Robert's SEGA New Astro City's + JSR Pachinco

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Robert's SEGA New Astro City's + JSR Pachinco

Post by Wombat » Mon Oct 20, 2008 21:46

Net als vele andere van jullie heb ik mee gedaan aan de cab order! Net als Psykick vond ik het zaak om de kast grondig onder handen te nemen.

Resultaat:

Image
(SEGA Titan Vision: DecAthelete)

Image
(Vooraal de speaker 'omhuizing' WAS smerig geel)

Image
(In volle glorie, inclusief twee japanse stools!)

(before)

----------

Wat is er precies gebeurd?

1) Cab grondig schoon gemaakt en alles gedemonteerd
2) Alle onderdelen naar de spuiterij (schuren + overspuiten, diverse onderdelen afgeplakt o.a. 100yen emblem)
3) Alles weer in elkaar gezet


Wat is er vervangen?

Alleen de control panel (CP) is vervangen met een vonkel nieuwe.
(http://www.akihabarashop.jp/)


Waar koop je die stools/krukjes?

Ik heb mijne gekocht bij River Service (http://rs2006.co.jp/) kosten 4800,- yen per stuk (exclusief verzendkosten)

----------

Update
Inmiddels zit ook mijn 2e SNAC in elkaar. En hebben ze bijden een nieuwe plek gekregen:

Image
links; Virtua Tennis 2 (Naomi GD-ROM) & rechts Windjammers (Neo Geo MVS)

Image

Image
Gloed nieuwe CP met een instruction strip van Dynamite Deka EX

----------

Tot slot ben ik de trotse bezitter van een van de meest nutteloze dingen die je kan hebben, namelijk een Jet Set Radio Pachinco gok kast. Deze staat om de hoek bij de arcade cabs :D. (fun fact; deze Pachinco is ooit van Psykick geweest!)

Image

Image

Image
Last edited by Wombat on Fri Jan 16, 2009 18:39, edited 2 times in total.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Mon Oct 20, 2008 22:03

Wow! erg mooi geworden zeg. waar heb je hem laten spuiten?
en waar heb je die krukken vandaan?
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Mon Oct 20, 2008 23:00

- Ik heb 'm laten overspuiten bij een plaatselijke spuiterij
- Krukken besteld bij River Service (http://rs2006.co.jp/)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Oct 20, 2008 23:24

Kijk jongens zo hoort je cab er dus eigenlijk uit te zien!

Ziet er vet uit kerel, de bezel is ook mooi gelikt zie ik! We spreken nog wel een keertje wat af, have fun en spreek je later!! ;)
almighty

Post by almighty » Tue Oct 21, 2008 07:52

Zeker een hele verbetering man en ziet er keurig uit! 8)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Oct 21, 2008 09:35

Is mooi geworden Robert :D

Als ik een spuiter zou benaderen voor een Astro-job, hoe leg je dat dan het makkelijkste uit ? Zijn er bepaalde (vak-) termen zodat de spuiter weet wat de bedoeling is ? Moeten ze b.v. exact weten wat voor soort kunststof de speaker behuizing is of niet. Wordt er voor het kunststof een andere verf gebruikt dan voor de metalen onderdelen ?

Enne nice die STV, heb je Radiant Silvergun ook ?

Wanneer ik mijn astro gemaakt heb wil ik ook een refurb doen. Ik pm je dan even om te vragen waar jij het overspuiten hebt laten doen.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Tue Oct 21, 2008 10:17

Ik heb gewoon alle onderdelen aan de spuiter laten zien en hij heeft ingeschat wat er precies mee moest gebeuren. Een goede spuiter weet zelf ook wel wat je wel en niet moet gebruiken op bepaalde ondergronden.

Voor de ST-V heb ik helaas geen Radiant Silvergun maar ik heb wel: DecAthelete, Winter Heat & Dynamite Deka :D
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Oct 21, 2008 10:22

Wat kost zo'n sprayjob? Ben aan het denken over alleen de speakeromhuizing te laten spuiten eigenlijk, dat gaat me 50 euro kosten. Ik ben benieuwd wat het kost om de hele cab te spuiten.

Nog een kleinigheidje: bij mij zit de speakeromhuizing erg vast, ik denk door een soort strip tussen cab en plastic van de omhuizing. Als alle torx schroeven eruit zijn krijg ik hem nog niet los, is dat een bekend probleem?
almighty

Post by almighty » Tue Oct 21, 2008 10:26

ruderudie wrote:Wat kost zo'n sprayjob? Ben aan het denken over alleen de speakeromhuizing te laten spuiten eigenlijk, dat gaat me 50 euro kosten. Ik ben benieuwd wat het kost om de hele cab te spuiten.

Nog een kleinigheidje: bij mij zit de speakeromhuizing erg vast, ik denk door een soort strip tussen cab en plastic van de omhuizing. Als alle torx schroeven eruit zijn krijg ik hem nog niet los, is dat een bekend probleem?

Ik meende dat jij je speakerbehuizing al eens heb laten doen toch?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Oct 21, 2008 10:29

Nee helaas, kreeg hem er toen niet af en nooit meer verder mee gegaan helaas. Maar ik ben weer vol goede bedoelingen nu!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 21, 2008 10:36

Netjes man!
goatboy

Post by goatboy » Tue Oct 21, 2008 10:46

Ziet er inderdaad keurig uit! Ga je ook alle stickers vervangen en waar haal je die weg? Ik bedoel niet alleen de sideart.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue Oct 21, 2008 11:24

ruderudie wrote:Nee helaas, kreeg hem er toen niet af en nooit meer verder mee gegaan helaas. Maar ik ben weer vol goede bedoelingen nu!


