Pooyan's Retro Console and Arcade Collection

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Sat Jun 20, 2009 18:39

Dus dat was je vakantiegeld? Coole aanwinsten man!
ckong

Post by ckong » Sat Jun 20, 2009 23:50

Ik ben eigen baas, krijg dus geen vakantiegeld :cry:

Maar ik ben inderdaad blij met de aanwinsten, zie het ook meer als een investering. Brengt later altijd wel weer zijn geld op (tenminste, dat krijgt de misses steeds te horen :wink: )
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 22, 2009 08:25

Mooie games weer.

Jammer dat arcades in Nederland dood zijn. Een leeg pand en je had single-handed kunnen starten.

Om al dat moois goed te kunnen bekijken/spelen volgende meet meer-daags? :wink:
Team 15 kHz
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Mon Jun 22, 2009 09:44

Als we Pascal en Hasan nadoen, en met zijn allen ergens een plek huren om onze kasten te stallen en we hangen er arcade boven de deur zijn we er denk ik makkelijk! :D
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 22, 2009 09:51

Nederland ............ vergunningenland bedenk ik me net.

Zie het al voor me: hier een amusementshal-vergunning regelen, compleet met Brijder-verslavingszorg en alle andere certificaten die zeker nodig zijn.
Staat zat te huur in de toeristische centra in nederland, pand moet te doen wezen.
Team 15 kHz
ckong

Post by ckong » Mon Jun 22, 2009 11:08

ElPancho wrote:Mooie games weer.

Jammer dat arcades in Nederland dood zijn. Een leeg pand en je had single-handed kunnen starten.

Om al dat moois goed te kunnen bekijken/spelen volgende meet meer-daags? :wink:


Goed plan, dan zetten we bij bij mij in de tuin een legertent op, paar britsen er in, koelkast. Moet ik wel de schapen apart zetten, anders gaan ze op in de shoarma. :lol:

Maken we er gewoon een weekend van. Eens zien of we dat volgend jaar kunnen organiseren.
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Mon Jun 22, 2009 11:50

Yesss... Geef Hasan een schaap en Durum for everyone! Maar goed idee!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Jun 22, 2009 12:53

:lol:
ckong

Post by ckong » Wed Jun 24, 2009 18:51

Lang gezocht, bijna gekocht op Yahoo Japan (maar vond YEN 50.000 + bijkomende kosten toch teveel), en nu toch gevonden:

Battle Garegga

Image

Op Yahoo nog wel een andere mooie SHMUP gescoord:

Samurai Aces


Image

Mijn collectie SHMUP's is met deze aankopen weer wat mooier geworden. :D
almighty

Post by almighty » Wed Jun 24, 2009 19:21

Mooie aanwinsten Erik!, maar staat(stond)ook een Battle Garegga voor 30.000 yen.
Goede aanwinst en mooie catch op shmups :P
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Wed Jun 24, 2009 19:39

Coole titels weer ! :)

Beste pcb die Samurai Aces zo te zien. Leuke game.
Battle Garegga, legendarisch natuurlijk, must have.
Hoop die ook nog eens te scoren.

Geniet ervan dude als ze er zijn.
Team 15 kHz
ckong

Post by ckong » Wed Jun 24, 2009 22:57

almighty wrote:Mooie aanwinsten Erik!, maar staat(stond)ook een Battle Garegga voor 30.000 yen.


30.000 yen + fees + shipping + 20% BTW = veel meer dan dat ik er voor betaald heb :lol: You made my day.
almighty

Post by almighty » Thu Jun 25, 2009 06:48

pooyan wrote:
almighty wrote:Mooie aanwinsten Erik!, maar staat(stond)ook een Battle Garegga voor 30.000 yen.


30.000 yen + fees + shipping + 20% BTW = veel meer dan dat ik er voor betaald heb :lol: You made my day.

