Psykick's cab refurbish project!

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Psykick's cab refurbish project!

Post by Psykick » Fri Sep 26, 2008 23:36

Hey jongens,

Nou eindelijk eens de tijd gevonden om het een en ander te kunnen posten omtrend mijn hele project de nieuwe Astro compleet te renoveren en mijn bestaande Neo Candy 29 af te maken met alle toeters en bellen en ik hou niet echt van half werk hehe.
Ik zal wel wat door elkaar heen posten, maar als je er niet wijs uit wordt dan zeg je het maar.

Om te beginnen laat ik wat foto's zien van de demontage van de Astro, want daar begon het allemaal mee, ik was ineens weer besmet en zit weer opgescheept met het Arcadevirus ( chronisch ondertussen )

Ik zal er ook zoveel mogelijk bij vermelden wat het me heeft gekost zodat we aan het einde kunnen zien wat het totaalplaatje is, dus New Astro van Rklok 525 Euro, de trip er naartoe enz iets van 50 Euro totaal ( viel wel mee )

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dit waren wat random foto's het demontage proces, zoals je kunt zien was deze ( ook de andere trouwens ) in erbarmelijke staat en kon ik het gewoon niet zo laten en kan ik niet anders dan een complete renovatie....
Kosten voor dit alles 10 Euro voor het bier die we samen met een maat hebben genuttigd...
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Sep 26, 2008 23:37

Na alles uit elkaar te hebben gehaald was de eerste stap alle kast onderdelen te late spuiten en daarvoor moest ik eerst de hogedrukspuit erop zetten om iig alle rotzooi, stof en plakkerige shit eraf te krijgen.
Kosten voor dit alles 10 Euro voor de wasmuntjes en "heitje voor een karweitje" voor mijn dochter

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zo nu zijn de onderdelen dan klaar om naar de spuiter gebracht te worden en dat is een proced die nog aan de gang is, want ik had eerst de spullen bij een prof. spuiter neergezet om samen met Robert de kasten te laten spuiten, maar die vroeg iets teveel, nl. 425 Euro. Nu heeft Robert bij hem in de buurt iemand gevonden voor 250 Euro en ik heb ook iemand gevonden, prijs onbekend, maar niet meer dan 250 ( soort vriendendienstje, hopen dat dat lekker cheap uitpakt ) en die kan pas na 1 oktober aan de slag. Vnadaar dat dat resultaat nog op zich laat wachten.

Nou iig dan dus tijd om wat aan de ingewanden te doen, beginnende met de monitor. Ik vond dat er op al de monitoren krassen zaten, maar dat zit hem allemaal in de coatinglaag van zo'n scherm, dus ik dacht dat gaan we eraf laten poetsen. Ik ken een goed glaspoets bedrijf en heb de monitor meegenomen voor een opknapbeurtje. Zie hier de foto's

Image

Image

Image

Image

Image

Het is wellicht moeilijk te zien, maar er zitten echt enorm veel krassen en shit op. Let goed op de foto's hierna dan kan je duidelijk zien dat er een lichter vlak op het midden van het scherm zit.

Image

Image

Image

Image

De randen zijn wat moeilijk voor dat apparaat dus hebben we de rest met de hand gedaan en dat ging ook helemaal prima...

Image

En voila een perfect glimmend en krasvrij scherm, werkelijk fantastisch!


Image

Image

Image

De kosten voor dit alles 35 Euro!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Sep 26, 2008 23:37

Ik wacht ook nog op het Tri Sync chassis van Excellent en dan is de monitor weer helemaal tiptop en kan hij terug in de cab zodra deze terug is van de spuiter, wordt dus vervolgd...

