Nieuwe aanwinst Egret 3

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
goatboy

Nieuwe aanwinst Egret 3

Post by goatboy » Sun Oct 12, 2008 11:56

Dag allemaal,

Ziehier mijn nieuwe aanwinst. Een vette Egret 3 + Sega bankje. Deze staat thuis op m'n werkruimte. De Astro staat in de woonkamer en was direct al door de rest van het gezin in beslag genomen. Nu heb ik dus weer wat voor mezelf. :)

Heb even voor het testen m'n PGM board erin gehangen en moet zeggen dat 15khz best wel te pruimen is op een E3. Moet alles nog beter indelen (en opruimen) maar hier is ie alvast. Zoals je ziet is er best wel veel pcb ruimte vergeleken met de Astro.

Image
Image
Image
Image
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Sun Oct 12, 2008 12:39

Ziet er super uit!
almighty

Post by almighty » Sun Oct 12, 2008 13:19

Ziet er gelikt uit man! 8)
Waar komt deze ineens vandaan?

Cab zelf ziet er ook nog keurig uit en zie eigenlijk geen verkleuring/beschadeging, je mag trots zijn met deze aanwinst 8)
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Sun Oct 12, 2008 13:25

damn die is vet, lekker paar en ziet er mad nieuw uit. Egret3 is wel erg cool.
Image
goatboy

Post by goatboy » Sun Oct 12, 2008 13:32

De cab is inderdaad in sublieme staat. Behalve wat kleine krasjes die ik zelf heb veroorzaakt met de cab naar de bovenverdieping te verslepen. Anyway, Was al geruime tijd op zoek naar een tri-sync cab. De Egret3 stond altijd al bovenaan m'n lijstje maar gewoon te duur. De Blast City vind ik als cab te lomp. Had bijna een Atomiswave SD gekocht maar twijfelde nog i.v.m. de 2player panel.

Toen vondt ik een oud topic op Nozomi van iemand die z'n Egret 3 wou verkopen maar nog niet daarin geslaagd was. Heb uiteindelijk een goede deal kunnen maken zullen we maar zeggen. Nu staat ie netjes op m'n werkruimte en ben er erg blij ermee.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Oct 12, 2008 13:46

gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!
de 1 na de andere cab wordt hier gescoord...mooie ontwikkeling.
:)
ckong

Post by ckong » Sun Oct 12, 2008 14:21

Mooie aanwinst man! Maar zou je eens een testje willen doen? En wel een vergelijking maken tussen de beeldkwaliteit van een 15Khz game op je Astro en op de Egret 3. Waar ik vooral benieuwd naar ben is het verschil in zichtbaarheid van scanlines (dit omdat ik zojuist een tri-sync chassis voor mijn New Astro heb gekocht, maar ik twijfel nog of ik hem wel zal gaan gebruiken).

Misschien kun je een paar detailfoto's posten van een game, gespeeld op beide cabs?
goatboy

Post by goatboy » Sun Oct 12, 2008 14:31

Hiervoor moet ik even tijd maken en weet ook niet of ik het wel zo goed op de foto kan krijgen trouwens.

De scanlines bij de Astro zijn veel meer aanwezig dan bij de E3. Wat het geheel net iets scherper maakt op de Astro. De beeldkwaliteit van 15khz op de E3 oogt ook 'zachter'. Denk als je ze naast elkaar zou zettten je kunt zeggen dat de Astro scherper beeld heeft met 15khz games.

En niet te vergeten dat het 2 compleet verschillende monitoren zijn ook qua leeftijd.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sun Oct 12, 2008 19:01

Vette shit man, ziet er idd erg cool uit die E3! Heel veel plezier ermee en hou ons maar op de hoogte als je nieuwe dingen aansluit en zo, altijd benieuwd ;)

ps zo'n bankje moet ik trouwens ook toch wel hebben 8)
Jeston
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 17, 2005 04:28
Location: Brussels
Contact:

Post by Jeston » Sun Oct 12, 2008 22:30

what a nice cab, but too cheap :lol:
goatboy

Post by goatboy » Sun Oct 12, 2008 22:56

Agree, But apparently in some cases it's not. Btw. I could give you a list on which pcb to spend your earned money so one day i can buy it off you again. For cheap that is of course. :) Have a good trip dude!
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Tue Oct 14, 2008 21:01

Ziet er goed uit man !
goatboy

Post by goatboy » Tue Oct 14, 2008 21:38

Cheers! allemaal.
Post Reply