ElPancho's games n stuff

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

ElPancho's games n stuff

Post by ElPancho » Tue Sep 02, 2008 08:24

Het was voor mij en mijn maat een hectische dag afgelopen zaterdag.
We moesten de kasten halen, neerzetten gehuurde bak inleveren en mijn maat had een lek te zoeken in zijn koikarper vijver, druk dus.

Van de rit zelf geen foto's maar wel van zaterdag avond, op dat moment draaien al mijn 3 astro's. Nu weet ik het: heaven on earth.

Image

De twee linker op de foto zijn via Ronnie gekomen de rechter is de ex van Ken.

Tevreden gaan slapen met het idee om eens flink schoon te gaan maken op zondag en om te testen veeeeel te testen.

Ik heb nl een Ibara pcb die ik met geen mogelijkheid aan de praat kreeg op de ex van Ken. Zelfs na het tweaken van de power supply niet want die gaf te kort voltage.
Cave staat bekend om het maken van kieskeurige pcbees, dus geprobeerd in 1 van de nieuwe cabs.

And behold: Ibara

Image

Jammer genoeg werd de euforie wreed verstoord door de 2de nieuwe kast. Ik test op die kast een game en denk wat ruik ik ?
Kijk naar beneden en een hoop rook vergezeld met een knal en wat knisper geluiden uit de voeding.
Vast niet goed denk ik nog. Ik verbaas me over het feit dat de game en monitor nog gewoon werken en zet de kast uit.

Foto van de patient:

Image

Ik hoop zo dat Ronnie dezelfde voeding nog kan bemachtigen voor mij. Met het zelfde type voeding lijkt me de stekkertjes overzetten een makkie.
Met een andere voeding moet ik het nog zien of a. de stekkers van deze voeding passen en b. waar ze dan in moeten. Goed uitdaging voor later.
Een gewone goedkope voeding is wat lastig want die missen de degauss button (en er moet toch echt 5V naar de coil gestuurd worden) en een mono amp-je maar das het ergste niet.

Nog wat over de wiring, geen winning job in beide kasten ernstigste voorbeeld: Let op het soldeerpuntje ter hoogte van "sound out" (overigens van de voeding die nog werkt)

Image

Op het eerste gezicht slordig maar wanneer je ziet dat er 110 V door heen gaat is het niet meer slordig maar gewoon link. Echt als je een nieuwe kast krijgt kijk dat na en houd met name kleine kinderen op grote afstand want die koppen 110 V niet zo makkelijk terug.

Goed nog even over deze voeding: wat een goede versterker zit erin. Mss kan Pooyan dat bevestigen ik zag dat jij ook zo'n voeding hebt geloof ik.
Ibara op volle decibels doe ik de buren echt geen plezier mee, goede amp.
Het geluid blijft spatzuiver.
Zouden het soms de astro's zijn met de bose speakers ? Niet op gelet eigenlijk toen ik ze open had.

Voordat ik de nog werkende kast ga pimpen met sticks en buttons sleep ik hem eerst naar de bovenverdieping en draai ik het scherm zodat Ibara en mijn andere shmups wat beter uit de verf komen.

Al heeft de kapotte voeding wel mijn proriteit gekregen, even geen games kopen maar dit oplossen. Later meer.
Last edited by ElPancho on Thu Jul 30, 2009 12:05, edited 1 time in total.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 08:42

Jammer van die voeding man! Ik heb zelf ook wel een probleem met de voeding: ik kan em niet genoeg opvoeren om NAOMI goed te kunnen poweren... 4.9V max terwijl NAOMI echt wel 5,1V nodig heeft.

Ik wil dus ook een nieuwe (soortgelijke) voeding hebben. En zoals jij ook zegt: iets wat makkelijk vervangbaar is met alle snoeren. Is nog wel een uitdaging dus.

Voor de rest: Erg toffe kamer met 3 New Astro City kasten!!!
almighty

Post by almighty » Tue Sep 02, 2008 08:44

Ziet er heftig uit met al die cabs ElPancho 8)
Klote voor je met de voeding mischien kan Ronnie ze voor je na-bestellen?
Denk dat ik dat zelf ook doe bedoel een reserve is nooit weg.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 08:50

Als het nieuwe voedingen zijn: I'm in :-)

@Elpancho: heb je mijn PM nog gehad?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Sep 02, 2008 11:29

Mooi nieuwe voedingen all-around, iedereen voor verschillende redenen maar hoe dan ook. Geef het door aan Ronnie want voor mij is hij nl aan het kijken in Japan voor een voeding, kunnen we besparen op shipping.