Ik wil dit Japanse schatje niet ziek maken en aangezien ze voorgoed blijft haar aangepaste voltage toe te dienen in de vorm van 220 volt. Daarvoor ga ik de voeding vervangen, dit is uiteindelijk veel makkelijker voor alles wat je hierna gaat aansluiten zoals verschillende consoles, PC, monitor etc. Hoef je nooit meer na te denken of alles wel goed zit, Foolproof!!
De muntproever is ook zoiets waarvan ik zoiets heb van doe lekker normaal dan doe je al gek genoeg. IK kan me heel goed voorstellen dat sommigen onder ons het allemaal zo authentiek mogelijk willen maken, maar ja wat is er nou authentiek aan de cab die het meest verkocht is over de hele wereld geloof ik en deze partij is waarschijnlijk uit een vuilcontainer gevist ;) ( with all due respect )
Ik xou het mezelf dus alleen maar heel moeilijk maken en daar hou ik gewoon niet van. Dus back on track, ik ben dus op pad gegaan voor een nieuwe muntproever en aangezien ik een bedrijfje heb en ik ingeschreven stond bij SUZO, was 1 en 1 twee. IK ben er gewoon maar heengereden en dit was echt super makkelijk...


Image

Image

Dit is gewoon een drop in replacement, je hoeft niet eens aan schroeven te komen, klik klak en klaar is Achmed! Een muntproever van 0,50 eurocent , heb ik gelijk een spaarpotje en hoef ik naarstig op zoek naar Yens, want van deze hebben we er genoeg hehe

Kosten van dit alles 25 Euro

Op dit monent is het dus wachten op de onderdelen die terug moeten komen om de puzzel weer in elkaar te zetten.

Ondertussen dacht ik maar gelijk mijn Neo cab weer eens onder handen te nemen en hem maar gelijk af te maken met een een MAME systeem, Dreamcast, Gamecube etc.
Voor de duidelijkheid ik wil een Horizontal en Vertical cab neerzetten, de Neo is een horizontal met een Tri Sync monitor erin en daar heb ik al destijds flink wat uren inzitten. Nu wil ik ze beide voorzien met MAME en alles wat ze nodig hebben om helemaal af te raken. Hier even wat impressies van de cab tijdens refurbish ( lijkt op sommige punten af, maar nog veel werk aan de winkel )

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Er zijn een hele hoop dingen custom aan deze cab, zoals de neon, de stickers nieuw, het verlichte Neo logo, Super Neo Art in de lichtbak.

Ondertussen zitten er al weer nieuwe speakers in, veel meer spullen, kabels etc. Ik ben al klaar met Dreamcast en Gamecube, maar zal later ff nog wat update pics maken.

Hier een impressie van mijn crib met alle onderdelen over de kamer en wat progressie van mijn huidige cab. OP de grond 2 pc's voor MAME, veel spullen van Ultimarc etc. etc.....

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Geloof het of niet, maar ik ben iemand die het echt stervensdruk heeft met zijn bedrijf en 70 to 80 uur in de week draait. Dit alles moet ik dus elke keer 2 uurtjes in de avond of tussen de bedrijven door ( als dat lukt ) doen. Ik ben zoals ik al zei weer even helemaal besmet en dat voelt goed, dus ik geef nu dit prioriteit en hoop dat alles asap af is, zodat ik weer ff kan rusten en hopelijk zo nu en dan lekker een spelletje kan aanzetten.
Ik zal zo nu en dan updaten en de progressie op foto zetten, kijken waar ik uiteindelijk qua financiën op uitkom, aangezien ik een Joden instelling heb houden we hget zo laag mogelijk hehehe

To be continued.....


Groet,

Hasan
ckong

Post by ckong » Sat Sep 27, 2008 00:02

Leuke foto's psykick, maar als ik foto 1 van je eerste post bekijk moet de ruimte waar de cab staat ook gerenoveerd worden, of niet? :wink:

Het is wel meteen duidelijk dat je er geen half werk van maakt en ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Dit word een interessante topic om te volgen, waarschijnlijk ook erg leerzaam.

