Robert's SEGA New Astro City's + JSR Pachinco

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Thu Nov 06, 2008 20:34

Pat7o wrote:Kick! is het nog wat die game? heb m zelf toevallig gister binnen gekregen, maar kan m nog niet draaien omdat ik nog geen GD rom heb.

De game is gaaf; maar het is een andere game dan de die op de Model 3! Je vecht in "locaties" waar je een 'x' aantal vijanden moet uitschakelen. Zodra je dit 2x gedaan hebt ga je naar de volgende locatie. Je kan dus vrij lopen; maar niet van locatie naar locatie.

goatboy wrote:Superb!! Hoe ziet dat er van binnen uit? Gebruik je de Capcom I/O? Zou erg graag een fotootje zien. Vooral wat betreft de voeding van de GD-Rom en stuff.

....Waarom heb je voor een Noami2 gekozen eigenlijk? en welke bios gebruik je?!

Het volgende heb ik gebruikt om spelen mogelijk te maken:

Naomi II
Naomi GD-Rom drive + Dimboard
Capcom I/O
Kabel voor standaard ATX (PC) voeding naar Naomi & Naomi GD-Rom
SCSI kabel (naomi <-> gd-rom)
Tulp kabel stereo (naomi <-> capcom I/O)
Standaard usb kabel (naomi <-> capcom I/O)
Standaard vga kabel (naomi <-> capcom I/O)
Standaard ATX voeding (250 watt)
Capcom I/O

Waarom ik voor de Naomi II ben gegaan? Ik wil uiteindelijk Virtua Fighter Final Tuned & Beach Spikers spelen.

(Zodra ik de boel weer uit de kast heb zal ik een foto maken; want in de kast kan je niet goed zien wat er nu allemaal aangesloten zit etc)
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 06, 2008 21:23

Bedankt voor de Naomi checklist. Je hebt dus gewoon een atx voeding gebruikt om het moederbord en gd-rom te voeden? Neem aan dat je de voeding aangepast hebt?

Ben zelf van plan m'n Naomi in een Egret3 te installeren. E3 is een JVS ready cabinet dus eigenlijk kan de mobo rechstreeks aangesloten worden op de psu in de kast. Al zou ik niet precies weten hoe dat in z'n werk gaat maar ja. :?

Iemand hier die iets van Naomi -> Egret3/AWSD af weet toevallig?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Fri Nov 07, 2008 07:44

Voor hoeveel gaat een complete Naomi II setup eigenlijk tegenwoordig? (board +GDrom, Dimboard) iets van 300 euro?
goatboy

Post by goatboy » Fri Nov 07, 2008 08:52

Hmmm, Een complete Naomi2 Gd-Rom setup voor Euro 300,- ? Waar kan ik me inschrijven?

Bij mijn weten is alleen het N2 moederboard al +/- Euro 200,- En dan nog het Dimmboard, GD-Rom en Capcom i/o.

Een basic Naomi 1 + Capcom i/o setup kun je rond de USD 250,- al scoren.
Last edited by goatboy on Fri Nov 07, 2008 09:00, edited 1 time in total.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Fri Nov 07, 2008 08:57

ja, Naomi I boards zijn vrij goedkoop tegenwoordig. heb pas mijn tweede voor 50 gbp van ebay geplukt.
goatboy

Post by goatboy » Fri Nov 07, 2008 08:59

Dat klopt maar de Capcom I/O heb je helaas ook nodig als je een jamma kast hebt. Die gaan toch wel voor rond de USD150,- Je kunt natuurlijk mazzel hebben.
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 13, 2008 13:21

Om hier even op terug te komen Robert. Ben erg benieuwd hoe je alle Naomi hardware in de pcb ruimte van je New Astro hebt ingedeeld? De hardware is best wel lomp in formaat eigenlijk. Moet in m'n Egret3 al passen en meten namelijk.