Meende eerst dat die gast op shmups er 240$ voor vroeg maar later idd bod uitbrengen.Zeker een goede koop en minder :wink: (teminste als jij em daar vandaan hebt natuurlijk)
Zat zelf ook in een dilemma maar naar mushi even laag saldo haha.
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Fri Jun 26, 2009 07:55

Hoe doen jullie dat eigenlijk.. als je een vette game zien onthouden jullie deze en koop je hem later of kijk je wat er te koop is en dan bepaal je of het een vette game is... het zijn er namelijk zo fucking veel... veel.... veel... (Echo van een lege schuur waar enkel nog een SF3 board staat te wachten op een Egret III)
ckong

Post by ckong » Fri Jun 26, 2009 11:24

Na verloopvan tijd weet je wel wat devette games zijn en welke niet. Behalve de cave games uiteraard, die zijn altijd vet..... omdat er cave op staat :wink:

Je moet gewoon reviews gaan lezen, onder andere op SHMUPS.com, en natuurlijk games in mame uitproberen.

Maar het belangrijkste is: een game is voor jou pas vet als je het zelf een topgame vindt, niet omdat anderen dat vinden. smaken verschillen namelijk nogal, gelukkig.
ckong

Post by ckong » Sat Jun 27, 2009 15:24

Voor een zacht prijsje (5 tientjes, inclusief shipping vanuit de USA) een leuke klassieke SHMUP gescoord: Zero Wing. Deze game is een beetje een mix van R-Type en Gradius. Kan uiteraard niet aan R-Type tippen, maar is toch erg vermakelijk. Hier zijn wat pics:

http://arcade.svatopluk.com/toaplan/zero_wing/
ne0

Post by ne0 » Sat Jun 27, 2009 22:52

Jammer dat die leuke engrish intro alleen op de megadrive port aanwezig is :(
ckong

Post by ckong » Sun Jun 28, 2009 21:15

Zo, mijn budget is voorlopig op na de volgende twee Cave aankopen voor mijn SHMUP collectie:


Image

Image


Wat Cave betreft heb ik nu nog 2 games op mijn lijstje staan: DoDonpachi en Espgaluda II. En dan hoop ik maar dat de 360 ports van Ketsui en Mushihemesama Futari 1.54 top zijn.
goatboy

Post by goatboy » Sun Jun 28, 2009 21:19

Vindt het ook wel welletjes zo. Ga nu maar wat spelen. :wink:
almighty

Post by almighty » Sun Jun 28, 2009 21:51

goatboy wrote:Vindt het ook wel welletjes zo. Ga nu maar wat spelen. :wink:

:lol:

Maar wederom mooie aanwinsten.
Maar ik zie geen print bij Esp.Ra.De :roll:
ckong

Post by ckong » Sun Jun 28, 2009 23:01

almighty wrote:.....
Maar ik zie geen print bij Esp.Ra.De :roll:


Image
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 29, 2009 06:19

Erik the unstopable strikes again.
Wtf dude instant Cave collectie ........ :D
Indrukwekkend, dat ist.

1e Pink Sweets in nl denk ik zo.


*start funda en overweegt nieuwe domicile in de buurt van Lochem*
Team 15 kHz
ckong

Post by ckong » Mon Jun 29, 2009 11:22

ElPancho wrote: ..... *start funda en overweegt nieuwe domicile in de buurt van Lochem*


Ik leg wel een matrasje neer in mijn schuur. Als jij nou genoeg coins meeneemt voor de credits! :lol:
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue Jun 30, 2009 11:01

Jeez Erik, wat een retestrakke collectie ben je aan het vergaren!! :shock: Moeie toevoegingen aan die al zo waanzinnige rij aan boarden die je hebt!! Veel plezier ermee bro!!
ckong

Post by ckong » Tue Jun 30, 2009 16:58

Psykick wrote:Jeez Erik, wat een retestrakke collectie ben je aan het vergaren!! :shock: Moeie toevoegingen aan die al zo waanzinnige rij aan boarden die je hebt!! Veel plezier ermee bro!!


Thanks Hasan. Ik denk overigens dat er anderen zijn die zeker een veel mooiere en grotere collectie op gamegebied hebben. Denk bijvoorbeeld aan Ken, Almighty.

Ik heb echter al een tijdje geleden besloten me alleen op arcade SHMUp's te concentreren, met af en toe een uitstapje naar een consolegame, voor de 360 bv). Dat maakt het wat makkelijker. Bovendien vind ik het voldoende als ik veiligheidskopiën :wink: heb van diverse consolegames. Nadeel is dat deze geen mooie doosjes hebben, en dientegevolge zal mijn gameroom wat sober zijn.
Aan de ander kant, een ruimte vol cabs en een paar kratten PCB's heeft ook wel wat.
Post Reply