Ik ben vooral benieuwd naar je komende tri-ync ervaring in de Astro (Excellentcom?). Dit omdat ik in mijn Astro naast wat arcade PCB's en MVS games ook een Mame computer heb hangen (met ArcadeVGA op 15 Khz en J-pac), en een DC, Saturn en PSX (homemade console2jamma converter). Ik vind dat ik nu met al deze zaken een prachtig beeld heb (ja, ook bij de DC), maar misschien is het met een 31khz voor DC en 31 Khz PC nog mooier. Alhoewel, nagenoeg alle arcade PCb's werken op 15KHz, dua als je gaat emuleren, of arcade-perfecte DC shooters wil spelen, heeft het ook wel wat als je de scanlines ziet. Het geeft een authentiek gevoel, wat het ook is.

Schakelt het tri-sync chassis dat je op het oog hebt automatisch tussen de frequenties als je daar de verschillende devices aan hangt?

Ik heb wel eens gelezen dat een Tri-sync monitor problemen heeft om 15Khz signalen optimaal weer te geven. Weet jij daar wat meer van?

Wat betreft de muntproever geef ik je gelijk, originaliteit is prima, maar het moet ook praktisch zijn.

Ik wens je veel plezier met dit mega project, ik weet wat een Arcade virus los maakt. :)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sat Sep 27, 2008 00:15

Hahaha ja dat is de garage van mijn buren, wat een grafbende he....

Wat betreft het chassis heb ik je nog een PM gestuurd, heb je die nog ontvangen en doorgestuurd? Ik heb zoeits van als je dan toch bezig bent, kan je het maar beter gelijk goed doen en 15Khz draait prima hierzo.

Voor het gros maakt het natuurlijk niets uit, maar ik heb nu Beach Spikers ( NAomi 2 titel ) via de Gamecube op 480p en Virtua Striker en Tennis via de DC op VGA draaien en dat is dan wel vet hoor. Vergeet natuurlijk niet straks al die vette shooters voor de 360 die ook gewoon VGA kan en op mijn verticale cab komt. DAn ben je in een keer klaar en hoef je niet te zeggen, shit man dat kan de mijn niet. Als het de 3129A is kan het cker en ben je voor 115 Euro of zo klaar en hou je die oude lekker als reserve hehe.

Wat betreft MAME heb ik alles liggen, maar door tijdgebrek kom ik er haast niet aan toe, wellicht zou je maar daar een handje op weg kunnen helpen? Zou ik erg cool vinden. Anyway we spreken elkaar later.

Hasan
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Sat Sep 27, 2008 09:41

dude dat ziet er goed uit zeg, een heerlijk schone frisse cab doet goed :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sat Oct 11, 2008 20:13

Nog een kleine update, ik heb in de tussentijd meer ruimte gecreëerd in mijn Neo Candy, door de Subwoofer op te hogen en de DC met VGA switcher eronder te zetten. Nu komt er nog een MAME PC bij en een 1 of 2 slot Neo MVS. Als het allemaal meezit gaat dat net passen. Anyway dit draait al als een zonnetje, errug leuk hehe ;)

Image

Image

Image
almighty

Post by almighty » Sat Oct 11, 2008 21:23

Ziet er erg strak uit!
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Sat Oct 11, 2008 21:35

Uiterst coole Neo 29 :shock:
ckong

Post by ckong » Sat Oct 11, 2008 21:50

Super vette Neo cab heb je daar! Prachtig ook hoe je hem gepimpt hebt met de neon en dergelijke. Hou ik wel van :D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sat Oct 11, 2008 22:51

Thnx guys ;) still a work in progress :D
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Oct 14, 2008 15:05

Echt super nice work Psykick.
Blij dat er zo candy's blijven bestaan.
2d fighting rules
goatboy

Post by goatboy » Tue Oct 14, 2008 16:14

Hmmm, Als ik die Astro zo uit elkaar zie liggen krijg ik ook zin om de mijne helemaal tip top op te knappen. Alleen tijd is een probleempje helaas.