Als je een keer tijd hebt om een foto te posten dan zou dat geweldig zijn.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Nov 13, 2008 14:16

Dreamcastje erin, ben je van alle gezeik af :lol:
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Nov 13, 2008 14:22

Complete Naomi 2 + GD + VF4 final tuned is bij EXC $620. Als je setup een kiest van Naomi 1 + GD + bv CvsS2 betaal je $370. Ik weet niet of in deze prijzen een I/O zit, denk het niet.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Thu Nov 13, 2008 14:45

Psykick wrote:Dreamcastje erin, ben je van alle gezeik af :lol:


ten dele mee eens, maar niet alle games van naomi zijn geport. (alhoewel dat er maar heel weinig zijn...)
ben zelf ook alleen van plan om de niet geporte games aan te schaffen. de rest draai ik gewoon op mijn dc.
Grafisch zit er volgens mij geen tot weinig verschil tussen naomi 1 en dc.
sterker, virtua tennis 1 zag er via de dc op mijn uni cab beter uit dan de naomi virtua tennis 1.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Nov 13, 2008 14:58

Pat7o wrote:
Psykick wrote:Dreamcastje erin, ben je van alle gezeik af :lol:


ten dele mee eens, maar niet alle games van naomi zijn geport. (alhoewel dat er maar heel weinig zijn...)
ben zelf ook alleen van plan om de niet geporte games aan te schaffen. de rest draai ik gewoon op mijn dc.
Grafisch zit er volgens mij geen tot weinig verschil tussen naomi 1 en dc.
sterker, virtua tennis 1 zag er via de dc op mijn uni cab beter uit dan de naomi virtua tennis 1.


Voor die anderhalve game hoef ik niet zo'n nucleaire gevaarte in mijn cab, maar ja ik kan ook wel begrijpen dat jullie dat op die manier willen. Kijk voor een Atomiswave zou ik nog wel kunnen gaan, puur omdat ie ook lekker klein en compact is.

Have fun ;)
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 13, 2008 15:37

...maar wil nog wel even zien hoe dat allemaal in je Astro past Robert.

Een Jammacast + DC was wel cheaper/makkelijker geweest ja. Een DC kun je ook op je TV aansluiten trouwens, hoef je helemaal geen cab te kopen / refurben. Kun je gelijk gamen. :wink:

Er zijn altijd manieren om het makkelijker te maken maar om dat niet te doen heeft zo z'n charmes.

Tis de 'genuine feeling' waar het bij het 'retro' arcade gaming om gaat. Ben er na een tijdje waarschijnlijk ook weer klaar mee maar nu is het wel even speciaal.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Nov 14, 2008 11:24

Een console in een cab is ook niet helemaal mijn ding, maar zeker een voordeel bij de DC is dat je bijvoorbeeld ook 3rd strike kunt spelen zonder de suicidale CPS3 versie in huis te hoeven halen. Ook voor Ikaruga en MvsC2 hoef je dan niet te gaan sparen. Het is gewoon een kwestie van geld, heb je er genoeg van koop je arcade hardware/software.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Fri Jan 16, 2009 19:30

topic geüpdatet met SNAC nummer 2, die ik al een tijd uit elkaar had staan... zie 1e pagina :D
almighty

Post by almighty » Fri Jan 16, 2009 19:47

Geen worden voor petje af! 8)
goatboy

Post by goatboy » Fri Jan 16, 2009 19:48

Wow man! Wat een beauties die 2! Je kunt tevreden zijn, Super!

(maar toch mis ik de side-art) :P

Btw.

- Heb je de hele cab laten spuiten?
- Heb je hem zelf geschuurd? :)
- en wat voor kleur(code)?
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Fri Jan 16, 2009 20:13

ter info:

- De gehele cab is overgespoten
- Het schuren heeft de spuiter gedaan
- Kleurcode RAL "de witste wit"

@goatboy;

Ik had de NAOMI eerst in de rechter cab zitten; daar had ik alles mooi op een houten plaat vast gemaakt, en de ATX voeding achter de coinbox geplaatst. In de linkercab heb ik geen houten plaat zitten; en ligt dus alles letterlijk in de cab.

