet man :shock:

thnx Maku-san :) , zijn genoeg games gepoort naar consoles hoor.
Maar mometeel wil ik me nu meer gaan bezig houden met arcade only.
ckong

Post by ckong » Sat Jun 20, 2009 23:48

Marc, ook mooie aanwinsten zeg. En toevallig allebei MushihimeSama op dezelfde dag! :D

Ik had 20.000 yen geboden op Esp.ra.de, wat ik eigenlijk al aan de hoge kant vond. Was dus ook mijn limiet, en de game is voor 23.500 yen weggegaan.

Maar er komt ongetwijfeld nog een kans. Ik heb nog ongeveer 30 dagen om die game te scoren in japan.

YAJ is inderdaad wel verslavend. Je vind er ook zoveel mooi spul, ook voor consoles en zo, posters, noem maar op. Bijvoorbeel 3 prachtige arcade krukjes voor omgerekend € 45.

Toch wel een mooie uitvinding, dat internet.
almighty

Post by almighty » Mon Jun 22, 2009 07:55

laatste DC shmup?Dux:
Image
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 22, 2009 08:02

Is het wat Marc, Dux?
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Mon Jun 22, 2009 08:07

ElPancho wrote:Is het wat Marc, Dux?

zit nog in seal en ga de game vandaag even checken, soort r-type clone.
Ben benieuwd :) ,slechter als Last Hope kan het niet zijn haha.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 22, 2009 08:19

hehe, zeker niet

En nog congrats met de uber vette pcb score van de laatste tijd !

:D
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Mon Jun 22, 2009 20:14

almighty wrote:
ElPancho wrote:Is het wat Marc, Dux?

zit nog in seal en ga de game vandaag even checken, soort r-type clone.
Ben benieuwd :) ,slechter als Last Hope kan het niet zijn haha.

Nou de game even gespeeld en moet zeggen dat m'n eerste indruk niet al te best was.
Heeft wel veel weg van R-type alleen is deze game gebeamed door de troetelberen ofzo, wat zijn de kleuren fel.Op zich wel leuk maar het ergste van de game is toch wel de ongeloofelijke snelheid waar je mee te maken krijgt, omg :evil: wat is de game langzaam en je hebt het gevoel alsof je schip er totaal geen kracht meer voor heeft om verder te vliegen.
Had nog even een poging gedaan om met 1 leven de eerste missie uit te spelen zonder af te gaan en deze gefilmd, maar helaas niet gelukt.(ook niet zonder vloeken :oops: )
http://www.youtube.com/watch?v=H8ybJa4Ypk4
Mvg, Marc. :P
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Jun 22, 2009 22:30

Ziet er allemaal wat 'plastic' uit; ik ben een R-Type fan, maar dit komt niet echt in de buurt..

Wat denk je? Mooi voor je collectie, of zit hier nog voldoende gameplay genot in om 'm af en toe nog eens op te pakken?
almighty

Post by almighty » Tue Jun 23, 2009 06:29

Zal hem vast nog eens spelen maar zal wel op 1 hand te tellen zijn.
Leuk voor de collectie en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Jun 23, 2009 08:52

Dux is toch de nieuwe release van NGdevteam?
almighty

Post by almighty » Fri Jun 26, 2009 07:21

Had ze al gepost maar nu echt in bezit 8)

Espgaluda:
Image
Esp.Ra.De:
Image
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 29, 2009 06:15

Dat ziet er weer fruitig uit Marc.
Sama nog erbij en je komt de zomer wel door.


:D

En wat scoor je nu op Galuda ?
Team 15 kHz
Post Reply