Een nieuwe ori power supply is bij Riverservice 200 dollart, nog niet een optie want de verzendkosten zijn per EMS echt niet te doen, (ding is een kilo of 5 zo te zien) veel te zwaar/duur. Dat wordt dus via een vrachtschip.

Al zullen er vast voedingen met degauss en een versterkertje te vinden zijn die minder dan $ 200 kosten.
De voeding die patient is bij mij is overigens opvallend licht, 30 euro EMS verzendksoten zou dat moeten dekken.

As for de multi pcb, die houd ik nog even. Mocht de voeding niet lukken dan zet ik 110 V rechtstreeks op de monitor, zonder tussenkomst van een voeding (wel een stepdown natuurlijk). En dan power ik die multi pcb gewoon via de atx voeding. Op dat moment heb ik geen jamma kast meer (immers geen voltages door de jamma-loom) maar wel een werkende kast.

Even kijken wat ik dan doe aan het missen van de degauss button.
De multi pcb heeft een groene audio jack uitgang (tis gewoon een pc) en daar hang ik dan een 2.1 pc speaker setje aan. Het geluid van de multi pcb is 1000x beter zo dan door de jamma-wiring naar de speakers.

Maar ik wil eigenlijk mijn astro jamma houden dus een andere voeding ga ik eerst proberen. Zodra dat gelukt is is de multi pcb weer up for grabs.

@BDT, de multi doe ik weg (als de voeding weer werkt) omdat, Almighty zei het ooit al eens: er gaat natuurlijk niets boven origineel.

En das waar :D
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Sep 02, 2008 12:28

Ik lees net in het topic van Pooyan dat de magnetische storing na een uur vanzelf weggaat demag, degauss issue lijkt dus opgelost.
Audio versterkertje uit een pc speaker set halen en een gewone 15 dollar voeding zou dan moeten volstaan.
Eens kijken of er een vakman is die dit kan bevestigen ...
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Tue Sep 02, 2008 13:26

ElPancho wrote:Ik lees net in het topic van Pooyan dat de magnetische storing na een uur vanzelf weggaat demag, degauss issue lijkt dus opgelost.
Audio versterkertje uit een pc speaker set halen en een gewone 15 dollar voeding zou dan moeten volstaan.
Eens kijken of er een vakman is die dit kan bevestigen ...

Ik stel voor om er een huis tuin en keuken mini hifi setje in te proppen zodat je:
-bass en treble kan regelen
-op mono/stereo kan zetten
-CPS2/MVS, etc. direct kan aansluiten
-Makkelijk kan switchen tussen jamma audio en direct MVS/CPSII audio.
Ik heb zelf Jamma op de TAPE ingang aangesloten en MVS op de CD ingang.
almighty

Post by almighty » Tue Sep 02, 2008 13:33

Je gaat toch geen hifi toren in een astro zetten?
Dat is hetzelfde als een kever motor in een porsche knallen.Tuurlijk het werkt wel maar of dat nu de juiste oplossing is.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Tue Sep 02, 2008 13:36

almighty wrote:Je gaat toch geen hifi toren in een astro zetten?
Dat is hetzelfde als een kever motor in een porsche knallen.Tuurlijk het werkt wel maar of dat nu de juiste oplossing is.

Het is juist een Porsche motor in een Kever knallen. En heeft een kever ook niet een porsche motor? OF wat was het nou gebaseerd op? een bozer motor. OK whatever.
Liever een pc speaker versterker dan een mini hifi setje?
Heb je mijn pluspunten wel gelezen?
Hoe krijg jij nu uberhaupt stereo uit je Astro?
almighty

Post by almighty » Tue Sep 02, 2008 13:41

d wrote:
almighty wrote:Je gaat toch geen hifi toren in een astro zetten?
Dat is hetzelfde als een kever motor in een porsche knallen.Tuurlijk het werkt wel maar of dat nu de juiste oplossing is.