Naomi achterin rechtop
Capcom I/O bovenop de coinbox
GD-ROM bovenop de I/O
ATX voeding naast de cab voeding

Nu weet ik niet hoe jou cab er van binnen uit ziet; maar ik heb eigenlijk voldoende plek om de installatie kwijt te kunnen. Mocht je ruimte gebrek hebben is het denk ik aan te raden om mounting plates te kopen voor de Naomi; zodat je hem kan monteren aan zo'n houten plank.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Jan 16, 2009 20:29

Het gekke is dat twee Astro's naast elkaar altijd zo heftig staan, echt uber set up.
ckong

Post by ckong » Fri Jan 16, 2009 21:07

Echt erg mooi. Toch wel superstrak twee van die 'gloednieuwe' cabs naast elkaar. Het kost misschien wat, maar dan heb je ook wat. En dan maak je het straks zeker helemaal af met dat vette artwork van Psykick?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sat Jan 17, 2009 09:44

Waanzinnig man! echt twee kunstwerken naast elkaar.
grote klasse hoe je die hebt hersteld!
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Tue Apr 28, 2009 08:25

Eindelijk is het zover, Planet Harriers speelbaar op de Astro!

Image
(Nog W.I.P, de CP krijgt haar eigen artwork van PH en nog een paar extra knoppen. Maar nu kan ik tenminste wel de game spelen en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste )
S-E-G-A 8)
ne0

Post by ne0 » Tue Apr 28, 2009 08:32

Draait die hikaru ook gewoon op een atx psu zonder rare snufjes? Ik wilde ook planet harriers in een cab maar toen kreeg ik van die kerel waar ik het van wilde kopen een vaag verhaal over dat ik dan allemaal transformatoren nodig zou hebben ofzo... Volgens mij wilde ie me gewoon een cab aansmeren maargoed. :)
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Apr 28, 2009 08:35

Robert wrote:Eindelijk is het zover, Planet Harriers speelbaar op de Astro!

Image
(Nog W.I.P, de CP krijgt haar eigen artwork van PH en nog een paar extra knoppen. Maar nu kan ik tenminste wel de game spelen en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste )


Ik heb zo'n vermoeden dat ik binnen nu en twee weken bij jou thuis zit moehahahaha
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Tue Apr 28, 2009 08:53

ne0 wrote:Draait die hikaru ook gewoon op een atx psu zonder rare snufjes? Ik wilde ook planet harriers in een cab maar toen kreeg ik van die kerel waar ik het van wilde kopen een vaag verhaal over dat ik dan allemaal transformatoren nodig zou hebben ofzo... Volgens mij wilde ie me gewoon een cab aansmeren maargoed. :)

De Hikaru kan gevoed worden door een standaard ATX voeding, als je hem hebt omgevormd naar die JVS-stroom stekkers, zelfde als bij een NAOMI. (Pin me er echter niet op vast, ik gebruik een officiële SUN PSU). Maar alleen met de voeding ben je er nog niet:

- Je cab monitor moet een VGA aansluiting hebben met 31khz ondersteuning
- Analoge joystick
- CP die een analoge joystick accepteerd
- SEGA I/O (de JVS of JAMMA versie)
- Audio amp (of twee amps als je alle vier de outputs wilt benutten)
& natuurlijk de correcte bedrading van de knoppen en joystick

Gameholic wrote:Ik heb zo'n vermoeden dat ik binnen nu en twee weken bij jou thuis zit moehahahaha
hehe, ik heb zo'n vermoeden dat jij na het spelen van die game transformeert naar een klein kind die niet weg wilt van het feestje :lol: (misschien een lichte overdrijving ;))
S-E-G-A 8)
goatboy

Post by goatboy » Tue Apr 28, 2009 09:39

Robert wrote:
ne0 wrote:De Hikaru kan gevoed worden door een standaard ATX voeding, als je hem hebt omgevormd naar die JVS-stroom stekkers, zelfde als bij een NAOMI. (Pin me er echter niet op vast, ik gebruik een officiële SUN PSU). Maar alleen met de voeding ben je er nog niet:

- Je cab monitor moet een VGA aansluiting hebben met 31khz ondersteuning
- Analoge joystick
- CP die een analoge joystick accepteerd
- SEGA I/O (de JVS of JAMMA versie)
- Audio amp (of twee amps als je alle vier de outputs wilt benutten)
& natuurlijk de correcte bedrading van de knoppen en joystick



Of je hangt em in een uni met analog panel. :) Erg gaaf dat je dit nu thuis kunt spelen Robert! Maar heb je in gods naam dit gameboard vandaan gehaald?

Dat groene VS panel past trouwens goed bij je astro.
Nu je een analog panel hebt kun je ook monkeyball spelen :D
Post Reply