Pooyan's Retro Console and Arcade Collection

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Feb 04, 2010 20:03

Ja Erik, Ik sluit me volldeig aan bij Marc. Wat moet het fantastisch zijn om zo je hobby te beleven. Enorm bedankt voor het delen hiervan! Succes met de hunt!!
goatboy

Post by goatboy » Thu Feb 04, 2010 20:20

En weer een aantal classics binnen gehaald! :) Dat moet inderdaad geweldig zijn om het op deze manier te beleven. Je hebt zelfs een kiekje gemaakt van de tijd om 4:30 s'ochtend, Mafketel! :D

Denk dat dit wel de meest unieke verzameling classics wordt in heel nederland. Op naar het moment van de opening. Lijkt me erg gaaf om al dat moois straks in aktie te zien.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Feb 04, 2010 20:20

Mooi, mooi, die Pooyan shed komt wel vol! Hoe staat het met de plannen daarvoor? Deze zomer al een grand opening? Omdat ik zelf in '84 geboren heb ik weinig met die oude woodies (vooral de geluidseffecten van die games zijn echt killing en word ik helemaal gestoord van na een paar minuten), maar ik wil ze graag eens in real life zien. Misschien stijgt de waardering dan.

Wat dacht je trouwens van het overnemen van het galaxian theater van Nuno ;)?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Thu Feb 04, 2010 20:54

Mooie verslagen!

Mag ik vragen wat je voor werk doet Erik, dat je naar Darmstadt moet voor je werk?

Ik kan niet wachten om wat muntjes in de cabs in "Pooyan's Retro and Candy Gaming Palace" te gooien :-)
ckong

Post by ckong » Thu Feb 04, 2010 22:22

Bedankt jongens voor de thums up :D

Het is ook erg leuk om te doen, alhoewel ik nu wel een beetje gas ga terug ga nemen. Dit weekend heb ik nog iets leuks voor de boeg, en dan misschien nog een tripje naar België over een paar weken.

Het wordt nu eerst tijd dat de gameshed er komt. De plannen daarvoor lopen gewoon door, planning is voorlopig dat de gameroom eind juli, augustus klaar is. Jullie zijn uiteraard allemaal uitgenodigd.

Leuk trouwens al die namen voor de gameroom, ik ben er nog niet uit. Heeft op dit moment ook niet zo'n hoge prioriteit.

Ik ben echter niet zo uniek in Nederland, ik ken inmiddels een paar andere polderjongens die een prachtige collectie hebben. Wat ik uiteindelijk wil is een gameroom met klassieke games die ik vooral erg leuk vind om te spelen, of die bijzonder zijn omdat ze zo zeldzaam zijn. Van die laatste categorie hoop ik er binnenkort een paar te scoren. Games die je echt nergens ziet. Waarschijnlijk ook games die jullie niets aan vinden (bijvoorbeeld een zwart wit game uit 1977). Daarna is het wel even welletjes.

Wat werk betreft: ik ben zelfstandig financieel interim manager, en ik kom bij een aantal bedrijven over de vloer. Ook bedrijven die bijvoorbeeld in Duitsland dochterondernemingen hebben.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Feb 05, 2010 01:49

Ik weet dat het geen prio heeft, maar als ik zo naar je collectie kijk kwam er maar een ding in mij op en dat is de "De Arcade Jungle" of "The Arcade Jungle" hehehe Dit vanwege de diversiteit aan cabs die je hebt, de hut waar het in komt en waar Donkey Kong zich vooral zal thuis voelen. Anyway het kwam in me op en zie maar wat je ermee doet, wat mij betreft wordt het "Goetheer's Behendigheidsgrot" Als het maar gezellig wordt hehe ;)
ckong

Post by ckong » Fri Feb 05, 2010 08:49

Psykick wrote: "Goetheer's Behendigheidsgrot"


LOL
Peet1979

Post by Peet1979 » Fri Feb 05, 2010 09:58

Prachtig al die roadtrips van je! Ik had ze al eerder allemaal gelezen en het is erg leuk om deze te lezen en vooral te zien. Ik kan al die "woodies" en klassiekers zeer waarderen!

Vraagje, Retro Gamer magazine, heb je die gewoon hier ergens in NL in de winkel gekocht? Zo ja, waar want dan ga ik er ook eens naar op zoek :D
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Fri Feb 05, 2010 10:42

Over Retro Gamer Magazine. Heb ik hier in de winkel nooit gezien, wel GamesTM van dezelfde uitgever. Ben zelf geabonneerd op GamesTM en Retro Gamer Magazine. 70-80 euro voor een heel jaar per magazine.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Feb 05, 2010 14:05

Sommige shops hebben hier wel de retro gamer...gewoon via de site bestellen voor 1 jaar dan heb je ze iedere maand gewoon thuis in de bus en is ook cheaper.
ckong

Post by ckong » Sun Feb 14, 2010 09:59

User avatar
rklok
Active Level:
Active Level:
Posts: 1252
Joined: Tue Feb 19, 2008 16:26
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by rklok » Sun Feb 14, 2010 10:20