Het is juist een Porsche motor in een Kever knallen. En heeft een kever ook niet een porsche motor? OF wat was het nou gebaseerd op? een bozer motor. OK whatever.
Liever een pc speaker versterker dan een mini hifi setje?
Heb je mijn pluspunten wel gelezen?
Hoe krijg jij nu uberhaupt stereo uit je Astro?

Ik bedoel gewoon te zeggen dat die cabs opzich al prima zijn en daar ga je geen pc/hifi setje in knallen.Dat past er gewoon niet bij.
Dan krijg je gewoon een bij elkaar geraapt zooitje.(idee van mame kasten)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Sep 02, 2008 13:41

Op zeker zijn er betere speakers en versterkers op de markt dan die in de astro zitten. Alleen persoonlijke keuzes kunnen maken of je kiest voor het 1 of het ander.
Ik bekijk het meer vanuit mijn voedingsprobleempje. Als ik er een goedkope voeding inzet zal ik zelf voor een versterker(-tje) moeten zorgen.
Ben al een aardig eind op weg met het ontrafelen van welke draad nu wat doet (of deed) op de voeding. Zal ik bij het switchen van de voeding nog een hoop lol van hebben.
almighty

Post by almighty » Tue Sep 02, 2008 13:44

ElPancho wrote:Op zeker zijn er betere speakers en versterkers op de markt dan die in de astro zitten. Alleen persoonlijke keuzes kunnen maken of je kiest voor het 1 of het ander.
Ik bekijk het meer vanuit mijn voedingsprobleempje. Als ik er een goedkope voeding inzet zal ik zelf voor een versterker(-tje) moeten zorgen.
Ben al een aardig eind op weg met het ontrafelen van welke draad nu wat doet (of deed) op de voeding. Zal ik bij het switchen van de voeding nog een hoop lol van hebben.

Zal wel eens contact met Ronnie nemen en eens kijken of hij wat nieuwe voedingen kan bestellen.
Bedoel uiteindelijk wil je het toch op de juiste manier opgelost hebben.

edit:Ronnie net een mailtje gestuurd voor wat nieuwe astro voedingen.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Sep 02, 2008 13:52

Thanks Almighty.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 14:02

Hou ons op de hoogte, heb ook intresse.

Ik zit ook wel te kijken naar een losse NAOMI voeding, want dat is voor mij denk ik DE oplossing momenteel. Kan ik ook gewoon een GDROM unit gaan aanschaffen. :)
ckong

Post by ckong » Tue Sep 02, 2008 14:19

almighty wrote:
edit:Ronnie net een mailtje gestuurd voor wat nieuwe astro voedingen.


Als de prijs goed is ben ik ook wel in voor een reserve voeding. Ik heb ook net zo'n voeding als ElPancho, en uit de versterker komt inderaad een retegoed onvervormd geluid. :)

Ik vind de oplossing van d (mini torentje) helemaal zo gek nog niet. Daarmee ben je erg flexibel wat de geluidsmogelijkheden betreft. Ik ga dat geloof ik ook maar doen, zodat ik mijn mame pc, mijn MVS en de diverse consoles zonder probleem van goed geluid kan voorzien.

Bovendien, hoe ver moet je gaan om iets origineels te willen houden. Ik bedoel, als ik niet aan en fatsoenlijke hoeveelheid 50 yen muntstuken kan komen gaat er toch echt een ander muntmechanisme in mijn astro cab. Originaliteit is leuk, maar het moet ook nog een beetje praktisch blijven, toch?
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 14:37

Ik wil idd ook een tiental 50yen muntjes hebben...
almighty

Post by almighty » Tue Sep 02, 2008 15:49

pooyan wrote:
almighty wrote:
edit:Ronnie net een mailtje gestuurd voor wat nieuwe astro voedingen.


Als de prijs goed is ben ik ook wel in voor een reserve voeding. Ik heb ook net zo'n voeding als ElPancho, en uit de versterker komt inderaad een retegoed onvervormd geluid. :)

Ik vind de oplossing van d (mini torentje) helemaal zo gek nog niet. Daarmee ben je erg flexibel wat de geluidsmogelijkheden betreft. Ik ga dat geloof ik ook maar doen, zodat ik mijn mame pc, mijn MVS en de diverse consoles zonder probleem van goed geluid kan voorzien.