Heb je hier ervaring mee of zo om je Astro helemaal te strippen?

Die Neo cab ziet er inderdaad fantastisch uit! Maar ben zelf geen voorstander van consoles in een cab. (Wat een zeikerd heh?) Je kunt er in ieder geval wel trots op zijn.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue Oct 14, 2008 18:24

Nou toen ik mijn eerste Candy onder handen ben gaan nemen een tijd geleden, kwam ik er eigenlijk achter dat het geen ruk voorstelt eigenlijk. Ik heb veel consoles innerlijk en uiterlijk gemod en dit was niets anders, alleen veel logger en wat andere onderdelen.
De Neo was eigenlijk het proefkonijn en ik heb altijd gezegd de eerstvolgende cab ga ik helemaal uit elkaar rukken en zo gezegd zo gedaan.

Wat betreft de consoles kan ik eigenlijk zeggen dat ik heel goed begrijp dat mensen het origineel willen houden en ik kan dat ook erg waarderen, maar ik ben daar een beetje klaar mee om de volgende redenen ;

- Het is vaak groot en neemt dus veel ruimte in je cab in.
- Ik heb niet zo veel ruimte in mijn kamer dat ik dat allemaal kan opbergen
- Soms moet je teveel kloten om het fatsoenlijk aan de praat te krijgen
- Het kan zomaar ineens sterven ( CPS-3, CPS-2 en diverse andere printen )
- Het is soms belachelijk duur!
En ga zo maar door, ik heb het allemaal gehad, Naomi, CPS2, CPS3 enz. maar ik heb zoiets van "been there done that" en ik kies dan gewoon voor de cleane, goedkope, probleemvrije oplossing. Ik heb alleeen nog MVS, omdat dat zo goed als niet kapot te krijgen is en uit nostalgie, ow ja en het is goed te betalen hehe

Anyway wat de cab aangaat kan ik je vertellen dat hij echt gruwelijk gaat worden, ik kan zelf niet eens wachten om hem af te hebben. Als je denk ik eenmaal een cab hebt gedaan dan wordt dat ook een soort van verslaving, net als de scenery van een treinbaan, ik haal daar gewoon ook een kick uit.

Het enige wat nog echt een kickstart moet krijgen is MAME, maar dat komt wel wanneer de hardware helemaal tip top is! ;)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sun Oct 19, 2008 23:15

Ik heb gister mijn kast teruggekregen van de spuiters en ben aan de en kant erg tevreden en aan de ene kant niet. Het zijn professionele jongens die voor een spuitbedrijf werken en zouden de onderdelen mee daar naartoe nemen, maar dat kregen ze niet voor elkaar en hebben het daarom in een box gedaan die vrij stoffig was met als resultaat dat de bezel en het onderdeel waar de boxen aan vastzitten met allemaal stof en oneffenheden zit. Dit was niet acceptabel en ze gaan dus deze onderdelen opnieuw doen in de juiste ruimte. Voor de rest is het fantastisch en verwacht ik ook dat alles uiteindelijk goedkomt. Hier alvast wat foto's van hoe het er nu bijstaat.

Image

Image

Image

Image

Image
almighty

Post by almighty » Mon Oct 20, 2008 05:50

Hadden ze geen rood? :lol:
Neh ziet er strak uit Psykick en ben benieuwd hoe dit schatje eruit zal gaan zien in het totaal plaatje!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Oct 20, 2008 07:53

almighty wrote:Hadden ze geen rood? :lol:


:lol: :lol:
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Mon Oct 20, 2008 17:11

Dat ziet er erg goed uit. Dit kan wel eens de cleanste NA gaan worden. Hij ziet er gewoon als nieuw uit straks. Top job 8)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Oct 20, 2008 20:15

Laten we het hopen, thnx! ;)
Post Reply