Eric!! take me on your next trip !!! please, please :)
Image
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Sun Feb 14, 2010 14:02

naam-suggestie: Pooyan's Pees Paleis :twisted:
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
ckong

Post by ckong » Sun Feb 14, 2010 14:03

Ratson wrote:naam-suggestie: Pooyan's Pees Paleis :twisted:


LOL
User avatar
MarsMan
Active Level:
Active Level:
Posts: 214
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:34
Location: The Netherlands

Post by MarsMan » Sun Feb 14, 2010 14:46

Ha Erik, het jagen naar deze kasten is toch net zo leuk als het hebben en spelen :D
Leuk om te zien! Een echte jongensdroom zo’n arcade collectie!
Naast candy cabs ben ik zelf ook een liefhebber van woodys, ben per slot van rekening opgegroeid in een tijd dat je in de arcade hal ging gamen en toen had je alleen nog maar woodys in Nederland. Galaxian is wel een favoriet, heb ik ook nog op mijn Atari 2600 console trouwens. Lachwekkend als je het vergelijkt met de huidige generatie games maar daarom is het ook zo mooi en hebben we ook zo genoten van het shmup event van Ronnie.
Wat dacht je trouwens van Phoenix, is die nog te vinden als woody? Ook een echte klassieker wat mij betreft!
Momenteel ligt mijn interesse voornamelijk bij candy cabs en alles wat daar mee te maken heeft, komt ook omdat ik deze Japanners nog niet zo lang geleden ontdekt heb en me blijft verassen.
Het lijkt me gezellig om ook jouw gameroom (of zeg maar gerust arcade hal!) straks te komen bewonderen.
ckong

Post by ckong » Sun Feb 14, 2010 15:35

MarsMan wrote:Wat dacht je trouwens van Phoenix, is die nog te vinden als woody? Ook een echte klassieker wat mij betreft!


Thanks, inderdaad een jongensdroom, vooral straks als alles in de gameroom staat. en je bent uiteraard welkom.

Phoenix, ja, één van mijn favorieten. Ik heb in Engeland een originele cab aangeboden gekregen in erg mooie conditie, maar de verkoper wilde er GBP 700 voor hebben. Was teveel voor mij. Maar ik heb ook de originele PCB, dus ik kan de game wel spelen.
ne0

Post by ne0 » Sun Feb 14, 2010 19:52

Die gravitar ziet er GOED uit man! Lang geleden ook eens gespeeld, damn wat is die game moeilijk. Hoezo huur je trouwens storage in Rotterdam? Is toch een pleuris eind weg van waar je woont?
ckong

Post by ckong » Sun Feb 14, 2010 20:43

ne0 wrote:Hoezo huur je trouwens storage in Rotterdam? Is toch een pleuris eind weg van waar je woont?


Klopt, maar heb ik zo mijn redenen voor.
SD5k

Post by SD5k » Sun Feb 14, 2010 22:37

Je roadtrips zijn erg cool om te lezen/zien, ga zo door! :D
ckong

Post by ckong » Wed Mar 03, 2010 07:40

Ik heb de afgelopen paar dagen voor mezelf en een aantal DLF leden een group buy georganiseerd. Resultaat: gisteren 4 Galaga cabs, 2 Pac-man cabs en 4 ms. Pac-man cabs in duitsland gekocht. :D :D

Binnenkort is mijn gameroom een originele Galaga en ms. Pac-man game rijker! :)


Image

Image

Image

Voor de flipperkast fans: ik heb op het DLF forum foto's gepost van werkelijk prachtige flipperkasten: http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... ic=1384.30
almighty

Post by almighty » Wed Mar 03, 2010 08:00

Die pac-man cab is echt helemaal te gek!! 8)
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Wed Mar 03, 2010 08:26

Wow .... Nice Erik!!! *drool*
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ckong

Post by ckong » Fri Mar 05, 2010 12:03

wacka wacka wacka

Voorlopig wel genoeg woodies gezien. Nu maar eens even wachten op de Blasts van Ronnie.
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Fri Mar 05, 2010 20:39

Very nice en nog effe snel in die warehouse gekeken,veel mooie flipperkasten ook.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
ckong

Post by ckong » Sun Apr 11, 2010 14:14

Pascal en Hasan, nogmaals enorm bedankt voor deze prachtige Aero City. Ik moet toegeven dat ik de Aero City’s in eerste instantie maar lelijke bakken vond, maar zoals de engelsen zeggen: you have to grow on it. Ik ben vooral erg gecharmeerd van het 26” scherm, wat eigenlijk mooier is dan een 29” monitor, het beeld is net wat ‘gedetailleerder’. Ik had dit ook al gezien bij mijn Jaleco Pony Mark III (25”), vandaar dat ik overstag ben gegaan voor de Aero.

En na wat kleine aanpassingen die betrekking hadden op de monitor (zie mijn andere topic in Arcade) ben ik nu een tevreden en happy Aero City gamer.

Foto’s:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Post Reply