Bovendien, hoe ver moet je gaan om iets origineels te willen houden. Ik bedoel, als ik niet aan en fatsoenlijke hoeveelheid 50 yen muntstuken kan komen gaat er toch echt een ander muntmechanisme in mijn astro cab. Originaliteit is leuk, maar het moet ook nog een beetje praktisch blijven, toch?

Die yen muntjes moet ook geen probleem zijn.Bedoel het zou doodzonde zijn om er een euromunt mechanisme in te zetten.Maar daar denkt iedereen mischien anders over.Het is een mooie cab en wil gewoon alles graag origineel houden.
In mijn andere cab.(o.k baby) zit ook een kleine voeding en nooit geen gezeik mee gehad en zie dit probleem ook (hopelijk) niet gebeuren bij m'n astro.
Maar ik draai ook nooit aan de volume die laat ik netjes staan zoals hij nu is en regel de volume via de pcb.En als het dan iets te hard staat waardoor het gaat misvormen dan zet ik hem gewoon iets terug.Bedoel het hoeft er voormij ook niet uit te knallen want zit er een halve meter achter.
Ik denk ook als je teveel uit de voeding trekt hij het niet prettig gaat vinden en je kunt wachten op problemen.Bedoel een voeding is wel het laatste waar ik problemen achter zou zoeken.

Van Ronnie een mailtje gehad en de voedingen zijn in verhouding duurder dan een gebruikte astro dus hij kijkt nog even verder.Ik hou jullie op de hoogte!
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Sep 02, 2008 16:04

Almighty, als je tijd hebt zou je eens een foto kunnen maken van die voeding van de ok baby ?
almighty

Post by almighty » Tue Sep 02, 2008 17:35

ElPancho wrote:Almighty, als je tijd hebt zou je eens een foto kunnen maken van die voeding van de ok baby ?

Hier m'n ok baby:
Image
Hier de New Astro:
Image
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Net nog even jou voeding ge'checkt en deze is weer anders dan mijn voeding in m'n astro.
Zover ik weet zijn er nu 3 verschillende in omloop.(pooyan,jouwe en de mijne.)
Er zit bij mij nog een zekering tussen en het model is weer iets anders.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Wed Sep 03, 2008 13:51

Thanks Almighty, jouw ok baby heeft links op de foto ook een gewone switch voeding.
Wel mooi gedaan met de molexstekkers en fuses e.d.
Ik ga nog even kijken of ik zelf precies dezelfde voeding kan vinden die nu stuk is en als dat niet lukt bestel ik een standaard dingetje dat plus en min 5 V geeft en plus 12 V.
Gaat gewoon lukken die voedingswitch

:D

Edit: Yes idd 3 voedingen in omloop, gelukkig is de andere die heb ook dezelfde als die Pooyan heeft met goede versterker.
Die jij hebt zit ook in de kast die ik van Ken heb gekocht en die staat ook in de manual van de astro, waarsch. de ori dus ................
BDT

Post by BDT » Wed Sep 03, 2008 14:25

Die grote is wel een stuk beter trouwens. Die werkt ook gewoon met NAOMI of andere nieuwere boards...
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Sun Sep 14, 2008 13:02

Wat een pech zeg , maar ja welkom in de wereld die arcade heet.
Ziet er goed uit verder !
Zouden het soms de astro's zijn met de bose speakers ?


De Bose speakers zaten alleen in de New Astro City 2.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Sep 16, 2008 15:51

1 cab naar boven getild, monitor eruit, scheelt best veel in gewicht, en meteen getated.

Image
Last edited by ElPancho on Fri Oct 10, 2008 11:54, edited 1 time in total.
almighty

Post by almighty » Tue Sep 16, 2008 17:22

Heftig man 8)
Had ook de monitor eruit gehaald en scheelt zeker in gewicht.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Sat Oct 11, 2008 07:23

Wat nieuwe Taito G-Net shmups, copied art.

Night Raid:

Image

Image

XII Stag:

Image

Image

Image

Psyvariar Medium Unit:

Image

Image

Psyvariar Revision:

Image

Image

Image
Post Reply