Die zit vast met een berg dubbelzijdig tape, echt overdone! Maar ik zou er gewoon een fohn op zetten en dan wordt de lijm wat week en dan genoeg druk met je handen geven om hem zo los te wrikken, maar doe het wel met beleid. Succes!
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Tue Oct 21, 2008 13:30

ruderudie wrote:Wat kost zo'n sprayjob? Ben aan het denken over alleen de speakeromhuizing te laten spuiten eigenlijk, dat gaat me 50 euro kosten. Ik ben benieuwd wat het kost om de hele cab te spuiten.

+/- €250,- per cab.

Psykick wrote:....Die zit vast met een berg dubbelzijdig tape, echt overdone! Maar ik zou er gewoon een fohn op zetten en dan wordt de lijm wat week en dan genoeg druk met je handen geven om hem zo los te wrikken, maar doe het wel met beleid. Succes!

Met een beetje (voorzichtig) wrikken en kracht zetten kom je er wel. Maar helemaal overbodig is die dubbelzijdige tape niet, want als je hem weer in elkaar zet kom je er snel genoeg achter dat 2 schroeven niet genoeg is. (ofwel: met in elkaar zetten heb ik zelf de panelen weer voorzien van dubbelzijdig tape en deze op de 'voorkant' vast geplakt)

goatboy wrote:Ziet er inderdaad keurig uit! Ga je ook alle stickers vervangen en waar haal je die weg? Ik bedoel niet alleen de sideart.

De stickers ga ik niet vervangen (ook de sideart niet). Dus ik kan je hiermee niet helpen.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Oct 22, 2008 23:23

is zei het al op het SO-forum; respect man :)

Echt een hele toffe cab .. Maar alles bij elkaar ben je nu toch een pak geld kwijt om een cab zo te hebben staan he ...
almighty

Post by almighty » Thu Oct 23, 2008 06:28

Gameholic wrote:is zei het al op het SO-forum; respect man :)

Echt een hele toffe cab .. Maar alles bij elkaar ben je nu toch een pak geld kwijt om een cab zo te hebben staan he ...

Dat dacht ik eigenlijk ook al maar als je de cab niet verkoopt dan zie ik geen enkel probleem.Als hij ooit in de verkoop gaat dan moet je er volgens mij minimaal 900+ voor vangen wil je de kosten eruit halen en voor dat geld koop je al snel een Egret.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Thu Oct 23, 2008 09:30

De kans dat ik deze kasten van de hand doe is minimaal, het is echt de bedoeling dat ik deze voor jaren hou. En inderdaad het is een duur project geworden, maar ongeacht welke cab ik had gekocht... ze moeten er gewoon als (zo goed als) nieuw uit zien, anders wil ik ze niet hebben staan. 8)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Oct 23, 2008 14:34

Robert wrote:De kans dat ik deze kasten van de hand doe is minimaal, het is echt de bedoeling dat ik deze voor jaren hou. En inderdaad het is een duur project geworden, maar ongeacht welke cab ik had gekocht... ze moeten er gewoon als (zo goed als) nieuw uit zien, anders wil ik ze niet hebben staan. 8)


Amen 8)
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Oct 24, 2008 09:33

Ik zie nu dat je new astros er voor de spuitbeurt ook erg vergeeld en smerig uitzagen. De cabs die ik met Rob via KC heb geimporteerd zijn echt optisch erg goed te doen, alleen dan de vergeling van de speakeromhuizing is een beetje jammer. Ik ga er komende tijd maar weer eens achteraan om dat ding te laten spuiten, het is alleen tricky welke kleur wit je dan moet hebben.
almighty

Post by almighty » Fri Oct 24, 2008 10:55

ruderudie wrote:Ik zie nu dat je new astros er voor de spuitbeurt ook erg vergeeld en smerig uitzagen.

idd, waren lang niet allemaal zo smerig.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Oct 24, 2008 13:23

Ja als je laatste keus hebt is al het koren er natuurlijk uit, maar dan nog had ik hem gerefurbed, want zelfs de mooiste staat is niet dat je zegt van joepie de poepie.
goatboy

Post by goatboy » Fri Oct 24, 2008 13:35

Tja, Hoe dan ook. Tis en blijft leuk!
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Thu Nov 06, 2008 19:19

Sinds vandaag de Naomi (II) + GD-Rom draaiend!

Image
(Spikers Battle, Naomi GD-Rom)

Image
(Draait nu op 15khz, alsnog prima graphics!)
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Thu Nov 06, 2008 19:23

Kick! is het nog wat die game? heb m zelf toevallig gister binnen gekregen, maar kan m nog niet draaien omdat ik nog geen GD rom heb.
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 06, 2008 19:25

Superb!! Hoe ziet dat er van binnen uit? Gebruik je de Capcom I/O? Zou erg graag een fotootje zien. Vooral wat betreft de voeding van de GD-Rom en stuff.

Grandioos gewoon, kun je erg blij mee zijn. Waarom heb je voor een Noami2 gekozen eigenlijk? en welke bios gebruik je? Sorry voor de hoeveelheid vragen maar ben gewoon erg enthousiast!

Mijn Naomi staat sinds 2 weken bij de douane. :( Klootzakken!
Post Reply